We nemen afscheid van de... Jaguar F-Pace

Niet echt auto's die we zullen missen. De Brera was een ongelofelijke tegenvaller na de prachtige concept die gewoon net wat betere en scherpere lijnen had. Wat overbleef was eigenlijk meer een hatchback i.p.v. een lage brede coupe. De CLC heeft zijn vele face-lifts en aanpassingen naar mijn idee wel aardig goed doorstaan, van buiten nog best actueel vergeleken met de nieuwe lichting Mercedessen.

Ik denk dat de Mercedes CLC hier in Europa nog wel eens de klassiekerstatus gaat bereiken. Zijn er weinig van verkocht en dus exclusief en in mijn ogen ook nog mooi. Wat wil de (toekomstige) klassieker-rijder nog meer?

Van de Brera en de Spider vind ik het ook jammer dat ze verdwijnen. Beide zijn wat zwaarlijvig maar toch fraaie auto's. Alfa moet maar snel met opvolgers komen die dan wat ranker en slanker van lijn zijn.

De Phedra tenslotte? Minder lelijk dan de auto die er voor in de plaats komt en het merkschild Lancia eigenlijk niet mag dragen. Grote MPV's lijken vaak toch te veel op busjes en ook de Phedra ontkomt daar niet aan.

De voorraad Chrysler 300C's is op en komt niet meer op chrysler.nl voor, waar al wordt verwezen naar Lancia. Dat betekent dat alleen de Grand Voyager er nog is (zolang de voorraad strekt), hetzelfde geldt voor de Dodge Journey. Wellicht dat de Caliber nog even doorverkocht wordt, die zal namelijk niet doorverkocht worden als Lancia of Fiat en heeft ook geen facelift ondergaan.

m1dyx0kbmqn5_800.jpg

m1cyjaqbxog3_800.jpg

m1cyjarb6qfy_800.jpg

(Foto's AutoWeek.nl)

Zoals bekend wordt de 300C opgevolgd door de Thema gebaseerd op de nieuwe Chrysler 300. De Touring krijgt echter waarschijnlijk geen opvolger.

ik vind het oprecht jammer dat 'ie verdwijnt. Zijn wat protserige uiterlijk was tenminste een verschijning die nog wat uit de massa opspringt. Bovendien was het een auto met comfort van een prijsklasse hoger. Misschien met de amerikaanse "goedkopigheidjes" zo hier en daar, maar wel een leuke auto.

De opvolger ziet er voor mij veel Audi-iger en algemener uit en valt niet meer zo op. Bovendien heb ik hé le maal niets met Lancia en zou dat voor mij de reden zijn géén "nieuwe 300C" aan te schaffen....

Gelukkig wordt Jeep niet omgebadget ;)

Tsja, die site van Chrysler ziet er nu wel behoorlijk triest uit zeg......

Als ik in dat nwe type zou willen rijden heb ik er liever een Chrysler badge op dan Lancia, niets ten nadele van Lancia, maar dit model is echt ontworpen om een Chrysler te zijn.

Gelukkig rijden er nog genoeg 300c ronds om een keuze uit te maken!

En anders via de grijze import. (zullen de Chrysler dealers leuk vinden)

In Rusland is AvtoVAZ gestopt met de productie van de vierdeurs Kalina ofwel 1118: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4160555,4656730#msg-4656730

m1cyispbs7u0_800.jpg

m1cyis9bmjku_800.jpg

De Kalina 1118 wordt vervangen door de Granta, ofwel een flink gemoderniseerde Kalina 1118 met een langer front en kont plus een nieuw interieur.

Jammer, ik vind het een erg leuk autootje.
Veel ruimte voor een lage prijs.
Gelukkig worden de 1119 (hatchback) en 1117 (stationwagon) nog wel geproduceerd.

Ben benieuwd of/wanneer de Granta in Nederland arriveert.
Zal waarschijnlijk nog wel een paar jaar duren.

Daewoo-Chevrolet zei:
De Kalina 1118 wordt vervangen door de Granta, ofwel een flink gemoderniseerde Kalina 1118 met een langer front en kont plus een nieuw interieur.

