VW Golf VIII | Nieuw: Variant

Bird Nerd zei:
d05b345c-vw-golf-0002-1024x631.jpg

En een video: https://www.carscoops.com/2019/02/2020-volkswagen-golf-new-8th-gen-model/

Dit is toch gewoon een 7...

23_max.jpg

Nee, lijnen aan de zijkant zitten stuk hoger, hoekje in zijruit is heftiger en achterlampen sowieso hoekiger in de stijl van de nieuwe VW's

Jij zegt het. Ik heb nog een aantal keer heen en weer gescrold tussen beide foto's. Er zit een iets ander naadje in het achterlicht. That's it. Vergeten en door zou ik zeggen.

jkXKGLI.jpg

cbnqPkw.jpg

Video: https://www.carscoops.com/2019/02/2020-volkswagen-golf-new-8th-gen-model/

s velthuis zei:
Jij zegt het. Ik heb nog een aantal keer heen en weer gescrold tussen beide foto's. Er zit een iets ander naadje in het achterlicht. That's it. Vergeten en door zou ik zeggen.
Nu weten we het wel. Als dit nieuwe model je niet interesseert, waarom reageer je dan hier?

Ik vind 'm erg A-klasse. Maar de A-klasse is natuurlijk erg Golf. Net als de 308 en i30. Dan gaat het onderscheidende van de Golf er door toedoen van anderen wel weer van af.

Barri zei:
s velthuis zei:
Nu weten we het wel. Als dit nieuwe model je niet interesseert, waarom reageer je dan hier?

Ik wacht meer foto's af. En ik ga inderdaad niet als kritiekloos figuur zeggen dat ik dit als iets nieuws kan zien. Jij ligt blijkbaar nog wel in katzwijm van de verschillen, je mag ze mij dan gaan aanwijzen. Ik vond 'nieuwe' Polo al teleurstellend ten opzichte van de oude, maar als dit inderdaad de 'nieuwe' Golf gaat zijn, is er toch wel een nieuw dieptepunt bereikt. Besef wel dat een fabrikant als VW honderden miljoenen uitgeeft om zoiets 'nieuws' te ontwikkelen. Blijkbaar is er niets meer te ontwikkelen. Doe het dan ook niet. Hou de oude Golf gewoon 10, 20 jaar in produktie. Kunnen ze meteen de aanschafprijs flink verlagen.

d05b345c-vw-golf-0002-1024x631.jpg

23_max.jpg

Maar doe eens een test zou ik zeggen. Laat deze twee foto's aan wat willekeurige personen zien. Apart of voor mijn part tegelijkertijd. Je vrouw, je moeder, je broer, wie dan ook. En vraag eens of het dezelfde auto is. En vraag als tweede welke de nieuwste is. Wedden dat geen hond het nog ziet?

Auto's worden gewoon met de dag teleurstellender. En dat vind ik inderdaad wel jammer ja. Ik heb er echt wel lol in gehad.

Ik zie toch wel redelijk duidelijke verschillen hoor, maar helaas niet in positieve zin. De VIII oogt namelijk groter en nogal zwaarlijvig, en de overhang voor en hoogte van de motorkap ten opzichte van de voorwielen lijkt ook flink toegenomen. Niettemin, laat ik voor een definitief oordeel maar de officiele foto's afwachten..

Jaja nu weten we het wel. De verschillen vraag je om en die heb ik je gegeven. Dat jij er verder niks mee doet en in je eeuwige gezever blijft hangen is jouw ding. En doe nou niet weer of het iets van deze tijd is want het was bij de vorige generatie niet anders

m1cyjn5bq6t9.jpg

m1ny1jbb7pdb.jpg

Ik heb er echt wel lol in gehad.

Nu niet meer dus maar genoeg anderen wel. Verlaat dan aub het forum en laat degene discussiëren die moderne auto's nog wel boeiend vinden

Bird Nerd zei:
Jaja nu weten we het wel. De verschillen vraag je om en die heb ik je gegeven. Dat jij er verder niks mee doet en in je eeuwige gezever blijft hangen is jouw ding. En doe nou niet weer of het iets van deze tijd is want het was bij de vorige generatie niet anders

m1cyjn5bq6t9.jpg

m1ny1jbb7pdb.jpg

Ik heb er echt wel lol in gehad.

