Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

D.E.N.N.I.S. zei:
haarr zei:
Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.
Met een Up van 13k heb je dan al 5k in de sloot liggen.

Punt was of je een grotere/fijnere auto kon rijden voor 13k
Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)

Up zal ook wel wat zuiniger zijn.
Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.

En natuurlijk is er die mogelijkheid. Natuurlijk kun je ook een tweedehands auto kopen, maar de aankoop van een nieuwe auto uit de A-klasse heeft veel meer voordelen dan nadelen.

Op de wegenbelasting na, gelden deze voordelen ook voor het kopen van een auto uit de b klasse. En zelfs dan is het soms nog prima mogelijk om wegenbelasting vrij te rijden, zowel met diesel als met benzine.

Ik heb helemaal niks tegen een nieuwe A segmenter, in tegendeel! Maar inderdaad zit een A segment auto qua prijs, bij veel merken, erg dicht tegen een B segment auto aan. En zeker als je ziet dat de B segment auto bepaalde optie(s) standaard heeft die de A segmenter niet standaard heeft.

Zoals ik eerder al schreef; rij je die A segmenter heel kaal, dan is hij qua aanschaf merkbaar voordeliger. Neem je een aangeklede versie, dan komt al snel de b segmenter binnen bereik. Je moet die Up eigenlijk niet willen rijden als 5 deurs, in high up, met metallic lak en wat opties. Dan doe je er beter aan voor 13.999 euro de Polo 1.2 tsi comfortline te kopen, als je toch binnen VAG blijft. Of een a1 met 20.000 op de teller..of een van de vele b segmenters van andere merken die voor dat bedrag te krijgen zijn. Rij je die Up voor 9k, dan is het wat anders.

Bij top gear ging het om 'zoveel mogelijk leuk' voor dezelfde prijs als een Pixo, dat hoeft natuurlijk niet hier. Maar zoveel mogelijk auto voor de prijs als een Pixo, prima toch? Een b segmenter voor 13k ligt prima in bereik. Nieuw. Maar ook als zeer jonge occassion, waarbij het 'andermans gedragen sok' principe echt niet opgaat.

Berenbos zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
haarr zei:
Als het alleen om de kosten gaat moet je een Twingo/Alto/Picanto kopen voor 8 mille en helemaal afrijden.
Met een Up van 13k heb je dan al 5k in de sloot liggen.

Punt was of je een grotere/fijnere auto kon rijden voor 13k
Zo' n 206 lijkt me een fijnere auto dan een Up, maar motorisch is de 206 1 pk minder (of 14 meer)

Up zal ook wel wat zuiniger zijn.
Je hebt hetzelfde argument als de heren bij Top Gear: Waarom zou je een Pixo kopen als je voor hetzelfde geld ook een 12 cilinder BMW of Mercedes kan kopen.

En natuurlijk is er die mogelijkheid. Natuurlijk kun je ook een tweedehands auto kopen, maar de aankoop van een nieuwe auto uit de A-klasse heeft veel meer voordelen dan nadelen.

Op de wegenbelasting na, gelden deze voordelen ook voor het kopen van een auto uit de b klasse. En zelfs dan is het soms nog prima mogelijk om wegenbelasting vrij te rijden, zowel met diesel als met benzine.

Ik heb helemaal niks tegen een nieuwe A segmenter, in tegendeel! Maar inderdaad zit een A segment auto qua prijs, bij veel merken, erg dicht tegen een B segment auto aan. En zeker als je ziet dat de B segment auto bepaalde optie(s) standaard heeft die de A segmenter niet standaard heeft.

Zoals ik eerder al schreef; rij je die A segmenter heel kaal, dan is hij qua aanschaf merkbaar voordeliger. Neem je een aangeklede versie, dan komt al snel de b segmenter binnen bereik. Je moet die Up eigenlijk niet willen rijden als 5 deurs, in high up, met metallic lak en wat opties. Dan doe je er beter aan voor 13.999 euro de Polo 1.2 tsi comfortline te kopen, als je toch binnen VAG blijft. Of een a1 met 20.000 op de teller..of een van de vele b segmenters van andere merken die voor dat bedrag te krijgen zijn. Rij je die Up voor 9k, dan is het wat anders.

