Volkswagen Golf VIII | Nieuw: facelift 2024

Ik vind het wel bijzonder dat je met zo'n slechte ergonomie, dat scherm, toch een test kunt winnen. De detail verschillen op andere vlakken worden blijkbaar belangrijker geacht.

Barri zei:
Ik vind het wel bijzonder dat je met zo'n slechte ergonomie, dat scherm, toch een test kunt winnen. De detail verschillen op andere vlakken worden blijkbaar belangrijker geacht.

Heb jij het scherm uitvoerig getest op ergonomie?

Joop 5528328 zei:
De i30, en zeker de wagon, ziet er uit alsof de auto doorgebogen/geknakt is. Alsof hij in het midden omhooggetild werd bij het bakken, als een gesmolten banaan.
Benieuwd hoe je dat doet een banaan smelten, en dan ook ze omhoogtillen tijdens het bakken o_O.
Tja, als het alternatief een scheefgezakte schoendoos is, dan ben je met een banaan nog niet zo slecht af, lijkt me.

Barri zei:

Da's niet zo moeilijk , een duits blad dat een duitse auto en een koreaanse auto test....

Als je een banaan tijdens het bakken de juiste kant op buigt wordt 'ie inderdaad recht. Dat is bij de i30 aardig goed gelukt. Die Golf doet denken aan een gemuteerde aardpeer gekruist met een citroen.

Leuk man die outside-the-box vergelijkingen.

Tja ik vind die i30 door die hangende lijn ook niet mooi. Als N Line geslaagd maar lijkt wel alsof ze alleen de voorkant dat pakketje hebben gegeven. De rest ziet er nog steeds wat iel uit. De Golf straalt sowieso helemaal niks uit. Kan je idd beter de Skoda of Leon hebben. Al vind ik die van beide ook net uit verhouding maar op een andere manier dan de Golf Variant. Megane en Auris zijn idd de enige echte geslaagde stations

MCW zei:
Tja ik vind die i30 door die hangende lijn ook niet mooi. Als N Line geslaagd maar lijkt wel alsof ze alleen de voorkant dat pakketje hebben gegeven. De rest ziet er nog steeds wat iel uit. De Golf straalt sowieso helemaal niks uit. Kan je idd beter de Skoda of Leon hebben. Al vind ik die van beide ook net uit verhouding maar op een andere manier dan de Golf Variant. Megane en Auris zijn idd de enige echte geslaagde stations[/quote

Je hebt ze allemaal bereden, is het niet?

Rush Hour zei:
MCW zei:
Tja ik vind die i30 door die hangende lijn ook niet mooi. Als N Line geslaagd maar lijkt wel alsof ze alleen de voorkant dat pakketje hebben gegeven. De rest ziet er nog steeds wat iel uit. De Golf straalt sowieso helemaal niks uit. Kan je idd beter de Skoda of Leon hebben. Al vind ik die van beide ook net uit verhouding maar op een andere manier dan de Golf Variant. Megane en Auris zijn idd de enige echte geslaagde stations

Wat is dat nou weer voor impertinente vraag?

Rush hour/Rickm, hou eens op man. Je zit me ook al via PM met dat soort onbenullige vragen lastig te vallen. Ben ik je nieuwe slachtoffer ofzo?

DeeTwee zei:
Rush Hour zei:
MCW zei:

Die i30 heeft wel een mooi setje uitlaten.

D Elzinga zei:
DeeTwee zei:
Rush Hour zei:
MCW zei:

Die i30 heeft wel een mooi setje uitlaten.

Niet alleen de uitlaten. Alleraardigste auto, die Koreaan.

Weer een heerlijk gehakketak in dit draadje.
Het zijn opvallend genoeg doorgaans Duitse auto's die dat oproepen.

MCW zei:
Rush hour/Rickm, hou eens op man. Je zit me ook al via PM met dat soort onbenullige vragen lastig te vallen. Ben ik je nieuwe slachtoffer ofzo?
Ah, krijg jij ook al van die fraaie proza toegezonden? :D

Joris 6091088 zei:
Barri zei:

Dat hoeft niet per se. Er is inmiddels dermate veel kritiek op geweest vanuit de pers dat het niet onaannemelijk is dat de bediening niet zo geweldig is. Zie ook commentaar op de Seat Leon en Skoda Octavia, die grotendeels hetzelfde concept aan boord hebben. Sterker, ik vraag mij af óf er überhaupt een journalist is geweest tot dusver die er positief over is. Wel lees je hier en daar opmerkingen van eigenaren/berijders dat het wel meevalt, meestal begeleid door de tekst "Hoe vaak gebruik je 't nou eigenlijk?", maar dat is wat mij betreft drogredeneren. Leuk dat de mens in staat is zich erop aan te passen -toch wel een kwaliteit waar als mens veel aan te danken hebben, daar niet van- maar je moet het product beoordelen, niet de gebruiker.

