Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

the Fox zei:
Ik vind stamppotten pas echt lekker een dag nadat ze zijn klaargemaakt. Dan is de smaak het meest optimaal.

Dat weet ik, maar bij boerenkool heb je een gezondheidsrisico bij het verwarmen voor de tweede keer: iets met nitrieten.
In het weekend ga ik wel zuurkoolstamppot maken voor de maandag en de dinsdag, die kun je wel bewaren, net zoals hutspot, groot voordeel.
Maar ja, meisjelief wilde boerenkool, dus de keuken in na het werk. En geslaagd weer dit keer.

Oh, dat is ook lekker, heb ik al een tijd niet meer gegeten, door de kou van de afgelopen weken (aardappeltijd).

Nee, vrijdagavond eet vrouwlief bij haar zus, dus dan eet ik eh... iets anders.
Doordeweek eten we gezond en op zondag eet ik iets lichts, zodat ik na de slaap volledig uitgerust aan een nieuwe week kan beginnen.
(Zondag wordt dat deze keer een bescheiden kommetje spaghetti)

Renaultje weet wel wat er straks op het bord ligt, of staat...:T

Wat had jij dan?

Ik had een Pizza!:D Ik had 50 km gefietst en had niet zo'n zin uitgebreid te koken!
Er staat dus dadelijk iets op je bord, een kapstok?

Foto=ZDQKT34U

Met de groeten aan BMWlover:D

(hier zit tenminste tomaat tussen)

De Amerikaanse hartstichting heeft er anders wel klachten over.

Maar ze hebben daar ook een Windows 7-whopper (drie keer raden hoe hoog die is)

Renaultje zal wel aan de mosselen met patat zitten, voorafgegaan door franse kaas, gok ik.:T

Ik dacht vanmiddag even gemakkelijk te doen door bietjes uit een pot te nemen. Dat doe ik dus nooit weer, in ieder geval niet van het huismerk Markant. Niet te eten. Zelden zoiets walgelijks op mijn bord gehad. Ik heb het mijn kinderen niet eens willen laten eten, voor hun had ik gelukkig nog zelfbereide stoofpeertjes in de koelkast. Bietjes van Markant: een schande, een aanfluiting, een aanslag op de smaakpapillen en hét middel om kinderen voorgoed van de groenten af te krijgen.!

Geen stokbroodje met zalm dit keer?

Nee, dat zal binnenkort wel weer gebeuren ;)

Vanavond hadden wij het volgende menu:

Vooraf: pompoensoep met pittige room in een champagneglas
Hoofd: zalm in sinaasappelsaus, aardappelkroketjes, groenten quiche en een heerlijke salade
Na: bosvruchtenijs met slagroom en verse bosvruchten

Champagneglas?:)

Hoe smaakt die sinaasappelsaus eigenlijk, ik zie hem veel vaker bij jou voorbij komen. Ik vind het altijd zo'n vreemde combinatie zoet met hartig (zo'n Allerhande-combinatie, ik vind het niet lekker)

Wij hadden hapjes, blokjes kaas, bitterballen, kipnuggets etc.

Champagneglas?

Het zijn de details die het hem doen ;)

Hoe smaakt die sinaasappelsaus eigenlijk, ik zie hem veel vaker bij jou voorbij komen. Ik vind het altijd zo'n vreemde combinatie zoet met hartig (zo'n Allerhande-combinatie, ik vind het niet lekker)

Naar mijn mening is het echt heerlijk, en ik ben een moeilijke eter ;)

Wij hadden hapjes, blokjes kaas, bitterballen, kipnuggets etc.

Zat je in een voetbalkantine? :p

Nee hoor. We zijn de hele dag druk bezig geweest met het huishouden. Was echt veel werk, schoonmaken etc. Ik heb inmiddels de kerstspullen opgezocht, ik schrok er van, zoveel!! Zes grote dozen vol. Kerstballen, kerstboompjes, glimmertjes etc. Wat moet ik er mee. Ook nog tien jaar oude kerstkaarten gevonden, heel veel, dus die hoef ik niet meer te kopen (met postzegels, zaten erbij). Die ondankbare familie en kennissen van mij moeten er maar mee doen.
Dus heb ik wat hapjes in de oven gemikt. Waren lekker.