Bij top gear ging het om 'zoveel mogelijk leuk' voor dezelfde prijs als een Pixo, dat hoeft natuurlijk niet hier. Maar zoveel mogelijk auto voor de prijs als een Pixo, prima toch? Een b segmenter voor 13k ligt prima in bereik. Nieuw. Maar ook als zeer jonge occassion, waarbij het 'andermans gedragen sok' principe echt niet opgaat.

Dat is net wat je onder 'segment' verstaat. Je kan graag een Mondeo met een dikke motor rijden of een BMW 3 kopen met viercilinder.
Persoonlijk vind ik de (procentuele) verschillen tussen A- en B-segment vrij groot. Een Panda voor 8k of een Grande Punto voor 11k. Een 107 voor rond de 8k en een 208 voor zo'n 12k. Dat scheelt zelfs 50%.

MRB vrij. Waar hebben we het over. Is nog geen 2 tientjes per maand voor het gewicht van dit karretkje.

Mach1 zei:
Ah, daar is de vijfdeurs (die we natuurlijk allang in de reclame voorbij zagen komen). Heeft deze versie nu wel of niet een langere wielbasis dan de driedeurs?

Eerst zou ie 10 cm langer zijn, nu is ie precies even groot als de driedeurs. Wel jammer, iets langer zou hem beter staan.

Het is trouwens pagina 23 ipv 22 :p

jammer van die Up 5 drs.Geen 10 cm langer.
Zou echt een + zijn geweest tov de concurrentie. Maxicosie en kinderstoeltjes kunnen namelijk nauwelijks erin bij de normale kleintjes en als de Up dat wel had (dus 10 cm meer wielbasis) werd de Up een volwaardige 4 persoonsauto. Heel jammer:S

Ami zei:
Zou echt een + zijn geweest tov de concurrentie. Maxicosie en kinderstoeltjes kunnen namelijk nauwelijks erin bij de normale kleintjes en als de Up dat wel had (dus 10 cm meer wielbasis) werd de Up een volwaardige 4 persoonsauto. Heel jammer:S

Met een wielbasis van 10cm meer, zou de up! een langere wielbasis hebben gekregen dan de Polo... Dan zou de Polo minder succes hebben. Als je meer ruimte nodig hebt, kun je ook voor een Polo kiezen :S

Er is inderdaad eerder aangekondigd dat de vijfdeurs een langere wielbasis zou hebben, ik ben dan ook enigszins verbaasd dat dat nu niet zo blijkt te zijn.

den Voetstuk zei:
Dat is net wat je onder 'segment' verstaat. Je kan graag een Mondeo met een dikke motor rijden of een BMW 3 kopen met viercilinder.
Persoonlijk vind ik de (procentuele) verschillen tussen A- en B-segment vrij groot. Een Panda voor 8k of een Grande Punto voor 11k. Een 107 voor rond de 8k en een 208 voor zo'n 12k. Dat scheelt zelfs 50%.

In de grotere klasses ben ik het met je eens inderdaad. Maar wie shopt in het A segment met 3 pitters, zal zich niet zo druk maken om een 'dikke' motor.

Jij gaat nu uit van de basis prijs, maar hoeveel mensen kopen de Up! voor de vanaf prijs? Ik denk dat er weinig up's de showroom gaan verlaten voor de genoemde 8490 euro. Als de informatie in de AW prijsvergelijker klopt, en daar ga ik vanuit, moet je bijbetalen voor de Airco (475 euro?) en enkel op de High up is een audio installatie standaard. Hoeveel mensen gaan een up rijden zonder airco en audio? En zonder centrale vergrendeling? Dat zijn opties die een b segmenter eerder standaard aanwezig heeft. En het zijn vrij gewone opties ook, geen opties die perse luxe of onnodig duur zijn, maar opties die je anno 2012 gewoon verwacht op een nieuwe auto. Mijns inziens kan een aangeklede Up dan qua prijs echt flink richting een maatje groter opschuiven.

