Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

@--GT--:

De WagonR+ zou idd iets voor ons zijn. Meeuwin was het afgelopen weekend naar een opheffingsuitverkoop voor meubels en interieurspullen gegaan, met haar auto (de A1). Had een stoel en nog een lading andere spullen gekocht en belde mij om met de Panda te komen helpen ophalen. De stoel, kleine fauteuil met leuningen, is natuurlijk een onding om mee te nemen. Achterin de A1 lukte het niet, de poten gingen net niet over een drempeltje heen. Bij de Panda ging het wel, de klep kon nog dicht ook!

Om maar aan te geven dat het 8500-euro-segment veel ruimer is dan de blikjes die nu worden aangeboden...

meeuw zei:
Dat geloog ik zeker, maar de verglijking wordt vooral met de Panda en 3-ling gedaan.

Dat gebeurt. En dan breng ik een outsider erin die hetzelfde kost, maar veel meer auto is.
Ga je dan nog twijfelen tussen een Panda, een Duitse Drieling, een Japans/Franse Drieling, of de Japanner die een klasse veel meer auto is?

Zag gisteren een trailer met Up's naar Pon in Amersfoort rijden, daar staan ze dus ook al!

Vandaag bij Pon geweest en proef gereden in de High Up. Prima auto.
Mijn vrouw heeft nu een Aygo. De Up is echt veel meer auto dan de drieling (aygo,107,c1) rijdt echt veel beter, veel degelijker en meer solide.
Echt een aanrader vind ik.

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
En dat is dus zoals het hoort.

6 jaar ontwikkeling hoort betere auto's op te leveren.

Vrijwel elke auto heeft 6 jaar ontwikkeling hoor;)
Jou moet ook alles uitgelegd worden, he. :rolleyes:

De Tjechische drieling is gelanceerd in 2005. De V.A.G. drieling is 6 jaar nieuwer en moeten dus gewoon beter zijn dan eerder geintroduceerde auto's. In diezelfde lijn moeten alle nieuwe modellen van alle fabrikanten beter zijn dan hun voorgangers.

Dat is wat Rob bedoeld en dat is wat ik bedoel. Wat bedoel jij nu eigenlijk?

VW adverteert nu ook op de stoep!

6568658949_1e343cc57c_z.jpg

6568661191_b93ff8877e_z.jpg

Wel een leuke vind ik, gewoon op de stoep getekend maar niet te missen. Maastricht, hoek Capucijnenstr/Herbenusstr.

D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

De Tjechische drieling is gelanceerd in 2005. De V.A.G. drieling is 6 jaar nieuwer en moeten dus gewoon beter zijn dan eerder geintroduceerde auto's. In diezelfde lijn moeten alle nieuwe modellen van alle fabrikanten beter zijn dan hun voorgangers.

Jij hebt het over 6 jaar ontwikkeling. Dat is wat anders dan 6 jaar langer de tijd hebben. Ik snap best dat je dat bedoelt, maar je zin impliceert wat anders, je zeg wat anders dan je bedoelt;)

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Jij hebt het over 6 jaar ontwikkeling. Dat is wat anders dan 6 jaar langer de tijd hebben. Ik snap best dat je dat bedoelt, maar je zin impliceert wat anders, je zeg wat anders dan je bedoelt;)
Mijn zin zegt precies wat ik bedoel.

Vandaag de Up! bekeken bij de dealer. Wat me positief heeft verrast is de degelijkheid van de auto. Het dichtgooien van de portieren voelt solide aan. Het dashboard is mooi vormgegeven maar bestaat wel uit erg harde kunststoffen (maar abosoluut beter dan de aygo-familie). Bij de High Up is het dashboard deels meegespoten in een lakkleur, dit zal mooier ogen. Wat me wel erg tegenviel is de bereikbaarheid van de achterbank. De stoelen naar voren klappen gaat erg eenvoudig maar bij het terugklappen van de stoelen is het moeilijk om de stoel in exact dezelfde positie te krijgen zoals hij eerst stond. Misschien dan toch de 5-deurs maar die oogt weer minder sportief.

