UAZ , de 4x4 uit Rusland

Pjötr zei:
Qua veiligheid, dit zijn natuurlijk tanks bijna, qua veiligheidskooien en alles zit er natuurlijk niets in, maar het ding weegt 1900 kilo en stamt nog uit de tijd dat de Russische auto's bijna kluisdeuren hadden, immers werden ze bijna voor de eeuwigheid gemaakt.

1959 vs 2009
https://www.youtube.com/watch?v=mJ5PcWziXT0
 
Omdat ik vol interesse het nieuws uit Rusland volg, en er soms ook leuke stukjes voorbij komen over UAZ heb ik besloten om af en toe ook die nieuwtjes hier te plaatsen, maar dan ook echt alleen de nieuwtjes die er toe doen, of interessant zijn..

[size=large]UAZ presenteerde een vrachtwagen met een hybride motor[/size]
2859766.jpg

Op de industriële tentoonstelling "Innoprom-2018" in Yekaterinburg presenteerde UAZ een studiemodel van de Profi-truck met een hybride aandrijving.
2859770.jpg

De auto is ontwikkeld door het wetenschappelijk en technisch centrum van de Ulyanovsk Automobile fabriek in samenwerking met de specialisten van FSUE NAMI op basis van een UAZ Profi . De tentoonstelling heeft een versie met een dubbele vijfzits cabine en een bestelwagen.
2859772.jpg

De ontwikkeling van de hybride op basis van UAZ is al enkele jaren aan de gang, op de vorige Innoprom werd een model met een innovatieve krachtbron gedemonstreerd .

Het hybride systeem bestaat uit een 2,3-liter atmosferische benzinemotor (131 pk, 214 Nm koppel), een automatische zesversnellingsbak, een elektromotor (126,4 pk, koppel 288 Nm) , een tractiebatterij met een spanning van 365 V en een energiereserve van 14 kWh, evenals besturingselektronica. Het draagvermogen van de machine is 1,5 ton.

Het is gemeld dat de hybride "Profi" kan werken in drie modi - elektrisch, benzine en gemengd. Het gemiddelde brandstofverbruik is slechts 7,6 l / 100 km (op een commerciële vrachtwagen - 11,6 l / 100 km).

Op één brandstoftank kan Profi-hybride tot 855 km rijden. Wanneer men elektrische rijdt, bedraagt ​​de topsnelheid maximaal 74 km.Het prototype heeft ook een goede acceleratie : van een 0 tot 100 km doet de auto in slechts 10,7 seconden, dat is driemaal sneller dan een model met een conventionele motor.

De hybride modus wordt aangedreven door de werking van de verbrandingsmotor in combinatie met de automatische versnellingsbak. Deze modus wordt geactiveerd na een snelheid van 50 km / h, wanneer het elektronische systeem automatisch de verbrandingsmotor inschakelt om de gezamenlijke werking van de hybride energie te garanderen. Tot 50 km/h rijdt de auto elektrisch. Ook kan de auto alleen een ICE besturen (deze modus gaat de auto op besneeuwde wegen). In de modus van rijden op ICE is de maximumsnelheid van "Profi" 108 km/h, in de hybride - 141 km/h.

Een ander pluspunt van het hybride systeem is lage emissies. De auto voldoet aan de strikte milieunormen van Euro-6, evenals de veelbelovende Europese CO2-eisen, gepland voor invoering in de Europese Unie vanaf 2020.

Hoewel de "Profi" -hybride een prototype is, beweerden vertegenwoordigers van UAZ in maart dat in de productielijn van het bedrijf zo'n machine in 2021 zou verschijnen.
2859768.jpg


Bron
 
Carfanatic zei:
Pjötr zei:
Qua veiligheid, dit zijn natuurlijk tanks bijna, qua veiligheidskooien en alles zit er natuurlijk niets in, maar het ding weegt 1900 kilo en stamt nog uit de tijd dat de Russische auto's bijna kluisdeuren hadden, immers werden ze bijna voor de eeuwigheid gemaakt.