Goih, een front zou eens korter worden ipv. langer...
Kunnen ze weer zeggen dat het model gegroeid is, zonder dat je er wat aan hebt.

Dan zit Lada Holland dus minstens een jaar of drie zonder auto's. Ach, veel verschil zal het ook niet maken.

De korte, driedeurs Mercedes-Benz G-Klasse gaat na 32 jaar uit productie. De lange mag nog even blijven.

bron

Zal dat ook het einde betekenen van de G-klasse Cabriolet? Ik neem aan van wel als wordt gezegd dat de korte variant uit productie gaat.

Ik ben benieuwd wat er trouwens gebeurt met de Jeep Patriot. De Patriot staat niet meer op de site en ook op de AutoRAI was geen spoor van de Patriot te vinden (wel 2 stuks van de vernieuwde Compass en bij de uitgang nog één). Duurt het even voordat men de vernieuwde Patriot in ons land introduceert of zou men daadwerkelijk het volumemodel in ons land vaarwel zeggen? Op de Belgische Jeep site is de vernieuwde Patriot wél te vinden.

De Pathfinder is trouwens definitief niet meer te vinden op nissan.nl, kennelijk is dit model uit het officiële gamma verdwenen en vast nog wel op speciale bestelling te verkrijgen.

---GT--- zei:
Daewoo-Chevrolet zei:

Goih, een front zou eens korter worden ipv. langer...
Kunnen ze weer zeggen dat het model gegroeid is, zonder dat je er wat aan hebt.

Ik meen dat de Peugeot 308 met de facelift een kortere neus heeft gekregen. Maar daar was dan ook wat vanaf te schaven.

Het is definitief gedaan met Chrysler en Dodge. Carbase geeft aan dat er niks meer te koop is, alleen van de Caliber lijkt er nog een enkel exemplaar te koop. De Dodge Journey wordt in de rest van Europa in vernieuwde vorm doorverkocht als Fiat Freemont met dieselmotoren van Fiat en de nieuwe 3.6 Pentastar V6, de Chrysler Grand Voyager krijgen we hier wél: de Lancia Voyager, die eveneens is vernieuwd, maar helaas niet profiteert van Fiat-techniek. De nieuwe Chrysler 300 krijgen we hier natuurlijk als Lancia Thema op de markt.

dodge_caliber_crdi_09_big.jpg

dodge_journey_1_big.jpg

chrysler_voyager_1_big.jpg

Foto's https://www.autogetest.nl/

Daarnaast zijn er nu geen cabriolets meer in het gamma van Opel: na het verdwijnen van de Tigra TwinTop en GT is nu ook de Astra TwinTop uit het gamma verdwenen. Volgend jaar komt er een nieuwe cabrioletversie van de Astra GTC, waarschijnlijk met stoffen kap.

m1dywq7b1ga5_800.jpg

m1dywq7b4wa3_800.jpg

[size=medium]Laatste koper voor Bugatti Veyron Coupe gevonden[/size]

Molsheim - De laatste Bugatti Veyron Coupé is verkocht. Een gefortuneerde Europeaan heeft zijn handtekening na lang wikken en wegen onder het koopcontract van de supersportwagen met productienummer 300 gezet. De fabrikant claimt dat de gelukkige koper nog geen klant bij het merk is.

Bugatti levert de allerlaatste Veyron Coupé deze herfst aan de klant af. Vanaf dat moment is de Veyron alleen nog als open Grand Sport verkrijgbaar. Bugatti bouwt slechts 300 stuks van de gesloten bolide, de Super Sport inbegrepen. De oplage van de open variant bedraagt 150 stuks. Wegens beperkte belangstelling voor de Grand Sport zal de Volkswagen-dochter de Veyron nog enkele jaren vervaardigen. Een opvolger voor de sportwagens staat niet op de agenda. Bugatti bouwt na de Veyron een vierdeurs limousine, de Galibier. Vermoedelijk ook in een beperkte oplage.

Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10085961/__Laatste_koper_voor_Bugatti_Veyron_Coupe_gevonden__.html

m1fygjjb5vs0_800.jpg

Die Cadilacs zijn gewoon heerlijke auto's waar ik mijn ogen zo lekker overheen kan laten glijden.

