Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ami zei:Geen verbetering deze facelift. Die mooie strakke bumper is nu verpest. Ze hadden beter de lichtunits kunnen aanpakken. Die zijn nu te lomp en te groot. Jammer.
Carfanatic zei:maar voor die 15k zit er nog geen airco in, ook jammer dat de beats alleen met het lichte interieur leverbaar is.
met 15k op zak zou ik kijken naar een nieuwe fabia of clio uit voorraad.
Niet juist. Die airco zit er wel op. Samen met sfeerverlichting, leren stuurwiel, cruise control, parkeersensoren, mistlampen voor en navigatiemogelijkheid.
Dit systeem heeft waarschijnlijk geen ingebouwde microfoon/luidspreker in de auto.
[size=medium]Volkswagen Up! GTI: terug naar het origineel[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 19 mei 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De Golf GTI is in 40 jaar tijd steeds groter, sterker en zwaarder geworden. Met de Up! GTI keert Volkswagen terug naar de roots van de GTI.
Volkswagen presenteert volgende week tijdens de jaarlijkse GTI-meeting bij de Oostenrijkse Wörthersee de Up! GTI Concept. Neem het woord ‘concept’ niet al te serieus, de auto is zo goed als productierijp. Dat moet ook wel, want begin 2018 komt de Up! GTI op de markt.
Volkswagen keert met de Up! terug naar de roots van de GTI. De eerste Golf met de beroemde lettercombinatie kwam 41 jaar geleden op de markt. In de jaren die volgden is de Golf steeds groter geworden en als logisch gevolg ook zwaarder en sterker. De Up! GTI komt qua prestaties, specificaties en gewicht dicht in de buurt van de eerste Golf GTI.
De Up! heeft uiteraard geen 1.6-motor zoals 'het origineel', maar een moderne 1.0 TSI. Die heeft een vermogen van 115 pk en een koppel van 230 Nm, goed voor een 0-100 km/u sprintje in 8,8 seconden en een topsnelheid van 197 km/u. De Up! GTI is aangekleed met een rode streep in de grille, honingraat luchtroosters, striping op de zijkant en 17 inch lichtmetalen wielen. Het interieur is uiteraard voorzien van de bekende ruitjesbekleding op de stoelen en sportieve elementen, zoals een GTI pookknop en een sportstuur.
RobEU zei:Kan me niet voorstellen dat zoiets meer gaat kosten dan een snellere Polo GT, maar we gaan het meemaken.
s velthuis zei:Een GTi met trommelremmen. Dat was ook voor het laatst in 1978. Die VW jongens weten wel waar ze kunnen bezuinigen. Dan was de Lupo GTi toch een aanzienlijk waardiger GTi'tje, zelfs met speciale xenon armaturen.
Bimmert zei:s velthuis zei:Een GTi met trommelremmen. Dat was ook voor het laatst in 1978. Die VW jongens weten wel waar ze kunnen bezuinigen. Dan was de Lupo GTi toch een aanzienlijk waardiger GTi'tje, zelfs met speciale xenon armaturen.
Waarom zou je op een A segmenter dan geen trommelremmen zetten, als ze prima voldoen.
Damianw26 zei:Eens, maar ja wat kost het nou om schijven achter te monteren voor vw? Een gti zou iets bijzonders moeten zijn. De motor komt rechtstreeks uit de golf, de 6 bak komt uit de polo, dus blijft de onderstelafstemming over. En daar kunnen best schijfremmen bij vind ik. Maar ja alles valt of staat met de prijs, is de gti standaard bijvoorbeeld al rijk uitgerust? Of kost ie 20K en met wat opties zo 25K?
Damianw26 zei:Klopt allemaal. Het gaat erom hoe die zal rijden, en dat is vermoedelijk erg goed. Juist doordat er weinig ontwikkeling is zou de prijs interessant kunnen zijn. En enige concurrenten zijn de twingo gt en abarth 500, en die laatste is wel echt wat bijzonders, en daar zit een stevige prijs aan. Daarom valt of staat alles met de prijs.
s velthuis zei:Bimmert zei:s velthuis zei:Een GTi met trommelremmen. Dat was ook voor het laatst in 1978. Die VW jongens weten wel waar ze kunnen bezuinigen. Dan was de Lupo GTi toch een aanzienlijk waardiger GTi'tje, zelfs met speciale xenon armaturen.