1959 vs 2009
:rolleyes:
En je punt is? Je had ook al eerder aangegeven dat je de Bakhunka verouderde meuk vind, ga je dat nu keer op keer melden?
Natuurlijk zijn er zuinigere, betere, modernere en veiligere busjes, en dat iemand de veiligheid afvraagt mag natuurlijk, maar als je dan al filmpjes plaatst, doe dan filmpjes die werkelijk iets met het onderwerp te maken hebben.
 
Geweldig ding die Buhanka. Waarschijnlijk rijdt het naar hedendaagse maatstaven voor geen meter, is ie levensgevaarlijk en is de afwerking naadje. Leuk is ie zeker. Roept het echte oostblok-gevoel op.

Doet me denken aan de Barkas bus. Die had alleen nog een fantastisch klinkende 3-cylinder tweetakt Wartburg.
Barkas-B-1000-729x486-980f8e90dcf13a69.jpg
 
@potjr

Troost je, boven de 65 km per uur tegen obstakel, ben je bijna in elke auto ten dode opgeschreven. Krachten op lichaam zijn te groot, doodsoorzaak vaak hartstilstand.

Deze wagen lijkt mij oer en oerdegelijk. Vlgs mij is er een in actie te zien in een recente aflevering van 3 op reis. Je kent het wel, een programma waar met onbegrensd belastinggeld (voor programma's van npo/vara), reporters de meest exotische uithoeken van de aarde bezoeken waar normaliter geen hond komt (kosten 3 a 4 ton per afl., sorry kan het niet laten). Dit maal meen ik was deze wagen in actie te zien inzake een reis van China naar Rusland. Ook daar bleek dit wagentje onverzettelijk.
 
Pjötr zei:
Carfanatic zei:
Pjötr zei:
Qua veiligheid, dit zijn natuurlijk tanks bijna, qua veiligheidskooien en alles zit er natuurlijk niets in, maar het ding weegt 1900 kilo en stamt nog uit de tijd dat de Russische auto's bijna kluisdeuren hadden, immers werden ze bijna voor de eeuwigheid gemaakt.

1959 vs 2009
:rolleyes:
En je punt is? Je had ook al eerder aangegeven dat je de Bakhunka verouderde meuk vind, ga je dat nu keer op keer melden?
Natuurlijk zijn er zuinigere, betere, modernere en veiligere busjes, en dat iemand de veiligheid afvraagt mag natuurlijk, maar als je dan al filmpjes plaatst, doe dan filmpjes die werkelijk iets met het onderwerp te maken hebben.

Punt is eerder dat ook al zijn ze als tanks gebouwd, de krachten die vrijkomen bij een botsing werden in 1960 nog niet echt berekend. En dat was van mijn kant ook het 'onderwerp' Was bij Fifth Gear jaren terug een '90 Volvo tegen een Renault Modus uit begin 2000. De Renault kwam er als beste uit.

Bedoelde er zelf alleen maar mee te zeggen dat er gewoon 0 ruimte tussen je benen en de auto of obstakel voor je zit. En dat moderne auto's , gemiddelde leeftijd van ons wagenpark is iets van 10 jaar oud, een stuk degelijker in elkaar zitten. Maar dat zijn wel de auto's waar je dus eventueel op knalt.

Ik noem het geen meuk zou het aan de ene kant geweldig vinden om door terrein mee te banjeren, maar op de huidige Nederlandse wegen, of als camper richting Frankrijk?
 
@Kadett RT, allereerst mijn opmerking sloeg niet op jouw opmerking..
Het gaat niet eens over het feit of de Bukhanka nu veilig is of niet, daar ging mijn reactie niet over, het ging er om dat de forummer op wie ik reageerde, alleen maar negatieve opmerkingen maakt over de Bukhanka, onveilig, oud, een of ander filmpje over een oude Chevrolet..