Natuurlijk, die b segmenter is echt wel duurder, dat ben ik met je eens. Maar kijk eens naar aanbiedingen voor wat betreft b segmenters. Martin Schilder biedt een 1.2 tsi polo comfortline aan voor net geen 14k. Een jong gebruikte b segmenter met 20/30k op de teller is ook goed betaalbaar. Een Polo easyline met 60pk, als opties airco en audio, kost 10.900 euro + genoemde opties. Dat scheelt akelig weinig met een up toch? Ja goed, dan zit je met een 60pk 3 cilinder in een Polo, maar toch. Of wat te denken van een Rio 1.2 comfort pack. 13.100 euro.

Nogmaals, het gaat mij niet om de vanaf prijs van de up, want niemand rijdt hem zonder airco of audio. Stel dat je de High up neemt, daar nog bij gaat betalen voor de Airco en vergrendeling, dan zit je met de 75 pk motor zomaar over de 11 mille.

Berenbos zei:
den Voetstuk zei:

In de grotere klasses ben ik het met je eens inderdaad. Maar wie shopt in het A segment met 3 pitters, zal zich niet zo druk maken om een 'dikke' motor.

Jij gaat nu uit van de basis prijs, maar hoeveel mensen kopen de Up! voor de vanaf prijs? Ik denk dat er weinig up's de showroom gaan verlaten voor de genoemde 8490 euro. Als de informatie in de AW prijsvergelijker klopt, en daar ga ik vanuit, moet je bijbetalen voor de Airco (475 euro?) en enkel op de High up is een audio installatie standaard. Hoeveel mensen gaan een up rijden zonder airco en audio? En zonder centrale vergrendeling? Dat zijn opties die een b segmenter eerder standaard aanwezig heeft. En het zijn vrij gewone opties ook, geen opties die perse luxe of onnodig duur zijn, maar opties die je anno 2012 gewoon verwacht op een nieuwe auto. Mijns inziens kan een aangeklede Up dan qua prijs echt flink richting een maatje groter opschuiven.

Natuurlijk, die b segmenter is echt wel duurder, dat ben ik met je eens. Maar kijk eens naar aanbiedingen voor wat betreft b segmenters. Martin Schilder biedt een 1.2 tsi polo comfortline aan voor net geen 14k. Een jong gebruikte b segmenter met 20/30k op de teller is ook goed betaalbaar. Een Polo easyline met 60pk, als opties airco en audio, kost 10.900 euro + genoemde opties. Dat scheelt akelig weinig met een up toch? Ja goed, dan zit je met een 60pk 3 cilinder in een Polo, maar toch. Of wat te denken van een Rio 1.2 comfort pack. 13.100 euro.

Nogmaals, het gaat mij niet om de vanaf prijs van de up, want niemand rijdt hem zonder airco of audio. Stel dat je de High up neemt, daar nog bij gaat betalen voor de Airco en vergrendeling, dan zit je met de 75 pk motor zomaar over de 11 mille.

Kan best zijn. Maar je moet ergens mee vergelijken. Jij speelt in op je gevoelens, heel logisch, maar ik heb geen idee van de gemiddelde aankoopprijs van een A-segmenter oftewel voor hoeveel er aan opties bij gelepeld is. Airco is in Nederland zeer zelden nodig, ik gebruik het eigenlijk enkel omdat je het iedere maand moet gebruiken. In het buitenland is airco al handiger, maar 1000km in een A-segmenter zie ik niet zitten.
De beschikbare en standaardgeleverde opties verschillen zo per merk, dan moet je mijns inziens wel met de basisversie vergelijken. Of je moet, zoals gezegd, de gemiddelde aankoopprijs hebben. Ik denk niet dat we die krijgen.
En trouwens over airco: de Matiz werd ergens vorig decennium leverbaar met airco, maar kwam dan al helemaal niet meer vooruit. Dat zal voor een 60pk niet veel anders zijn, dus dan zou je ook nog eens een 75pk-versie moeten nemen? 't Houdt ook ergens op.

