VW Golf VIII | Nieuw: Variant

Ik vind het niks tot nu toe. Natuurlijk een Golf moet op een Golf lijken, maar dit is wel erg teleurstellend. Dit is gewoon een vette facelift van de VII. Destijds gebeurde dit ook de bij de V die werd gefacelift tot VI. Dit was overigens wel een super zet van VW, want de VI was een stuk mooier dan de V. De V vind ik nog altijd de minste Golf, een teleurstellende styling, vooral omdat deze de strak gelijnde IV opvolgde.

Ik ben benieuwd hoe het deze Golf VIII zal vergaan.

2020-vw-golf-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/346241/2020-vw-golf-spy-shots/

"VOLKSWAGEN GOLF ONTDOET ZICH VERDER VAN CAMOUFLAGE" aldus AW.. uh nee hoor, precies dezelfde tape op de koplampen, net chroom op de grille en bumpers, deels afgeplakte voorbumper en grotendeels neppe achterlampen.. koekoek

Ik vind de huidige Golf VII in de juiste samenstelling een erg mooie auto om te zien, dus vanuit dat opzicht begrijp ik goed dat er geen "radicale" wijziging doorgevoerd gaan worden voor de Golf VIII. Tevens denk ik ook wel dat er gewoonweg niet veel meer te evolueren valt, de stappen tussen bijvoorbeeld de II en de III en van de IV naar de V waren vrij significant, maar het bleef toch altijd overduidelijk een Golf. Ik heb een design achtergrond en heb een redelijke portie verbeeldingsvermogen maar als ik naar de huidige Golf kijk zie ik gewoon geen mogelijkheden meer om het design echt baanbrekend naar een hoger plan te tillen en tegelijkertijd nog die typische Golf kenmerken te behouden.

Wat dat betreft denk ik dat VW eerder zijn pijlen gaat richten op crossovers in hetzelfde segment ala de T-Roc of Tiguan. Het zou me niks verbazen als zulk soort modellen binnen enkele jaren de Golf in verkoopaantallen gaan overstijgen, mede door de extra ruimte voor EV cq hybride techniek en natuurlijk de tendensen in de automobielindustrie want men wil blijkbaar graag "hoog" zitten.

Tegen die tijd zijn we wellicht alweer bij de Golf X belandt, misschien wel een mooi moment voor een retro model met een dikke knipoog naar de Golf I ;)

Zadelsnuiver zei:
Tegen die tijd zijn we wellicht alweer bij de Golf X belandt,

Welnee. Dit wordt de laatste golf. Ik vermoed dat de 9 (8,5 7.2, wat dan ook) al niet eens meer gaat komen. De id wordt de nieuwe Golf, zoals de golf de nieuwe kever werd. De golf is klaar.

s velthuis zei:
Zadelsnuiver zei:

Welnee. Dit wordt de laatste golf. Ik vermoed dat de 9 (8,5 7.2, wat dan ook) al niet eens meer gaat komen. De id wordt de nieuwe Golf, zoals de golf de nieuwe kever werd. De golf is klaar.

Lijkt me niet. In 1974 was de Golf voor lang niet niet alle markten/doelgroepen geschikt om de Kever direct te vervangen (niet voor niets heeft die laatste het nog uitgehouden tot 2003), en nu zal de Golf wegstrepen en een elektrische mpv-achtige ervoor in de plaats zetten ook niet overal een even goed idee zijn.

D Elzinga zei:
s velthuis zei:
Zadelsnuiver zei:

Lijkt me niet. In 1974 was de Golf voor lang niet niet alle markten/doelgroepen geschikt om de Kever direct te vervangen (niet voor niets heeft die laatste het nog uitgehouden tot 2003), en nu zal de Golf wegstrepen en een elektrische mpv-achtige ervoor in de plaats zetten ook niet overal een even goed idee zijn.

Id is nog een verzamelnaam. Het feit dat ze dit ding niet eens meer elektrisch uitbrengen is een veeg teken. Verder maakt de introductie van dit ding net zo veel emotie los als de introductie van de nieuwe bosch wat28320nl. Niets dus. Hooguit negatief sentiment. Nou verkoopt witgoed toch wel, want mensen hebben zoiets nodig, maar de golf heeft inmiddels concurrentie die mooier, beter én goedkoper is. Dat is zelfs voor een golf dodelijk.

VW Golf Mk8 Sales To Commence In February Following Delays From Glitches

"VW will reportedly launch the new generation of the Golf in Europe in February 2020, following a delay caused by software glitches in the model’s advanced infotainment system. The new, eighth-generation Golf “lies within the target corridor when it comes to eliminating bugs,” according to VW brand chief Juergen Stackmann, who spoke to AutoNews.