Je hoeft UAZ niet mooi, goed of wat dan ook te vinden, je mag best een opmerking maken over veiligheid, maar als het alleen maar keer op keer stomme, negatieve opmerkingen maakt, vaak bestaande uit een filmpje en een zin, reageer dan gewoon niet en blijf dan lekker weg. Ga dan lekker in andere topics reageren...
Er zijn genoeg mensen die het wel leuk of boeiend vinden, dus mijn opmerking sloeg dus ook niet op jou!

Hele volksstammen rijden in Transporters, T2 en T3, naar Zuid-Frankrijk zelfs van uit ons land, je maakt mij niet wijs dat die dingen beter rijden, veiliger zijn of meer comfort hebben. En dat zijn de mensen die zulk soort busjes (misschien) ook kopen.
Daar moet je van houden, ik geef eerlijk toe, zelf zou ik waarschijnlijk ook liever in een iets modernere auto zo'n rit doen.
 
@ potjr

Waardeer je bijdragen over Russische auto's zeer. Graag mee doorgaan, erg leuk.
 
Mijn ervaringen met de Buchanka zo'n 20 jaar geleden (ik neem aan dat er constructietechnisch nog steeds weinig aan veranderd is): er zit een ontiegelijk stevig en lomp uitgevoerd recht toe-recht aan ladderchassis van U-profiel onder, en als je niet geeft om een beetje blikschade aan het front en de bumper kun je hem probleemloos als een shovel gaan gebruiken.... betekent voor de "veiligheid" dus ook dat de kreukelzone van de tegenpartij voornamelijk de klap van een ongeval moet absorberen.
Ik hoop alleen dat het blikwerk en spuitwerk wel van een heel stuk betere kwaliteit is geworden, want de roestkevertjes zaten er toen fabrieksaf al ingenesteld.

En ga ze qua rijcomfort a.u.b. niet vergelijken met de VW T2, want die zijn toch een stuk aangenamer afgeveerd… een vergelijking met een Suzuki Samurai, Land Rover series III of Jeep CJ gaat hier eerder op. (maar met een halve ton extra gewicht erin wordt het wel wat beter)
Is ook niet vreemd want de Buchanka is en blijft gewoon een terreinauto pur sang, en goede offroad capaciteiten gaan nu eenmaal ten koste van het comfort.

In Polen zit trouwens een bedrijf dat de Buchanka (en nog wat ander russisch spul) nieuw gerestaureerd als oldtimer kan leveren, dus oud chassis met nieuwe techniek.... heb je ook geen last van mrb, bpm en btw.:)
 
Eerder berichte ik al dat er een Bukhanka komt ter ere van het 60jarig bestaan. Vandaag kwam het heugelijke bericht dat dit model ook naar ons land komt!

28992991047_dc63e83874_c.jpg
 
En vandaag weet UAZ Nederland ons weer blij te maken met een nieuwtje:

43946785791_f9783c7734_c.jpg


De Patriot komt nu dus ook naar ons land, ik ben benieuwd. Verhoudingsgewijs is die natuurlijk de "beste" UAZ die je kunt kopen.
 
Ik hoop dat de autopers er ook aandacht aan gaay geven, op een leuke manier. Vind het too dat dit soort wagens leverbaar worden, zal zeker bij aannemers en grote bedrijven die sterke bedrijfswagens zoeken, een markt voor zijn.

Als de importeur zo wijs is de wagens van een goede dinitrol behandeling te voorzien zal mogelijke roest ook beperkt blijven.
 
Ik vind het ook jammer dat alleen Terrein.nu een test heeft gedaan. Maar goed, wie weet komt het nog.
 
Cdlop zei:
Ik hoop dat de autopers er ook aandacht aan gaay geven, op een leuke manier. Vind het too dat dit soort wagens leverbaar worden, zal zeker bij aannemers en grote bedrijven die sterke bedrijfswagens zoeken, een markt voor zijn.