@ up!

dat is natuurlijk onzin. De Up is een heel ander segment qua prijs, afwerking en rijden dan de Polo.
En trouwens zo ruim is de Polo ook niet achterin 8-)

@ami: ik denk dat er een flink aantal minder Polo's zou worden verkocht als de up een 5cm langere wielbasis dan de Polo zou hebben. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn, dan kunnen we niks aan de huidige situatie veranderen. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent :(

up! zei:
Ami zei:

Met een wielbasis van 10cm meer, zou de up! een langere wielbasis hebben gekregen dan de Polo...

Dat leek me sterk, dat er zo weinig lengteverschil zit tussen twee segmenten. Even opgezocht dus: de UP heeft een wielbasis van 3.54 meter lang, de driedeurs Polo een wielbasis van 3970 mm = 3.97 meter lang.

Deze versie van de Up is voor mij toch wel een teleurstelling. De instap naar achteren vind ik bij de driedeurs vrij belabberd, maar toch verkies ik het vlotte lijnenspel ervan boven de praktische, maar in mijn ogen nogal suffe en hoekige vijfdeurs.

Slechts een paar andere lijnen, toch een heel andere auto:

Volkswagen-up-compare.jpg

De 3 deurs is rete onpraktisch. Loeizware en lange portieren op een stadswagentje.....

Scheur-ijzer zei:
up! zei:
Ami zei:

Met een wielbasis van 10cm meer, zou de up! een langere wielbasis hebben gekregen dan de Polo...

Dat leek me sterk, dat er zo weinig lengteverschil zit tussen twee segmenten. Even opgezocht dus: de UP heeft een wielbasis van 3.54 meter lang, de driedeurs Polo een wielbasis van 3970 mm = 3.97 meter lang.

Wat jij noemt is de lengte, niet de wielbasis. De wielbasis tussen up en Polo verschilt namelijk maar 5cm.

Ik vin de driedeurs leuker, maar de 5 deurs is ook goed gelukt. Met name hoe de achterdeuren zijn uitgesneden ziet er volwassener uit dan bij de 5 deurs C1/107/Aygo.

Up! zei:
@ami: ik denk dat er een flink aantal minder Polo's zou worden verkocht als de up een 5cm langere wielbasis dan de Polo zou hebben. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn, dan kunnen we niks aan de huidige situatie veranderen. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent

en nu zeg je wel iets heel wezenlijks en ik denk dat je gelijk hebt met deze denkstrategie van VW.
Maar ik denk dat dit dan niet een slimme zet ik van VW, omdat die korte termijn denken is. En dat is mijn teleurstelling. De automarkt staat op een omslagpunt. En Nederland heeft een pionierspostitie. Kleine zuinige wagens gaan een steeds belangrijkere rol spelen: a to a en b to b (segment) business wordt dat bedoeld. Fiat is daar bv al goed mee bezig. Diverse varianten op 1 of basismodellen (a of b segment). Daarnaast budget-label, A-merk en (ja daar komt ie weer) 'premium'.
VW had een markt kunnen openbreken door een ruime A segment auto in de markt te zetten. De Space-up zou bv ook nog komen, maar je zou ook kunnen denken aan sedan (voor buiten Noord Europa). Station's etc. Ik weet zeker dat je succes kan continueren. De (lange) 5 deurs was dan de start en je troef de concurrentie af.

Kleine auto's horen in mijn optiek een beetje speels te zijn. Design hoeft niet volwassen strak te zijn. Daarom is de picanto ook zo'n stoer wagentje.

Up: 5 deurs een beetje te gewoontjes. 3 deurs wel speels.

Vindt de drieling nog steeds beter geslaagd (maar ik ben niet subjectief omdat wij een C1 hebben)

ik bedoel natuurlijk "niet objectief"

@Ami:

Een ruimere A-segment Up wordt gewoon een Polo. Lijkt mij dus niet echt nuttig om daar nog iets vlak tegenaan te zetten. Het prijsverschil tussen een wat aangeklede Up en een basis-Polo is al niet zo groot (zie een eerdere post van Berenbos hiervoor).

