Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Flieger zei:Enzo Ferrari zei:En dan te bedenken dat de auto nog niet echt ingereden is. Vaak wordt een auto na zo'n 10000 km nog iets zuiniger.
Als ik naar het verbruik van mijn Aygo kijk is dit een klein verschil geweest; over de eerste 10.043 km was het gemiddelde verbruik 5,30 liter per 100km en over de kilometers tussen 10.043 en 38.548 was het gemiddelde verbruik 5,19 liter per 100km. Wellicht dat het meer de bestuurder is die dan gewend is aan de auto dan dat de motor daadwerkelijk zuiniger wordt.
up! zei:Praktijkverbruik up bluemotion (75pk), bij woonwerkverkeer met de volgende variabelen:
- 51km
- 80% snelweg (80/100/120 km/h, met uitschieters tot 132km/h) en 20% stad
- gemiddelde snelheid 69km/h
---->> 4,8 liter per 100km.
Bij een constante snelheid van 120km/h lijkt het verbruik ongeveer 5,4 liter te zijn.
View2008 zei:up! zei:Praktijkverbruik up bluemotion (75pk), bij woonwerkverkeer met de volgende variabelen:
- 51km
Bij een constante snelheid van 120km/h lijkt het verbruik ongeveer 5,4 liter te zijn.
Heb je dat zelf uitgerekend door af te tanken of kijk je op de boordcomputer? Want die boordcomputer klopt natuurlijk niet.....
up! zei:View2008 zei:up! zei:Praktijkverbruik up bluemotion (75pk), bij woonwerkverkeer met de volgende variabelen:
- 51km
Heb je dat zelf uitgerekend door af te tanken of kijk je op de boordcomputer? Want die boordcomputer klopt natuurlijk niet.....
Hoi, dit was de weergave op de boardcomputer. Ik heb mijn praktijkgemiddelde nu één keer uitgerekend na het tanken, dat was 5,17 liter gemiddeld (1 op 19,32). Wat het daadwerkelijke verbruik is bij 130km/h over een afstand van 30km vind ik een beetje omslachtig om zelf uit te gaan rekenen. Ik constateer dat ik met een volle tank (35 liter) ongeveer 700km rijd en aan die informatie heb ik wel genoeg.
View2008 zei:up! zei:View2008 zei:up! zei:Praktijkverbruik up bluemotion (75pk), bij woonwerkverkeer met de volgende variabelen:
- 51km
Hoi, dit was de weergave op de boardcomputer. Ik heb mijn praktijkgemiddelde nu één keer uitgerekend na het tanken, dat was 5,17 liter gemiddeld (1 op 19,32). Wat het daadwerkelijke verbruik is bij 130km/h over een afstand van 30km vind ik een beetje omslachtig om zelf uit te gaan rekenen. Ik constateer dat ik met een volle tank (35 liter) ongeveer 700km rijd en aan die informatie heb ik wel genoeg.
Bedankt voor je reactie. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe hard jij dan op de snelweg gereden hebt als je een gemiddelde van 69 km/h hebt met 80% snelweg. Hoeveel procent daarvan is 120 km/h?
up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
Ik ben bang dat de motor stuk is. Vraag me af of dit onder de garantie valt...![]()
up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
Ik ben bang dat de motor stuk is. Vraag me af of dit onder de garantie valt...![]()
haarr zei:up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
Als ie idd stuk is moet dat gewoon garantie zijn. Kan niet anders.
Inmiddels is de up! wat ingereden en stabiliseert het verbruik zich rond de 1 op 26.
up! zei:Hoi, dit was de weergave op de boardcomputer. Ik heb mijn praktijkgemiddelde nu één keer uitgerekend na het tanken, dat was 5,17 liter gemiddeld (1 op 19,32). Wat het daadwerkelijke verbruik is bij 130km/h over een afstand van 30km vind ik een beetje omslachtig om zelf uit te gaan rekenen. Ik constateer dat ik met een volle tank (35 liter) ongeveer 700km rijd en aan die informatie heb ik wel genoeg.
Dat klopt!Joep83 zei:Zit het folietje nog op het touchscreen!?
ducruud zei:haarr zei:up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
Leuk dat jullie er allemaal intrappen, in die geintjes van UP!. Lezen jullie wel, HET IS EEN 3 CILINDER, ha ha.
Niet zo zuur.........i4S zei:ducruud zei:haarr zei:up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
Leuk dat jullie er allemaal intrappen, in die geintjes van UP!. Lezen jullie wel, HET IS EEN 3 CILINDER, ha ha.
Als je hier al om moet lachen...
up! zei:Dat klopt!Joep83 zei:Zit het folietje nog op het touchscreen!?