MCW zei:

Onbenullige vragen? Lastig vallen?
Je had liever dat ik je publiekelijk voor paal zet? Kan hoor. Komt ie:
(let goed op Dick Twee)

Jij meldde in een topic dat 'alle Peugeot's net niet zijn?
Mij leek het beter jou 1 op 1 te vragen of dat betekent dat je alle Peugeot's jaren in bezit hebt gehad.
Alleen dan kan men immers tot zo'n gewogen oordeel komen.
Bovendien een bijzonder feit, voor iemand nog groen achter de oren en wellicht nog niet in het bezit van een rijbewijs.

Hoe luidde je antwoord: "JA!"

Zo beter?

NB: Wie is Rick, Nick?

Damn, je begint wel heel erg op een (vervelende) stalker te lijken. Elke dag van naam veranderen is blijkbaar ook een hobby, Rick, Daniel, Kalid of Rush... De enige die voor paal staat ben jij, niet MCW.

OT: Ik zie ze amper rijden, deze Golf. Zou het dan echt de laatste generatie zijn?

DeeTwee zei:
MCW zei:
Ah, krijg jij ook al van die fraaie proza toegezonden? :D

"En dat op jouw leeftijd & zonder rijbewijs ..... BAAS!"

Hij zou een boek moeten schrijven.

Joop 5528328 zei:
OT: Ik zie ze amper rijden, deze Golf. Zou het dan echt de laatste generatie zijn?

En toch de best verkochte auto van Europa. Ik zie ze idd ook amper. Als merken toch allemaal elektrisch willen/moeten dan zullen de ID.3 en Golf uiteindelijk wel samenvloeien ja

Joop 5528328 zei:
Damn, je begint wel heel erg op een (vervelende) stalker te lijken. Elke dag van naam veranderen is blijkbaar ook een hobby, Rick, Daniel, Kalid of Rush... De enige die voor paal staat ben jij, niet MCW.

Jopie 696969669:
Stalker?
Zegt een anonieme V/M/Troll met een 06 nummer als account.
Ik stalk met 3 posts per dag? Nou vooruit, vandaag 4.
Sneue reactie kerel
Want dat ben je toch, een kerel?

Rush Hour zei:
Joop 5528328 zei:

Jopie 696969669:
Stalker?
Sneue reactie kerel

Maakt het jou wat uit wat er in de broek hangt, of niet?o_O Totaal irrelevant.
Niemand heeft het over de hoeveelheid posts, zinloos op de man spelen met onbenullige vragen (wat je nu dus ook weer doet) daar gaat het om.
Praat gewoon auto/Golf gerelateerd...

Toen Mercedes 2 weken geleden het nieuws haalde i.v.m. een recall van de S,
berichtte de Duitse pers eveneens over een recall mbt de Golf 8
Software problemen. Irononisch gezien de ID3 aanloop issues.

Niets over gelezen, op deze site.

Joop 5528328 zei:
Rush Hour zei:
Joop 5528328 zei:

Jopie 696969669:
Stalker?
Sneue reactie kerel

Maakt het jou wat uit wat er in de broek hangt, of niet?o_O Totaal irrelevant.
Niemand heeft het over de hoeveelheid posts, zinloos op de man spelen met onbenullige vragen (wat je nu dus ook weer doet) daar gaat het om.
Praat gewoon auto/Golf gerelateerd...

Heerlijk, gebiedende wijs van de hand van iemand die regelmatig verstrikt raakt in oeverloos gezever.
Als jij een kerel bent bemoei jij je niet met een uitwisseling van derden.
Ik speel juist niet op de man.
Ik leuter niet als een kleuter over accounts.
Ik reageerde zonet wel op nietszeggende bagger en desinformatie.

Een openbaar forum, is dus geen discussie van derden maar niks meer of minder dan een openbare discussie waar iedereen aan mee kan en mag doen.

Rush Hour zei:
Ik reageerde zonet wel op nietszeggende bagger en desinformatie.

Niks anders dan anders dus;)

Rush Hour zei:
berichtte de Duitse pers eveneens over een recall mbt de Golf 8
Software problemen. Irononisch gezien de ID3 aanloop issues.

Niks ironisch, zo anders is de software in een Golf natuurlijk niet. Zou eerder vreemd zijn als ze niet identiek zijn.

DeeTwee zei:
Joris 6091088 zei:
Barri zei:

Dat hoeft niet per se. Er is inmiddels dermate veel kritiek op geweest vanuit de pers dat het niet onaannemelijk is dat de bediening niet zo geweldig is. Zie ook commentaar op de Seat Leon en Skoda Octavia, die grotendeels hetzelfde concept aan boord hebben. Sterker, ik vraag mij af óf er überhaupt een journalist is geweest tot dusver die er positief over is. Wel lees je hier en daar opmerkingen van eigenaren/berijders dat het wel meevalt, meestal begeleid door de tekst "Hoe vaak gebruik je 't nou eigenlijk?", maar dat is wat mij betreft drogredeneren. Leuk dat de mens in staat is zich erop aan te passen -toch wel een kwaliteit waar als mens veel aan te danken hebben, daar niet van- maar je moet het product beoordelen, niet de gebruiker.

