Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Zal ik eens doen, bij mij bevindt alles zich aan de overkant, HEMA, AH etc. best makkelijk als je in het centrum woont, de auto onderin mijn/de parkeergarage, dus daar heb ik dan ook geen omkijken naar.

Ik zit tijdelijk in een recreatie-bungalow, en dan kom je er achter wat makkelijk het is om thuis alles bij de hand te hebben.
Had een gerecht in het hoofd, maar kwam bij de start er al achter dat ik een aantal ingredienten miste.

Dus wat is het geworden?
Macaroni met prutje (courgettes, blikje tomaten, uien, tomatenpuree)

Zal vast lekker zijn. En heb meteen een vorraad voor een dag later in de week.;)

Rembrandt zei:
Ik zit tijdelijk in een recreatie-bungalow, en dan kom je er achter wat makkelijk het is om thuis alles bij de hand te hebben.
Had een gerecht in het hoofd, maar kwam bij de start er al achter dat ik een aantal ingredienten miste.

Dus wat is het geworden?
Macaroni met prutje (courgettes, blikje tomaten, uien, tomatenpuree)

Zal vast lekker zijn. En heb meteen een vorraad voor een dag later in de week.;)

Klinkt toch goed hoor. Macaroni is een van de meest ideale dingen om er van alles en nog wat door te gooien, net als spaghetti. En het is altijd lekker.

Ik heb er gisteren weer eens echt werk van gemaakt.
De tomaten uit eigen tuin waren eindelijk rijp, (ongeveer 20 stuks) deze heb ik gebruikt om zelf tomatensaus te maken.
Een leuk karweitje waar je qua smaak heerlijk zelf de invulling aan kan geven.
Ik heb gekozen voor redelijk klassiek (knoflook, basilicum, oregano en thijm toegevoegd) maar wel met een zoete ondertoon.
Ik ben als volgt te werk gegaan:

Eerst de tomaten koken om ze te kunnen pellen.
Vervolgens; met de knoflook en de kruiden in de blender.
Daarna de kruiden en knoflook inkoken in de tomatentroep.
Nu alles door de zeef om zaadjes en vruchtvlees eruit te zeven.
Het mengsel wat overbljift verder indikken en op smaak brengen.

De saus is gebruikt voor de zelfgemaakte pizza.
Alleen voor het deeg een pakje gekocht, verder de pizza belegd met snippers rode ui, tonijn, ansovis, pepertjes en mozarella.
25 minuten in de oven en het was smullen!

De overebleven saus (had een potje vol, 500ml) gaat vanavond verwerkt worden in een ovenschotel met spekjes, aardappelschijven paprika en aubergine.

Kun je dat kweken? Is volgens mij aangeboren. En pas met professionele behandeling te genezen. Is niet zomaar wat.
Net als die andere, waarbij je juist heel mager bent. Kom even niet op de naam.
Zijn gewoon geestelijke aandoeningen. Erg moeilijk vanaf te komen.

Weinig begrip van de buitenwereld ook.

speedtouch zei:
Volgens mij is obesitas niet aangeboren.

Weet het zo niet. Volgens mij wel iets psychisch. En daar wordt te gemakkelijk over gedacht.
Dat bedoelde ik in mijn post van 17:43 uur te zeggen.
Mensen staan zomaar klaar met hun oordeel. "Stel je niet aan!" of "Gewoon minder gaan eten!"

Als het zo makkelijk was, was er geen obesitas. Of wat voor psychische ziekte dan ook.

Het 'iets niet kunnen' maakt onderdeel uit van de ziekte.

zemelaar zei:
speedtouch zei:
Volgens mij is obesitas niet aangeboren.

Weet het zo niet. Volgens mij wel iets psychisch. En daar wordt te gemakkelijk over gedacht.
Dat bedoelde ik in mijn post van 17:43 uur te zeggen.
Mensen staan zomaar klaar met hun oordeel. "Stel je niet aan!" of "Gewoon minder gaan eten!"

Als het zo makkelijk was, was er geen obesitas. Of wat voor psychische ziekte dan ook.

Het 'iets niet kunnen' maakt onderdeel uit van de ziekte.

Toch gaat ieder pondje door het mondje. Zo simpel is het, ook bij mensen die frustraties weg eten.

