A
Anoniem
Guest
Soloman zei:Protectionisme???
De beste verkochte auto's in de VS zijn Honda en Toyota.
Ik denk dat daar niet is tegen te vechten.
Ja protectionisme!
Zoals ook blijkt uit de enorme boetes die Toyota al heeft gehad.
marcel21674 zei:Of de denkwijze van Mazda, gaat meer navolging krijgen.....
Ik ben een groot fan van de huidige Mazda's en vooral van hun relatief grotere motoren, dus meer Mazdas of auto's zoals dat: geweldig.
Het punt is alleen dat Mazda mogelijk hetzelfde of een andere truc kan hebben gebruikt.. we weten het gewoon niet. Ik hoop van niet, maar de beerput is nog maar net geopend. Mazda gebruikt ook Adblue in haar diesels.. dus het is mogelijk...
Ik moet daar wel bij zeggen dat Mazda een van de laaste is die ik zou verwachten dit te ( hoeven) doen.
Ook denk ik dat als Mazad ooit een probleem heeft, niet alles is bewust, er kan ook iets misgaan, dat zij net als andere Aziaten en Europese fabrikanten een veel hoger boete krijgen dan GM, Ford en Chrysler.
Als een bericht hierboven geloofd mag worden dan zijn die dus ook fout bezig ( geweest), maar het gevolg was een veel lagere boete.
Mijn punten zijn dit:
- Gelijke monniken gelijke kappen, dus gelijk straffen.
- Eerlijke normen gebruiken gebaseerd op ECHTE gezondheid en milieuwinst. Dus ook trucks testen in de US en hier bijvoorbeeld de duidelijk schonere LPG niet extra belasten.
- De belangrijkste componenten van een straf zouden moeten zijn: A - dwingen het probleem echt op te lossen en de verantwoordelijke managers straffen.... niet al dat arbitraire geldgezuig met boetes en schadeclaims.
Met andere woorden: het moet gaan over de werkelijkheid, en het echt oplossen van problemen!
Het lijkt er nu verdacht veel op dat het poker is.. elke keer weer... kijken hoe je zoveel mogelijk boete kunt opleggen zonder op andere manieren in de problemen te komen. Binnenlandse fabrikanten hebben dan een veel sterkere positie tegen hun eigen overheid, want ze kunnen schermen met de belangen van individuele staten, hebben altijd wel een aantal senatoren of congresmen in hun zak en daarnaast een stuk 'nationale sympathie' bij de media en de gewone mensen. Goede advocaten en lobyisten doen de rest.... Schuld en boetedoening, heel veel sorry zeggen maar het niet menen, Als je maar goed genoeg overkomt is de boete ook al weer wat lager..
Dan nog dit...
Rob0032 zei:Dracae zei:Die enorme boetes voor vooral BUITENLANDSE fabrikanten zijn gewoon protectionisme en moneygrabbing. Dit gaat niet om gezondheid of milieu, want als het dat wel deed dan werden er ook wel dit soort eisen gesteld aan de in de US best verkochte soort auto's : trucks.
Wat een populistisch gezwets zeg, het spijt me zeer. Als het buitenlandse constructeurs betreft, dan is het ineens protectionisme. Maar als het om GM gaat, dan is het ineens wel correct?
En dan afsluiten met een drogredenering van de bovenste plank, waarbij elke causaliteit ontbreekt. Co2-taks in Nederland op geïmporteerde Amerikaanse slurpers is ook niet voor het milieu, want we zetten ook nog steeds koeien in een weiland... Zelfde logica, zelfde drogredenering.![]()
En daar is Rob weer... als je genoeg nitpicked en iemand een paar woorden in de mond legt die ze niet gezegd hebben kun je altijd wel iets vinden om de discussie op de persoon te richten in plaats van inhoudelijk te redeneren ... ik heb me lang geleden voorgenomen met jou niet in discussie te gaan, want dat werkt toch niet.. en daar hou ik me aan.