Guest
Als iedereen schuldig is, is niemand meer schuldig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Total Loss zei:Nieuw topic "VAG Benzinegate" of gaan we hier gewoon verder ?
De problemen bij Volkswagen stapelen zich op. Dinsdag werd uit intern onderzoek duidelijk dat nog eens 800.000 auto's ,,onverklaarbare tegenstrijdigheden’ vertonen met betrekking tot de uitstoot van CO2.
Het eigen onderzoek van het Duitse merk begon na het uitbreken van het dieselschandaal, de affaire met sjoemelsoftware om emissietesten te manipuleren. Toen bleken 11 miljoen auto's besmet. Het gaat ook nu voornamelijk om diesels, maar er is ook een onregelmatigheid in de uitstootwaarden gezien bij benzineauto's. Modellen die worden genoemd zijn de Golf, Polo en Passat, bij dochter Audi de A1 en A3, bij Skoda gaat het om de Octavia en bij Seat om de modellen Leon en Ibiza.
Een ander verschil is de stof waarvan de waarde niet klopt. Nu gaat het om het belangrijkste broeikasgas koolstofdioxide. Bij de eerder naar boven gekomen affaire betrof het stikstofdioxide. En juist van koolstofdioxide zijn de afgelopen jaren de regels in Europa flink aangescherpt. Ook is de uitstoot van belang voor belastingvoordelen, niet alleen in Duitsland, maar bijvoorbeeld ook in Nederland.
Volkswagen schat de "economische risico's'' van de nieuwe zaak op ongeveer 2 miljard euro. Het concern benadrukte dat een betrouwbare omvang nog niet kon worden gegeven. Volkswagen zegt dat het samen met de autoriteiten zo snel mogelijk zal zorgen voor de juiste CO2-classificaties voor de betrokken voertuigen.
herman.m zei:Als iedereen schuldig is, is niemand meer schuldig.
Durashift zei:Dan schiet VW op zichzelf.. want het is uit hun eigen onderzoek vast komen te staan...
Dracae zei:(..)
Mij valt ook nog iets op dat ik bij de viercilinders ook zag: als ik de tekst goed begrijp is het probleem niet dat er teveel uitstoot is, dat er foute software is... maar dat VW dit niet heeft gemeld bij de EPA. Vandaar ook de aantijging ' fraude'. Ik blijf dat vreemd vinden.
(..).
Meeuw zei:Ondanks mijn zeer recente (en zeer forse) 'investering' in een Audi, als particulier, maak ik mij daar geen zorgen om (en geniet elke dag van de auto).
Durashift zei:Dracae zei:(..)
Mij valt ook nog iets op dat ik bij de viercilinders ook zag: als ik de tekst goed begrijp is het probleem niet dat er teveel uitstoot is, dat er foute software is... maar dat VW dit niet heeft gemeld bij de EPA. Vandaar ook de aantijging ' fraude'. Ik blijf dat vreemd vinden.
(..).
Ben ik met je eens, zo heb ik het ook gelezen.
Alleen, hoe omschrijf je nu netjes in een officieel document dat je de zaak doelbewust benadeeld om toelating van je product geregeld te krijgen?
Meeuw zei:Tja, wat is "straks". Hoe lang duurt het totdat de imagoschade is weggeëbd? En heeft het alleen invloed op VAG of komen andere merken ook nog aan de beurt? Opvallend is dat vandaag niet alleen de aandelen van VAG en Porsche fors omlaag gingen, maar ook behoorlijke dalingen voor BMW en PSA. Inside information of gewoon weinig vertrouwen in de autobranche op dit moment?
BMW Power zei:Meeuw zei:Tja, wat is "straks". Hoe lang duurt het totdat de imagoschade is weggeëbd? En heeft het alleen invloed op VAG of komen andere merken ook nog aan de beurt? Opvallend is dat vandaag niet alleen de aandelen van VAG en Porsche fors omlaag gingen, maar ook behoorlijke dalingen voor BMW en PSA. Inside information of gewoon weinig vertrouwen in de autobranche op dit moment?
