Blackadder the 5th zei:
Dracae zei:
Dan nu ff dat stukje kijken.. het dopingverhaal is ook wel interessant.
PPS. Ex Chrysler en Honda ingenieur, nu boze VW eigenaar over zijn werk in de auto industrie: " you look for every legal flexibility you can find and you try to exploit it. " Blijkbaar was zijn werk bij Honda mede om aan te geven waar die grens lag. DAT is wat ik bedoel met bewijzen dat andere fabrikanten ook de grenzen opzochten. Deze man zegt het letterlijk. ( Zie ook mijn eerdere berichten )
Dat is ook de reden waarom ik dit heb gepost.
De focus ligt naar mijn mening teveel op de sjoemelende autofabrikant zelf,
niet op het beperkte toezicht en de falende regelgeving in Europa die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt.
Sommigen zijn het niet helemaal met je eens, maar, hoewel ik je redenering best kan volgen, ben ik het zelfs helemaal niet met je eens....
Natuurlijk is er best iets aan te merken op de regelgeving en de testwijze...
Maar op sommige plekken in de bebouwde kom met een maximum van 50 langs een school rijden is misschien ook wel teveel van het goede, terwijl het wel mag...
Maar er dan met 150 km/u langs scheuren is en blijft volstrekt asociaal, of de politie nu wel of niet regelmatig daar controleert.
In uiterste consequentie van jouw redenering is een politiestaat een prima idee, omdat alles en iedereen gecontroleerd moet worden, want dat is immers de taak van de overheid.....
Voor fabrikanten en burgers zou gewoon hetzelfde moeten gelden: Hou je gewoon aan de regels en als je dat een keertje niet doet (en dat overkomt mij ook wel eens), moet je niet zeuren over de consequenties.
Jouw redenatie is voor mij teveel gekoppeld aan het veel te weinig nemen van de eigen verantwoordelijkheid en ik heb niet zo'n zin in een overheid die alles controleert....ik heb teveel horrorverhalen gehoord van mijn vrouw, die in het Roemenië van Ceausescu is opgegroeid....nee, dank je wel!