Voor de frustratie-eter lijkt het mij daarom handiger de bron van de frustraties aan te pakken in plaats van zichzelf letterlijk te verdrinken in het "ik heb obesitas smoesje". Ik weet echt wel dat dat niet makkelijk is, maar de straf op doorgaan met frustratie-eten is uiteindelijk een houten jas. Met wat pech voorafgegaan door ettelijke jaren van lijden (hart, bewegen, ademhaling, skelet, gewrichten, psychische problemen en zelfs ordinaire praktische problemen).

Voor mij is te zwaar zijn een minkant van lekker koken. Ik vind zelf mijn eten heerlijk en dat is eigenlijk best vervelend. En met regelmaat melden familie en vrienden zich om "een vorkje mee te prikken".
Ik probeer dat vooral op te lossen met sporten maar sporten is geen volledige oplossing. Ik sport drie keer in de week en ik trap iedere keer 800 tot 1000 calorieën weg (voornamelijk cardio-training), maar er is nog steeds meer dan 100 kilo rke op deze wereld.

Ik weet echt wel hoe het komt....

Afgelopen weekend een diner gemaakt:
amuse met mozarello,
pompensoep,
kip uit de tajine met tuinbonen en wortel, griekse salade, couscous
toetje op basis van griekse yoghurt
en koffie met amaretto....

Afgelopen week kiprollade met pesto en mozarello gemaakt (te veel mozarello gekocht :D. Oh, oh wat een straf) ....
En een kok die er moeite mee heeft de restjes weg te gooien.

Tja, dan tikt die weegschaal op een gegeven moment echt meer dan 100 kilo aan.

Anyway: de dokter beweert nog steeds dat ik gezond in elkaar zit. Ik geloof hem direct en ga een diner voor de negende verzinnen....

rke zei:
Ik probeer dat vooral op te lossen met sporten maar sporten is geen volledige oplossing. Ik sport drie keer in de week en ik trap iedere keer 800 tot 1000 calorieën weg (voornamelijk cardio-training), maar er is nog steeds meer dan 100 kilo rke op deze wereld.

Probeer krachttraining. Heeft een langer, ik meen 36 uur, na ijl effect. Tot die tijd blijft je lichaam vet verbranden na een uur krachttraining.

En ik weet niet of obesitas als smoesje wordt gebruikt. Ze zullen er zeker zijn. Maar ik denk dat het hele gedrag er omheen ook bij het ziektebeeld hoort.
Een verslaafde ontkent ook meestal dat die verslaafd is. Ontkenning hoort erbij.

Huh huh..
(Sorry, ik ben eigenlijk op forumvakantie deze weken na hard werken op het werk en aan het boek)
(dus je zult me minder vaak zien hier de komende weken)

Maar wel:

Vanavond Pizza Shoarma (Briljant gerecht)

Op het werk wisten ze dat al, want die hebben me nu hier gevonden door het boek.:(

A110-50 zei:
Een doos?! Zo kweek je wel obesitas lijkt me...
Ik train en heb dus veel calorieën nodig.
Alhoewel een doos oreo natuurlijk niet echt gezond is voor het trainen vreet ik toch elke avond wel een pak snoep/koek/chocolade weg. ( de rest van de dag eet ik wel zo gezond mogelijk )
En ja het werkt voor mij , vetpercentage blijft stabiel, dus die pakken snoep/koek maakt niet zoveel uit.

@ontopic
4 tosti's met alleen kaas en ketchup met als toetje een pak Milka chocowafels.

Gisterenavond lekker hutspot met spek, zometeen een tweetal bruine bolletjes waarschijnlijk met rosbief en kaas. Zachtgekookt eitje erbij en ik kan er tegen tot de lunch

Ouwediesel zei:
Van't weekend zelf snert gemaakt, smaakt een stuk lekkerder dan die bliktroep.

Snert maak je zelf, het liefste zo dik dat de lepel erin blijft staan. Of, zoals in het leger, dik genoeg dat hij smeerbaar is op brood :p
Erwtensoep word verkocht in conservenblikken, dat is heel wat anders dan snert...

Janus Diedericus zei:
Erwtensoep word verkocht in conservenblikken, dat is heel wat anders dan snert...

