s velthuis
Startmotor
Bird Nerd zei:![]()
En een video: https://www.carscoops.com/2019/02/2020-volkswagen-golf-new-8th-gen-model/
Dit is toch gewoon een 7...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bird Nerd zei:![]()
En een video: https://www.carscoops.com/2019/02/2020-volkswagen-golf-new-8th-gen-model/
Moderator
Nu weten we het wel. Als dit nieuwe model je niet interesseert, waarom reageer je dan hier?s velthuis zei:Jij zegt het. Ik heb nog een aantal keer heen en weer gescrold tussen beide foto's. Er zit een iets ander naadje in het achterlicht. That's it. Vergeten en door zou ik zeggen.
Barri zei:Nu weten we het wel. Als dit nieuwe model je niet interesseert, waarom reageer je dan hier?s velthuis zei:Jij zegt het. Ik heb nog een aantal keer heen en weer gescrold tussen beide foto's. Er zit een iets ander naadje in het achterlicht. That's it. Vergeten en door zou ik zeggen.
Ik heb er echt wel lol in gehad.
Bird Nerd zei:Jaja nu weten we het wel. De verschillen vraag je om en die heb ik je gegeven. Dat jij er verder niks mee doet en in je eeuwige gezever blijft hangen is jouw ding. En doe nou niet weer of het iets van deze tijd is want het was bij de vorige generatie niet anders
![]()
![]()
Ik heb er echt wel lol in gehad.
Nu niet meer dus maar genoeg anderen wel. Verlaat dan aub het forum en laat degene discussiëren die moderne auto's nog wel boeiend vinden
je mag ze mij dan gaan aanwijzen
Bird Nerd zei:Gedaan en vervolgens ga je er weer overheen l*llen. Doei s velthuis
Bird Nerd zei:ps: waarom quoten mensen toch altijd een heel bericht als je er toch direct onder reageert?![]()
En dat vind je oprecht niet teleurstellend?
s velthuis zei:Ik wacht meer foto's af. En ik ga inderdaad niet als kritiekloos figuur zeggen dat ik dit als iets nieuws kan zien. Jij ligt blijkbaar nog wel in katzwijm van de verschillen, je mag ze mij dan gaan aanwijzen. Ik vond 'nieuwe' Polo al teleurstellend ten opzichte van de oude, maar als dit inderdaad de 'nieuwe' Golf gaat zijn, is er toch wel een nieuw dieptepunt bereikt. Besef wel dat een fabrikant als VW honderden miljoenen uitgeeft om zoiets 'nieuws' te ontwikkelen. Blijkbaar is er niets meer te ontwikkelen. Doe het dan ook niet. Hou de oude Golf gewoon 10, 20 jaar in produktie. Kunnen ze meteen de aanschafprijs flink verlagen.
Moderator
Barri zei:Even on topic: bij de laatste scoops moet ik bij de achterkant aan de T-Roc denken.
Moderator
Eens. Ik vraag me wel af hoe dan kan. Want de eisen schuiven ook steeds meer op. Ook een A-segmenter moet mooie materialen etc. hebben van de consument. Sja, dan worden ze onbetaalbaar of niet rendabel. Bij volledig elektrisch is de aandrijflijn sowieso wat duurder waardoor die pas bij 20k zullen beginnen.D Elzinga zei:Barri zei:Even on topic: bij de laatste scoops moet ik bij de achterkant aan de T-Roc denken.
Ik vind de wijze waarop het model is "opgepompt" en met onder andere die opliggende motorkap vooral heel sterk aan de huidige Polo denken. Wat ik eigenlijk als geheel wat zorgelijk vind, want b- en c-segmenters blijven maar groeien terwijl a-segmenters uit het gamma verdwijnen omdat die naar het schijnt lastig rendabel te krijgen zijn. Het zou met name voor particuliere kopers imo een drempel zijn als het nieuwe aanbod van fabrikanten pas start vanaf 4+ meter met een beginnend prijskaartje van richting de 20k...