Verder voorraadje hot chili con carne gekookt en voorraadje spaghetti. (geen tomatensaus, ik meng er altijd groente en vlees doorheen)

Vanavond mijn uitgevonden gerecht Spagette Habanero

Ik heb een hele voorraad gemaakt.
Deze is voor vier personen:

ongeveer 300 gram spaghetti
ongeveer 400 gram half om half gehakt
vijf catelaanse worstjes
drie teentjes knoflook
twee uien
8 plakjes salami in stukjes gesneden
zout, peper, italiaanse kruiden van Stegeman
1 habarone peper.

Kook de spaghetti vantevoren, voeg een klein beetje olijfolie bij zodat de spaghetti niet aan elkaar plakt bij het mengen.
Bak de catelaanse worstjes in een eetlepel olijfolie gaar.
Snij: Uien, knoflook in partjes, de salami en de peper. Handen wassen daarna, want aanraken aan de ogen is zeer zeer pijnlijk. Ook dringt de peper in je vingers door.
"Wok" dit hele zooitje, behalve de peperstukjes en knoflook in olijfolie en snij de worstjes in stukjes.
Kruid het gehakt met peper, zout en italiaanse kruiden, en bak het gehakt rul samen met de peperstukjes en de knoflook.

Mengen door de spaghetti, nog ietwat Italiaanse kruiden strooien over de spaghetti en hoppa.

Niet geschikt voor kinderen. Een dagje laten staan laat het gerecht een stuk beter smaken en haalt de scherpe kantjes van de peper.

Klinkt lekker Solo.

Ik heb net mijn Penne met pissige zalm in room op.
Pissig zegt u?
Dat heeft alles te maken met de lading tabasco die er doorheen zit. :D

Op zondag is het mijn dag om voor het eten te zorgen. De laatste tijd was dat òf makkelijk òf wat er toevallig nog in de koelkast is (en dat is meestal niet veel want op dinsdag worden de boodschappen gehaald). Nu heb ik weer eens op zaterdag een gerecht uitgezocht (doe ik altijd op Smulweb) en vandaag het ik het volgende klaar gemaakt:

[size=large]Gegratineerde kalkoenfilet[/size]

[size=large]Ingrediënten voor 4 personen[/size]
4 kalkoenfilets
peper
2 el olijfolie traditioneel
1 el pesto
8 cherrytomaatjes, in vieren
1 bosuitje, in dunne ringetjes
75 g Old Amsterdam, pittige oude kaas, geraspt

[size=large]Voorbereiding[/size]
Leg de kalkoenfilets tussen 2 stukken huishoudfolie en sla ze met een vleeshamer of breed (hak)mes platter.
Bestrooi ze met peper en wrijf ze in met olie.

[size=large]Bereidingswijze[/size]
Bak ze in een hete grillpan aan beide kanten in ? 8 min. mooi bruin. Bestrijk de kalkoenfilets met de pesto en leg ze in een ovenschaal.
Schep de tomaatjes, het bosuitje en de kaas door elkaar en verdeel het over de kalkoen.
Laat de kaas onder de hete grill in ? 5 min. smelten.

[size=large]Geerveerd met[/size]
Lekker met aardappelpuree en een gemengde salade.

wc_filewrapper

Hier lekker makkelijk.

Gisteren boerenkool stamppot met venkel, kip, gebakken spekjes en een stukje rookworst. Vandaag gewone spruitjes met gebakken aardappels en een gemarineerd hamlapje.

@Dutch,

Klinkt lekker, heeft het ook zo goed gesmaakt?
Vanavond gaan we voor simpel, heb zo geen zin om eten klaar te maken vandaag.
Ik heb zelfs geen brood klaargemaakt dus gaan we maar weer uit lunchen, wat een straf. :rolleyes:
Vanavond misschien gewoon een boterhammetje met gehaktballetjes in satésaus of een dikke omelet en ik zit weer vol.

Chili con carne. Eigen recept, was zeer geslaagd! Ik heb er nog een gekookt eitje naast gedaan. Viel in de smaak!

Zacht of hard gekookt?

Een eitje is ook altijd lekker in de satésaus.

Ik heb gisteren een zelfgemaakte tomaten-groentesoep op als voorafje
Het hoofdgerecht was boerenkool met worst en als dessert hadden we echte belgische chocolade van de artisanale chocolatier.

Janus Diedericus zei:
Zacht of hard gekookt?

Het gekookte ei door de satesaus verkruimelen?

Ik was wel eens een handje pinda's en gooi die er door. Als je ze wat langer laat meekoken worden ze zachter, ik vind ze knapperig het lekkerst.

rke zei:
Janus Diedericus zei:
Zacht of hard gekookt?

Het gekookte ei door de satesaus verkruimelen?