Ik sluit me bij deze aan bij DeeTwee:
in het verleden werd overal de opstelling met drie draaiknoppen die vele Duitse merken hanteerden door journalisten als superieur de hemel ingeprijst (ook al bedien je die niet vaak ;)). Ik heb in het verleden andere oplossingen gehad (CX na facelift, Xantia) die anders werkten maar zeker ergonomisch, qua gebruiksgemak evenwaardig waren.
Nu komt VW met een onnauwkeurig systeem: een schuifsysteempje zonder enige schaalverdeling. Terecht worden daar vraagtekens bij geplaatst.

Precies, men kijkt er hier blijkbaar compleet overheen dat de i30 dus een enorme 'no go' moet zijn. De Golf zit vol inferieure zaken en wint dus nog steeds van een Aziatische Hyundai.

Barri zei:
Het is 450 punten voor de Golf, die €33.985 kost, versus 435 punten voor de i30, die €30.014 moet opbrengen. Je zou kunnen betogen dat die 15 punten dus kennelijk bijna 4000 euro prijsverschil goedmaken. Ware het niet dat we nu niet weten hoe de punten zijn verdeeld (tenminste, ik kan het niet zien, maar er moet een reden overblijven om te betalen voor journalistiek natuurlijk ;) ).

...En ware het niet dat waarschijnlijk geen enkel mens tot exact dezelfde puntenverdeling zal komen, laat staan dat een ieder elke individuele score even zwaar zal laten meewegen in een persoonlijk (aankoop)oordeel. Leuk dat AMS de ene auto meer punten toekent vanwege de veiligheidsvoorzieningen, bijvoorbeeld, maar ik zal dat waarschijnlijk niet of nauwelijks mee laten wegen in mijn oordeel. En als ik nu alle gegeven punten in de sectie 'veiligheidsvoorzieningen' buiten beschouwing laat, haalt de VW dan nog steeds het hoogste aantal punten van de 2?

Waarmee ik maar wil zeggen dat zo'n puntenverdeling heel leuk de indruk kan geven dat er heel gedegen beoordeeld wordt, maar dat de praktische toegevoegde waarde ervan nogal relatief is.

Sowieso zijn autotests slechts beperkt nuttig voor het vormen van je oordeel. En er staat best vaak ook gewoon nonsens in. Zo wist mijn lijfblad Autovisie over de VW Golf 7 te melden dat je er met 3 volwassenen moeiteloos achterin kon zitten. Toevallig had ik net een korte vakantie achter de rug waarbij ik met nog 2 volwassenen (allebei kleiner dan ik (1m80) notabene) de achterbank van een Golf 7 had gedeeld gedurende een langere rit (> anderhalf uur). Het ging, maar met 'moeiteloos' had het echt niks te maken. Dus ik kan eigenlijk alleen maar bedenken dat AV dat oordeel uit de grote duim had gezogen. Fakenews, zouden we nu zeggen.

Passchier zei:
Des te knapper dat zo'n VW met zo'n bedieningssysteem het dan toch wint van een I30 ;)
In een Duits blad weet je vooraf dat de VW wint, zelfs tegen binnenlandse concurrentie.
Dus om een eerlijk oordeel te krijgen zou je:
- bij een vergelijking VW/Duitse wagen: 10% van het eindresultaat VW aftrekken
- bij een vergelijking VW/niet-Duits merk: 20% va het resultaat VW aftrekken.
Het eindresultaat zou dus i30 435, Golf 360 punten moeten zijn :T

Kort door de bocht natuurlijk: de Golf is tot nu toe een degelijke wagen geweest, alhoewel niet erg inspirerend; maar af en toe ook tenenkrommend hoe de journalisten hun puntenverdeling verantwoorden.
Het leukste moment dat ik me herinner (làng geleden) toen Autobild het aandierf om de Kadett (E) te laten winnen tegen de Golf.
In een gelijkaardige test van AMS won de Golf. In de redactionele stukken vlogen de beschuldigingen vlogen over en weer over manipulatie van de resultaten.
Autobild heeft blijkbaar moeten inbinden want nadien 'lieten' ze opnieuw braafjes de Golf winnen.