Eerst maar eens proefrijden in de Up! om te ervaren hoe de auto rijdt.

sander28 zei:
Vandaag de Up! bekeken bij de dealer. Wat me positief heeft verrast is de degelijkheid van de auto. Het dichtgooien van de portieren voelt solide aan. Het dashboard is mooi vormgegeven maar bestaat wel uit erg harde kunststoffen (maar abosoluut beter dan de aygo-familie). Bij de High Up is het dashboard deels meegespoten in een lakkleur, dit zal mooier ogen. Wat me wel erg tegenviel is de bereikbaarheid van de achterbank. De stoelen naar voren klappen gaat erg eenvoudig maar bij het terugklappen van de stoelen is het moeilijk om de stoel in exact dezelfde positie te krijgen zoals hij eerst stond. Misschien dan toch de 5-deurs maar die oogt weer minder sportief.

Eerst maar eens proefrijden in de Up! om te ervaren hoe de auto rijdt.

smiley-laughing025.gif

Ik ga morgen dan ook maar even kijken.
Ben wel benieuwd naar die Up!

Heb eens in een Peugeot 107 gereden en dat beviel me prima. Beetje vergelijkingsmateriaal dus.

D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
Sander28 is wel heel gevoelig voor marketing...
Nee, Sander is bij een dealer gaan kijken, heeft de auto bekeken en schrijft nu zijn mening op.

Dat is te zien ja;) Ook ik heb de Up bekeken en deel zijn mening niet;)
Een eigen mening hebben is prima. Een andermans mening afdoen als gevoelig zijn voor markering is gewoon kinderachtig.

Een deur die solide aan zou voelen bestaat niet; het geluid, en dus de deur, is alleen anders afgesteld. Dat is hetgene ik bedoel;)

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
Nee, Sander is bij een dealer gaan kijken, heeft de auto bekeken en schrijft nu zijn mening op.

Een eigen mening hebben is prima. Een andermans mening afdoen als gevoelig zijn voor markering is gewoon kinderachtig.

Een deur die solide aan zou voelen bestaat niet; het geluid, en dus de deur, is alleen anders afgesteld. Dat is hetgene ik bedoel;)

Snap niet zo goed wat er mis is met mijn mening. Ik vind de Up! gewoon erg solide aanvoelen en dat gevoel is niet te behalen bij bijvoorbeeld de i20 van mijn moeder of andere auto's zoals bijvoorbeeld de Aygo. Het heeft ook niet alleen met de afstelling van het geluid te maken want als ik de deur (en vooral de achterklep) van bijvoorbeeld de i20 dichtgooi heb ik soms het idee dat ik niks in de handen had, totaal geen gevoel bij. Dat gevoel heb ik wel ervaren bij de Up!

Dat is mijn mening en daar hebben andere mensen vast een andere mening over en dat is maar goed ook anders rijdt iedereen dezelfde auto.

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Of: De deur die solide aanvoelt is gewoon een solide deur.

D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Dat is dus niet zo, hij is alleen meer 'gefinetuned'.

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Heb je daar bewijzen voor?

Want het lijkt mij makkelijker om een solide deur te maken dan om er een te finetunen.

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Hoe de degelijke deuren ook ontstaan zijn, de deuren voelen zeer degelijk aan en stukken beter dan de concurrentie. Dat is mijn mening en dat is 1 van de argumenten waarom ik de Up! beter beoordeel dan de concurrentie.

D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Dat is algemeen bekend;) Maar als je het per se wilt, kan de bron van de week letterlijk voor je citeren.

Je vraagt je wel af waarom dan niet ieder merk zijn deuren zo 'finetuned'.... toch een gemiste kans.

i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Dat is algemeen bekend;) Maar als je het per se wilt, kan de bron van de week letterlijk voor je citeren.
Ga je gang.

D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
i4S zei:

Ga je gang.

Citeer er maar op los...

Mach1 zei:
Je vraagt je wel af waarom dan niet ieder merk zijn deuren zo 'finetuned'.... toch een gemiste kans.