En een station? De modellen in dit segment, zowel de Up als de drieling als de Panda, zijn eigenlijk al stations. De achterrruit staat al bijna boven de bumper. Wil je de ruit nog 5 cm. verder opschuiven?

up! zei:
Ik vin de driedeurs leuker, maar de 5 deurs is ook goed gelukt. Met name hoe de achterdeuren zijn uitgesneden ziet er volwassener uit dan bij de 5 deurs C1/107/Aygo.
.

Mag ik je er op wijzen dat de achterdeuren van de Aygo net zo uitgesneden zijn als de Up!? Bij de C1/107 zijn de deuren inderdaad anders uitgesneden.

Ik snap wel waarom die 5-deurs Up! dezelfde wielbasis heeft als de 3-deurs Up! Als je zoiets wezenlijks als de wielbasis gaat veranderen op zo'n goedkope auto, dan maakt je hem (in allebei de uitvoeringen) onredelijk veel duurder, want dan moet je twee bodemplaten produceren in plaats van één, plus van allerlei andere technische componenten twee varianten (een korte en een lange). Dat kost nogal wat extra. En je haalt van al die onderdelen nooit de economy of scale die je bij één maatvoering hebt. Daarom dus niet. Dit is geen Mercedes S-klasse die je in een standaard en LWB variant bestelt (prijsverschil: 5.400 euro = 5,8%), maar een budgetmodel (ook al noemen ze hem premium).

speedtouch zei:
up! zei:
.

Mag ik je er op wijzen dat de achterdeuren van de Aygo net zo uitgesneden zijn als de Up!? Bij de C1/107 zijn de deuren inderdaad anders uitgesneden.

Ik zie het - ik vin het mooier dan bij een C1/107

Clignoteur zei:
Als je zoiets wezenlijks als de wielbasis gaat veranderen op zo'n goedkope auto, dan maakt je hem (in allebei de uitvoeringen) onredelijk veel duurder, want dan moet je twee bodemplaten produceren in plaats van één, plus van allerlei andere technische componenten twee varianten (een korte en een lange).

Daarom was destijds ik ook verbaasd dat VW een verlengde wielbasis toe zou gaan passen.

up! zei:
speedtouch zei:
up! zei:
.

Ik zie het - ik vin het mooier dan bij een C1/107

Helemaal mee eens, maar ik heb voor de 5-deurs gekozen vanwege het praktische nut!

Clignoteur zei:
Ik snap wel waarom die 5-deurs Up! dezelfde wielbasis heeft als de 3-deurs Up! Als je zoiets wezenlijks als de wielbasis gaat veranderen op zo'n goedkope auto, dan maakt je hem (in allebei de uitvoeringen) onredelijk veel duurder, want dan moet je twee bodemplaten produceren in plaats van één

Zo'n 20 jaar geleden was het bij Japanse merken heel normaal om een compacte 3-deurs auto te maken die een 10cm kortere wielbasis had dan de 5-deurs/sedan varianten. Zie bijvoorbeeld de Suzuki Swift en Suzuki Baleno.

Hoe zit het eigelijk met de ramen in de achterportieren? Zijn deze te openen? Het lijkt er namelijk op dat deze niet te openen zijn als ik de versmalling aan de onderzijde van de deur zie.

De 3-deurs ziet er mooier uit vind ik, maar de bereikbaarheid van de achterbank bij de 3-deurs is erg slecht want de bestuurders- en bijreidersstoel laten zich niet makkelijk bedienen. Met name het terugzetten van de stoel in de 'oude' positie vergt enige oefening. Lastige keuze..

sander28 zei:
Hoe zit het eigelijk met de ramen in de achterportieren? Zijn deze te openen? Het lijkt er namelijk op dat deze niet te openen zijn als ik de versmalling aan de onderzijde van de deur zie.

