Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Ah gewoon TomTom kaarten, dat is niet gek dan. Internet op de mobiel voor de auto lijkt redelijk gangbaar te worden. Gelukkig nemen de kosten voor mobiel internet af.

Vandaag even bij de VW dealer langs geweest. Ze verwachten de facelift UP begin september in de showroom.

Ami zei:
Geen verbetering deze facelift. Die mooie strakke bumper is nu verpest. Ze hadden beter de lichtunits kunnen aanpakken. Die zijn nu te lomp en te groot. Jammer.

De bumper aanpassing zal een technische noodzaak hebben. Aangezien de TSI in de up geleverd gaat worden is er meer ruimte nodig voor o.a. een intercooler.

Afgelopen week met de dichtstbijzijnde VW dealer gebeld om te vragen of er een 90 pk-versie beschikbaar is voor een proefrit. Dit was helaas nog niet het geval, de eerste 1.0 TSI's worden rond begin oktober verwacht.

In de configurator van VW is te zien dat de 1.0 TSI alleen voorbehouden blijft voor de luxere versies van de UP. Dus helaas niet leverbaar in de take- en move uitvoering.

De goedkoopste manier om de 1.0 TSI te krijgen is als je nu een Beats uitvoering besteld. Deze is leverbaar vanaf 14.970 EUR.

Elke up! heeft een iets andere bumper dan voorheen, maar bij de TSI is ie nog iets anders. De TSI is inderdaad alleen in de duurdere uitvoeringen beschikbaar.

maar voor die 15k zit er nog geen airco in, ook jammer dat de beats alleen met het lichte interieur leverbaar is.

met 15k op zak zou ik kijken naar een nieuwe fabia of clio uit voorraad.

Carfanatic zei:
maar voor die 15k zit er nog geen airco in, ook jammer dat de beats alleen met het lichte interieur leverbaar is.

met 15k op zak zou ik kijken naar een nieuwe fabia of clio uit voorraad.

Niet juist. Die airco zit er wel op. Samen met sfeerverlichting, leren stuurwiel, cruise control, parkeersensoren, mistlampen voor en navigatiemogelijkheid.
Wel iets completer dan de Fabia of Clio waarschijnlijk zijn. En de Up is wel een fors stuk sneller dan beiden. En ruimte is heel verdienstelijk

Ik ben vooral benieuwd of het nieuwe infotainment beter werkt dan Maps&More. Rij nu iets meer dan 2 weken in een pre facelift Up, in 2400 km al geconcludeerd dat ik Maps&More een bral van een systeem vind.

- Navigatie: in een MY2016 kaartmateriaal uit 2013 leveren. Serieus? Live diensten klinkt leuk, werkt niet. Zowel niet met mijn Galaxy S4 als iPhone 6S.
- Bluetooth bruggetje is snel gemaakt: volkomen waardeloos. Ongeacht telefoon, rijsituatie of wat dan ook, iedereen klaagt dat ik zeer slecht te verstaan ben. Heb nu voor beide telefoons maar oortjes liggen. Meer geklooi, maar het werkt tenminste. Spotify muziek vanaf de Galaxy streamen is ook ruk, hapert veel en muziek lijkt soms sneller te gaan spelen. Wisselen tussen radio en Bluetooth audio lost het op.
- Radio: kraak kraker de kraak.

Regen- en lichtsensor van de facelift zou ook fijn zijn. Al is het maar omdat de verlichting niet gekoppeld is aan het contact. Hallo 2016.

Hoop ook dat ze de remmen aangepakt hebben. Op de snelweg het anker uitgooien geeft een complete instabiliteit. Niet fijn. Onveilig zelfs. Gebeurt in de spits minimaal 1x per dag.

Positief dan? Het motortje doet heel aardig zijn best en de airco heeft zich afgelopen dagen goed bewezen. Daarop scoort de Up beduidend beter dan de Picanto die ik ook veel gereden heb. Wat ten opzichte daarvan ook beter is zijn de speakers. Hier zit tenminste een beetje fatsoenlijk geluid.