Inderdaad, natuurlijk zal er wel iets gesleuteld worden aan het geluid dat zal ontstaan bij het dichtgooien van het portier. Maar volgens mij is het materiaalgebruik van de deur ook nog een zeer belangrijke factor. Ik bedoel bij het solide aanvoelen van de deuren ook niet alleen het geluid van het dichtgooien maar ook de deur zelf die je in de hand hebt (gewicht en soepelheid van het scharnier)

Mach1 zei:

Elk model heeft natuurlijk zijn eigen ontwikkelingsbudget, dat kan je maar één keer besteden;)
De Up deur klinkt/voelt trouwens niet meer solide dan een Twingo/Picanto, maar wel meer dan de PSA/ Toyota drieling.

i4S zei:
Mach1 zei:

Elk model heeft natuurlijk zijn eigen ontwikkelingsbudget, dat kan je maar één keer besteden;)
De Up deur klinkt/voelt trouwens niet meer solide dan een Twingo/Picanto, maar wel meer dan de PSA/ Toyota drieling.

Dat zei ik toch al meteen in het begin?

i4S zei:

Zo lust ik er nog wel een paar ;)

i4S zei:

Dat is dan weer jouw mening. Ik heb namelijk geen idee :). Heb werkelijk waar nog geen 1 van die wagentjes 'getest'.

i4S zei:

Ja, maar is dat niet met alles zo? Ik bedoel, kijk naar ons eten. De vorm van een visstick, het geluid van een worstje waar je je tanden in zet, de geur van chocolade. Er bestaat een hele tak van industrie waarin diep nagedacht wordt over de ideale vorm, geur en substantie van voedsel. Met auto's geldt dat precies zo.

Mocht je even een uurtje de tijd hebben, dan is dit zeker het bekijken waard: https://cultuurgids.avro.nl/front/detailkunst.html?item=8222940

Vandaag ook de Up bekeken bij de dealer. Geinig ding, voelt inderdaad degelijk aan. Heb dezelfde ervaring als sander28. De VW verkoper had wel een glaasje teveel op toen ik er rond sluitingstijd was :)

Enzo Ferrari zei:
i4S zei:

Ja, maar is dat niet met alles zo? Ik bedoel, kijk naar ons eten. De vorm van een visstick, het geluid van een worstje waar je je tanden in zet, de geur van chocolade. Er bestaat een hele tak van industrie waarin diep nagedacht wordt over de ideale vorm, geur en substantie van voedsel. Met auto's geldt dat precies zo.

Mocht je even een uurtje de tijd hebben, dan is dit zeker het bekijken waard: https://cultuurgids.avro.nl/front/detailkunst.html?item=8222940

Interessant! Thanks;)

i4S zei:
Enzo Ferrari zei:
i4S zei:

Interessant! Thanks;)
Het moge duidelijk zijn dat je niet in de race bent voor een Up.
Waarom anderen die dat wel zijn je mening opdringen. Dat je niets met VW hebt is inmiddels wel duidelijk. Leven en laten leven.

Je hebt verschillende manieren om je mening te ventileren. De manier van sander28 werkt bij mij op de lachspieren. Over welk merk hij het ook gehad zou hebben, het komt bij mij altijd als een goedkoop verkooppraatje over. Ik deel daarin de reactie van haarr.

Maar dan, ik heb net als Mach1 geen enkele deur van een auto in dit segment ooit geopend en dichtgeslagen. Dus kan er geen oordeel over vellen of de deur werkelijk 'solide' aanvoelt.

Het geluid van dichtslaande portieren of hoe aaibaar een dashboard is, boeit me niet.
Daar heb je als bestuurder niets aan.
Ik lees liever een duurtest over hoe de auto zich na 100.000km houdt.