Als de importeur zo wijs is de wagens van een goede dinitrol behandeling te voorzien zal mogelijke roest ook beperkt blijven.

Ik ben bang dat zowel het bedrijfsleven als de doorsnee consument nog niet zo happig zal zijn om met UAZ te gaan rijden... een fatsoenlijk dealernet met landelijke dekking is er niet, kennis van deze auto's ligt ook nog op een laag pitje, onderdelenvoorziening ook nog niet binnen 24 uur leverbaar, en de leasemaatschappijen zullen er ook nog niet direct voor in de rij gaan staan gezien de totaal onbekende restwaarde na 3 of 5 jaar.
Er zijn genoeg andere merken bedrijfsauto's te vinden die nu meer zekerheid bieden: Iveco, Ford, Mercedes en noem maar op.
UAZ zal nog stevig aan de weg moeten timmeren alvorens in Europa een vaste voet aan de grond te kunnen krijgen.
 
Pjötr zei:
De Patriot komt nu dus ook naar ons land, ik ben benieuwd. Verhoudingsgewijs is die natuurlijk de "beste" UAZ die je kunt kopen.

Die vind ik juist het minst interessante. De Hunter en Buhanka zijn leuke nostalgische dingen met een lekker opvallend uiterlijk. De Patriot is qua design niet helemaal bij de tijd maar ook niet retro, echt zoveel karakter als de andere modellen heeft hij imo niet.
 
Staan overigens ontzettend aardige filmpjes op YouTube van de diverse UAZ modellen. Terreinvaardigheid is niet te geloven zo goed, wat zijn dit sterke wagens!
 
Er zijn ook genoeg filmpjes op YouTube te zien dat deze voertuigen offroad niet voor elke chauffeur geschikt zijn.:)
 
In de komende nieuwe Autovisie een uitgebreid artikel over de Buhanka, ben benieuwd, kijk ernaar uit.
 
Leuk dca492 , ik zal maar even naar de kiosk rennen!

@ Carfanatic..
Leuk bedankt! Tof dat je dus ook leuke/interessante filmpjes kan delen. Ik was de vorige keer misschien niet zo vriendelijk, maar dit kan ik wel waarderen van je(y) (y) Ben je letterlijk in mijn achting mee gestegen! Mag je vaker doen :D
 
[size=large]UAZ verteld over de aankomende modernisering van de Patriot-familie[/size]

2878208.jpg


Eind augustus, tijdens de internationale motorshow in Moskou, zal de Ulyanovsk Automobile Plant (UAZ) een gemoderniseerde Patriot-familie presenteren. Aan de vooravond van dit evenement onthulde het bedrijf enkele details over de update van zijn vlaggenschiplijn.

De belangrijkste verandering is dat de UAZ Patriot wordt uitgerust met een ZMZ Pro-motor. Dit is een gemoderniseerde versie van de bekende ZMZ-409, 15 pk. meer vermogen en het maximale koppel wordt verschoven naar lage toerentallen. De nieuwe SUV-motor is dynamischer en flexibeler, en wordt nu alleen nog gebruikt in de Profi, de (ietwat terreinachtige) vrachtwagen van UAZ.
2878210.jpg

de oude versus de nieuwe motor

Andere belangrijke veranderingen zijn een nieuwe vooras met draaiende open vuisten en een stijver stuurtrapezium.
Ook deze onderdelen zijn afkomstig van de Profi. Met de modernisering van de Patriot zal de hoek van de kingpins (wiel) veranderen en een stuurdemper worden geïnstalleerd.
2878218.jpg

De nieuwe vooras.

Door deze aanpassingen wordt de draaicirkel verminderd met 0,8 m en verbetert ook de handeling.
2878216.jpg


De bijgewerkte Patriot gaat dit najaar in productie. Eerder werd al gemeld dat de 2019 Patriot ook leverbaar wordt met de Punch 6L50 6-traps automatische versnellingsbak van Punch Powerglide.