Al met al aardig karretje voor de niet al te veel eisende en veel rijdende persoon.

@RRL: Jammer van dat kaartmateriaal van 2013. Dat is een gemiste kans van VW. Op zich werkt een navigatiesysteem van Garmin met de juiste kaarten
juist best wel goed. Het systeem wordt overigens nog gewoon geleverd naast de mogelijkheid met mobiele telefoon. Wat ik bij andere systemen zie die de mobiele telefoon gebruiken werkt dat ook niet echt geweldig.

Zeker gemiste kans. Rij nu dagelijks door het weiland.
Geloof best dat het navigatie gedeelte met actuele kaarten en live info goed werkt. Het ziet er in elk geval prima uit en adresinvoer gast snel. Reed voorheen alleen met Sygic inclusief live traffic, lat ligt dus hoog qua navigatie.

Ander dingetje. Kan de automatische vergrendeling bij wegrijden enkel door de dealer met VCDS geprogrammeerd worden? En wat rekenen zij hier voor? Dealer waar de auto vandaan komt kan ik niet heen, die zit op >100 km van waar ik woon.

Niet juist. Die airco zit er wel op. Samen met sfeerverlichting, leren stuurwiel, cruise control, parkeersensoren, mistlampen voor en navigatiemogelijkheid.

ah top, vond het al wat vreemd dat de configurator dat aangaf.

Voor iedereen die graag een stukje gaat rijden met de TSI: dikke pech. Bij dealers voorlopig alleen 60pks als demo-auto's. Schijnen wel TSIs besteld te zijn, maar levering kon nog paar weken duren. Ook Pon heeft ze nog niet. Wil er graag een stukje over schrijven voor m'n blog maar nog even wachten dus.. :)

Ja, dat klopt nog even wachten dus! Ik heb al wel diverse reviews gezien van de 90 pk-versie. Conclusie in de meeste video's is toch wel dat de extra power erg lekker is, maar het zeker geen werelden opent. Wellicht voor tuners wel weer een interessant blok, lijkt mij dat je hem makkelijk naar de 110 a 120 pk kunt tunen. En dan gaat het natuurlijk wel interessant worden!

Zijn er al ervaringsdeskundigen met het nieuwe infotainmentsysteem?

Na 3 weken en 3250 km ben ik het Maps & More volledig zat. Ik heb veel auto's gereden met veel infotainmentsystemen, sommige systemen subliem en andere wat minder. Maps & More heeft de eer om het lijstje af te sluiten als meest waardeloze rommel ooit. Navigatie, Bluetooth én radio: stuk voor stuk bagger tot en met. Ik breng behoorlijk wat tijd door in de auto en begin me met elke minuut meer te ergeren aan het systeem. Hoe moeilijk kan het zijn om iets te monteren wat fatsoenlijk werkt?

Bluetooth telefonie is ondertussen opgelost met twee setjes oortjes, voor de privé Samsung en zakelijke iPhone.
Navigatie ook opgelost met mijn privételefoon: rij ik tenminste niet meer door weilanden en rivieren (Oversteek in Nijmegen, iemand?) en werkt de live verkeersinformatie wel.

Nu alleen nog iets zien te vinden op de haperende Bluetooth muziek. Continu hapjes er uit, sneller/trager gaan spelen en geluid vervormen. Radio als alternatief is ook geen optie met de waardeloze FM ontvangst van deze auto. Iemand suggesties?

@RRL: begrijp ik goed dat opzicht het geluid van de telefonie alleen niet goed is? Zit er nog verschil tussen de Samsung en de iPhone?
En de muziek streamt niet de de Samsung. Doet hij het wel met de iPhone?
Dit systeem heeft waarschijnlijk geen ingebouwde microfoon/luidspreker in de auto. Dan lijkt het net of je van een afstand met je telefoon staat te bellen. Dat is geen succes. Daarnaast heb je een ouder model Samsung. Kan best zijn dat daarvan het bluetooth signaal wat zwakker is. Dan is kan audio streamen een probleem zijn. Garmin als navigatie is prima(mits je de juiste kaarten hebt) maar in combinatie met bluetooth zo te zien is het het niet.