Nu niet meer dus maar genoeg anderen wel. Verlaat dan aub het forum en laat degene discussiëren die moderne auto's nog wel boeiend vinden

De verschillen tussen de 6 en de 7 waren al lachwekkend, maar nog enorm vergeleken met de verschillen tussen de 7 en de 8. Dit is jouw reactie:

lijnen aan de zijkant zitten stuk hoger, hoekje in zijruit is heftiger en achterlampen sowieso hoekiger 'Lijnen hoger'? Een 'heftig hoekje in een zijruit'? Serieus? Dat is de DE NIEUWE GOLF? Wauw...

Discussie is hier trouwens niet meer hoor. Een stuk of 10 reacties, dan ben je er wel. En echt peper zit er ook niet meer in. Net zo zoutloos als die nieuwe modellen inderdaad.

je mag ze mij dan gaan aanwijzen

Gedaan en vervolgens ga je er weer overheen l*llen. Doei s velthuis

ps: waarom quoten mensen toch altijd een heel bericht als je er toch direct onder reageert? o_O

Bird Nerd zei:
Gedaan en vervolgens ga je er weer overheen l*llen. Doei s velthuis

Waar l#l ik overheen? Over dat je een heftig knikje in een zijruitje hebt opgemerkt? Dat is het beste wat je kunt aanwijzen? En dat vind je oprecht niet teleurstellend?

Ik had verwacht dat in Duitsland de fora ontploft zouden zijn met een Tarnungsfreie-Golf-8-scoop. Niets te vinden. Helemaal niets...

Bird Nerd zei:
ps: waarom quoten mensen toch altijd een heel bericht als je er toch direct onder reageert? o_O

Dat komt nog van vroeger. Toen je tijdens het typen van je eigen zinnetje inmiddels 16 nieuwe berichten ertussen had staan en niet meer te zien was waar nou op gereageerd werd. Is tegenwoordig inderdaad niet meer nodig.

s velthuis zei:
Ik wacht meer foto's af. En ik ga inderdaad niet als kritiekloos figuur zeggen dat ik dit als iets nieuws kan zien. Jij ligt blijkbaar nog wel in katzwijm van de verschillen, je mag ze mij dan gaan aanwijzen. Ik vond 'nieuwe' Polo al teleurstellend ten opzichte van de oude, maar als dit inderdaad de 'nieuwe' Golf gaat zijn, is er toch wel een nieuw dieptepunt bereikt. Besef wel dat een fabrikant als VW honderden miljoenen uitgeeft om zoiets 'nieuws' te ontwikkelen. Blijkbaar is er niets meer te ontwikkelen. Doe het dan ook niet. Hou de oude Golf gewoon 10, 20 jaar in produktie. Kunnen ze meteen de aanschafprijs flink verlagen.

Er is hoogstwaarschijnlijk geen stuk plaatwerk uitwisselbaar. Dus volledig nieuwe auto. En dus net zo duur om te ontwikkelen als een drama queen als een DS 7 Crossback. Dat ie lijkt op zijn voorganger is logisch. Dat zie je bij meer auto's. Initieel goed design is houdbaar. Zie Porsche 911 bijvoorbeeld. Jij hebt hier een soort missie om echt alles rondom VAG af te branden onder een sluier van een zogenaamde kenner ("ik-weet-alles-van-VAG-want-ik-heb-een-Cordoba-en-mijn-schoonfamilie-een-Touran).

Er is geen discussie omdat iedereen de opmerkingen van s velthuis links laat liggen. Maar het begint nu irritant te worden; onder elk plaatje moet je melden hoe weinig er verandert aan het uiterlijk van het model. Dat weten we nu wel.

En het is hier een autoforum dus doe nu niet of dit soort verschillen de discussie niet waard zijn. Dan moet je naar het Libelle forum...

Zoals gezegd, ik waardeer je bijdragen over het algemeen wel maar je valt nu vervelend vaak in herhaling.

Even on topic: bij de laatste scoops moet ik bij de achterkant aan de T-Roc denken. Toch wel knap om zo'n model steeds hetzelfde te laten zijn maar toch op details aan te passen qua uiterlijk en daarmee direct weer helemaal in lijn te brengen met de rest van het gamma.