Tsja, om nou het afschrijvingsvraagstuk aan de aandelenkoers te linken is ook weer zo wat. Dat is vandaag.. En VW staat op de grootste min.. Vergelijk de YTD cijfers eens.
Volkswagen moet de kelk tot de bodem ledigen: na de commotie rond de sjoemelsoftware en de onregelmatigheden met de CO2-uitstoot gaat het concern in de Verenigde Staten 91.800 wagens terugroepen omdat er een defect gebleken is aan de nokkenas waardoor er motor- en remproblemen kunnen ontstaan.
Het gaat om de modellen Beetle, Golf, Jetta en Passat van het jaar 2015 en 2016 met een 1.8- en 2.0-litermotor.
VW benadrukt dat er nog geen gewonden gevallen zijn door het defect.
Dracae zei:Durashift zei:Dracae zei:(..)
(..).
Alleen, hoe omschrijf je nu netjes in een officieel document dat je de zaak doelbewust benadeeld om toelating van je product geregeld te krijgen?
Procedureel gestuurd interactief hybride uitstootbeperkend programma met gelimiteerde werking......
......Wordt ook wel het " Financieel Rendement Accentuerend Universeel Diesel Effect " genoemd, want dat bekt lekkerder...
Durashift zei:Dracae zei:Durashift zei:Dracae zei:(..)
(..).
Procedureel gestuurd interactief hybride uitstootbeperkend programma met gelimiteerde werking......
......Wordt ook wel het " Financieel Rendement Accentuerend Universeel Diesel Effect " genoemd, want dat bekt lekkerder...
![]()
![]()
Blackadder the 5th zei:Durashift zei:Dracae zei:Durashift zei:Dracae zei:(..)
(..).
![]()
![]()
Zou een regeltje toevoegen: "motormanagement geoptimaliseerd voor testdoeleinden".
Kan heel goed bij de andere aanpassingen:
"motorolie met lage viscositeit (alleen voor laboratoriumtesten geschikt)";
"speciale (lees smalle) banden met geprepareerd (lees geen) loopvlak op hoge (lees keihard opgepompt) druk.";
En niet te vergeten':
"de speciale afplaktape voor het perfectioneren van de stroomlijn ..."
Schijnbaar mag het dan allemaal wel ...![]()
Majortom zei:Sommigen hier denken blijkbaar dat, wanneer je onjuiste argumenten maar vaak genoeg herhaald, ze vanzelf waar worden.....![]()
NOS zei:Het lijkt er op
rke zei:Majortom zei:Sommigen hier denken blijkbaar dat, wanneer je onjuiste argumenten maar vaak genoeg herhaald, ze vanzelf waar worden.....![]()
NOS zei:Het lijkt er op
Overigens gaan er geruchten dat de apk voor diesel-auto's ook aangepast gaat worden, om ook na aanschaf te controleren of de uitstoot nog steeds binnen de norm is gebleven.
Bij de allereerste invoering van de apk gaf dat ook al grappige verschijnselen als de carburateur weer teruggedraaid moest worden naar een, in een optimistische bui beloofde, 2 % CO terwijl de motor pas lekker draaide bij 5%....
Wat zijn er toen vaak carburateurs "even voor de apk afgesteld".
vertmaori zei:Het gaat nu geld kosten voor Pon/Volkswagen:
https://www.nu.nl/politiek/4159286/volkswagen-moet-van-kamer-belastingvoordeel-terugbetalen.html
vertmaori zei:Het gaat nu geld kosten voor Pon/Volkswagen:
https://www.nu.nl/politiek/4159286/volkswagen-moet-van-kamer-belastingvoordeel-terugbetalen.html
De Belgische importeur van Volkswagens en enkele zustermerken stopt tijdelijk met de verkoop van modellen waarbij onregelmatigheden bij de uitstoot van CO2 werd gemeten.
D'Ieteren, een branchegenoot van het Nederlandse Pon, maakte het besluit donderdag bekend na eerder deze week te zijn bijgepraat door de autofabrikant uit Wolfsburg.