Het zijn klapraampjes, net als bij de andere drieling.

Vandaag een proefritje gemaakt in een Move-Up met 75PK. Leuke auto, wellicht een vervanger voor mijn 207. Het navigatiesysteem werkte goed. Bediening van de pedalen was erg licht maar niet gevoelloos. Uiteraard heb ik proef gereden in een drie deurs, die deuren zijn erg groot, maar de 5 deurs ziet er op de foto's niet mooi uit.

Ik ga in ieder geval nog even wachten op alternatieve aandrijflijnen, ben erg benieuwd naar de 1.0 aardgas versie en verwacht ook nog wel een 1.2 diesel (uit de Polo). Een turbo 1.0 zal ook wel komen.

Op de zijkant van de auto stond groot "vanaf 8.490 euro". Bij thuiskomst zag ik dat de aflever kosten maar liefst 791 euro bedragen, dat is mooi 9.3% van de vanaf prijs. Eens kijken of ze dezelfde prijs voor een Passat rekenen, iets zegt me dat dit een standaard VW bedrag is. Hier zou ik serieus over vallen bij aanschaf, natuurlijk kost het afleveren geld maar dit is onbehoorlijk.

Wat ik verder jammer vind is dat je in Nederland de 16" Triangle velgen van het Dynamic pakket standaard deels zwart gelakt zijn, in Duitsland zijn deze zonder zwarte lak te krijgen, stuk mooier.

Joogle zei:
Ik ga in ieder geval nog even wachten op alternatieve aandrijflijnen, ben erg benieuwd naar de 1.0 aardgas versie

Daar was ik ook benieuwd naar. Maar op het up-forum van www.motor-talk.de las ik over een verwachte meerprijs van zo'n 2.500 euro en een kleinere bagageruimte. Verder is aardgas moeilijker te verkrijgen dan benzine, en zal de aardgas versie wellicht meer wegen --> hogere wegenbelasting per januari 2014. Ik heb het niet uitgerekend, maar de terugverdientijd zal wellicht een jaar of 8 zijn.

Joogle zei:
aflever kosten maar liefst 791 euro, dat is mooi 9.3% van de vanaf prijs. Hier zou ik serieus over vallen bij aanschaf

Ik vraag me af of veel dealers hier iets aan (kunnen) doen. Forummer "datacentrum" (helaas niet meer onder ons, een paar bladzijden terug is te lezen hoe dat komt :() heeft de afleverkosten als korting gekregen, maar toen (september/oktober 2011) was nog niet bekend hoe hoog de afleverkosten zouden zijn. Dus wellicht heeft de Volkswagen dealer zich erop verkeken. Ik heb mijn up met een normale (weinig) korting gekocht, maar een voorstel dat ik een andere dealer eerder deed (nog eens 90 euro minder) werd gewoon niet geaccepteerd. Dus ondanks die afleverkosten van 800 euro wordt er weinig verdiend op de up!

Joogle zei:
Wat ik verder jammer vind is dat je in Nederland de 16" Triangle velgen van het Dynamic pakket standaard deels zwart gelakt zijn, in Duitsland zijn deze zonder zwarte lak te krijgen, stuk mooier.

Heb je daar een foto van? Ik vind die zwarte lak ook niet mooi, het lijken net wintervelgen.

up! zei:
Daar was ik ook benieuwd naar. Maar op het up-forum van www.motor-talk.de las ik over een verwachte meerprijs van zo'n 2.500 euro en een kleinere bagageruimte. Verder is aardgas moeilijker te verkrijgen dan benzine, en zal de aardgas versie wellicht meer wegen --> hogere wegenbelasting per januari 2014. Ik heb het niet uitgerekend, maar de terugverdientijd zal wellicht een jaar of 8 zijn.