Barri zei:
Even on topic: bij de laatste scoops moet ik bij de achterkant aan de T-Roc denken.

Ik vind de wijze waarop het model is "opgepompt" en met onder andere die opliggende motorkap vooral heel sterk aan de huidige Polo denken. Wat ik eigenlijk als geheel wat zorgelijk vind, want b- en c-segmenters blijven maar groeien terwijl a-segmenters uit het gamma verdwijnen omdat die naar het schijnt lastig rendabel te krijgen zijn. Het zou met name voor particuliere kopers imo een drempel zijn als het nieuwe aanbod van fabrikanten pas start vanaf 4+ meter met een beginnend prijskaartje van richting de 20k...

Ik wens jullie veel plezier bij alle discussies die hier gaan volgen over alle vernieuwingen. Ga ik vast dromen over de golf 9. Ik denk hetzelfde als deze, maar dan met blauwe ventieldopjes :eek:

D Elzinga zei:
Barri zei:
Even on topic: bij de laatste scoops moet ik bij de achterkant aan de T-Roc denken.

Ik vind de wijze waarop het model is "opgepompt" en met onder andere die opliggende motorkap vooral heel sterk aan de huidige Polo denken. Wat ik eigenlijk als geheel wat zorgelijk vind, want b- en c-segmenters blijven maar groeien terwijl a-segmenters uit het gamma verdwijnen omdat die naar het schijnt lastig rendabel te krijgen zijn. Het zou met name voor particuliere kopers imo een drempel zijn als het nieuwe aanbod van fabrikanten pas start vanaf 4+ meter met een beginnend prijskaartje van richting de 20k...
Eens. Ik vraag me wel af hoe dan kan. Want de eisen schuiven ook steeds meer op. Ook een A-segmenter moet mooie materialen etc. hebben van de consument. Sja, dan worden ze onbetaalbaar of niet rendabel. Bij volledig elektrisch is de aandrijflijn sowieso wat duurder waardoor die pas bij 20k zullen beginnen.
En waarom moeten modellen steeds groter? Dat vind ik wel mooi aan de Clio, die is niet gegroeid met het laatste model. Suzuki probeerde qua grootte en gewicht het tij te keren maar de Celerio en Baleno worden niet denderend verkocht.

s velthuis zei:

De VII heeft overduidelijk nog tape op aommige plekken, om hem meer op zijn voorganger te laten lijken. Bijvoorbeeld op de achterlichten.

@s velthuis: Fijn dat je eindelijk het hazenpad kiest. Succes op het BCC-forum.

Ik snap sowieso die drang niet waarom auto's elke keer maar moeten groeien, volwassener moeten worden en er uit zien alsof ze heel duur zijn van binnen. De meeste mensen hebben in hun interieur van hun huis ook niet de mooiste materialen en meubels, sterker nog, in het gemiddelde huishouden staat meuk.

Automerken gooien vooral hun eigen ruiten in door kleine auto's steeds groter en luxer te maken. En dan maar gek vinden dat het D-segment op hun gat ligt..

nbjyl5vbp9gv.jpg

guayoh5b111u.jpg

o0gylqhbhe1s.jpg

leky8pqb98ys.jpg

d33yc48be1e2.jpg

3x7ypdzbd77v.jpg

1lhy34cb18n4.jpg

0lqy51xbw5o7.jpg

Koplampen en achterlampen zijn nog afgeplakt. De neus kan nog best wel eens lelijk worden. Ik vind de zijlijnen trouwens niet echt overeenkomen met bv de Polo en Touran om maar wat te noemen. Oogt erg saai

Ah 90% zeker dat er nog camouflagemateriaal in dezelfde kleur op de portieren is geplakt, wellicht ook nog op de achterklep. Maar die 'dubbele' lijn zoals bij zijn broertjes lijkt er toch wel bijna zeker te liggen

Velthuis heeft natuurlijk volkomen gelijk.
Waarom komt er niet eens een verfrissend modelletje bij VW vandaan.
Dit kunstje kennen we onderhand wel.