Microfoon zit in de rand van het scherm verwerkt, speakers zijn die van de auto. Maakt daarbij geen verschil of ik de Samsung en iPhone, bij beide telefoons krijg ik te horen dat de ander mij zeer slecht verstaat. Zit blijkbaar al een flinke hoeveelheid achtergrondgeluid in, ook als ik niets zeg horen mensen duidelijk de overgang van Bluetooth naar de oortjes.

Heb nog nooit problemen gehad met streamen van muziek via mijn Samsung. Ook niet met het Carminat TomTom van Renault terwijl de telefonie daarbij niet werkte. Maar kan het in elk geval eens proberen met de iPhone.

Interface van het systeem is inderdaad weinig mis mee. Reageert ook vlot op typen. Maar met kaartmateriaal uit 2013 en TMC fileinfo is het navigatiegedeelte simpelweg niet goed bruikbaar. Overigens complimenten voor de welhaast Franse vering van de auto, de vele weilanden waar ik volgens de navigatie doorheen gereden ben worden even glad gestreken als het Nederlandse asfalt.

Facelift voor Zuid-Amerikaanse up!

mfpy2ghbv3fq_800.jpg

sl5y0q7bhlk9_800.jpg

jgpycrsbtgt2_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/zoek-meer-verschillen-tropische-facelift-voor-up/

[size=medium]Volkswagen Up! GTI: terug naar het origineel[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 19 mei 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De Golf GTI is in 40 jaar tijd steeds groter, sterker en zwaarder geworden. Met de Up! GTI keert Volkswagen terug naar de roots van de GTI.

Volkswagen presenteert volgende week tijdens de jaarlijkse GTI-meeting bij de Oostenrijkse Wörthersee de Up! GTI Concept. Neem het woord ‘concept’ niet al te serieus, de auto is zo goed als productierijp. Dat moet ook wel, want begin 2018 komt de Up! GTI op de markt.

Volkswagen keert met de Up! terug naar de roots van de GTI. De eerste Golf met de beroemde lettercombinatie kwam 41 jaar geleden op de markt. In de jaren die volgden is de Golf steeds groter geworden en als logisch gevolg ook zwaarder en sterker. De Up! GTI komt qua prestaties, specificaties en gewicht dicht in de buurt van de eerste Golf GTI.

De Up! heeft uiteraard geen 1.6-motor zoals 'het origineel', maar een moderne 1.0 TSI. Die heeft een vermogen van 115 pk en een koppel van 230 Nm, goed voor een 0-100 km/u sprintje in 8,8 seconden en een topsnelheid van 197 km/u. De Up! GTI is aangekleed met een rode streep in de grille, honingraat luchtroosters, striping op de zijkant en 17 inch lichtmetalen wielen. Het interieur is uiteraard voorzien van de bekende ruitjesbekleding op de stoelen en sportieve elementen, zoals een GTI pookknop en een sportstuur.

volkswagen-up-gti-concept-288655-800.jpg

volkswagen-up-gti-concept-288651-800.jpg

volkswagen-up-gti-concept-288652-800.jpg

volkswagen-up-gti-concept-288653-800.jpg

volkswagen-up-gti-concept-288654-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/mei/42947-volkswagen-up-gti-terug-naar-het-origineel

Leuk, maar wel tegenvallende prestaties voor een GTI.

Ik denk dat die acceleratie nog best snel kan aanvoelen in zo'n klein autootje. Het is ook 'maar' twee seconden langzamer dan een Polo GTI. Ik vind vooral het gewicht tegenvallen. Bijna duizend kilo voor zo'n klein dingetje... moet toch beter kunnen, en dan valt daar ook best winst te behalen qua prestaties.
Buiten dit allemaal, vind ik het echt een heel erg leuk ding!

Leuk concept, houd wel van dit concept. Samen met de Twingo GT toch wel de leukste mini's.