Als het inderdaad 2500 euro gaat kosten is het niet interessant.

up! zei:
Ik vraag me af of veel dealers hier iets aan (kunnen) doen. Forummer "datacentrum" (helaas niet meer onder ons, een paar bladzijden terug is te lezen hoe dat komt :() heeft de afleverkosten als korting gekregen, maar toen (september/oktober 2011) was nog niet bekend hoe hoog de afleverkosten zouden zijn. Dus wellicht heeft de Volkswagen dealer zich erop verkeken. Ik heb mijn up met een normale (weinig) korting gekocht, maar een voorstel dat ik een andere dealer eerder deed (nog eens 90 euro minder) werd gewoon niet geaccepteerd. Dus ondanks die afleverkosten van 800 euro wordt er weinig verdiend op de up!

Ik heb geen offerte laten maken, die 791 euro komt uit de (gedrukte) prijslijst.

up! zei:
Heb je daar een foto van? Ik vind die zwarte lak ook niet mooi, het lijken net wintervelgen.

Jazeker, https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=156531507

up! zei:
Joogle zei:

Volgens mij zoals de bovenste up! in de link. Kan helaas vanaf mijn iPad geen foto uploaden...
https://www.volkswagenag.com/content/afb/content/de/brands/volkswagen.html

Joogle zei:
up! zei:

Jazeker, https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=156531507

Nooit geweten dat de Triangle velgen zo leuk zijn... Misschien een goede keus voor de winter, anders waarschijnlijk de Waffle.

Heb nog even op motor-talk.de gelezen over de aardgas versie. Die genoemde 2500 euro is puur speculatie. Ik ga er eigenlijk vanuit dat VW begrijpt dat een meerprijs van 2500 euro amper zal verkopen. Ik verwacht dat het maximaal 1250 euro gaat kosten, waarom zou je anders de moeite doen het te ontwikkelen? Voor het groene imago? Uiteindelijk tellen verkopen, een meerprijs van 28% tov de basis versie is dood geboren.

up! zei:
Staat gewoon in de Up brochure --> stoel 4.

Ik vind dat alleen niet zo'n gedetailleerde foto. Lijkt iets van (imitatie)leren randje aan te zitten en benieuwd hoe dat er in close-up uit ziet..

Zie zojuist ook iets wat ik, mocht hem kopen ook interessant is. In de Duitse accessoire folder staat een uitgebreide radio (RMT200) met USB, SD-kaart, AUX en ondersteuning voor Bluteooth muziek streaming. Beschikbaar in Duitsland Q1 2012.

De Nederlandse accessoires brochure is niet te downloaden van de site.

https://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/katalog/up_ab_Mj_2011_Katalog.pdf

En dan nog een stelling voor de alwetenden om af te schieten: ik zit zo eens de configuratie te doorlopen van de Volkswagen up! en kom eigenlijk tot de conclusie dat het (m.u.v. nep-lederen bekleding) niet mogelijk is om verwarmbare voorstoelen (het winterpakket in de Move-up!) te krijgen in de High-up!.

Of zitten deze standaard in de High-up??

Autoweek.nl zei:
[size=large]Volkswagen neemt GT Up en Cross up! in productie[/size]

Bij Volkswagen staat het licht op groen voor de Cross Up. Ook de snelle GT Up kunnen we binnenkort verwachten.
.Volkswagen is bezig van de Up een complete modellenfamilie te ontwikkelen. Het is al zeker dat de Cross Up, die vorig najaar als studie werd getoond, in productie gaat. “Die kunnen we later dit jaar verwachten,” vertelt de zegsman van VW. Ook de GT Up, die in de rij met studiemodellen te vinden was, gaat vrijwel zeker in productie. “Ik kan dat nog niet bevestigen, maar voel het wel aankomen.”

Waarschijnlijk krijgt de GT Up een 110 pk benzinemotor onder de kap. “De Up leent zich uitstekend voor een snel model. Er is nog steeds een schare liefhebbers voor de Lupo GTI, die zich tot de GT Up aangetrokken zal voelen. Hij heeft een laag gewicht en is lekker breed. De gewichts/pk-verhouding doet denken aan die van de Golf I GTI. Ik denk dat de ingenieurs die als voorbeeld hebben genomen.” Waarschijnlijk krijgt de snelle Up een handgeschakelde zesbak. “Een DSG is voor deze auto te groot, te duur en te zwaar.”