Zal vast de benchmark worden, alleen niet voor mij

P Klieder zei:
Er is hoogstwaarschijnlijk geen stuk plaatwerk uitwisselbaar. Dus volledig nieuwe auto. En dus net zo duur om te ontwikkelen als een drama queen als een DS 7 Crossback. Dat ie lijkt op zijn voorganger is logisch. Dat zie je bij meer auto's. Initieel goed design is houdbaar. Zie Porsche 911 bijvoorbeeld. Jij hebt hier een soort missie om echt alles rondom VAG af te branden onder een sluier van een zogenaamde kenner ("ik-weet-alles-van-VAG-want-ik-heb-een-Cordoba-en-mijn-schoonfamilie-een-Touran).

Wat dat laatste ermee te maken heeft is me een raadsel, blijkbaar is het altijd heel belangrijk om een persoonlijke aanval door een reactie te mengen. Zal ik in elk geval niet snel doen, maar goed. Dat vag een maffiabedrijf is, is een andere discussie. Het gaat me hier om het totale gebrek aan creativiteit en dat is een veel fundamenteler probleem dan alleen voor de autoindustrie. Alles moet op elkaar lijken, auto's, smartphones, Top 40 'muziek', mensen, zelfs binnensteden. Als mijn grootste fan zou je moeten weten dat ik deze discussie al op veel meer plekken gevoerd heb, ook bij bv de nieuwe Fords en de nieuwe Clio. Heeft in dit geval dus niets met vag te doen. Raar ook waarom ik een merk zou willen afbranden, ik werk niet bij de concurrentie. Dat het maffia is, is een ander probleem en dat vind ik wel tamelijk onverteerbaar en dat het inmiddels geregeerd wordt door economen en niet meer door technici vond ik buitengewoon jammer. Maar nogmaals, andere discussie. Ik heb nog niet eerder in zo'n eenheidsworst-mcdonalds-decennium geleefd als nu en ik kan niet wachten tot deze saaie tijd voorbij is en er op alle gebieden weer wat kleur, originaliteit, creativiteit en swung terug gaat komen. Als de 'nieuwe' golf met drie strips ductape hetzelfde is als z'n voorganger (een opmerking waar een paar mensen misschien van gaan steigeren, maar je kunt je ook afvragen of die dan niet wat al te autistisch naar een auto zitten te kijken...), dan staat dat voor mij wel symbool voor deze tijd. En ja, dat is doodzonde. En als er dan nog geen plaatdeel uitwisselbaar is ook, hebben we die alleen nog de lasten en niet meer de lusten. Honderden miljoenen ontwikkelgeld, duurder schadeherstel, niemand ziet dat er iets nieuws staat, produceer dan gewoon het oude door. De golf 1 was tot voor kort ook zeer succesvol in productie in Zuid Afrika. Fris fabia dashboard erin, klaar. Ergens suggereert iemand dat alles inmiddels op de golf lijkt. Ja en nee. Alles lijkt dus sowieso op elkaar. Produceer het dan samen. Gewoon, één model. En als je mijn riedel eentonig vindt, moet je je eens afvragen hoe dat inmiddels zo komt.
Overigens laten de reacties op de frontpage ook geen spaan heel van dit gebrek aan creativiteit. Zo uniek is mijn mening dus helemaal niet. En bij het nieuwe elektrische hondaatje zal ik niet zeggen dat het een 13 in een dozijn wasmachine is. Ook niet als er een Vw symbool op had gestaan. In tegendeel, dan was mijn buiging misschien nog wel dieper geweest. Maar helaas, zij hebben geen tijd voor creativiteit, ze zijn te druk met het kopiëren van zichzelf.

Het gaat me hier om het totale gebrek aan creativiteit en dat is een veel fundamenteler probleem dan alleen voor de autoindustrie. Alles moet op elkaar lijken, auto's, smartphones, Top 40 'muziek', mensen, zelfs binnensteden.
Ik heb het hier al eens gelezen, maar de autobranche gaat misschien wel de kant van de elektrische fiets op: zelfde aandrijflijn van twee of drie producenten en ieder een eigen, maar bijna gelijk, sausje er overheen.
Voor m'n werk rij ik uiteraard wel eens in nieuwe VAG producten. Voor heel veel mensen zijn dat uitstekende auto's, ik kan nauwelijks minpunten vinden. Maar een Mazda 2 of KIA Proceed vind ik leuker; veel meer emotie.
Maar het is toch ook wel heel knap dat ze zo'n grote afzetmarkt weten te genereren met bijna dezelfde modellen? Bevalt het ene detail je niet, dan kan je het andere merk pakken. En blijkbaar werkt dat.
Beetje in lijn met jouw reactie en de Golf: laten we hopen dat er een Leon gaat komen zoals de eerste generatie Leon, die was qua uiterlijk nog redelijk onderscheidend (maar wel met een A3 dash).