2878222.jpg

De vernieuwde Patriot.
bron
 
Waar we vroeger in de Fiat 127/Lada 1200 of Simca 1100 en BMW 1602 zaten, daar waren toen ook geen airbags, ABS of wat voor systemen ingebouwd.
In mijn beleving zijn dit soort UAZ busjes, puur voor liefhebbers waar ik er ook eentje van ben.
Alleen moet je wel inzien dat je tov moderne auto's, natuurlijk wel anders instapt met een andere rijbeleving in gedachten, en jezelf ff moet overgeven.
Dan is er geen probleem en niet vergelijken met huidige auto's.


Chauffeurs in een UAZ zullen zeker anticiperend rijden, omdat je je bewust bent van het ontbreken van airbags etc.
Harder dan 90/100 op de snelweg zou ik persoonlijk niet gaan, onthaasten is prima.
De Bukhanka lijkt me aantrekkelijk in camper uitvoering, diverse op YouTube gezien.
De airco, deurvergrendeling en electrische ramen zijn onverwoestbaar, geweldig.
Het zit er niet op dus kan nooit kapot.

Jammer dat de poen er niet voor is, ik hou wel van iets opvallends als dit.
Tenminste, in West Europa is dit opvallend.
Tegen mijn Mercedes Sprinter automaat kan dit niet op.
Maar de UAZ is zo basic en eenvoudig ongecompliceerd, dat het weer trendy is.
Plus vierwielaandrijving en diff-lock, waar je de Sprinter liever niet laat komen.
 
UAZ Nederland maakte vandaag bekend dat de Patriot Expedition naar ons land komt:

"Vanaf 24 september bij ons te bezichtigen.
Standaard oa voorzien van:
- Roofrack met ladder
- Sper op de achteras
- Lier
- Stuurstang beschermer
- All terrein banden
- Side bars"
39937544_243851923002165_4800512288501006336_n.jpg


39883749_243851466335544_6965633692148432896_n.jpg


39958371_243851589668865_3597332377971458048_n.jpg



Een paar dagen geleden werd dit concept al gedeeld, een Camper op basis van de Profi.... Ook gaaf:
39496828_239122146808476_1562550870841753600_n.jpg


39288510_239121793475178_8693785934849638400_n.jpg
 
dca492 zei:
Wat een stoere wagen, prachtig!

Inderdaad, laat maar komen he? Nog toffer is deze proefballon!

Op de Facebookpagina van UAZ-Nederland staat het volgende:
Wij van UAZ Nederland zijn bezig met het ontwikkelen van een UAZ Bukhanka camper.
De basis hiervoor zal de UAZ Bukhanka gesloten bestelwagen zijn met rondom ramen.
Deze wordt voorzien van een:
Pop-up dak.
Basis keuken met spoelbak en kraan.
Waterpomp met 2 watertanks.
Gas kooktoestel.
Tafel.
Zit / slaapbank.
De prijs zal net onder de €24000,00 incl. BPM en BTW liggen.
Zou hier interesse voor zijn?

39933137_244748986245792_8914724743387545600_n.jpg
 
Ik denk dat dit een serieus alternatief is voor de oudere VW campers. Prijs in netjes.
 
P. Klieder zei:
Ik denk dat dit een serieus alternatief is voor de oudere VW campers. Prijs in netjes.

Inderdaad, natuurlijk mag je hem niet met modernere wagens vergelijken, maar zoals iemand op de pagina al zei, ruim onder de prijs van nieuwere campers. Ik kreeg pas bijna een hartaanval van wat die dingen kosten. 50.000 is niets lijkt het haast.
 
Carfanatic zei:
Zouden ze al een UAZ verkocht hebben?

ik denk het niet, heb ook het idee dat de Patriot en de Bukhanka die ze nu hebben, echt voor promotie zijn. Maar goed we zullen zien.
 
