Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Carfanatic zei:
Joep83 zei:
Total Loss zei:
Ja hoor, dat is getest.

Tijdens een van de eerste rijtesten met de Up werd gesproken van een verbruik van 1 op 12-13 bij een snelheid 130 km per uur dus ben benieuwd wat die auto in het echt doet, die 1 op 28 is een utopie.

Dat is net zo (on)zuinig als mijn 16 jaar oude 2.0 8v :eek:

1:13 is echt niet vreemd voor een 3-pitter bij zo'n snelheid.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb ruim 3 jaar met een C1 gereden. Gemiddeld reed ik ongeveer 1:17,5 terwijl ik toch van redelijk doorrijden houd.
Zelfs in Duitsland, de hele weg vol gas (150/160) reed hij 1:13,5. Bij constant rond de 130 was het verbruik 1:16.

Ah... dat is zo'n wil-wel-maar-kan-niet Up... Met "viper"-strepen :)

Net als bij de Aygo vind ik dat ook op de Up belachelijk staan.

Ik heb laatst een Up in het echt gezien. Vergeleken met andere kleine auto's, is het net een 45km/h wagentje...

Joep83 zei:
Toch blijf ik bij dit soort verbruikscijfers sceptisch ;)

Het kost misschien wat, maar ik ben toch blij dat mijn 306 wat meer verbruikt. Heerlijk geluidje, lekker fel, strak door de bochten... nee, dat wil ik echt niet missen. Nu stap ik lekker met een big smile uit de auto... dat gaat in zo'n klein gebakje (welk merk dan ook) niet lukken.
Heb je wel eens met een Twinair gereden? Dat is voor mij echt de uitzondering... :)

Live @ Genéve;

6812931386_f1a73c0ccf_b.jpg

6959037073_a2e339aa39_b.jpg

6812928708_09867d1c04_b.jpg

6812923538_14ca832e61_b.jpg

Tjoeningstickers: Dan gaat die in eens 300km/h!

En met de dubbele uitlaat heb je ineens 50pk extra!

Zo he, Wat kunnen mensen overdrijven in hun haat. Wat een stelletje [ vul hier een synoniem in voor mafkezen ]

6812928708_09867d1c04_b.jpg
De rode accenten staan prachtig. De zwarte accenten hadden ze van mij mogen weglaten. Voor de rest prachtige auto.

Nee hoor, is geen haat. Als ze dit met een Aygo, Picanto, what ever zouden doen. Dan zou ik het zelfde zeggen. Ziet er gewoon echt belachelijk uit!

Soloman zei:
In zo'n ding breng ik altijd de kat naar het pension als we op vakantie gaan (een kenneltje).
:T

Hé Solo, wist niet dat jullie ook een bij-autootje hebben (zoals de Panda bij ons).

Nee hoor, helemaal geen haat. Maar VW heeft de Polo en de Fox ook al. De Fox is aardig hip. Als je goedkoop en vw wilt rijden ga je daar toch in zitten?
Maar dit lijkt wel zo'n scootmobiel, en dan die strepen, alsof er iets bijgewerkt moet worden.
De dubbele uitlaat zal wel. Misschien ligt er een zwaardere motor in, 1.6 of zo.

D.E.N.N.I.S. zei:
vul hier een synoniem in voor mafkezen

https://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/mafkees

En die 'prachtige accenten' zijn oranje.

Ik vind het niks. Niet bij een UP, maar inderdaad ook niet bij een andere auto. Ben ik dan een mafkees?

Geen kwestie van haat hoor D.E.N.N.I.S., kwestie van goede smaak, dat wel.

Ik heb helemaal niks met rood dus logisch dat dit me niet bevalt, zeg nou zelf, die booskijkers bijvoorbeeld, WTF is dat dan ?

Bovendien ontgaat me het nut van een een goedkope auto kopen en die dan wel voor een paar mille te laten voorzien van uiterlijke vertoning, koop dan gewoon een echte auto uit een hoger segment.

meeuw zei:
Soloman zei:
In zo'n ding breng ik altijd de kat naar het pension als we op vakantie gaan (een kenneltje).
:T

Hé Solo, wist niet dat jullie ook een bij-autootje hebben (zoals de Panda bij ons).

Nee, ik bedoel deze

2.jpg

We hebben vooralsnog geen geld voor een extra auto (is nu voor de opvolger van de Camry). We hebben er wel over gedacht, voor mijn vrouw. Die wilde een Aygo. Maar we hebben daarvan afgezien. We vonden het te gevaarlijk bij gladheid. Ging namelijk om de benzinekosten, maar toen de koop steeds dichterbij kwam (een nieuwe), begon ik steeds slechter te slapen, ik kreeg nachtmerries van haar tegen de vangrail of tussen twee auto's in. We hebben toen overlegd. Ik vond, best als je een auto erbij wil, maar koop dan iets groters en zwaarders. Dan maar meer benzinekosten. De Camry is veel en veel veiliger. Dan hoef ik me geen zorgen te maken om haar.

Wat klein/goedkoop betreft:

Niet iedereen wil een grote auto. Sommigen kiezen voor een rijk aangekleed kleintje. Mini's van € 30.000, Fiat500's van € 20.000, Audi A1's van € 30.000, ..... En wat het uiterlijk opleuken van zo'n auto betreft, is gewoon een kwestie van smaak. Heb leuke 500-tjes gezien bijvoorbeeld.

Scheur-ijzer zei:
En die 'prachtige accenten' zijn oranje.

Ik vind het niks. Niet bij een UP, maar inderdaad ook niet bij een andere auto. Ben ik dan een mafkees?
Dan ga ik eens de kleuren van mijn monitor aanpassen, want op mijn monitor zie ik rode accenten.

Van mij mag een kleine auto best voorzien zijn van bestickering. Mits het niet te veel is. Als het goed gedaan is, kan het ook mooi zijn. Dit design gaat mij ook iets te ver. En dat heb ik ook gezegd in mijn vorige post.

Soloman zei:
Nee hoor, helemaal geen haat. Maar VW heeft de Polo en de Fox ook al. De Fox is aardig hip. Als je goedkoop en vw wilt rijden ga je daar toch in zitten?
Maar dit lijkt wel zo'n scootmobiel, en dan die strepen, alsof er iets bijgewerkt moet worden.
De dubbele uitlaat zal wel. Misschien ligt er een zwaardere motor in, 1.6 of zo.

Nou wat is de Fox hip zeg, ook handig dat ie nog geleverd wordt...

@Meeuw
Daar heb je gelijk in. De Panda zit er beter uit dan de up, de 500 ziet er nog leuker uit. De Mini, ook geen onaardig ding, alleen erg duur. Ik heb ook helemaal niets tegen kleine autootjes, maar ik vind die hele bombarie rond de Up zwaar overdreven. Zoals past bij een 500. De Up is heel gewoontjes, echt een koekblik. Maar natuurlijk zijn er klanten voor.

Over klein/groot: tja, mijn denkbeeld is dit: Als ik mijn vrouw verlies door een ongeluk in een Aygo, kom ik er de rest van mijn leven nooit meer bovenop, al was het naast het missen alleen maar om het schuldgevoel. Ik ken de Aygo, heb er in gereden. Leuk hoor, voor een boodschapje. Maar mijn vrouw rijdt grotere stukken.
Ik heb ervaring met veel auto's. Ik kan het beste vergelijken tussen een Carina E en de Camry: het weggedrag bij een nat wegdek. Wat een verschil. Ik weet niet hoe het komt. Tja, als je bij een bevroren wegdek begint te glijden is er geen houden meer aan, maar de Camry heeft een beetje meer blik te gaan dan die muizevalletjes. Als ik de interieurruimte vergelijk, dan is er ook nog een stuk meer ruimte te gaan bij een botsing. De kans dat iemand er met minder kleerscheuren uit komt, is gewoon groter.
Je kunt zeggen dat het niet zo is, maar ik voel en merk het verschil enorm. Een grotere auto heeft gewoon beter plaatwerk en zit steviger in ellkaar.
Als ze een ongeluk krijgt in een Camry, heb ik tenminste mijn best gedaan om haar een beetje meer veiligheid te geven.

Ik zou mijn vrouw nooit toestaan in een Up te rijden. Daarvoor hou ik te veel van haar.

meeuw zei:
Wat klein/goedkoop betreft:

Niet iedereen wil een grote auto. Sommigen kiezen voor een rijk aangekleed kleintje. Mini's van € 30.000, Fiat500's van € 20.000, Audi A1's van € 30.000, ..... En wat het uiterlijk opleuken van zo'n auto betreft, is gewoon een kwestie van smaak. Heb leuke 500-tjes gezien bijvoorbeeld.

Dat snap ik wel, idd heeft niet iedereen een grote auto nodig.

De voorbeelden die jij nu geeft snap ik ook nog, de Mini is guitig en sportief, de Fiat is guitig en de A1 is "Premium", dat je dit soort auto's flink kan aankleden en versjonificeren is te begrijpen, daar is de doelgroep ook naar.

Naar mijn idee is de Up een totaal andere auto, heeft niks sportiefs of guitigs, niks "premiums" en kan niet teruggrijpen naar behaalde resultaten in het verleden zoals de Mini en 500 dus wel kunnen. Mensen die toen die auto's wellicht leuk vonden zijn nu een stuk ouder en hebben meer te besteden en die kopen dan zoiets.

Naar mijn idee is een Up van een mille of 11 kopen en daar dan voor een mille of 2 - 3 aan verbouwen iets heel anders.

Ik beschouw de Up dan ook als een zo goedkoop mogelijk autorijden autootje, bij jouw voorbeelden is dat in de basis al niet mogelijk aangezien deze auto's ook standaard al een flinke som geld kosten.

@Solo:

Meeuwin kreeg een A1 omdat ze een A3 te groot vond. Maar als je een 2e auto zoekt en geen kleine auto wilt, waarom zou je dan een Up of een Panda kopen? Voor 2e-hands zijn de kleintjes naar verhouding veel duurder dan grotere modellen. Kun je beter naar een Toyota Corolla of zo kijken.

Ik heb gisteren een ritje in een up gemaakt. De ruimte viel me positief op, ook het rijgedrag is volwassen te noemen. Helaas ook een aantal minpunten. De auto waar ik mee reed had een irritante rammel vanachter het dashboard dat van wel heel goedkoop materiaal is gemaakt (onze 2e auto, een Fiat 500, heeft mooier plastic). De stoelen voldoen voor mij niet. Ik heb een relatief lang bovenlijf waardoor de vaste hoofdsteun in mijn nek eindigde. Het kale metaal van de deuren aan de binnenzijde doet afbreuk aan een luxegevoel. Het toont wel heel basic. Ik vond het achterklepje net als bij de Aygo/C1/107 wel heel fragiel aandoen en dan die raambediening...

Soloman zei:
@Meeuw
Daar heb je gelijk in. De Panda zit er beter uit dan de up, de 500 ziet er nog leuker uit. De Mini, ook geen onaardig ding, alleen erg duur. Ik heb ook helemaal niets tegen kleine autootjes, maar ik vind die hele bombarie rond de Up zwaar overdreven. Zoals past bij een 500. De Up is heel gewoontjes, echt een koekblik. Maar natuurlijk zijn er klanten voor.

Over klein/groot: tja, mijn denkbeeld is dit: Als ik mijn vrouw verlies door een ongeluk in een Aygo, kom ik er de rest van mijn leven nooit meer bovenop, al was het naast het missen alleen maar om het schuldgevoel. Ik ken de Aygo, heb er in gereden. Leuk hoor, voor een boodschapje. Maar mijn vrouw rijdt grotere stukken.
Ik heb ervaring met veel auto's. Ik kan het beste vergelijken tussen een Carina E en de Camry: het weggedrag bij een nat wegdek. Wat een verschil. Ik weet niet hoe het komt. Tja, als je bij een bevroren wegdek begint te glijden is er geen houden meer aan, maar de Camry heeft een beetje meer blik te gaan dan die muizevalletjes. Als ik de interieurruimte vergelijk, dan is er ook nog een stuk meer ruimte te gaan bij een botsing. De kans dat iemand er met minder kleerscheuren uit komt, is gewoon groter.
Je kunt zeggen dat het niet zo is, maar ik voel en merk het verschil enorm. Een grotere auto heeft gewoon beter plaatwerk en zit steviger in ellkaar.
Als ze een ongeluk krijgt in een Camry, heb ik tenminste mijn best gedaan om haar een beetje meer veiligheid te geven.

Ik zou mijn vrouw nooit toestaan in een Up te rijden. Daarvoor hou ik te veel van haar.
Dat laatste is uiteraard je goed recht, maar de Up! is een veilige auto. Hij is getest bij Euroncap en daar kreeg hij 5 sterren. Hoofd, nek, bovenbenen en voeten zijn goed beschermd bij een aanrijding. De bescherming van de torso is voldoende.

thumb__mediaplayerpreview.jpg

Ik snap je argument dat je liever niet in een kleine auto rijd omdat jij je niet veilig voelt omdat de auto kleiner is. In mijn persoonlijke ervaring is het zo dat je dan ook beter gaat opletten en meer anticiperend gaat autorijden om er voor te zorgen dat je niet bij een aanrijding betrokken raakt.

(werderom) Persoonlijk heb ik me nog nooit onveilig gevoeld in mijn Pixo. Het is een kleine auto, maar hij heeft volwassen rijeigenschappen en biedt mij voldoende bescherming. En de Pixo is absoluut geen 5 sterren auto, maar scoorde toch nog drie sterren. De enige kleine auto waarin ik me ooit onveilig heb gevoeld, vanwege zijn formaat, was een Fiat Seicento. Dat is een auto die ik echt nooit zo kopen. Die scoorde trouwens slecht bij Euroncap.

Hoewel VAG auto's mij wel aanspreken, is dit toch een uitzondering, ik heb niet zoveel met A-segment auto's, al zitten er misschien wel een paar leuke tussen.

Wellicht is de Up veiliger dan de (nieuwe) Jeep Compass: https://www.euroncap.com/results/jeep/compass/2012/474.aspx

Ik geloof je direct Dennis, maar ja het heeft alles met persoonlijke insteek te maken.
Natuurlijk is het niet alleen de veiligheid waarom we deze auto hebben gekozen. We houden er van om tourritjes te maken en dan een hotelletje te pakken met lekker eten en zo (het goede leven :T). Een rustige auto met veel kofferruimte en een comfortabele zit is dan wel zo fijn.

Natuurlijk weet ik dat ook kleine auto's tegenwoordig veilig zijn. Maar bij mij is het gewoon het idee. We hebben samen de Camry, we hebben allebei een sleutel, en ieder kan hem pakken wanneer die nodig is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar veel en veel meer rust bij voel dan als zij in een klein kippehokje de snelweg opstuurt. De waarheid ligt in het midden, het is woord tegen woord, maar ik heb er een veeeel rustiger gevoel bij.

Anticiperen, ja, dat is waar, maar je kunt nog zo voorzichtig zijn, altijd kan er iets gebeuren. En misschien stond ze op een ochtend wat slaperiger op en merkte ik het niet en stapte ze de auto in. Kan zo maar gebeuren....

Die Seiciento in de crash, da's wel 12 jaar terug hoor, hoewel natuurlijk dramatisch!
Ik vind overigens een veilige auto heus van belang, maar de aard van het ongeluk kan toch ook een rol spelen; waren er laatst niet 2 duitse sportmensen in hun nieuwe Mercedes E station dodelijk verongelukt toen ze tegen een vrachtauto reden, dan ben je natuurlijk helemaal machteloos.

@Soloman, Als ik zou mogen kiezen tussen een Camry en een Up! dan is voor mij de keuze makkelijk.

speedtouch zei:
Die Seiciento in de crash, da's wel 12 jaar terug hoor, hoewel natuurlijk dramatisch!
Ik vind overigens een veilige auto heus van belang, maar de aard van het ongeluk kan toch ook een rol spelen; waren er laatst niet 2 duitse sportmensen in hun nieuwe Mercedes E station dodelijk verongelukt toen ze tegen een vrachtauto reden, dan ben je natuurlijk helemaal machteloos.
Ja klopt, toen heb ik er ook in gereden. En dat was de eerste en enige keer dat ik me ooit onveilig heb gevoeld in een auto. En ik heb recent mogen rijden in de Ligier Ixo Meta van mijn broer, daarin had ik dat gevoel absoluut niet.

speedtouch zei:

Ja hallo, als je met een Camry op topsnelheid (205) een crash maakt, kunnen ze je ook met een plamuurmes uit de auto schrapen.
Een tijdje geleden hadden ze op het forum hier een foto van een gecrashte Camry (de hele voorkant weg, volgens mij was de kooi nog intact), ja dan denk ik ook, wat voor malloot zat er achter het stuur, of was dit een frontale botsing?
Maar dat zijn extremen.

speedtouch zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
speedtouch zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
@Soloman, Als ik zou mogen kiezen tussen een Camry en een Up! dan is voor mij de keuze makkelijk.

Je bedoelt dan wordt het de Camry!;)
Dat is toch een makkelijke keus...

Nou, jou 'kennende' weet ik niet of dat voor jou zo'n makkelijke keus is.;)
Toch wel. Als ik de maandlasten buiten beschouwing laat, dan is de keuze voor tussen Camry en een Up! erg gemakkelijk.

blabla up! live @ Salon van Genève:

vwup20_4f565d32a9ec1.jpg

vwup24_4f565d32e28ff.jpg

vwup23_4f565d32c4c6d.jpg

Bron: https://www.auto.cz/zeneva-2012-den-1-autosalonova-fotogalerie-65441

03_l.jpg

02_l.jpg

01_l.jpg

02_l.jpg

04_l.jpg

01_l.jpg

04_l.jpg

03_l.jpg

01_l.jpg

02_l.jpg

04_l.jpg

01_l.jpg

02_l.jpg

03_l.jpg

07_l.jpg

Meer foto's: https://www.carview.co.jp/gms/2012/take_car/vw_eco_up/ & https://www.carview.co.jp/gms/2012/take_car/vw_swiss_up/ & https://www.carview.co.jp/gms/2012/take_car/vw_x_up/ & https://www.carview.co.jp/gms/2012/take_car/vw_cargo_up/ & https://www.carview.co.jp/gms/2012/take_car/vw_winter_up/

volkswagen-al-salone-di-ginevra-2012_35.jpg

volkswagen-al-salone-di-ginevra-2012_37.jpg

volkswagen-al-salone-di-ginevra-2012_38.jpg

Volkswagen stand: https://www.omniauto.it/ginevra2012/stand/875/volkswagen

Vandaag de up! opgehaald. De eerste indrukken zijn zeer positief, boven verwachting eigenlijk (y) De stoelen zitten echt zeer goed (gisteren nog even in een nieuwe ka gaan zitten, vind ik een stuk minder qua zitcomfort), de radio geeft een goed geluid, de navigatie (Navigon) voldoet prima, en de boardcomputer is nog uitgebreider dan in m'n S8 o_O Wat zitten er een functies op...(houdt ook verband met het Drive pakket, dan is de boardcomputer wat uitgebreider). Leuk dat je via het navigatieschermpje een stuk of 8 meetwaarden naast (en onder) elkaar ziet. Het verbruik over de eerste rit van 100km was 5,2 liter gemiddeld, met veel snelweg en een half uur druk stadsverkeer. Het startstopsysteem geeft me het gevoel alsof ik erg maatschappelijk verantwoord bezig ben
icon_e_biggrin.gif

Bij de dealer:

up.jpg

up! zei:
Vandaag de up! opgehaald. De eerste indrukken zijn zeer positief, boven verwachting eigenlijk. De stoelen zitten echt zeer goed (gisteren nog even in een nieuwe ka gaan zitten, vind ik een stuk minder qua zitcomfort), de radio geeft een goed geluid, de navigatie (Navigon) voldoet prima, en de boardcomputer is nog uitgebreider dan in m'n S8. Wat zitten er een functies op...(houdt ook verband met het Drive pakket, dan is de boardcomputer wat uitgebreider). Leuk dat je via het navigatieschermpje een stuk of 8 meetwaarden naast (en onder) elkaar ziet. Het verbruik over de eerste rit van 100km was 5,2 liter gemiddeld, met veel snelweg en een half uur druk stadsverkeer. Het startstopsysteem geeft me het gevoel alsof ik erg maatschappelijk verantwoord bezig ben.

Mooi. Misschien is het nu tijd voor je eigen topic in "Mijn auto"?

Terug
Bovenaan