Stackmann revealed that VW is planning to start selling the new Golf in Europe during the ninth week of 2020, which begins on February 24. The first market to get it will be Germany, as expected, with more European countries to follow soon after." Alle info: https://www.carscoops.com/2019/04/vw-golf-mk8-sales-to-commence-in-february-following-delays-from-glitches/

Ach gossie, de E-tron had softwarebugs in de elektronica, nu de Golf in het infotainment. Toch netjes dat ze het proberen vóór de uitlevering proberen op te lossen. En zou de ID hier dan niet ook stiekem last van hebben? Of is hiermee aangetoond dat dat een stuk simpeler auto wordt, zoals de Zoe onder de Clio staat?

Het is het over de air aanpassen van software zoals Tesla al jaren diet welke voor VW een uitdaging is.

Zullen we de kop VW Golf VIII (2019) maar wijzigen in VW Golf VIII (2020)?
https://europe.autonews.com/automakers/vw-golf-track-february-launch-despite-software-glitches

Interieur lijkt gewoon weer op hetzelfde thema als we al zien bij al hun andere merken, vooral recente modellen van Seat en Skoda. Wel lef om schets van interieur te tonen terwijl het duidelijk is geworden dat ze vertraging hebben opgelopen vanwege de software die bij de schermen komt kijken..

Hou eens op met dat quoten van foto's een reactie of twee boven je. We snappen heus wel dat je het daar over hebt ipv dat van een Peugeot 508 ofzo

Dit ziet er wel heel goedkoop uit.

Duurdere optie zal wel een volledig doorlopend scherm zijn zoals hier is aangegeven:

250303ab-2020-vw-golf-8-interior-768x417.jpg

Dat ziet er beter uit, maar lijkt wel behoorlijk geïnspireerd op:

P90324439-bmw-operating-system-7-0-09-2018-2250px.jpg

Ontbreekt hier nog niet wat? Of krijgen we echt als eindproduct een instrumentarium dat niet lekker op zichzelf en de bovenrand van het dashboard aansluit, met goedkoop ogend glimmend plastic en lelijke randjes?

Best een sneue aanblik eigenlijk: nog niet eens onthuld en nu al geparkeerd tussen de vuilcontainers...

Geen fysieke knoppen voor de ventilatie/climat control? Kijken wat Autoweek daar nu van vindt omdat VW dat nu ook toepast :p

Dit zal de goedkoopste variant van de Virtual Cockpit zijn. Maar verdient niet de schoonheidsprijs en het ziet er goedkoop uit. De variant van de tekening kan me veel meer bekoren en ziet er serieus veel mooier uit.

De prijzen voor de optionele grote schermen ed vallen bij VW altijd wel mee vind ik. Dus deze basisversie zien we toch niet veel. Ik hou wel van opgeruimde interieurs

Klopt, is vaak niet al te grote meerprijs. Minimalistisch en zeker opgeruimd, hou er ook wel van.:)

Ik vraag me af of het echt mooier wordt dan de testauto laat zien. Maat van het scherm komt namelijk overeen met de schets.
Als dit het is, een tegenvaller wat mij betreft. Interieurs van VW zijn de laatste jaren steeds minder hoogwaardig afgewerkt. T-Roc, Tiguan etc. zijn veel minder mooi gemaakt als de Golf VII door kostenbesparingen. Dat zul je in de Golf VIII ook wel terug gaan zien verwacht ik.

D Elzinga zei:
Ontbreekt hier nog niet wat? Of krijgen we echt als eindproduct een instrumentarium dat niet lekker op zichzelf en de bovenrand van het dashboard aansluit, met goedkoop ogend glimmend plastic en lelijke randjes?

Ik denk dat daar nog een plexiglasplaatje overheen moet.

Kristian zei:
Ik vraag me af of het echt mooier wordt dan de testauto laat zien. Maat van het scherm komt namelijk overeen met de schets.
Als dit het is, een tegenvaller wat mij betreft. Interieurs van VW zijn de laatste jaren steeds minder hoogwaardig afgewerkt. T-Roc, Tiguan etc. zijn veel minder mooi gemaakt als de Golf VII door kostenbesparingen. Dat zul je in de Golf VIII ook wel terug gaan zien verwacht ik.

Ik dacht precies hetzelfde hoor.
Vorm etc. is exact hetzelfde.
Voordeel van een "schets" is ook dat je alles er beter uit kan laten zien dan in werkelijkheid.

Het zal nog wel vlak worden. Of er zit nu een extra lijst omheen, of er moet nog een glasplaat overheen.
Dat niet aansluiten op het koepeltje heeft het vorige model Ibiza ook viel me gisteren op. Klein randje waar snel stof op komt te liggen en je kan er lastig bij. Best zonde, ik hoop dat ze dat hier anders gaan doen maar gezien deze foto's ben ik er bang voor...

En ja, de temperatuurregeling via het scherm. Doodzonde. Ik waardeer de weg die Mazda in is geslagen : geen touchscreen meer!