Op het plaatje ziet die Buchanka-camper er wel geinig uit, maar dan gelieve wel met een strak gelijnde 2-tone lak en de standaard stalen velgen i.p.v. die Suzuki Grand Vitara velgen.... zo lijkt het (naar mijn idee) een beetje te veel op een goedkope pimp-actie wat juist afbreuk doet aan het leuke retro-uiterlijk.

En een dieseltorretje erin zou ook leuk zijn.
 
P. Klieder zei:
Ik denk dat dit een serieus alternatief is voor de oudere VW campers. Prijs in netjes.

Dat denk ik niet. Rijders van een oude VW camper rijden daarin omdat het een oude VW camper is, met herinneringen aan de jaren 60-70-80. Ze hebben hem niet omdat ze zo nodig met een zwaar verouderd voertuig onderweg willen zijn.
 
BENZine zei:
P. Klieder zei:
Ik denk dat dit een serieus alternatief is voor de oudere VW campers. Prijs in netjes.

Dat denk ik niet. Rijders van een oude VW camper rijden daarin omdat het een oude VW camper is, met herinneringen aan de jaren 60-70-80. Ze hebben hem niet omdat ze zo nodig met een zwaar verouderd voertuig onderweg willen zijn.

whahahaha, wat een geniale opmerking maak jij zeg... Ik kom echt niet bij....

Man man man, als je wat wilt zeggen prima, maar zorg dan dat het ergens op slaat... Lang niet elke rijder van een oude auto en/of camper rijdt hier in omdat het herinneringen aan die jaren geeft, nee men rijdt hier in omdat ze het model of het merk tof vinden. Of omdat het misschien een ding is wat al jaren in de familie is. In vele gevallen is de rijder nog niet eens geboren toen de VW camper nieuw was. Hoewel er natuurlijk zeker ook wel een groep(je) is die de auto kent uit zijn of haar jeugd.

Maar kun je niet gewoon wegblijven uit de topic's over de Oost-Europese merken? Want je opmerkingen voegen echt helemaal niets toe... En daar komt bij, als je iets totaal niet boeiend vind, waarom neem je de tijd om het te lezen, en te reageren?
 
Ook hier een topsfeertje

Ik heb niks met VAG en niks met UAZ

Ik vind die oude T1's en T2's wel mooi
Zo'n Bukhanka heeft ook wel wat en zou van mij een duimpje omhoog krijgen

Toch.... als ik mag / moet kiezen stap ik liever in een 1950 T1 dan in een 2018 Bukhanka
 
Precies, deze reactie van meneer Pjotr lijkt in zoverre nergens op dat ik daar maar niet inhoudelijk op zal reageren. Ik heb er echter wel een melding van gemaakt.
 
Het kan aan mij liggen Benzine..
jij geeft elders aan dat je alles uit Rusland niet boeiend vind.. dat mag en dat kan.. vervolgens reageerde in een topic wat je dus niet boeiend vind, met een opmerking die echt onzinnig Is en nergens op slaat. En ik vraag je weg tr blijven...Zodat de bedroevende sfeer op het forum nog een beetje wat blijft,

En dan ben ik degene die je meldt? :rolleyes:

Ik begrijp het reageren om te reageren niet, als jij iets niets aan vindt, dan negeer je dat toch? Waarom moet je het onderwerp toch nog even de grond in boren?

Ik begrijp die tendens niet, en daardoor haken de paar mensen die nog wel moeite doen of om topics te openen en te reageren ook af... vandaar mijn opmerking, blijf dan weg, dan heeft het handje vol wat het Russische nieuws wel boeiend vind ook een leuke forum tijd.
 
Wat een onzin Pjotr. Op een openbaar forum mag iedereen reageren waarop hij dat wil, als je daar niet tegen kan kun je beter een besloten Facebook-clubje beginnen. Bovendien reageer ik gewoon netjes, geef gewoon mijn mening zonder iemand persoonlijk aan te vallen. Konden we dat van jou ook maar zeggen, jij bent zelf degene die de sfeer in dit topic verziekt.
 