Barri zei:
Het gaat me hier om het totale gebrek aan creativiteit en dat is een veel fundamenteler probleem dan alleen voor de autoindustrie. Alles moet op elkaar lijken, auto's, smartphones, Top 40 'muziek', mensen, zelfs binnensteden.
Ik heb het hier al eens gelezen, maar de autobranche gaat misschien wel de kant van de elektrische fiets op: zelfde aandrijflijn van twee of drie producenten en ieder een eigen, maar bijna gelijk, sausje er overheen.

Dat was inderdaad ook van mij. Net als de identieke bosch aandrijving bij ebikes en de identieke intel processor bij laptops zou een universeel onderstel voor alle fabrikanten een goede optie zijn. Eén keer ontwikkelingskosten.

Barri zei:
Voor m'n werk rij ik uiteraard wel eens in nieuwe VAG producten. Voor heel veel mensen zijn dat uitstekende auto's, ik kan nauwelijks minpunten vinden. Maar een Mazda 2 of KIA Proceed vind ik leuker; veel meer emotie.

Maar het is toch ook wel heel knap dat ze zo'n grote afzetmarkt weten te genereren met bijna dezelfde modellen? Bevalt het ene detail je niet, dan kan je het andere merk pakken. En blijkbaar werkt dat.
Beetje in lijn met jouw reactie en de Golf: laten we hopen dat er een Leon gaat komen zoals de eerste generatie Leon, die was qua uiterlijk nog redelijk onderscheidend (maar wel met een A3 dash).

Mja, ik vind het knapper als je met dezelfde onderdelen iets onderscheidends weet te produceren (vgl bv duster en Sandero) dan met verschillende onderdelen hetzelfde (vgl neuzen Kadjar/Scenic, Clio/Mégane of momenteel alles van vag). Ik vind de beetle in z'n eentje leuker dan alles van vag bij elkaar. De eerste yeti was vet en uniek, nu is iedere skoda suv hetzelfde. De 500 en mini waren leuk, tot ze uitgemolken werden.

Maar verder eens. Vriendjes?

Bird Nerd zei:
Waarom komt er niet eens een verfrissend modelletje bij VW vandaan.

Ik vond de Passat CC/Artheon, T-Roc en Scirocco anders best leuk

Ik ook. Vooral de scirocco (in groen!) en de eerste cc, toen dat nog duidelijk geen platte Passat was. Maar toen moest die verfoeide familieneus er weer op. De Artheon vond ik veelbelovend, zeker in geel, tot ik hem voor het eerst op een parkeerplaats zag staan en in eerste instantie dacht een mondeo te zien.

Vergelijk het met de mobiele telefoons. Vroeger kwamen ze in allerlei vormen en maten. Met de komst van de smartphone is de ideale vorm gevonden en kan er niet heel veel meer afgeweken worden. VW heeft met de Golf de beste vorm te pakken. Het is niet de mooiste, maar wel de ruimste en meest praktische, als je het vergelijkt met de (modieuze) concurrenten met een schuine achterklep, of een krappe achterbank.

GT xxx zei:
Vergelijk het met de mobiele telefoons. Vroeger kwamen ze in allerlei vormen en maten. Met de komst van de smartphone is de ideale vorm gevonden en kan er niet heel veel meer afgeweken worden.

Die vergelijking heb ik ook al gemaakt, compleet met de nokia's die inmiddels soms zelfs museumwaardig zijn vanwege hun uiterlijk.

https://www.stuff.tv/features/12-nokia-phones-changed-world-and-9-crazy-ones-entertained-us-along-way

Praktisch? Niet altijd. Maar wel leuk. En memorabeler dan wat nu verkocht wordt. Nu worden we al blij als we ontdekken dat de front face camera door een gaatje in het scherm kijkt...