Ik hoop dan maar dat het er uiteindelijk allemaal wat vloeiender en hoogwaardiger uitziet. Sowieso is dit wat betreft andere aspecten duidelijk een voorseriemodel, dit soort details gaan we ook niet terugzien hoop ik:

2ErqQAH.jpg

Jouw inzoomen laat ook goed zien dat je temperatuur inderdaad instelt via bijna horizontaal geplaatst Touch screen strookje onder het grote scherm.

MattCurlew zei:
Hou eens op met dat quoten van foto's een reactie of twee boven je. We snappen heus wel dat je het daar over hebt ipv dat van een Peugeot 508 ofzo
Als er dan toch gezeverd wordt: Hou eens op met dat posten zonder leesteken aan het eind van een zin. Of kapt het forum jou altijd halverwege je post af, ofzo?

Wow, op de foto's ziet her er een pak minder 'premium' uit dan op de schets.
Het idee om het navigatiescherm in het vlak van het dashboard te leggen, is erg mooi, nu blijkt dat dit element ineens een pak voor de dashboardrand komt te staan: hoogwaardige uitstraling helemaal om zeep. Ik kan me niet voorstellen dat de gekozen oplossing goedkoper is dan het ontwerp.
Bovendien inderdaad veel teveel blinkend plastic. De grote Audi's bezondigen zich daar ook aan. Onlangs nog een Q8 zien staan: die hopen 'pianolak' icm al die vierkante meters touch screen: het ziet er erg goedkoop uit.

Moet je denk eerst in het echt zien. Ga er toch wel vanuit dat de materiaal keus op goed niveau zal zijn, na dat vele plastic in de T roc.

Golf GTI

cf60b926-2020-vw-golf-gti-first-spy-11.jpg

7c4404e5-2020-vw-golf-gti-first-spy-10.jpg

6354b8fa-2020-vw-golf-gti-first-spy-6.jpg

4932ad40-2020-vw-golf-gti-first-spy-4.jpg

b83d3fa2-2020-vw-golf-gti-first-spy-2.jpg

Alle pics: https://www.carscoops.com/2019/07/all-new-vw-golf-gti-makes-spy-debut-with-visible-sporty-bits/

Hoog tijd dat 'ie komt. Hier in Polen verkoopt de Golf niet best meer en Polo's staan hier niet eens in de top 20. VW doet het over all niet best.
Verkopen 2019: https://bestsellingcarsblog.com/sales/?_sft_market=poland&_sft_datayear=2019
[size=x-small].[/size]​
Corolla vanaf mei op 1, Golf op 7.
Juli 2019:

[size=x-small].[/size]​
1 Toyota Corolla 2053
2 Skoda Octavia 1812
3 Dacia Duster 1509
4 Skoda Fabia 1490
5 Opel Astra 1472
6 Toyota Yaris 1001
7 Volkswagen Golf 985
8 Opel Corsa 968
9 Kia Sportage 809
10 Nissan Qashqai 790
11 Hyundai i30 751
12 Volkswagen Tiguan 740
13 Renault Clio 679
14 Dacia Sandero 669
15 Fiat Tipo 610
16 Toyota Auris 588
17 Ford Kuga 560
18 Hyundai Tucson 554
19 Volkswagen T-Roc 549
20 Kia Ceed 546

Er zijn schepselen op deze aardkloot die (ook) schoon genoeg hebben van Golfjes in streepjescamouflage: https://www.youtube.com/watch?v=wZYe3LqN8q0

a068.gif

[size=x-small].[/size]​

Confirming earlier rumors and reports about the all-new and all-important, eighth generation Golf skipping the 2019 Frankfurt Motor Show next week, Volkswagen has told CarScoops that it won’t be bringing the hatch to Germany’s largest motoring event.

“The new Golf will not be presented at the IAA, there will be another event soon”, a Volkswagen spokesperson told us. It seems that the Germans want to put the focus on the equally important, ID.3 electric hatch that will be revealed in production guise in Frankfurt.

Should they want to meet the deadline and deliver the first units of the Golf Mk8 by the end of the year, then that event will probably be hosted shortly after Frankfurt. CarScoops understands that the 2020 Golf reveal will likely happen in October. Bron: https://www.carscoops.com/2019/09/its-official-2020-volkswagen-golf-mk8-isnt-coming-to-frankfurt-motor-show/

GTE Plug-In Hybrid
1f9954f7-2020-vw-golf-gte-1.jpg

efa641c6-2020-vw-golf-gte-3.jpg

3931fafb-2020-vw-golf-gte-8.jpg

22017e8e-2020-vw-golf-gte-11.jpg

81d3b250-2020-vw-golf-gte-14.jpg

Nog steeds wel plakkertjes op de lampenunits, grille en bumpers

Ik hoop dat VW er wat meer aan gewijzigd heeft dan de lampenclusters want zowel voor- als achterzijde kunnen echt niet en zijn een zware achteruitgang t.o.v. het huidige model.
Achteraan lijkt het wel een verwrongen Tiguan en die heeft al niet direct de modernste uitstraling...

Terug
Bovenaan