Na twee keer langs te zijn geweest bij de Kia, Renault, Toyota en Volkswagen dealer was het voor ons toch wel duidelijk dat de up! kwalitatief wat hoger stond. En ja, dan hebben we het ook over de deurlijn die bij Kia niet netjes doorloopt, en de slecht afgewerkte lasnaden en vouwen die bij bijvoorbeeld de kia gewoon volop in het zicht zitten. Er zullen natuurlijk veel mensen zijn die het dan ook weer niet met mij eens zijn, maar wij waren iniedergeval erg tevreden met de up! Zo tevreden zelfs dat wij gisteren de Move up! met drive, executive pakket en vier deuren hebben besteld voor mijn moeder. Het moet een echte stadsauto worden die zelfs zelden de snelweg op komt. Daar hebben wij een andere wagen voor staan. Qua prijs scheelde het trouwens niet veel met een Aygo of Kia. (inruilwaarde van oude auto meegerekend)

Hoofdruimte was trouwens ook zeer belangerijk voor ons (ben zelf boven de 2 meter lang) en kon bij de up zelfs achterin zitten. Bij de renault geeneens achter het stuur, en kia niet op de bijrijders stoel.

michel1975 zei:
i4S zei:
Enzo Ferrari zei:
i4S zei:

Interessant! Thanks;)
Het moge duidelijk zijn dat je niet in de race bent voor een Up.
Waarom anderen die dat wel zijn je mening opdringen. Dat je niets met VW hebt is inmiddels wel duidelijk. Leven en laten leven.

Je praat onzin, ik heb niks tegen VW. Alleen doet Sander28 net alsof de Up kwalitstief veel beter is dan de rest. Als je dan met argumenten komt als een 'solide deur' geeft het duidelijk aan dat hij allang voor de Up heeft gekozen, en nu argumenten zoekt dat te kunnen onderbouwen. Niks mis mee, maar doe dan niet alsof alle keuzes open staan en het 'toevallig' een Up wordt;).
Ik dring overigens nergens mijn mening op hier.

Ja, geeft in de computer aan dat hij nog niet verkocht moet worden, maar kan al wel besteld worden. Word echter pas in Maart gefabriceerd.

BigDave zei:
Na twee keer langs te zijn geweest bij de Kia, Renault, Toyota en Volkswagen dealer was het voor ons toch wel duidelijk dat de up! kwalitatief wat hoger stond. En ja, dan hebben we het ook over de deurlijn die bij Kia niet netjes doorloopt, en de slecht afgewerkte lasnaden en vouwen die bij bijvoorbeeld de kia gewoon volop in het zicht zitten. Er zullen natuurlijk veel mensen zijn die het dan ook weer niet met mij eens zijn, maar wij waren iniedergeval erg tevreden met de up! Zo tevreden zelfs dat wij gisteren de Move up! met drive, executive pakket en vier deuren hebben besteld voor mijn moeder. Het moet een echte stadsauto worden die zelfs zelden de snelweg op komt. Daar hebben wij een andere wagen voor staan. Qua prijs scheelde het trouwens niet veel met een Aygo of Kia. (inruilwaarde van oude auto meegerekend)

Hoofdruimte was trouwens ook zeer belangerijk voor ons (ben zelf boven de 2 meter lang) en kon bij de up zelfs achterin zitten. Bij de renault geeneens achter het stuur, en kia niet op de bijrijders stoel.

Bij de Up achterin zitten? Dan kunnen de mensen voor je niet meer zitten. Als ik de voorstoel goed zet, kan ik daarachter mijn benen niet goed kwijt. En ik ben 1.75m.

Kilometervreter zei:
Bij de Up achterin zitten? Dan kunnen de mensen voor je niet meer zitten. Als ik de voorstoel goed zet, kan ik daarachter mijn benen niet goed kwijt. En ik ben 1.75m.

Vreemd. Als ik (1.85m) voorin ga zitten zoals het hoort (kont/rug tegen de rugleuning, knie licht gebogen bij volledig intrappen van de koppeling en polsen bovenop het stuur bij het strekken van de armen) dan kan ik best achter mezelf zitten in een 3drs up!.

Curieus dat er zoveel gediscussieerd over zo'n onbenullig autootje.

Reinout en John: tijd voor een praatprogramma over een snee volkorenbrood :)

Terug
Bovenaan