Guest
Wheel Critic zei:Hoe bestaat het dat er over dit gebakje, deze brommobiel zoveel pagina's volgeblaat worden?
Hoe bestaat het dat een ultra succesvol gebakje als WC zoveel AW pagina's volblaat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wheel Critic zei:Hoe bestaat het dat er over dit gebakje, deze brommobiel zoveel pagina's volgeblaat worden?
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/36204/volkswagen-up-gefacelift[size=x-large]VOLKSWAGEN UP GEFACELIFT[/size]
NIEUWE 1-LITER TURBOMOTOR. Volkswagen toont in Genève de gefacelifte Up. Naast een opgefrist in- en uiterlijk is er ook een nieuwe motor. Uiterlijk is de opgefriste Up te herkennen aan zijn nieuwe lichtunits en de nieuwe vorm van het stuk plaatwerk dat op de grille ligt. Bovendien zijn er nieuwe kleuren en wielen beschikbaar. Aan de binnenkant vinden we vernieuwde stoelen en afwerkingsaccenten. Ook is het infotainmentsysteem vernieuwd, dat is voortaan te intergreren met je smartphone. Nieuw zijn ook het BeatsAudio geluidssysteem (300 Watt, 7 speakers) en de airco met Pure Air systeem, dat de binnenkomende lucht filtert op pollen en andere allergene ellende. De direct ingespoten 1.0 driecilinder met 90 pk en 160 Nm is voortaan ook in de Up te krijgen en dat is de eerste keer dat de Up leverbaar is met turbomotor. In die uitvoering gaat hij in tien seconden naar de honderd en heeft de Up een top van 185 km/h en dat maakt de 1.0 turbo de rapste Up. Hij verbruikt 4,4 l/100 km en stoot 102 gram CO2 per km uit. De vernieuwde Up debuteert volgende week in Genève en wordt komende zomer leverbaar. Prijzen zijn nog niet bekend.
Autoweek zei:In die uitvoering gaat hij in tien seconden naar de honderd en heeft de Up een top van 185 km/h en dat maakt de 1.0 turbo de rapste Up.
afentoe zei:Ik ben geen fan van de facelift. Van binnen oogde de vorige versie veel volwassener(...)
De verschillen binnen zijn dus echt marginaal, de onderste heeft climate controle de bovenste niet, kwestie van optie.
Dat er geen cruisecontrol in zat (voor zover ik weet ook in de facelift niet) vind ik een stomme fout, als je een volwassen kleine auto wilt maken heb je zoiets zeker op de snelweg toch wel nodig.
Bugatti zei:Climate Control is op de huidige Up nooit leverbaar geweest, dus is zeker wel een vooruitgang.
Carfanatic zei:Bugatti zei:Climate Control is op de huidige Up nooit leverbaar geweest, dus is zeker wel een vooruitgang.
afgezien van de e-up! dan.
https://assets.autoweek.nl/m/m1myc7lb5pak.jpg![]()
Bugatti zei:Eindelijk zijn beide ruiten vanaf het bestuurdersportier te bedienen
der Magistrat zei:afentoe zei:Ik ben geen fan van de facelift. Van binnen oogde de vorige versie veel volwassener(...)
Dan gaan we eens goed vergelijken:
Oud:
https://assets.autoweek.nl/m/m1eyu8ibllgx.jpg
Nieuw:
https://www.blogcdn.com/slideshows/...l/2016-geneva-volkswagen-up-refresh-015-1.jpg
Bugatti zei:Cruise Control is altijd al leverbaar geweest op de Up
Kijk bijvoorbeeld eens naar de navigatieschermen, ook al bleek die van voor de facelift (eigen ervaring) op z'n zachtst gezegd soms lastig te bevestigen,
Dan heb ik me vergist, in de brochure staat inderdaad dat je het er in de duurste versie bij krijgt. Bij de andere versies wordt er met geen woord over gerept, en je mag rustig weten dat ik me daar anno 2016 over verbaas.