Maar gelukkig zijn er nog genoeg USA cars te koop.

De Gouwe zei:
Die Cadilacs zijn gewoon heerlijke auto's waar ik mijn ogen zo lekker overheen kan laten glijden.

Maar gelukkig zijn er nog genoeg USA cars te koop.

Cadillac is inmiddels weer terug op de (Nederlandse) markt met de CTS (sedan, coupé, wagon en V-versies van alledrie), SRX en Escalade.

Ik zie dat er nog een model is teruggekeerd: de SsangYong Rexton. Er zijn drie versies: de Crystal, Quartz en Sapphire, de eerste heeft de 2.7 XDI motor met 163 pk, de laatste twee hebben de krachtiger 2.7 XVT met 186 pk, beide hebben een knalrood G-label. De 2.7 XDI is er vanaf € 57.190, de 2.7 XVT kost minimaal € 65.190. Voor het nieuwe modeljaar gaan de Rexton motoren echter naar respectievelijk 161 en 179 pk, dat is dus minder krachtig: https://es.autoblog.com/2011/06/21/el-ssangyong-rexton-recibe-motores-mas-eficientes/

00wallpaperrexton20021152x864.jpg

lada1200.jpg
2a5xidx.jpg

Ook niet meer te koop in Nederland, maar nog steeds in productie (tot eind dit jaar, vandaar plaatsing in dit topic) en kennelijk recentelijk toch weer ineens populair... de oer-Lada!

Lada's iconic Classic reaches the end of the road

After 41 years of sturdy service, Lada's iconic Classic compact sedan is set to become history. The first Classic, then called the 2101, rolled off the line on April 22 1970 when Russia's biggest automaker, AvtoVAZ, opened a car factory in Togliatti, 1,000km southeast of Moscow. The 2101 was based on the Fiat 124. The model code today is 2107, but Lada calls it simply the Classic and the car is substantially unchanged from the 2101.

When I visited the Togliatti plant last week and discovered that the car will go out of production at the end of the year, I felt sad. So let me give you some figures which make the Classic a truly legendary model, at least by Russia's standards:

• 16.8 million units have been built.
• About two out of every three Ladas produced were Classic models.

The Classic was scheduled to die at the end of 2009 when sales began fading, but the Russian government scrappage program introduced in March 2010 gave it a new lease of life. With a scrappage bonus, buyers could snap a Classic for about 3,900 euros, instead of 5,200 euros. Helped by the incentive, Classic sales last year doubled to 136,006, making it Russia best-selling car by far. In the first half of this year, sales grew 35 percent to 69,500. But the scrapping program ended in May, heralding the end for the Classic.

Bron: https://www.autonews.com/article/20110727/BLOG15/307279992/1503

Best wel knap, om zo'n auto 41 jaar in productie te houden, zeker gezien het feit dat het ontwerp bij de start ook al vijf jaar oud was (wat achteraf gezien niets voorstelde dus).

De productie van de 2101, 2 en 3 waren al lang afgelopen, sterker - in de grote kapitaalkrachtige steden Moskou en St Petersburg moet je goed zoeken wil je die nog tegen komen. Daarentegen zie je nog heel veel van de langer gemaakte (en op de 2103 lijkende) 2106 - beide afgeleide van de Fiat 124 T Special. Daar stikt het van, en het is wat mij betreft ook de mooiste van de echte Classics. (de 2104/5 en 7 vind ik minder "Classic").

het was een kwestie van tijd tot de laatste modellen ook beeindigd zouden worden.

Alfa Romeo 159 heading for the edgy dustbin of history
VPdAqynCPS.jpeg

Say what you will about the Alfa Romeo 159, but it's arguably one of the most attractive sports sedans on the (foreign) market. And when it's gone, it will be missed. But gone is precisely what it will be soon, as the Fiat group begins its gradual discontinuation.