Maar wat is de ideale vorm? Dat de Golf veelvuldig als 13 in een dozijn koelkast verkocht wordt zou voor mij geen enkel punt zijn als ze ook nog wat leuke dingen ermee zouden doen. Vergeet de saaie suv's, gewoon weer een keer het echte werk. Op een 4x4 onderstel, hoog op de poten en een variatie op de bullbar. De Golf 8 Cross Country. Ideale vorm? Boeien. In turquisegroen. Of de Golf 8 cabrio. Financieel de meest interessante keuze? Tuurlijk niet. Maar wel de varianten die een autoforum levend houden. Koelkasten doen dat niet.

Anderhalf jaar geleden heb ik de Up GTI volledig de grond in geboord. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4739613,page=37
Ik vond het een goedkope actie van VW, een chip en wat plakplaatjes en vooral een pr machine die er als de kippen bij was om hem met de Golf 1 GTI te vergelijken. Ik vergeleek de GTI ook met al het werk wat VW ooit nog van de Lupo GTI had gemaakt (1.6 16V in de neus, schijfremmen achter, speciale xenon-pitten, speciaal interieur met Recaro's, etc). En nu moest dit ding de troon overnemen? Nou, de enige über Up heeft niet eens een GTI als basis gekregen...
Sindsdien ben ik er op aan het letten. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb er letterlijk nog niet één in het wild gezien. Niet één. Sindsdien wel 2 Lupo's GTI en 3 Golfjes 1 GTI. Hadden ze deze Up legendarisch kunnen maken? Tuurlijk. 99,9% wordt verkocht voor mensen die goedkoop van A naar B willen. Prima, daar is hij ook voor. Net als de Golf. Maar die vind ik niet interessant. VW had hier bv een poor-mans-GT3 RS/R26R van kunnen maken. Met een beetje lef en wat bijzondere keuzes. Zonder stuurbekrachtiging (ja lieve millenials, een lichtgewicht autootje met het stuur rechtstreeks aan de wielen stuurt écht heel leuk...), met 1.4 tsi, schijfremmen achter (doet er niet toe of het nodig is, je maakt iets voor mensen die dat weten te waarderen) en op wens met slechts twee stoelen, een rolkooi en lexan ruitjes achter. Hoe cool was dat geweest. Die ene uitspatting had die 99,9% van de standaardverkopen in één klap ok gemaakt. Zoals VW deed toen iemand bedacht dat het best leuk zou zijn een VR6 in een Golf 3 te proppen. Was de 3 de beste Golf ooit? Zeker niet. Maar de leuke uitspattingen maakten hem wel bijzonder. En hij was te onderscheiden van de 2. Zonder problemen. De C3 is niet bijzonder, de Pluriel wel. De Panda is niet bijzonder, de 4x4 maakt hem memorabel, de 205 was ok, de 1.9 GTI werd legendarisch.

Zat vorige week naar een aflevering van Wheeler Dealers te kijken, met de SRT10. Gepresenteerd als een 'droomauto'. In het programma sloegen ze exact de spijker op de kop. Deze auto is waardeloos. Pickups moeten grote trailers kunnen trekken door dikke bagger. Deze kan beide niet. Met een spoiler die de laadbak in de weg zit en verder niets doet. Hij zuipt in een half uur de tank leeg. Maar mijn god, wat is hij gaaf. Ik zie het gewoon voor me, op de vrimibo een techneut die tegen de net iets te aangeschoten baas zegt "weet je wat gaaf zou zijn? De motor van een Viper in een pickup proppen!". Waarop de net iets te aangeschoten baas zegt "gast, doen!". Dát is de jus. En deze Golf mag niets meer. 'Een heftige knik in een zijruitje...' Ik kan wel janken.

De Golf is altijd een veilige keuze geweest. Dat is niet mijn punt. Inmiddels is het alleen nog maar een geestdodende keuze. Dat vind ik enorm spijtig. De Golf 4 maakte bij zijn introductie heel veel tongen los, de 8, tja. Zeg het maar. De reacties op de voorpagina zijn eigenlijk dodelijk. Duitsland? Amper reacties op de geboortegrond. Dan moeten er ook bij VW toch mensen zijn die zo langzamerhand eens op het hoofd gaan krabben? Willen ze echt alleen nog maar in wasmachines handelen? Hoe goed die ook verkopen?