Het gaat om Volkswagens, Audi's, Seats en Skoda's met een TDI, TSI of TFSI-motor met een inhoud van 1,4, 1,6 of 2 liter. Volkswagen maakte onlangs bekend dat het in totaal gaat om 800.000 auto's. Dat zou neerkomen op circa een kwart van het totaal dat dit jaar op de markt komt.
D'Ieteren gaat met de Belgische autoriteiten overleggen over noodzakelijke maatregelen en het vermijden van financiële schade bij klanten.
Een woordvoerder van Pon was niet direct bereikbaar voor commentaar.
Ook in België is er sprake van, maar men zal het wellicht niet aandurven omdat Audi de A1 produceert in Brussel en voor veel werkgelegenheid zorgt.BMW Power zei:vertmaori zei:Het gaat nu geld kosten voor Pon/Volkswagen:
Ach, uiteindelijk is NL gewoon een 'hand puppet' van DL binnen de EU, dus zou er maar niet te hard op rekenen dat NL dit uiteindelijk ook werkelijk hard gaat maken.
danielauto zei:Hoe zit het nu in Belgie: verkoopstip of ook leverstop van al bestelde autos?
Doodirritant als je zit te wachten op de aflevering van je nieuwe auto. Heb inmiddels zoveel spijt van die *zelfcensuur* auto
Al dat gelieg en gedraai "nee we hebben echt aaaaaaalles verteld"
Moderator
Volgens Automotive-online:danielauto zei:Hoe zit het nu in Belgie: verkoopstip of ook leverstop van al bestelde autos?
danielauto zei:Zal blij zijn als de auto er is. Dan zoeken ze het daarna maar lekker uit. Ik kan er nu niet meer onderuit, maar liefst zou ik de auto annuleren en iets anders moois aanschaffen. Prutswerk van de bovenste plank bij VW.
TTAC zei:According to the same source who revealed to TTAC that Volkswagen will announce next week its “TDI Goodwill Program”, the automaker will also begin to roll out fixes for affected diesel emissions cars in the U.S. in February. The fix, which was mentioned to dealers and communicated to dealer staff, will comprise of an ECU flash. The details of the ECU flash itself and the specific vehicles to which it will apply were not provided. It was reported previously that different generations of the affected EA189 diesel engine could receive varying levels of correction, from ECU flashes to the installation of full urea-fed SCR systems. This ECU flash could be just one of two or three fixes for Volkswagen’s dirty diesels.
danielauto zei:De communicatie is weer erg vaag; enerzijds en bericht dat alle dwarsgeplaatste 1.4/1.6/2.0 diesels en wat benzinemotoren nu fout zouden zijn, anderzijds de opmerking dat de ea288 motoren helemaal 'cheat-free' zijn.
En op basis van welke info besluit alleen Belgie om deze drastische stap te doen?
Naast een betere groep ingenieurs die wél schone motoren kunnen ontwikkelen zou een volledig nieuwe communicatieafdeling ook geen slecht plan zijn.
danielauto zei:De communicatie is weer erg vaag; enerzijds en bericht dat alle dwarsgeplaatste 1.4/1.6/2.0 diesels en wat benzinemotoren nu fout zouden zijn, anderzijds de opmerking dat de ea288 motoren helemaal 'cheat-free' zijn.
En op basis van welke info besluit alleen Belgie om deze drastische stap te doen?
Naast een betere groep ingenieurs die wél schone motoren kunnen ontwikkelen zou een volledig nieuwe communicatieafdeling ook geen slecht plan zijn.
Liefde maakt blind zei:danielauto zei:De communicatie is weer erg vaag; enerzijds en bericht dat alle dwarsgeplaatste 1.4/1.6/2.0 diesels en wat benzinemotoren nu fout zouden zijn, anderzijds de opmerking dat de ea288 motoren helemaal 'cheat-free' zijn.
Autoweek en Pon zijn bewust vaag.
Lees onderstaande artikelen maar eens zoals geplaats in het Handelsblatt. Ze laten weinig ruimte voor twijfel.
https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/abgasskandal-vw-whistleblower-steckt-hinter-neuen-enthuellungen/12541244.html
https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/vw-und-dieselgate-kollektives-versagen-der-pruefer/12552048.html