According to reports, production of the 159 has already ceased as the assembly plant in Naples where it's built is re-tooled for production of the new Fiat Panda. The entire model line has reportedly disappeared from the order books in several keys markets, including the UK, while other markets continue offering the 159 from stockpiles built up ahead of the factory's temporary closure, but that means only four colors and one engine are available.

The 159 was a model mired by its shortcomings from the get-go. Although the Giugiaro styling turned heads, its edgy front end made for pour aerodynamics. The GM-sourced platform didn't serve the car well, and neither did its engines. And while it was originally engineered to meet U.S. regulations, the brand's return to the American market was pushed back time and time again, and is still yet to arrive.

The departure of the 159 leaves a gaping hole in not only Alfa Romeo's but the entire Fiat group's line-up. Aside from the Maserati Quattroporte and Lancia-badged Chryslers, the Golf-sized Alfa Giulietta, Lancia Delta and Fiat Bravo hatchbacks now stand as the largest passenger vehicles the company offers. And with the 159's successor – expected to be dubbed Giulia – not expected until later in 2013, it looks to stay that way for another couple of years at least.
https://www.autoblog.com/2011/09/01/alfa-romeo-159-heading-for-the-edgy-dustbin-of-history/

Kennelijk heeft Alfa gezorgd voor een voorraad om het tot 2013 uit te kunnen zingen met de 159. Allemaal met TI-pakket: https://www.autoweek.nl/autonieuws/17118/gamma-alfa-159-nog-overzichtelijker
Wel sneu hoor, als Alfa nog maar twee modellen heeft.

[size=medium]Mitsubishi Lancer Evo is niet meer[/size]

28 september 2011

Mitsubishi is gestopt met de levering van de Lancer Evo en de Lancer sedan. De nieuwe belastingregels doen de sportsedan de das om.

Het doek valt voor Mitsubishi Lancer Evo. De importeur heeft besloten om de auto niet meer te voeren omdat de nieuwe belastingregels – die op 1 januari van kracht worden – de auto veel te duur zouden maken. Dat komt omdat de CO2-uitstoot van de sportsedan relatief hoog is.

De Lancer Evo is inmiddels verdwenen uit de prijslijsten. Mitsubishi heeft tegelijkertijd de Lancer sedan helemaal uit het gamma gehaald. De Lancer Sportback is nog wel leverbaar. Als je nog een ‘gewone’ sedan wilt dan moet je snel zijn, er staan er nog enkele op voorraad bij de Nederlandse dealers.

Dat geldt niet voor de Evo. De makkelijkste optie om alsnog aan deze auto te komen is door er zelf of via de dealer een uit Duitsland te importeren. Overigens hoeven de liefhebbers niet helemaal te treuren, Mitsubishi werkt aan een opvolger. Die zal echter op andere leest geschoeid zijn. Dat wil zeggen: meer van deze tijd met bijbehorende energiezuinige aandrijflijn.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2011/September/Mitsubishi_Lancer_Evo_is_niet_meer.html

9837.jpg

9850.jpg

Foto's AutoZine.nl

mitsubishi_lancer_evolution_01.jpg

mitsubishi_lancer_evolution_03.jpg

Foto's Rijtesten.nl

Verder heeft Jeep al enige tijd geleden flink gesnoeid in het gamma. De Patriot, met afstand Jeep's meest succesvolle model in ons land van de afgelopen jaren en Cherokee zijn inmiddels niet meer leverbaar. De vernieuwde Compass volgt dus zowel de Compass als Patriot op en dat doet 'ie met aardig wat succes. Eind vorig jaar werd nog melding gemaakt dat de Cherokee 2.8 CRD voortaan 200 pk zou krijgen in plaats van 163 pk (net als de Wrangler), maar zover is het nooit gekomen. In heel Europa zijn de twee modellen uit het gamma gehaald.

einstieg-patriot.png
einstieg-cherokee.png

m1dyw66bwms8_800.jpg

Foto AutoWeek.nl

jeep_patriot_02.jpg

Foto Rijtesten.nl

jeep_cherokee_6_big.jpg

jeep_cherokee_4_big.jpg

Foto's Autogetest.nl

Ook bij Mercedes-Benz is er een model gesaneerd: de A-klasse 3-deurs. De 5-deurs blijft onveranderd leverbaar, die verkoopt dankzij aantrekkelijke acties nog prima in zijn nadagen.

mercedes-benz_a-klasse_coupe_01.jpg

mercedes-benz_a-klasse_coupe_02.jpg

Foto's Rijtesten.nl

Wie zou de Lancer Sedan missen? Wie zou de Mercedes A-klasse 3-deurs missen? Ik niet. Die twee lelijke Jeeps heb ik ook al in geen tijden meer gezien, dus ook daar is weinig animo voor.

Opgeruimd staat netjes!

Ik vind de Lancer nog altijd één van de mooiste sedans in zijn klasse. Als ik de occasions op Autoscout24 bekijk met bouwjaar 2010 of 2011, dan nam de Lancer Sport Sedan 27% van de verkopen voor zijn rekening en de resterende 73% voor de Sportback. Jammer dat Mitsubishi nu alleen nog de Sportback heeft, die is veel minder harmonieus en ik zag in de kiosk dat 'ie tamelijk wordt afgeslacht in de vergelijkingstest van AutoWeek tegen de Seat Leon en Chevrolet Cruze hatchback. Tijd voor een opvolger dus.
Eigenlijk zijn alle modellen van Mitsubishi op de ASX na aan vervanging toe. Gelukkig begint volgend jaar het modellenoffensief met de nieuwe Colt, de Outlander volgt een jaar later.

Daewoo-Chevrolet zei:
dan nam de Lancer Sport Sedan 27% van de verkopen voor zijn rekening en de resterende 73% voor de Sportback.

In NL? Dat verbaast me! De keer dat ik een Lancer Sportback ben tegen gekomen zijn op een hand te tellen. Ik vond de Sportback bij introductie een grote teleurstelling na het mooie studiemodel dat eerder werd getoond.

Dat meen je niet; de Lancer sedan gaat eruit??

Wat is dat voor een waanzin? (om het even gechargeerd te zeggen...)

De Lancer sedan is i.m.o de mooiste auto in zijn klasse. Zoiets haal je toch niet uit je assortiment?

Mach1 zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
dan nam de Lancer Sport Sedan 27% van de verkopen voor zijn rekening en de resterende 73% voor de Sportback.

In NL? Dat verbaast me! De keer dat ik een Lancer Sportback ben tegen gekomen zijn op een hand te tellen. Ik vond de Sportback bij introductie een grote teleurstelling na het mooie studiemodel dat eerder werd getoond.

Kun je nagaan hoe weinig de sedan verkocht heeft. Overigens is het onzin om die verdeling te baseren op een tweedehandssite. Kopers van sedan zijn meestal wat ouder en particulier, en die doen veel langer met een auto. Een van de doelen van de Sportback was om meer geleasd te worden en dan heb je veel vaker jonge tweedehandsjes.

Verder wel erg jammer van de driedeurs A-klasse. Ik vond het een charmant autootje, die je niet vaak zag. Begrijpelijk, maar toch jammer.

Mitsubishi lijkt wel net als Nissan: niet weten je oude klanten te behouden door vertrouwde modellen uit de markt te halen en niet te vervangen door iets nieuws.
Nissan draait straks alleen nog maar op de NV200, de Qashqai en de Amerikaanse tak. En waar moet Mitsubishi het nog van hebben? Geen Galant, geen Lancer, geen Space Star... De Colt is ook al hoog-bejaard.

SML zei:
Uh, wat dacht je van de Note, Juke, Leaf, Pixo en Micra?

De Note: bestaat die nog? Goeie auto, daar niet van.
De Juke lijkt me typisch een liefhebbersauto: je haat hem of je vindt hem prachtig
De Micra lijkt me vrij kansloos. Voor 11k zijn er ook echte auto's te koop.
De Leaf: 40k betalen om 160km te kunnen rijden per dag? Leuk als subsidieobject, maar om nu te kopen?
De Pixo was ik vergeten: die heeft nog wel verkooppotentieel. Maar gezien de toenemende concurrentie moet je wel een grote liefhebber zijn, of een heel goede deal kunnen maken.

---GT--- zei:
Mitsubishi lijkt wel net als Nissan: niet weten je oude klanten te behouden door vertrouwde modellen uit de markt te halen en niet te vervangen door iets nieuws.
Nissan draait straks alleen nog maar op de NV200, de Qashqai en de Amerikaanse tak. En waar moet Mitsubishi het nog van hebben? Geen Galant, geen Lancer, geen Space Star... De Colt is ook al hoog-bejaard.

De Mitsubishi ASX is wel een leuk ding en wordt volgens mij ook best aardig verkocht. Maar om het tij te keren zouden een nieuwe Colt en Lancer geen overbodige luxe zijn.

De ASX is een goede auto die heel erg goed verkoopt en in zijn eentje zo'n beetje zorg draagt voor de gestegen verkoopaantallen bij Mitsubishi. Eindelijk weer een model wat er EN goed uitziet, EN goed in de uitrusting zit, EN fatsoenlijke materialen binnenin heeft, EN goed rijdt, EN goed geprijsd is.
Ook de Lancer is op zich een prima auto met een goed en scherp stuurgedrag en hele fijne (5) bak (zeker de Sportback Edition Two is een heel scherpe en goede aanbieding en toch echt beter dan bijv. de Cruze), echter op het gebied van materiaalgebruik onder de maat c.q. verouderd. Hard plastic kan gewoon niet meer. O.a. dat weerhoud veel mensen denk ik. Desondanks zal de Edition Two Sportback waarschijnlijk mijn volgende leaser worden; kan niets vinden wat qua budget en uitstraling (ok, aan de kont moet ik nog steeds wennen....) in de buurt komt.

De Concept ZT, die destijds als opvolger voor de Galant werd gezien, had een hele goede optie geweest. Mitsubishi had zich m.i. niet uit dat segment moeten terugtrekken. Hyundai en KIA lukt het toch ook?

Verder is de range te krap en de hoeveelheid uitvoeringen per model ook. Elke keer als ze een goed model op de markt brengen, laten ze het ergens weer liggen. Vroeger liep Mitsubishi met vooral technische zaken vooruit (cruise control met distance control hadden ze in 1992 al in Japan bijv.), nu zijn ze meer volger. Jammer, maar hopelijk komen de gloriedagen van de jaren 80 en begin jaren 90 weer een keer terug. Moet ook de importeur beter zijn best doen, want daar is helaas ook niet veel positiefs over te zeggen.

schorpioen zei:
echter op het gebied van materiaalgebruik onder de maat c.q. verouderd. Hard plastic kan gewoon niet meer. O.a. dat weerhoud veel mensen denk ik.

Heel gechargeerd hoor, maar jij beweert dus dat er hordes mensen dagelijks de Mitsubishi-dealer binnen rennen, over het dashboard aaien en dan hard naar de lokale VW-, Opel- of Ford-dealer rennen om daar een auto aan te schaffen?

Het is wat overdreven natuurlijk, maar ik denk dat jouw redenatie niet echt correct is om het maar eufemistisch uit te drukken. Het grootste probleem is de onbekendheid (onbekend maakt onbemind) van de auto en diens kwaliteiten. Ik zou oprecht niet weten wat de vanafprijs is van de Lancer, terwijl ik mijzelf best wel een autokenner noem. Daarnaast moet je van het design houden (ik vind die neus foeilelijk), terwijl het gemiddelde Mitsubishi-publiek toch wat conservatiever en ouder is. Ik vind het verder echt een mooie auto, maar ik denk dat de doelgroep dat veel minder vindt.

En tsja, die ASX. Ook die neus vind ik niks, terwijl ik de achterkant wel niet lelijk vind. Verder vind ik 'm wat klein vanbinnen. Ik heb dan liever een Sportage.

Schorpioen zei:
Moet ook de importeur beter zijn best doen, want daar is helaas ook niet veel positiefs over te zeggen.

Kun je daar wat meer over vertellen? Ik heb er namelijk geen vreemde dingen over gehoord.