Ik was wel eens een handje pinda's en gooi die er door. Als je ze wat langer laat meekoken worden ze zachter, ik vind ze knapperig het lekkerst.

Hoeft niet per sé door de saus, gewoon een hardgekookt eitje snoepen met een paar lepels satésaus erbij bedoelde ik eigenlijk.
Al denk ik dat een eitje in stukken door de saus ook erg lekker kan zijn, ligt er wel aan waarvoor je de satésaus gaat gebruiken denk ik.

De pinda's erdoor klinkt ook lekker, is iets om volgende x te proberen.

Geen hamburgers vandaag, want er was veel over. (zonde om weg te gooien)
Zoals drumsticks en groente. Ik heb er een bak Appie-bami bijgekocht.

Lekker vandaag eigen erwtensoep gemaakt.
Spliterwten uit een HAK pak.
vleespakket van AH
prei, wortel, aardappel en selderij (op 't laatst).
verder peper/zout/dille/basilicum/foelie doorheen geroerd.
groentebouillon blokje.

Doordat er al aardig wat veel vlees in zat, heb ik de rookworst achterweg gelaten.
Moet zeggen dat ik die smaak wel miste.. het was toch een beetje vlak,.
Wel was de soep lekker dik.

Heb er Turks brood bij gegeten.
2 porties in de vriezer voor de komende weken..(y)

Nog steeds restjes.

Dus ik heb een pizza Marcus Antonius gemaakt.
Oud witbrood, negen stuks, korsten er af, behalve een. Vierkanten tegen elkaar aanleggen. Beleggen met oude kaas. Twee pepers Habarono eroverheen snijden. Baconplakjes eroverheen, daarna plakjes salami. Teentje knoflook in heel dunne plakjes snijden over de salami heen. Italiaanse kruiden er overheen strooien.

Oven 225 graden, 20 minuten.

Gisteren heerlijk gegeten dankzij een van de dames van ons eetgroepje:

Pompoensoep met yoghurt, lekker pittig.
Lasagna, een deel met ananas en een deel met spinazie.
IJs met slagroom, ananas en reepjes peper.
Koffie met kwarktaart.

En een paar kruidenbittertjes als afzakkertje.

Mijn sportmaatje vindt het niet raar dat ik nog steeds ernstig zwaar ben.

Vandaag speciaal voor mijn culinaire dochter "sinterklaas hamburgers", gebakken aardappels en kapucijners gemaakt.

-Gebakken aardappeltjes
-Ongepaneerde shnitzel
-Doperwten en worteltjes.

Lekker simpel maar wel super lekker.

Gisteren lekker makelijk, een brommertje laten komen.
Dit keer samen een kapsalon en een pizza gehakt-ham-salami gedeeld.

En vanavond eten we BMW! :)

Durashift zei:
Was ie lekker, de worst?

Helaas, gisterenmiddag moesten we bij de dierenarts zijn, daar hebben we geheel onverwachts onze kat in moeten laten slapen.
We hadden allebei geen zin mmeer om te koken dus werd het een appie hein pizza, lang leve de 35%-sticker.
Vanavond krijgt de BMW een herkansing.

Na een lange dag werken (meerdere lange dagen):

Pesto kipfilet (Albert Heijn, zit in een aluminium bakje, herkenbaar aan de pijnboompitten en Italiaanse kaasplakjes, 25 minuten in de oven).
Met rosti (kwartier in koekepan op half vuur, wel peperen en zouten, regelmatig keren) en Hak doperwtjes. Gemak dient de mens.

Was heerlijk en snel klaar. Die pesto kip is best goed.

He he nu eindelijk rust.

Ik heb voor vanavond restjessoep. De basis is een Albert Heijn erwtensoeppakket, maar er zit "wat meer door".

Bmwlover1 zei:
Hamer zei:
Ik eet al een paar weken rijst, kip en groente. Op donderdag eet ik altijd bij vrienden dus daar zit de variatie.
Niet echt postwaardig dus. :D
Hoezo?

Ik eet heel vaak een tijd hetzelfde. Deze week eet/at ik maandag, dinsdag en donderdag Chili con carne. Rijst, kip en groente at ik om wat af te vallen. Ben dit seizoen vroeg gestopt met wielrennen dus was een kilo of drie te zwaar geworden.

Vanavond eet ik weer bij vrienden; gebakken krieltjes, sperziebonen en worst. Uiteraard met een Ehrmann als toetje, ander kom ik niet. :D

263

Terug
Bovenaan