Verder is al zeker dat de Up-familie dit jaar wordt uitgebreid met de Eco Up, die op aardgas rijdt. In 2013 komt verder een volledig elektrische Up. “Verder verwachten we op termijn een halfautomaat. Dat is een gerobotiseerde handbak, die in totaal dertig kilo weegt. Doordat Volkswagen twee elektromotoren toepast in plaats van eentje, zal hij sneller schakelen dan de transmissies van de concurrentie.”

Goed nieuws!

Joogle zei:
In de Duitse accessoire folder staat een uitgebreide radio (RMT200) met USB, SD-kaart, AUX en ondersteuning voor Bluteooth muziek streaming. Beschikbaar in Duitsland Q1 2012.

Weet jij misschien het verschil tussen deze radio en de radio die standaard in de high up zit?

Die 5-deurs vind ik allesbehalve mooi. Vooral gedateerd en onevenwichtig. De achterportieren zien er te ielig uit en de raamlijn à la Golf 5-deurs vind ik ook niet erg passend. Zo doet 'ie me een beetje denken aan een anonieme Japanse kei car uit de jaren '90.
Ik ben benieuwd of de Mii en Citigo dezelfde carrosserie krijgen, of dat ze een afwijkende raamlijn krijgen net als bij de 3-deurs modellen.

De twee extra deurtjes staan de Up goed!(tu)
Ik moet sowieso zeggen dat ik de Up wel een leuk autootje begin te vinden.

Hij spreekt me toch meer aan dan ik in eerste instantie dacht.

up! zei:
Weet jij misschien het verschil tussen deze radio en de radio die standaard in de high up zit?

Niet uit eerste hand maar als ik de Duitse folders moet geloven;

RMT200
Volkswagen Zubehör MP3-Radio RMT 200
Die smarte Allround-Lösung für höchsten Klanggenuss bietet MP3-Radio mit Titelanzeige, USB-Slot, SD-Kartenleser, iPod-/iPhone-Steuerung und -Ladung, AUX-IN mit A2DP-Audio- streaming und Bluetooth-Freisprecheinrichtung. Dank stilvoller Klavierlack-Optik bleiben auch optisch keine Wünsche offen. Informationen zu den optionalen Adapterkabeln finden Sie in der beiliegenden Preisliste.

RCD215 (standaard op de High-Up)
Radio RCD 215 mit CD- und MP3- Abspielfunktion, AUX-IN sowie zwei Lautsprechern und 2 x 20 Watt Leistung.

Het verschil lijkt hem vooral in het SD-kaart slot te zitten en de mogelijkheid om de RMT200 via Bluetooth (AD2P) muziek laten streamen.

Waarom nou niet gewoon normale elektrische ramen achterin..... dit vind ik nou echt weer jammer.
Vraag dan wat meer voor die twee extra deuren.

Joogle zei:
Heb nog even op motor-talk.de gelezen over de aardgas versie. Die genoemde 2500 euro is puur speculatie. Ik ga er eigenlijk vanuit dat VW begrijpt dat een meerprijs van 2500 euro amper zal verkopen. Ik verwacht dat het maximaal 1250 euro gaat kosten

Het schijnt dat je met een aardgasversie van een Up zo'n 50 euro bespaart per 1.000km. Daarvan uitgaande lijkt een meerprijs van 2500 euro mij zeer reëel, dat zou immers betekenen dat je na 50.000km (of 4 jaar bij 12.500km per jaar) de investering er uit hebt en gaat verdienen. Een meerprijs van 1250 euro is denk ik veel te weinig. Dan heb je je investering er al na 25.000km uit! Ik denk niet dat dergelijke terugverdientijden reëel zijn. Op het motor-talk forum was het bedrag van 2500 inderdaad speculatie, maar ik denk niet dat het minder wordt. Het wordt m.i. in ieder geval méér dan 2000 euro.

Terug
Bovenaan