Rob013 zei:
Heel gechargeerd hoor, maar jij beweert dus dat er hordes mensen dagelijks de Mitsubishi-dealer binnen rennen, over het dashboard aaien en dan hard naar de lokale VW-, Opel- of Ford-dealer rennen om daar een auto aan te schaffen?

Dat maak jij er van. Ik beweer dat zeker niet, maar hoor ook wel eens wat en kan mij er iets bij voorstellen. In ieder geval zou het goed mee kunnen spelen. Ik ben ook kritisch, maar zou zeker niet meteen naar een Opel, Ford of VW dealer rennen.

Ik vind de neus juist mooi en Mitsubishi wilde weer een breder publiek trekken, net als vroeger. Niet alleen de ouderen. Met de ASX lukt dat behoorlijk, met de Lancer niet. Het feit dat deze onbekender is heeft er inderdaad ook mee te maken. Gechargeerd: 2x een reclamefilmpje en 3x een radiospot werkt natuurlijk niet. Maar voor iets meer dan 21.000 euro een nieuwe auto met leer, stoelverwarming, climate control, parkeersensoren, regensensor, traction control, radio met CD en MP3, vol airbags, keyless entry etc.etc. vind ik scherp.

Bentley Arnage zei:
Schorpioen zei:
Moet ook de importeur beter zijn best doen, want daar is helaas ook niet veel positiefs over te zeggen.

Kun je daar wat meer over vertellen? Ik heb er namelijk geen vreemde dingen over gehoord.

Ze zijn niet klant vriendelijk en service gericht, lezen niet goed en geven (daardoor?) antwoord op vragen die je niet gesteld heb en geen antwoord op vragen die je wel gesteld hebt. Kennis van zaken ontbreekt ook nogal, aangezien voor bepaalde technische zaken altijd naar de dealer wordt verwezen. Klachten worden lang niet altijd serieus of klantgericht behandeld.
Verder doet ze, maar da'smeer mijn mening, te weinig haar best om bepaalde modellen, bijv. de Lancer, beter onder de aandacht te brengen of een breder modellen programma in de showrooms te krijgen (al kan het zijn dat de fabrikant hierin ook niet echt mee wil werken omdat dit een relatief kleine markt betreft). Als je een brochure o.i.d. besteld krijg je die keurig thuis gestuurd. dat wel.....
Van Mitsubishi Japan heb ik en hogere pet op (reageert beter, sneller en klantvriendelijker).

Overigens zijn er meer merken met een of meer van de genoemde manco's, dus Mitsubishi is niet de enige.

[size=x-small]do 13 okt 2011, 15:21[/size]
[size=medium]Peugeot 4007 ten einde[/size]

BREUKELEN - Vanaf december is de Peugeot 4007 niet meer leverbaar in ons land.

De importeur heeft dit besloten vanwege de tegenvallende verkoopcijfers, onder andere veroorzaakt door de hoge CO2-tarieven die gelden voor de 2,4 liter benzinemotor en 2.2 HDi. De woordvoerster van de Citroën-importeur wist Autovisie te vertellen dat zij de technisch identieke C-Crosser in het gamma houden.

4008

De beslissing om de nieuwe Peugeot 4008 niet in Nederland te leveren blijft staan. Zonder een voorwielaangedrijving en compacte benzinemotor is de auto niet interessant voor ons kikkerlandje. De 3008 3008 crossover zit in hetzelfde segment als de 4008 en verkoopt naar behoren.

Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10720737/__Peugeot_4007_ten_einde__.html

811111201975_.jpg

81111121751_.jpg

Foto's AutoWereld.com

Peugeot heeft tot nu toe 763 4007's verkocht sinds eind 2007, in de eerste 9 maanden van dit jaar nog slechts 39. Broertje Citroën C-Crosser is iets populairder gebleken (maar kwam dan ook iets eerder op de markt): 852 stuks tot nu toe, waarvan 53 in Q1/2/3. Van 2008 tot heden verkocht Mitsubishi liefst 5.682 Outlanders, waarvan 1.057 dit jaar.

Wat een gemis! Oh nee, wacht.... niemand zat eigenlijk op deze auto te wachten.

