Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb ruim 3 jaar met een C1 gereden. Gemiddeld reed ik ongeveer 1:17,5 terwijl ik toch van redelijk doorrijden houd.Carfanatic zei:Joep83 zei:Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Tijdens een van de eerste rijtesten met de Up werd gesproken van een verbruik van 1 op 12-13 bij een snelheid 130 km per uur dus ben benieuwd wat die auto in het echt doet, die 1 op 28 is een utopie.
Dat is net zo (on)zuinig als mijn 16 jaar oude 2.0 8v![]()
1:13 is echt niet vreemd voor een 3-pitter bij zo'n snelheid.
Heb je wel eens met een Twinair gereden? Dat is voor mij echt de uitzondering...Joep83 zei:Toch blijf ik bij dit soort verbruikscijfers sceptisch
Het kost misschien wat, maar ik ben toch blij dat mijn 306 wat meer verbruikt. Heerlijk geluidje, lekker fel, strak door de bochten... nee, dat wil ik echt niet missen. Nu stap ik lekker met een big smile uit de auto... dat gaat in zo'n klein gebakje (welk merk dan ook) niet lukken.
Carfanatic zei:mooi hè zo'n stickerset?
Soloman zei:In zo'n ding breng ik altijd de kat naar het pension als we op vakantie gaan (een kenneltje).
:T
D.E.N.N.I.S. zei:vul hier een synoniem in voor mafkezen
meeuw zei:Soloman zei:In zo'n ding breng ik altijd de kat naar het pension als we op vakantie gaan (een kenneltje).
:T
Hé Solo, wist niet dat jullie ook een bij-autootje hebben (zoals de Panda bij ons).
Dan ga ik eens de kleuren van mijn monitor aanpassen, want op mijn monitor zie ik rode accenten.Scheur-ijzer zei:En die 'prachtige accenten' zijn oranje.
Ik vind het niks. Niet bij een UP, maar inderdaad ook niet bij een andere auto. Ben ik dan een mafkees?
meeuw zei:Heb leuke 500-tjes gezien bijvoorbeeld.
Soloman zei:Nee hoor, helemaal geen haat. Maar VW heeft de Polo en de Fox ook al. De Fox is aardig hip. Als je goedkoop en vw wilt rijden ga je daar toch in zitten?
Maar dit lijkt wel zo'n scootmobiel, en dan die strepen, alsof er iets bijgewerkt moet worden.
De dubbele uitlaat zal wel. Misschien ligt er een zwaardere motor in, 1.6 of zo.
meeuw zei:Wat klein/goedkoop betreft:
Niet iedereen wil een grote auto. Sommigen kiezen voor een rijk aangekleed kleintje. Mini's van € 30.000, Fiat500's van € 20.000, Audi A1's van € 30.000, ..... En wat het uiterlijk opleuken van zo'n auto betreft, is gewoon een kwestie van smaak. Heb leuke 500-tjes gezien bijvoorbeeld.
Dat laatste is uiteraard je goed recht, maar de Up! is een veilige auto. Hij is getest bij Euroncap en daar kreeg hij 5 sterren. Hoofd, nek, bovenbenen en voeten zijn goed beschermd bij een aanrijding. De bescherming van de torso is voldoende.Soloman zei:@Meeuw
Daar heb je gelijk in. De Panda zit er beter uit dan de up, de 500 ziet er nog leuker uit. De Mini, ook geen onaardig ding, alleen erg duur. Ik heb ook helemaal niets tegen kleine autootjes, maar ik vind die hele bombarie rond de Up zwaar overdreven. Zoals past bij een 500. De Up is heel gewoontjes, echt een koekblik. Maar natuurlijk zijn er klanten voor.
Over klein/groot: tja, mijn denkbeeld is dit: Als ik mijn vrouw verlies door een ongeluk in een Aygo, kom ik er de rest van mijn leven nooit meer bovenop, al was het naast het missen alleen maar om het schuldgevoel. Ik ken de Aygo, heb er in gereden. Leuk hoor, voor een boodschapje. Maar mijn vrouw rijdt grotere stukken.