Barri zei:Ik vind m heel gaaf geworden!
afentoe zei:Persoonlijk denk ik dat als VW hier weer een leaseknaller van wil maken, dat ze die versies ook weer moeten gaan leveren, mét fatsoenlijke navigatie. Als leaserijder wil je volgens mij wel ergens mee voor komen rijden, en als je dan eerst je iPhone nog van het dashboard moet gaan plukken...
afentoe zei:Dan heb ik me vergist, in de brochure staat inderdaad dat je het er in de duurste versie bij krijgt. Bij de andere versies wordt er met geen woord over gerept, en je mag rustig weten dat ik me daar anno 2016 over verbaas.
afentoe zei:(...)
Ik ga je wel gelijk geven dat het model van voor de facelift met zoveel wit ook niet volwassen oogt, de auto's waarin ik heb gereden hadden grijs interieur met een zwarte balk.(...)
Moderator
De basis van het model is goed. Zoals ie er nu ns de facelift bij staat, met TSI, in die kleur, net die wielen, is ie wat mij betreft echt top.Elaste zei:Barri zei:Ik vind m heel gaaf geworden!
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Ik zie eigenlijk geen of nauwelijks verschil, buiten een ietwat ander bumpertje en het zijknipperlicht dat ze nu vergeten zijn te monteren...
![]()
![]()
MG ZR 160 zei:(...)maar de PID kon veel meer! Ook weergave koelvloeistof, die functie heb je zonder de PID niet eens.. Ook gebruik voor open deuren weergave, uitgebreide verbruiksmeter, koppeling met Bluetooth als mediaspeler. Bovendien overzichtelijke interface. Ik wil die functionaliteit niet kwijt! Telefoon in houdertje ziet er veel goedkoper uit..
AutoBild zei:[size=medium]Das "maps+more"-System verschwindet, stattdessen kann der Up-Besitzer sein Smartphone in eine Halterung stecken. Via Bluetooth lässt es sich mit dem ebenfalls neuen Radiosystem koppeln und übernimmt künftig Musikstreaming, Navigation, Fahrtinformationen. Dazu soll es eine spezielle App geben, zum Zeitpunkt unserer Sitzprobe war diese aber noch nicht fertig. Für Strom sorgt ein USB-Anschluss, wahlweise nahe der Smartphone-Halterung oder in der Mittelkonsole.[/size]
AutoBild zei:[size=medium]Drei Pakete hat VW geschnürt, mit denen die Außenhülle des Up ganz nach dem Geschmack des Besitzers aussieht: Beim Dachpaket kann der Käufer zwischen drei Dachfarben (schwarz, grau, weiß) sowie verschiedenen Farben für die Spiegel wählen, Im Designpaket gibt es Folien für die Flanken und verschiedene Dekore fürs Armaturenbrett. Das Color-Paket schließlich enthält zusätzlich neue Felgen – unter anderem in der knalligen Kombination Schwarz-Orange.[/size]
cirKel zei:@MG ZR 160: Die Garmin PID was 5 inch, de meeste telefoons die nu op de markt zijn hebben ook die maat, of zelfs groter. Die klemrandjes zijn inderdaad lelijk. En wat als je een iPhone Plus of andere phablet hebt? Past die dan nog?
Ik zie geen gleuf meer, dus ik ga ervan uit dat er geen cd-speler aan boord is. Met je smartphone en het internet heb je natuurlijk oneindig veel meer muziekkeuze bij je dan je op een of zelfs honderd cd's mee kunt nemen.
Ik mag echt hopen dat de 1.0 TSI met op z'n minst het equivalent van de Move Up! te krijgen is voor <15k. Anders ben ik niet meer geïnteresseerd.. Aangezien alle 'leuke opties' zoals nieuwe kleurtjes, grote velgen, mooi stuur, en ECC wel weer de hoofdprijs zullen kosten.
Was die maar 5 inch? Weet je zeker dat het geen 7 is? Oogt in ieder geval op bovenstaande vergelijkingsplaatje veel groter. Ik heb zelf een 5.5 inch telefoon, maar vraag me echt af of dat er nu zo fraai uit gaat zien.. Het zal wel passen omdat het je de klemmetjes uit kunt trekken, maar wat ik nu zie vind ik niet geweldig.
Moderator
. De app voor de telefoon ziet er ook wel aardig uit, maar ik vermoed dat ie niet zo goed en fijn is als het Navigon apparaat uit het huidige model.