Vond hem alleen voor de facelift mooier, zonder die uitstekende neus. Nu in het zwart is het ook net een snor. Iets wat ze blijkbaar graag willen benadrukken, aan de bestuurder te zien...

Het is misschien een erg leuk autootje, maar de naam GT was meer op zijn plaats geweest mijns inziens, net zoals bij de Twingo. Doet verder niets af aan de kwaliteiten van de up!, maar met zo'n naam verwacht je toch meer iets dat kan wedijveren met de Abarth 595. Dat het een lekker rijdend wagentje is staat al op voorhand vast - de auto wint op dat gebied ongetwijfeld met gemak van die Twingo GT.

Leuk ding, maar wat moesten we lang wachten.... Over de up! GTI werd al in 2012 gesproken.

In het echt staat die 'snor' toch niet zo raar, super leuk ding, ben ook benieuwd hoe het rood staat. Maar met een verwachtte vanaf prijs van 23-25 duizend euro wel erg duur. In de UK 14.000 pond en in Duitsland net onder de 20.000 euro.

Kan me niet voorstellen dat zoiets meer gaat kosten dan een snellere Polo GT, maar we gaan het meemaken.

up! GTI live @ IAA Frankfurt 2017:

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-52c094779fb47b2bee66ba9d91fb9a8e.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-4bac7191749e9a2c5c901199b1813ef4.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-a42527e0f141fab04d4a21a3c95d3851.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-cc861cf3a19660ecb7b8bd61e401456f.jpg

Volkswagen stand: https://www.omniauto.it/salone/francoforte2017/stand/1891/volkswagen

Echt een gaaf ding zo in het rood! Maar de prijs, daar ben ik enorm naar benieuwd. Overigens vind ik de stoelen een gigantische misser, het zijn niet eens sportstoelen met stevige wang, gewoon de standaard dunne stoelen met ruitjes motief helaas..

Een GTi met trommelremmen. Dat was ook voor het laatst in 1978. Die VW jongens weten wel waar ze kunnen bezuinigen. Dan was de Lupo GTi toch een aanzienlijk waardiger GTi'tje, zelfs met speciale xenon armaturen.

s velthuis zei:
Een GTi met trommelremmen. Dat was ook voor het laatst in 1978. Die VW jongens weten wel waar ze kunnen bezuinigen. Dan was de Lupo GTi toch een aanzienlijk waardiger GTi'tje, zelfs met speciale xenon armaturen.

Waarom zou je op een A segmenter dan geen trommelremmen zetten, als ze prima voldoen.

Bimmert zei:
s velthuis zei:

Waarom zou je op een A segmenter dan geen trommelremmen zetten, als ze prima voldoen.

75 pk voldoet ook prima op een A segmenter... Je bouwt een GTi, blaast hoog van de toren en komt dan met iets waar werkelijk niets vernieuwends aan is of waar zelfs maar iets nieuws of speciaals voor ontwikkeld is. Trommelremmen voldoen prima, maar niet voor echt sportief gebruik, zeker niet icm met ABS en ESP. Een Dacia Sandero kun je er nog mee verkopen, voor zoiets is het een aanfluiting.

Eens, maar ja wat kost het nou om schijven achter te monteren voor vw? Een gti zou iets bijzonders moeten zijn. De motor komt rechtstreeks uit de golf, de 6 bak komt uit de polo, dus blijft de onderstelafstemming over. En daar kunnen best schijfremmen bij vind ik. Maar ja alles valt of staat met de prijs, is de gti standaard bijvoorbeeld al rijk uitgerust? Of kost ie 20K en met wat opties zo 25K?

Damianw26 zei:
Eens, maar ja wat kost het nou om schijven achter te monteren voor vw? Een gti zou iets bijzonders moeten zijn. De motor komt rechtstreeks uit de golf, de 6 bak komt uit de polo, dus blijft de onderstelafstemming over. En daar kunnen best schijfremmen bij vind ik. Maar ja alles valt of staat met de prijs, is de gti standaard bijvoorbeeld al rijk uitgerust? Of kost ie 20K en met wat opties zo 25K?