Ik vind het een leuk, enthousiast topic over een vrij onbekend merk. Heerlijk om te volgen. Leuk om te zien wat ze in Rusland nog fabriceren, en dat er mensen zo (goed) gek zijn om die dingen hierheen te halen. Een erg leuk, informatief topic. Dat ikzelf niet snel een auto met verouderde techniek zou kopen is een ander verhaal. Maar om nou elke keer te zeggen dat het verouderd is en de sfeer verpesten is toch helemaal niet nodig???

@Pjötr:ga alsjeblieft door met dit en soortgelijke topics. Laat je niet van de wijs brengen!
 
Er liggen een aantal mensen onder het vergrootglas. Je reageert vriendelijk en inhoudelijk, of je reageert niet. Ik ben klaar met bepaalde mensen die het forum aan het verzieken zijn.

Terence
Autoweek moderator
 
Bedankt Terence! en F Mitsi (y)

Goed, gisteren deelde UAZ Nederland dit filmpje, met alle wagens die geleverd kunnen worden EN die het noemen waard zijn:
[video]https://www.facebook.com/124614418259250/videos/1042088295951924/[/video]
ook te bekijken zonder een Facebook-account

Forummer Flipper 740 wist te vertellen dat UAZ in Belgïe werd verkocht, en dat de verkochte wagens uit Tsjechië komen.

Toevallig ik sprak ik vorige week mijn kameraad die bij Lada werkt(e) en hij vertelde me over deze website:
Madeinrussia
Dit bedrijf haalt Russische auto's naar Duitsland. En werkt samen met het bedrijf in Tsjechië. Bijzonder is wel, dat deze bedrijven als officiële distributie-verdelers worden gezien door UAZ.
44357177272_5515d2c76f_c.jpg
 
Zowel de Bukhanka als de Patriot zien er ieder op zijn eigen terrein prima uit. Als je ziet dat de VW t1 in Samba uitvoering (met raampjes) in goede staat boven de ton kost, dan is deze Bukhanka Hipster geen verkeerde koop.
Retro is tenslotte in. In films en ook reclame rijdt de 'held' heel vaak in een klassieke auto. Want dan laat je wat zien over je smaak en wie en wat je bent. En dat hoeft niet altijd een hele dure te zijn. Neem nu de Lada. Vroeger wilde je er echt niet dood in gezien worden (op sommige liefhebbers na) maar nu is het een gewilde cult auto geworden. Een nieuwe auto is leuk maar prive rij je in een auto waar je echt iets mee hebt.
Nu de Landrover Defender niet meer wordt gemaakt is er een gat gevallen waar de Patriot heel goed in zal passen.
De Mercedes G kost net zoveel als een nieuwe Bentley dus die reken ik niet mee.
Hoewel ik zelf nooit in een Russisch product heb gereden heb ik van zowel de Bukhanka als de Patriot het vertrouwen dat beide, zeker in de Nederlandse omstandigheden, het hier zonder moeite een jaar of 25 zullen volhouden met een max jaarkilometrage van een 15-20.000 per jaar, en misschien nog wel meer. Veel mensen die bijv een paardentrailer of boottrailer hebben zullen de Patriot als stevige sleper in hun zoektocht niet mogen overslaan.

Ik hoop er snel meer van te zien, zowel hier als op de weg.
 
Erg leuk topic Pjötr. (y)

Interessante auto's uit een prachtig land met intrigerende volkeren met een rijke(re?) cultuur. Volkeren met een ongekend incasseringsvermogen waar wij in het Westen nog wat van kunnen leren. En wie viert er hier 9 mei? Hoewel de aandacht altijd naar D-Day gaat hebben we minstens zoveel aan de Russen te danken.

Het volk is ongelijk aan het regime.
 
@Carfanatic

Wat een goede prijzen eigenlijk voor zo'n stoere terreinwagen, ik verwacht dat deze wagen nog best wel eens verkocht kan gaan worden, Autovisie zou er binnenkort mee gaan rijden, ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan