Guest
D.E.N.N.I.S. zei:Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.haarr zei:Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.
Met een Up van 13k heb je dan al 5k in de sloot liggen.
Punt was of je een grotere/fijnere auto kon rijden voor 13k
Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)
Up zal ook wel wat zuiniger zijn.
En natuurlijk is er die mogelijkheid. Natuurlijk kun je ook een tweedehands auto kopen, maar de aankoop van een nieuwe auto uit de A-klasse heeft veel meer voordelen dan nadelen.
Op de wegenbelasting na, gelden deze voordelen ook voor het kopen van een auto uit de b klasse. En zelfs dan is het soms nog prima mogelijk om wegenbelasting vrij te rijden, zowel met diesel als met benzine.
Ik heb helemaal niks tegen een nieuwe A segmenter, in tegendeel! Maar inderdaad zit een A segment auto qua prijs, bij veel merken, erg dicht tegen een B segment auto aan. En zeker als je ziet dat de B segment auto bepaalde optie(s) standaard heeft die de A segmenter niet standaard heeft.
Zoals ik eerder al schreef; rij je die A segmenter heel kaal, dan is hij qua aanschaf merkbaar voordeliger. Neem je een aangeklede versie, dan komt al snel de b segmenter binnen bereik. Je moet die Up eigenlijk niet willen rijden als 5 deurs, in high up, met metallic lak en wat opties. Dan doe je er beter aan voor 13.999 euro de Polo 1.2 tsi comfortline te kopen, als je toch binnen VAG blijft. Of een a1 met 20.000 op de teller..of een van de vele b segmenters van andere merken die voor dat bedrag te krijgen zijn. Rij je die Up voor 9k, dan is het wat anders.
Bij top gear ging het om 'zoveel mogelijk leuk' voor dezelfde prijs als een Pixo, dat hoeft natuurlijk niet hier. Maar zoveel mogelijk auto voor de prijs als een Pixo, prima toch? Een b segmenter voor 13k ligt prima in bereik. Nieuw. Maar ook als zeer jonge occassion, waarbij het 'andermans gedragen sok' principe echt niet opgaat.