Voor de Lupo hebben ze destijds wel achterschijven ontworpen, daar lag ook niets op de plank. Was toen geen goedkoop karretje, maar daar was wel echt iets bijzonders van gemaakt, ook technisch. Een grote 1.6 met zesbak in een A klasser was 15 jaar geleden ongekend, evenals standaard ESP (!), xenon(!), aluminium plaatdelen ((!)van het net zo technisch vernieuwende 3L wondertje), een speciale centraal geplaatste demper, speciaal interieur en dus een speciaal aangepaste achteras. In die tijd mocht er technisch nog een potje gebroken worden. Top lag op 210 km/h, ding was out of the box al circuitklaar qua specs. Met alle respect, maar wat is er dan bijzonder aan deze up? Een turbootje op de 1 liter en wat plastic opsmuk? Tja. Ik word er niet warm van. Ze hebben zelfs niet eens iets van led ontwikkeld, het zijn gewoon de standaard H4 armaturen. Voldoet ook wel op een A klasser, zal best, maar bijzonder is het niet.
De prijs, die zal vermoedelijk wel bijzonder zijn. Die zal niet ver van de 22 mille afliggen die de Lupo ook moest kosten... Ik snap echt niet dat dit geval zo veel ophef waard is.

Klopt allemaal. Het gaat erom hoe die zal rijden, en dat is vermoedelijk erg goed. Juist doordat er weinig ontwikkeling is zou de prijs interessant kunnen zijn. En enige concurrenten zijn de twingo gt en abarth 500, en die laatste is wel echt wat bijzonders, en daar zit een stevige prijs aan. Daarom valt of staat alles met de prijs.

Damianw26 zei:
Klopt allemaal. Het gaat erom hoe die zal rijden, en dat is vermoedelijk erg goed. Juist doordat er weinig ontwikkeling is zou de prijs interessant kunnen zijn. En enige concurrenten zijn de twingo gt en abarth 500, en die laatste is wel echt wat bijzonders, en daar zit een stevige prijs aan. Daarom valt of staat alles met de prijs.

Welnee. VW is erg goed in het uitknijpen van alle marges. Bij deze auto hebben ze het alleen zo gedaan dat het schroot door het chroom heen begint te schijnen. Tot nu toe waren de technische bezuinigen doorgaans goed onder het plaatwerk verborgen. Neem alleen al die roodgeverfde remklauwen voor. Achter zaten ze duidelijk met een dilemma. Ook rood verven legt de nadruk wel heel erg op de trommels, dan maar gewoon standaard grijs houden. Paar ductape strepen erlangs en klaar. Ik ben niet geïnteresseerd in de meningen van 'fanboys' of 'bashers', maar hier wordt het wel heel zichtbaar. En die interessante prijs, geloof je het zelf? De duurste up met TSI kost momenteel 16k. Deze zou geen cent duurder hoeven zijn, maar het GTi plakplaatje is vermoedelijk alleen al goed voor 2k extra. Laat het maar aan de VW-PR machine over om dit aan de man te brengen. Die zijn beter dan ooit, die krijgen alles toegedekt met de mantel der liefde.
Je vergeet in je rijtje trouwens nog de Panda: die a-segmenter is wel serieus werk van gemaakt om een paar grappige uitvoeringen te krijgen, zelfs met vierwielaandrijving en inderdaad ook een schijfremachteras. Zowel als climbing als als 100HP waren in elk geval nog iets bijzonders.

s velthuis zei:
Bimmert zei:
s velthuis zei:

75 pk voldoet ook prima op een A segmenter... Je bouwt een GTi, blaast hoog van de toren en komt dan met iets waar werkelijk niets vernieuwends aan is of waar zelfs maar iets nieuws of speciaals voor ontwikkeld is. Trommelremmen voldoen prima, maar niet voor echt sportief gebruik, zeker niet icm met ABS en ESP. Een Dacia Sandero kun je er nog mee verkopen, voor zoiets is het een aanfluiting.