s velthuis zei:
P Klieder zei:Er is hoogstwaarschijnlijk geen stuk plaatwerk uitwisselbaar. Dus volledig nieuwe auto. En dus net zo duur om te ontwikkelen als een drama queen als een DS 7 Crossback. Dat ie lijkt op zijn voorganger is logisch. Dat zie je bij meer auto's. Initieel goed design is houdbaar. Zie Porsche 911 bijvoorbeeld. Jij hebt hier een soort missie om echt alles rondom VAG af te branden onder een sluier van een zogenaamde kenner ("ik-weet-alles-van-VAG-want-ik-heb-een-Cordoba-en-mijn-schoonfamilie-een-Touran).
Moderator
Ik heb het hier al eens gelezen, maar de autobranche gaat misschien wel de kant van de elektrische fiets op: zelfde aandrijflijn van twee of drie producenten en ieder een eigen, maar bijna gelijk, sausje er overheen.Het gaat me hier om het totale gebrek aan creativiteit en dat is een veel fundamenteler probleem dan alleen voor de autoindustrie. Alles moet op elkaar lijken, auto's, smartphones, Top 40 'muziek', mensen, zelfs binnensteden.
Waarom komt er niet eens een verfrissend modelletje bij VW vandaan.
Barri zei:Ik heb het hier al eens gelezen, maar de autobranche gaat misschien wel de kant van de elektrische fiets op: zelfde aandrijflijn van twee of drie producenten en ieder een eigen, maar bijna gelijk, sausje er overheen.Het gaat me hier om het totale gebrek aan creativiteit en dat is een veel fundamenteler probleem dan alleen voor de autoindustrie. Alles moet op elkaar lijken, auto's, smartphones, Top 40 'muziek', mensen, zelfs binnensteden.
Barri zei:Voor m'n werk rij ik uiteraard wel eens in nieuwe VAG producten. Voor heel veel mensen zijn dat uitstekende auto's, ik kan nauwelijks minpunten vinden. Maar een Mazda 2 of KIA Proceed vind ik leuker; veel meer emotie.
Maar het is toch ook wel heel knap dat ze zo'n grote afzetmarkt weten te genereren met bijna dezelfde modellen? Bevalt het ene detail je niet, dan kan je het andere merk pakken. En blijkbaar werkt dat.
Beetje in lijn met jouw reactie en de Golf: laten we hopen dat er een Leon gaat komen zoals de eerste generatie Leon, die was qua uiterlijk nog redelijk onderscheidend (maar wel met een A3 dash).
Bird Nerd zei:Waarom komt er niet eens een verfrissend modelletje bij VW vandaan.
Ik vond de Passat CC/Artheon, T-Roc en Scirocco anders best leuk
GT xxx zei:Vergelijk het met de mobiele telefoons. Vroeger kwamen ze in allerlei vormen en maten. Met de komst van de smartphone is de ideale vorm gevonden en kan er niet heel veel meer afgeweken worden.
Carfanatic zei:
s velthuis zei:De Golf is altijd een veilige keuze geweest. Dat is niet mijn punt. Inmiddels is het alleen nog maar een geestdodende keuze. Dat vind ik enorm spijtig. De Golf 4 maakte bij zijn introductie heel veel tongen los, de 8, tja. Zeg het maar. De reacties op de voorpagina zijn eigenlijk dodelijk. Duitsland? Amper reacties op de geboortegrond. Dan moeten er ook bij VW toch mensen zijn die zo langzamerhand eens op het hoofd gaan krabben? Willen ze echt alleen nog maar in wasmachines handelen? Hoe goed die ook verkopen?
Kan niet wachten tot deze tijd voorbij is.
Moderator
Bird Nerd zei:Sowieso is de eerste foto wel geshopt aan de neus en de rest niet.
Total Loss zei:Bird Nerd zei:Sowieso is de eerste foto wel geshopt aan de neus en de rest niet.
Inderdaad nu je het zegt. Ook opvallend dat de meneer met de felblauwe jas opeens van de achterbank verdwenen lijkt op de eerste foto.