Erwtensoep kun je zoiets ook moeilijk noemen, groene smurrie met stukjes worst is een betere benaming.
Ik vraag me af waarom mensen dat kunstmatige spul kopen terwijl soep (en snert...) zo makkelijk zelf te maken is.

Ouwediesel zei:
Janus Diedericus zei:

Erwtensoep kun je zoiets ook moeilijk noemen, groene smurrie met stukjes worst is een betere benaming.

En een paar harde knikkers, niet te vergeten. :)
Maar inderdaad: zelf gemaakt is erg lekker.

Ouwediesel zei:
Janus Diedericus zei:

Ik vraag me af waarom mensen dat kunstmatige spul kopen terwijl soep (en snert...) zo makkelijk zelf te maken is.

Het zal gemakzucht zijn, of mensen willen niet lekker meer eten...

Deze week zelf ossenstaartsoep maken, de ossenstaart ligt al gereed (vers van de slager)

Janus Diedericus zei:
Deze week zelf ossenstaartsoep maken, de ossenstaart ligt al gereed (vers van de slager)

ah, die is dan wel echt. In tegenstelling tot de kant en klare ossenstaart soepen.
[size=x-small]was een week of wat geleden een item bij Keuringsdienst van waarde.[/size]

Durashift zei:
Janus Diedericus zei:

ah, die is dan wel echt. In tegenstelling tot de kant en klare ossenstaart soepen.
[size=x-small]was een week of wat geleden een item bij Keuringsdienst van waarde.[/size]

Inderdaad, was een leuke aflevering.
Toen we die Belgische chefkok echte ossenstaartsoep zagen maken dachten wij: dat doen we ook een keer. :)

Gisteren uit eten geweest, heb onder andere een lekker varkenshaasje op!

Vanavond heerlijke biefstuk met patat gegeten ;)

ma: soep met brood
di: hutspot met draadjesvlees
wo: idem
do: aardappels, gehaktbal, doperwtjes
vandaag: kapsalon! (eerste in mijn leven)

Gegaarde gehaktballen van de Jumbo. Met een flinke klodder mayonaise. Lekker vet, lekker fout!

Janus Diedericus zei:
Ouwediesel zei:
Janus Diedericus zei:

Het zal gemakzucht zijn, of mensen willen niet lekker meer eten...

Heerlijk. Verse, zelfgemaakte ossenstaartsoep is de moeite van het bestellen van een staart zonder meer waard.

Op die manier gemaakt is de soep veel lekkerder. Ik maak ook altijd de erwtensoep vers, hoewel ik geen liefhebber ben van smeerbare soep. En, echte erwtensoep moet een paar dagen oud zijn, dan smaakt het nog beter.

Vanavond weer een diner koken.
1- tomatensoep met carpaccioroosjes.
2- een tweetal steaks (bison en hert) met een salade van wilde paddenstoelen.
3- vruchtjes met ijs en verse slagroom.

En voor mijn culinaire dochter een hamburgert. Verse vermalen dooie koei in schijfvorm.

Morgen wijst de weegschaal weer wat meer aan ... :(

Macaroni, uit de vriezer, tijdje geleden zelf gemaakt en een voorraadje in de vriezer gedaan. Dit is de laatste.
We gaan een nieuwe koelkast kopen, dus een nieuw voorraadje zit er nog even niet in (meestal maak ik voorraadjes nasi, spaghetti en macaroni in bakjes, werkt perfect.)

Ik wil eigenlijk wat zwaarder worden. Klinkt simpel. Maar dat valt nog geeneens mee. Je kan zeggen, ga meer eten.
Maar dat gaat me op een gegeven moment tegenstaan na de zoveelste homp gebak, gehaktbal, broodjes hamburger, zak chips.

Ik weeg nu zo'n 93, 94, 95 kilo. Wil eigenlijk boven de honderd komen. Iets meer massa, iets meer postuur is wel fijn bij krachttraining.
Misschien moet ik tijdelijk wat minder en wat minder fanatiek trainen.

Maarja, ik wil ook niet inleveren op kracht en uithouding. En daarnaast, trainen is leuk. En verslavend. Keuzes!

Terug
Bovenaan