Ik neem de auto misschien wat minder serieus dan jij, ik zie het meer als een geinig karretje. Niet als een volwaardige GTI.

Damianw26 zei:
Echt een gaaf ding zo in het rood!

De basic uitvoering van de Up! is toch ook gewoon leverbaar met die kleur? Of is het een aparte kleur rood. Ik kom dagelijks rode Up!'s tegen.
Voor de badge GTI leg je toch heel wat geld op tafel (al zal hij wat vinniger zijn dan de eenvoudige uitvoeringen)!

Bimmert zei:
Ik neem de auto misschien wat minder serieus dan jij, ik zie het meer als een geinig karretje. Niet als een volwaardige GTI.

Dan moeten ze dat er ook niet op zetten. En dan moet de PR afdeling hem ook niet per se zo nodig met de iconische Golf 1 GTi willen vergelijken. De golf 1 die de Up er in de promotiefilm trouwens nog wel uit sprint...
Voor 600 euro heb je 140 pk in je up, dus voor 15900 euro totaal heb je up waar deze 'gti' een hele kluif aan gaat hebben. Ik neem dus ook aan dat de gti niet duurder dan dat gaat worden...

speedtouch zei:
Damianw26 zei:
Echt een gaaf ding zo in het rood!

De basic uitvoering van de Up! is toch ook gewoon leverbaar met die kleur? Of is het een aparte kleur rood. Ik kom dagelijks rode Up!'s tegen.
Voor de badge GTI leg je toch heel wat geld op tafel (al zal hij wat vinniger zijn dan de eenvoudige uitvoeringen)!

Adam s inderdaad ook nog, maar die is net als de abarth aan de prijs (en echt werk van gemaakt) Zolang we niet weten wat ie moet kosten is het lastig te plaatsen.

Zoek beide wagens op en zet ze naast elkaar, weldeglijk verschillen. Zoals het front, interieur en wat andere kleine zaken. Of het een gti is of niet, het zal best een leuke auto worden. Klein, licht, goed onderstel, en genoeg pk's voor het gewicht, goed te tunen ook

s velthuis zei:
Dan moeten ze dat er ook niet op zetten. En dan moet de PR afdeling hem ook niet per se zo nodig met de iconische Golf 1 GTi willen vergelijken. De golf 1 die de Up er in de promotiefilm trouwens nog wel uit sprint...
Voor 600 euro heb je 140 pk in je up, dus voor 15900 euro totaal heb je up waar deze 'gti' een hele kluif aan gaat hebben. Ik neem dus ook aan dat de gti niet duurder dan dat gaat worden...

Ach waarom niet, als het de snelste Up! is en hij heeft wat looks met een knipoog naar die GTI, ze doen maar. Harder dan ie loopt zou ik er toch ook niet mee rijden, met zo'n kleine auto. We hebben zelf een Aygo. Leuk voor de stad, maar op de snelweg voelt het gewoon onveilig. Nou sla ik een Up! hoger aan maar toch, het blijft een A segmenter.
Prijzen van auto's vertonen verder geen logische opbouw, het is toch wat de 'gek ervoor geeft'. Als ie genoeg verkoopt is ie zijn prijs blijkbaar waard. We zullen zien, ik denk dat er genoeg mensen zijn die 'm leuk vinden en er wat meer geld wel voor over hebben.

[size=medium]Volkswagen Up! GTI nu te bestellen, laat de pret beginnen![/size]
[size=x-small]Autonieuws • 14 december 2017 • Tekst: Ellen Kole[/size]

De pret kan beginnen, nu de Volkswagen Up! GTI te bestellen is. We geven je de prijzen en specificaties, plus een video waarin de nieuwkomer racet tegen de oorspronkelijke Golf GTI.