iDS zei:
Passchier zei:
Des te knapper dat zo'n VW met zo'n bedieningssysteem het dan toch wint van een I30 ;)
In een Duits blad weet je vooraf dat de VW wint, zelfs tegen binnenlandse concurrentie.
Dus om een eerlijk oordeel te krijgen zou je:
- bij een vergelijking VW/Duitse wagen: 10% van het eindresultaat VW aftrekken
- bij een vergelijking VW/niet-Duits merk: 20% va het resultaat VW aftrekken.
Het eindresultaat zou dus i30 435, Golf 360 punten moeten zijn :T

Kort door de bocht natuurlijk: de Golf is tot nu toe een degelijke wagen geweest, alhoewel niet erg inspirerend; maar af en toe ook tenenkrommend hoe de journalisten hun puntenverdeling verantwoorden.
Het leukste moment dat ik me herinner (làng geleden) toen Autobild het aandierf om de Kadett (E) te laten winnen tegen de Golf.
In een gelijkaardige test van AMS won de Golf. In de redactionele stukken vlogen de beschuldigingen vlogen over en weer over manipulatie van de resultaten.
Autobild heeft blijkbaar moeten inbinden want nadien 'lieten' ze opnieuw braafjes de Golf winnen.

Jij loopt duidelijk al een tijdje mee, en des te beter.
Want een opmerking als "maar af en toe ook tenenkrommend hoe de journalisten hun puntenverdeling verantwoorden" gaat voor vele autotesten op.
Al voor online op autosites 24/7 kon worden gereageerd. Wat weer leidde tot hilarische, onzinnige, geniale en/of tenekrommende reacties.

Een test is 1 mening.
Wat die mening kan hebben beinvloed weet de lezer / kijker niet.

iDS zei:
Passchier zei:

Da's flauw en ook nog eens niet waar ook. Bv:

Neuer Hyundai i20 gewinnt Auto Bild Vergleichstest
https://www.hyundai.news/de/modell-news/neuer-hyundai-i20-gewinnt-auto-bild-vergleichstest/

Kia XCeed schlägt VW T-Roc!
https://www.autobild.de/artikel/kia-xceed-vw-t-roc-test-motor-preis-15783195.html

Monsieur Le Loure zei:
Barri zei:

Da's niet zo moeilijk , een duits blad dat een duitse auto en een koreaanse auto test....

Nee idd niet zo moeilijk voor iemand die enkel gal spuugt als het over Duitse auto's gaat.
Kerel kijk toch eens in de spiegel!

Rush hour/Daniel de dion of Kalid Aziz Kebab, allemaal dezelfde Hans v B de troll die al tig keer is verwijderd van de frontpage door de mod.

Nou Erik, mede de directeur van de ADAC heeft hier toch zijn best voor gedaan. Zit misschien wel een beetje in de cultuur, erg trots op "Made in Germany".

Wouter82 zei:
Dat is echt een hele fijne eerste bijdrage aan dit forum (y)

Heb je natuurlijk gelijk in, maar helaas is mijn reactie niet minder waar.
Zijn reacties zijn altijd zo voorspelbaar anti Duits/VW , maar dat mag natuurlijk wel of niet dan?

Erik van Trigt zei:
Zijn reacties zijn altijd zo voorspelbaar anti Duits/VW , maar dat mag natuurlijk wel of niet dan?
Ik heb even snel twee pagina's met zijn reacties doorgescrolld en je reactie is weldegelijk minder waar.

Wouter82 zei:
Erik van Trigt zei:
Ik heb even snel twee pagina's met zijn reacties doorgescrolld en je reactie is weldegelijk minder waar.

Check even zijn reacties op autoblog en die op de frontpage, je mag niet jokken Wouter, groeit die neus van je nog meer van ;)

Erik van Trigt zei:
Wouter82 zei:
Erik van Trigt zei:

Check even zijn reacties op autoblog en die op de frontpage, je mag niet jokken Wouter, groeit die neus van je nog meer van ;)

Ik hoef niks te checken als jij gewoon normale berichten plaatst.

Wouter82 zei:
Erik van Trigt zei:
Wouter82 zei:
Erik van Trigt zei:

Ik hoef niks te checken als jij gewoon normale berichten plaatst.

Waarom check je het dan in eerste instantie??? en waar bemoei je je uberhaupt mee??
Mijn reactie is normaal en was niet voor jou bedoeld, en waar haal jij het idee van dat je hier moderator zou zijn??

Trouwens ontopic over de golf 8, hoor iedereen over de neus van deze auto.
Nooit iemand opgekomen dat het een kloon van de toyota auris is, die was de eerste met de druipsnuit ;)
https://topgear.nl/app/uploads/image/FullImg/toyota-auris-touring-sports-12t-f-03092015130353-6575-1280x720.jpg

Zou idd best kunnen Piet (y)
Maar goed bij Toyota heb ik er nooit een mens over gehoord en bij de golf zou het een probleem moeten zijn??
In het echt vind ik de golf 8 trouwens best wel geslaagd.

Terug
Bovenaan