@s velthuis: dit was het verbruik na 8 minuten constant 83 km/h op de snelweg rijdenMijn gemiddelde zit tot nu op 5,32 liter per 100km gemiddeld.
i4S zei:ducruud zei:haarr zei:up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
michel1975 zei:Niet zo zuur.........i4S zei:ducruud zei:haarr zei:up! zei:Inmiddels geniet ik al een maand van mijn mooie up! De eerste 2.800 km zitten erop. Rijdt over het algemeen zeer goed en comfortabel. Ook lekker pittig met z'n 75pk. Vandaag echter, bij het stationair draaien, leek het wel of er een cilinder stuk was. Ik wist vantevoren wat het betekende om van een 8-cilinder over te stappen naar een 4-cilinder. Maar vandaag leek het wel alsof er 1 cilinder niet helemaal bij de les was en alsof de motor op slechts 3 cilinders liepUit de motor kwam zelfs een 3-cilinder geluid...
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Van de week werd mijn netvlies getroffen door een geparkeerde rode up. Ieieiek. In het echt nog erger dan op de foto. Wat een doos op wielen![]()
Je hebt een vooruitziende blik i4S....i4S zei:Heeft niks met zuur te maken hoorIs gewoon niet grappig
, niet iedereen is cabaretier blijkt maar.
michel1975 zei:CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Van de week werd mijn netvlies getroffen door een geparkeerde rode up. Ieieiek. In het echt nog erger dan op de foto. Wat een doos op wielen
Je hebt een vooruitziende blik i4S....i4S zei:Heeft niks met zuur te maken hoorIs gewoon niet grappig
, niet iedereen is cabaretier blijkt maar.
meeuw zei:Voor een Polo (en div. Audi's) krijg ik meestal 10% korting los (zonder inruil). Echter dat wordt dan niet over de BPM berekend, waardoor het over het totale bedrag 8-9% werd.
rickm zei:'t Uppie staat in zijn 2de maand al op #1 in Denemarken.
Zou NL volgen?
Ik zie ze nu al zo frequent.
Gilletti zei:rickm zei:'t Uppie staat in zijn 2de maand al op #1 in Denemarken.
Zou NL volgen?
Ik zie ze nu al zo frequent.
Inderdaad zie je ze nu regelmatig.
Zeker niet lelijk maar om te zien vind ik er echt geen zak aan.
D.E.N.N.I.S. zei:Ik zag vanmiddag er ook een staan. Mij viel vooral op hoe prachtig mooi de Up! is.
Hoezo een zwartkijkeri4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Ik zag vanmiddag er ook een staan. Mij viel vooral op hoe prachtig mooi de Up! is.
Hoezo een roze bril...
D.E.N.N.I.S. zei:Hoezo een zwartkijkeri4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Ik zag vanmiddag er ook een staan. Mij viel vooral op hoe prachtig mooi de Up! is.
Hoezo een roze bril...
...
Nee hoor, dat gaat precies ver genoeg.i4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Hoezo een zwartkijkeri4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Ik zag vanmiddag er ook een staan. Mij viel vooral op hoe prachtig mooi de Up! is.
Hoezo een roze bril...
...
Nee hoor, da's onzin. De Up is zeker geen verkeerde auto, maar om 'm nou prachtig te noemen... Dat gaat wel héél ver.
D.E.N.N.I.S. zei:Nee hoor, dat gaat precies ver genoeg.i4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Hoezo een zwartkijkeri4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Ik zag vanmiddag er ook een staan. Mij viel vooral op hoe prachtig mooi de Up! is.
Hoezo een roze bril...
...
Nee hoor, da's onzin. De Up is zeker geen verkeerde auto, maar om 'm nou prachtig te noemen... Dat gaat wel héél ver.
Ja, en...??i4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Nee hoor, dat gaat precies ver genoeg.i4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Hoezo een zwartkijkeri4S zei:D.E.N.N.I.S. zei:Ik zag vanmiddag er ook een staan. Mij viel vooral op hoe prachtig mooi de Up! is.
Hoezo een roze bril...
...
Je bevestigt iig mijn vermoeden![]()
FM zei:Mijn vader is een fanatiek fietser en het is voor hem echt een eis dat er een fietsendrager achterop de Up! geplaatst kan worden. Ik heb nog nergens iets gevonden over een trekhaakje voor een fietsendrager. Weet iemand hier iets over?
Haha, dat zal bij pech nog best een optie zijni4S zei:FM zei:Mijn vader is een fanatiek fietser en het is voor hem echt een eis dat er een fietsendrager achterop de Up! geplaatst kan worden. Ik heb nog nergens iets gevonden over een trekhaakje voor een fietsendrager. Weet iemand hier iets over?
Kan je de Up niet beter achter de fiets hangen?
speedtouch zei:up! zei:Dat klopt!Joep83 zei:Zit het folietje nog op het touchscreen!?
@s velthuis: dit was het verbruik na 8 minuten constant 83 km/h op de snelweg rijdenMijn gemiddelde zit tot nu op 5,32 liter per 100km gemiddeld.
We komen net uit Ilpendam gereden (even buiten Amsterdam) met de Golf 1.2 TSI, verbruik, moeiteloos 4,9 km/100 km!