Ik heb ervaring met veel auto's. Ik kan het beste vergelijken tussen een Carina E en de Camry: het weggedrag bij een nat wegdek. Wat een verschil. Ik weet niet hoe het komt. Tja, als je bij een bevroren wegdek begint te glijden is er geen houden meer aan, maar de Camry heeft een beetje meer blik te gaan dan die muizevalletjes. Als ik de interieurruimte vergelijk, dan is er ook nog een stuk meer ruimte te gaan bij een botsing. De kans dat iemand er met minder kleerscheuren uit komt, is gewoon groter.
Je kunt zeggen dat het niet zo is, maar ik voel en merk het verschil enorm. Een grotere auto heeft gewoon beter plaatwerk en zit steviger in ellkaar.
Als ze een ongeluk krijgt in een Camry, heb ik tenminste mijn best gedaan om haar een beetje meer veiligheid te geven.
Ik zou mijn vrouw nooit toestaan in een Up te rijden. Daarvoor hou ik te veel van haar.
Ja klopt, toen heb ik er ook in gereden. En dat was de eerste en enige keer dat ik me ooit onveilig heb gevoeld in een auto. En ik heb recent mogen rijden in de Ligier Ixo Meta van mijn broer, daarin had ik dat gevoel absoluut niet.speedtouch zei:Die Seiciento in de crash, da's wel 12 jaar terug hoor, hoewel natuurlijk dramatisch!
Ik vind overigens een veilige auto heus van belang, maar de aard van het ongeluk kan toch ook een rol spelen; waren er laatst niet 2 duitse sportmensen in hun nieuwe Mercedes E station dodelijk verongelukt toen ze tegen een vrachtauto reden, dan ben je natuurlijk helemaal machteloos.
D.E.N.N.I.S. zei:@Soloman, Als ik zou mogen kiezen tussen een Camry en een Up! dan is voor mij de keuze makkelijk.
Dat is toch een makkelijke keus...speedtouch zei:D.E.N.N.I.S. zei:@Soloman, Als ik zou mogen kiezen tussen een Camry en een Up! dan is voor mij de keuze makkelijk.
Je bedoelt dan wordt het de Camry!![]()
speedtouch zei:Die Seiciento in de crash, da's wel 12 jaar terug hoor, hoewel natuurlijk dramatisch!
Ik vind overigens een veilige auto heus van belang, maar de aard van het ongeluk kan toch ook een rol spelen; waren er laatst niet 2 duitse sportmensen in hun nieuwe Mercedes E station dodelijk verongelukt toen ze tegen een vrachtauto reden, dan ben je natuurlijk helemaal machteloos.
D.E.N.N.I.S. zei:Dat is toch een makkelijke keus...speedtouch zei:D.E.N.N.I.S. zei:@Soloman, Als ik zou mogen kiezen tussen een Camry en een Up! dan is voor mij de keuze makkelijk.
Toch wel. Als ik de maandlasten buiten beschouwing laat, dan is de keuze voor tussen Camry en een Up! erg gemakkelijk.speedtouch zei:D.E.N.N.I.S. zei:Dat is toch een makkelijke keus...speedtouch zei:D.E.N.N.I.S. zei:@Soloman, Als ik zou mogen kiezen tussen een Camry en een Up! dan is voor mij de keuze makkelijk.
Nou, jou 'kennende' weet ik niet of dat voor jou zo'n makkelijke keus is.![]()
meeuw zei:Gewoon richtingaanwijzer aan en langzaam naar links gaan![]()
Ron-63 zei:hahahaha is een goeie Eas
Gr Dark Up
up! zei:Vandaag de up! opgehaald. De eerste indrukken zijn zeer positief, boven verwachting eigenlijk. De stoelen zitten echt zeer goed (gisteren nog even in een nieuwe ka gaan zitten, vind ik een stuk minder qua zitcomfort), de radio geeft een goed geluid, de navigatie (Navigon) voldoet prima, en de boardcomputer is nog uitgebreider dan in m'n S8. Wat zitten er een functies op...(houdt ook verband met het Drive pakket, dan is de boardcomputer wat uitgebreider). Leuk dat je via het navigatieschermpje een stuk of 8 meetwaarden naast (en onder) elkaar ziet. Het verbruik over de eerste rit van 100km was 5,2 liter gemiddeld, met veel snelweg en een half uur druk stadsverkeer. Het startstopsysteem geeft me het gevoel alsof ik erg maatschappelijk verantwoord bezig ben.
Soloman zei:Nu zie ik je heel anders...
up! zei:Vandaag de up! opgehaald.