De nieuwe telg uit Volkswagens sportieve GTI-familie is nu te bestellen. Voor de driedeurs Volkswagen Up! GTI betaal je vanaf 19.840 euro, voor de vijfdeurs vanaf 20.215 euro. Een mooi prijsje voor een 'hot hatch', waardoor vele liefhebbers er plezier aan kunnen beleven. Dankzij de 1.0 TSI-turbomotor van 115 pk klokt de GTI 8,8 seconden op de snelste 0-100 km/u-sprint en kent 'ie een top van 196 km/u.

In alle GTI-kenmerken is voorzien: compacte afmetingen, een sportief onderstel waarbij de rijhoogte 15 mm lager ligt dan bij de reguliere Up!, een laag gewicht, de krachtige motor (die ook nog eens 200 Nm aan trekkracht biedt) en GTI-looks van binnen en buiten.

Zo is er vooraan, onder de grille, de bekende rode strip met erboven het GTI-logo. Verder heeft de sportieve Up! ook een dakspoiler, verchroomde uitlaatpijp in een zwarte diffuser en zwarte strepen opzij die de verbrede dorpels benadrukken.

Binnenin vind je natuurlijk ruitjesbekleding op de stoelen. De pookknop, het dashpad en de rode sfeerverlichting zijn alle uitgevoerd in het GTI-thema. Het multifunctionele sportstuur is bekleed met leer. Zaken als Radio Composition met smartphone-integratie, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control en verwarmbare voorstoelen zijn standaard.

Naast klassieke GTI-lakkleuren is de hete Up! ook verkrijgbaar in Dark Silver en Black Pearl metallic lak. Kies je voor de zilverkleur of voor Red of Pure White dan kan het dak in zwart geleverd worden. De eerste exemplaren worden naar verwachting eind februari 2018 afgeleverd. Nu alvast wat voorpret, met onderstaande video waarin de nieuwe Up! GTI het opneemt tegen het oorspronkelijke Volkswagen Golf GTI-model uit 1976.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/december/44029-volkswagen-up-gti-nu-te-bestellen-laat-de-pret-beginnen

Wat vergelijkbare auto's op een rijtje:

Fiat 500S 0.9 TwinAir 105 pk - 10,0 sec. - € 19.635
Kia Picanto 1.0 T-GDI GT-Line 100 pk - 10,1 sec. - € 17.315
Opel Adam 1.0 Turbo 115 pk - 9,9 sec. - € 18.299
Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 pk - 9,6 sec. - € 17.900
Smart Forfour Brabus 0.9 Turbo 109 pk - 10,5 sec. - € 21.995
Volkswagen up! GTI 1.0 TSI 115 pk - 8,8 sec. - € 19.840

DS 3 1.2 Puretech 110 pk - 9,6 sec. - € 20.520
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line 125 pk - 9,9 sec. - € 20.165
Mazda2 1.5 SkyActiv-G GT-M 115 pk - 8,7 sec. - € 22.350
Mini One 1.5T 102 pk - 10,1 sec. - €21.134
Opel Corsa 1.0 Turbo 115 pk - 10,3 sec. - € 18.199
Peugeot 208 1.2 Puretech 110 pk - 9,6 sec. - € 20.530
Renault Clio 1.2 TCe 120 pk - 9,0 sec. - € 19.100
Seat Ibiza 1.0 TSI 115 pk FR - 9,3 sec. - € 20.060
Seat Ibiza 1.5 TSI EVO 150 pk FR - 7,9 sec. - € 21.360
Suzuki Swift 1.0 Boosterjet 112 pk - 10,6 sec. - € 17.209
Volkswagen Polo 1.0 TSI 115 pk - 9,5 sec. - € 19.975

Het lijkt erop dat Volkswagen niet teveel geld vraagt voor de GTI. Een Abarth 595 (145 pk) of Opel Adam S (150 pk) is veel duurder. De Ibiza met die flink gemotoriseerde Ibiza 1.5 TSI is overigens opvallend scherp geprijsd gezien de prestaties.

Dus een up! GTI is even duur als een Polo (Comfortline) met hetzelfde blok? Dan is de keus wel snel gemaakt. Maar ik dacht dat je voor dat geld de 90pk Polo krijgt?

Terug
Bovenaan