Waarom zou je op een A segmenter dan geen trommelremmen zetten, als ze prima voldoen.
75 pk voldoet ook prima op een A segmenter... Je bouwt een GTi, blaast hoog van de toren en komt dan met iets waar werkelijk niets vernieuwends aan is of waar zelfs maar iets nieuws of speciaals voor ontwikkeld is. Trommelremmen voldoen prima, maar niet voor echt sportief gebruik, zeker niet icm met ABS en ESP. Een Dacia Sandero kun je er nog mee verkopen, voor zoiets is het een aanfluiting.
Damianw26 zei:Echt een gaaf ding zo in het rood!
Bimmert zei:Ik neem de auto misschien wat minder serieus dan jij, ik zie het meer als een geinig karretje. Niet als een volwaardige GTI.
speedtouch zei:Damianw26 zei:Echt een gaaf ding zo in het rood!
De basic uitvoering van de Up! is toch ook gewoon leverbaar met die kleur? Of is het een aparte kleur rood. Ik kom dagelijks rode Up!'s tegen.
Voor de badge GTI leg je toch heel wat geld op tafel (al zal hij wat vinniger zijn dan de eenvoudige uitvoeringen)!
s velthuis zei:Dan moeten ze dat er ook niet op zetten. En dan moet de PR afdeling hem ook niet per se zo nodig met de iconische Golf 1 GTi willen vergelijken. De golf 1 die de Up er in de promotiefilm trouwens nog wel uit sprint...
Voor 600 euro heb je 140 pk in je up, dus voor 15900 euro totaal heb je up waar deze 'gti' een hele kluif aan gaat hebben. Ik neem dus ook aan dat de gti niet duurder dan dat gaat worden...
[size=medium]Volkswagen Up! GTI nu te bestellen, laat de pret beginnen![/size]
[size=x-small]Autonieuws • 14 december 2017 • Tekst: Ellen Kole[/size]
De pret kan beginnen, nu de Volkswagen Up! GTI te bestellen is. We geven je de prijzen en specificaties, plus een video waarin de nieuwkomer racet tegen de oorspronkelijke Golf GTI.
De nieuwe telg uit Volkswagens sportieve GTI-familie is nu te bestellen. Voor de driedeurs Volkswagen Up! GTI betaal je vanaf 19.840 euro, voor de vijfdeurs vanaf 20.215 euro. Een mooi prijsje voor een 'hot hatch', waardoor vele liefhebbers er plezier aan kunnen beleven. Dankzij de 1.0 TSI-turbomotor van 115 pk klokt de GTI 8,8 seconden op de snelste 0-100 km/u-sprint en kent 'ie een top van 196 km/u.
In alle GTI-kenmerken is voorzien: compacte afmetingen, een sportief onderstel waarbij de rijhoogte 15 mm lager ligt dan bij de reguliere Up!, een laag gewicht, de krachtige motor (die ook nog eens 200 Nm aan trekkracht biedt) en GTI-looks van binnen en buiten.
Zo is er vooraan, onder de grille, de bekende rode strip met erboven het GTI-logo. Verder heeft de sportieve Up! ook een dakspoiler, verchroomde uitlaatpijp in een zwarte diffuser en zwarte strepen opzij die de verbrede dorpels benadrukken.
Binnenin vind je natuurlijk ruitjesbekleding op de stoelen. De pookknop, het dashpad en de rode sfeerverlichting zijn alle uitgevoerd in het GTI-thema. Het multifunctionele sportstuur is bekleed met leer. Zaken als Radio Composition met smartphone-integratie, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control en verwarmbare voorstoelen zijn standaard.
Naast klassieke GTI-lakkleuren is de hete Up! ook verkrijgbaar in Dark Silver en Black Pearl metallic lak. Kies je voor de zilverkleur of voor Red of Pure White dan kan het dak in zwart geleverd worden. De eerste exemplaren worden naar verwachting eind februari 2018 afgeleverd. Nu alvast wat voorpret, met onderstaande video waarin de nieuwe Up! GTI het opneemt tegen het oorspronkelijke Volkswagen Golf GTI-model uit 1976.