Kan niet wachten tot deze tijd voorbij is.

s velthuis zei:
De Golf is altijd een veilige keuze geweest. Dat is niet mijn punt. Inmiddels is het alleen nog maar een geestdodende keuze. Dat vind ik enorm spijtig. De Golf 4 maakte bij zijn introductie heel veel tongen los, de 8, tja. Zeg het maar. De reacties op de voorpagina zijn eigenlijk dodelijk. Duitsland? Amper reacties op de geboortegrond. Dan moeten er ook bij VW toch mensen zijn die zo langzamerhand eens op het hoofd gaan krabben? Willen ze echt alleen nog maar in wasmachines handelen? Hoe goed die ook verkopen?

Kan niet wachten tot deze tijd voorbij is.

Dus reacties op de voorpagina beslissen het lot van de Golf? En evolutie maakt nooit veel tongen los. Anders zouden ze wel voor een revolutie kiezen...

Wat een diarree...

Ik ben het wel eens met s velthuis, maar het ging me meer op het punt dat dat niet elke keer onder elke nieuwe scoop foto geuit moet worden.
Het ontwikkelen van een Golf lijkt me lastig. 'never change a winning team' zal een belangrijk motto zijn, maar daarnaast ook willen vernieuwen. Sja, probeer daar de balans maar eens tussen te vinden. Ik heb wel een idee aan welke kant s velthuis staat :)
De risicobereidheid wordt minder, komt dit doordat de marges dunner worden? Zo sprong Ford nog uit de ban met de Focus 1, nu hebben ze een kopie van alle concurrenten gemaakt. Want ja, die mainstream modellen verkopen altijd prima en leveren een mooi rendement op. En de boekhouder lijkt te regeren. Het uit de ban springen beperkt zich tot een speciale versie van een model, waarbij er minimale aanpassingen gedaan zijn.

Wat ik wel bijzonder vind, is dat de motorkap zo ver naar voren doorloopt. Vanwege voetgangersveiligheid zag je dat de bumper vaak ook hoog door liep en dat je dan zo'n lelijke naad over de breedte had lopen, maar bij deze Golf loopt de motorkap weer ver naar voren door.

Genoeg gezegd nu over het exterieur van de Golf VIII. Hebben we al beeldmateriaal van het nieuwe interieur? En zo ja, wat vinden we ervan? Kom er maar in met een nieuwe discussie😎

Ik vraag me nog steeds af hoe echt de zijkanten zijn. Totaal niet smerig op de portieren en het groot deel van de portieren glimt niet. Volgens mij verbergen ze met photoshop nog steeds een lijn of twee. Sowieso is de eerste foto wel geshopt aan de neus en de rest niet. Chroom op de bumpers is sowieso nep. De invloed van VAG op de pers begint nu wel erg triest te worden. Foto's lijken mij duidelijk door VW zelf verspreidt

Bird Nerd zei:
Sowieso is de eerste foto wel geshopt aan de neus en de rest niet.

Inderdaad nu je het zegt. Ook opvallend dat de meneer met de felblauwe jas opeens van de achterbank verdwenen lijkt op de eerste foto.

Total Loss zei:
Bird Nerd zei:
Sowieso is de eerste foto wel geshopt aan de neus en de rest niet.

Inderdaad nu je het zegt. Ook opvallend dat de meneer met de felblauwe jas opeens van de achterbank verdwenen lijkt op de eerste foto.

Misschien kwam hij net terug van schoolreisje met de Golf VIII, en moest hij een authentiek "de leerlingen zitten niet in het voertuig"-grapje uithalen.:T

Overigens is de eerste foto door carscoops zelf geshopt maar dan alleen het neppe gedeelte van de koplampen. Originele foto

8550e652-2020-vw-golf-8-gen-1.jpg

De voorbumper is duidelijk ook nep. Maar is het nou tape in dezelfde kleur als de carrosserie of photoshop by VW? Op die zwarte/grijze is het wel duidelijk met tape gedaan iig. Misschien heb ik het wel mis en heeft VW alleen maar tape gedaan op de voorbumper, om de koplampen en achterlampen en nepchroom voor en achter en is wordt ie daadwerkelijk zo saai van de zijkant. Misschien hoop ik teveel op een tweede lijn net onder de lijn aan de zijkant zoals bij de Touran en Polo

Terug
Bovenaan