Persoonlijk heb ik 'm echter liever dan de huidige Outlander, want die vind ik echt niet mooi. In tegenstelling tot die van voor de facelift. Achja, over twintig jaar is een 4007 een topspot en erg exclusief!

bat zei:
Kwamen die nou bij NedCar vandaan?

Nee, de Outlander kwam vanaf 2008 uit Born, de 4007 en C-Crosser komen altijd uit Japan. Misschien dat mede daarom de Outlander veel gunstigere prijzen had (minder last van dure yen).

Heb nooit begrepen waarom Peugeot deze deal met Mitsubishi deed. Misschien dat de auto in Frankrijk wel redelijk verkoopt.

Kan me niet heugen dat ik er afgelopen half jaar er een gezien heb. Overbodige auto dus. Inpakken en wegwezen. Het re-badgen van auto's wordt niet altijd door de consument gepikt en ik denk zelf dat het steeds moeilijker wordt naarmate de prijs van de auto hoger ligt.

verlichting zei:
Kan me niet heugen dat ik er afgelopen half jaar er een gezien heb. Overbodige auto dus. Inpakken en wegwezen.

Dat is nou zonde van de Bugatti Veyron, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, Koenigsegg, Ascari, Donkervoort, Lotus Europa, Lexus LF-A, BMW M3 sedan, VW Scirocco R, Fiat Panda 4x4 Climbing.......

Daewoo-Chevrolet zei:
bat zei:
Kwamen die nou bij NedCar vandaan?

Nee, de Outlander kwam vanaf 2008 uit Born, de 4007 en C-Crosser komen altijd uit Japan. Misschien dat mede daarom de Outlander veel gunstigere prijzen had (minder last van dure yen).

Maat gezien de (waarschijnlijk) tegenvallende resultaten niet zo gek dat ze de faciliteit in Born niet hadden voorbereid op de komst van de Franse broertjes, want die plannen waren er zeker.

den Voetstuk zei:
Maat gezien de (waarschijnlijk) tegenvallende resultaten niet zo gek dat ze de faciliteit in Born niet hadden voorbereid op de komst van de Franse broertjes, want die plannen waren er zeker.

Die plannen waren er inderdaad wel. Jammer dat Mitsubishi de (succesvolle) ASX, 4008 en C4 Aircross niet bij NedCar laat bouwen.

De ASX is een Outlander met hetzelfde onderstel en wielbasis: alleen een stukje korter.
De 4008 is dus hetzelfde verhaal tegenover de 4007. Wij krijgen hem niet, omdat er al een 3008 bestaat, die in hetzelfde segment valt.
Vinden we het jammer? Ik niet.

---GT--- zei:
De 4008 is dus hetzelfde verhaal tegenover de 4007. Wij krijgen hem niet, omdat er al een 3008 bestaat, die in hetzelfde segment valt.
Vinden we het jammer? Ik niet.

Huh? :confused:

Waarom krijgen we de 4007 niet meer dan? Is er al een Peugeot in dat segment? Je redenatie klopt niet echt.

Rob013 zei:
Waarom krijgen we de 4007 niet meer dan? Is er al een Peugeot in dat segment? Je redenatie klopt niet echt.

De 4007 wordt gestopt. Die krijgen we niet meer. De 4008 is de opvolger, maar die valt in hetzelfde segment als de 3008. Peugeot Nederland heeft besloten de 4008 niet te gaan invoeren, dus blijft voor ons de 3008 over.

---GT--- zei:
Rob013 zei:

De 4007 wordt gestopt. Die krijgen we niet meer. De 4008 is de opvolger, maar die valt in hetzelfde segment als de 3008. Peugeot Nederland heeft besloten de 4008 niet te gaan invoeren, dus blijft voor ons de 3008 over.

Dat snap ik. Dat zijn de feiten. Maar jij zei dat het met de 4008 hetzelfde verhaal was als met de 4007. De 4008 komt niet omdat die inderdaad in hetzelfde segment valt als de 3008. Dus volgens jou zou de 4007 niet meer gevoerd worden omdat die in hetzelfde segment valt als.....?

Terug
Bovenaan