UAZ , de 4x4 uit Rusland

Echt leuk merk. Ik ben van huis uit niet zo'n positivo maar ik vind zo'n witte basis Patriot gewoon gaaf. En voor weinig geld. En ik denk dat het serieus goede wagens. Geen idee waarom. Misschien vanwege de filmpjes over de Bukhanka. Die laat zich door niets stoppen.
 
Wat een charme, vooral de Bukhanka is een érg leuke auto voor erbij, en nog praktisch en 4X4 ook.
 
UAZ Nederland meldt dat ze een nieuwe flyer hebben, waar nu alle modellen opstaan!
40677396_249246009129423_8668834219264311296_n.jpg


Op newsdrom las ik het volgende artikel:
[size=x-large]UAZ certificeert Pickup voor export naar EU-landen[/size]
2891030.jpg


Ulyanovsk Automobile Plant heeft het model van Pickup voor export naar de EU-landen gecertificeerd . Goedkeuring van het type voertuig (OTC) is uitgegeven door het Ministerie van Transport en Infrastructuur in Italië, het document stelt UAZ in staat om het model in alle andere EU-landen te verkopen.

UAZ ontving een certificaat voor een vereenvoudigde regeling - met de beperking van verkoopvolumes. UAZ kan tot 1.000 pickups verkopen in de Europese Unie. De goedgekeurd auto is er eentje met de ZMZ-409 motor, die een biobrandstofmodificatie heeft en dus op benzine als op gas (methaan) kan rijden. De motor voldoet aan de huidige EU-milieueisen van Euro-6. LPG Lovato-gasmotormateriaal wordt in Italië geïnstalleerd.

"UAZ Pickup is het eerste model dat onze partners in Italië hebben gehomologeerd. In de plannen van de Italiaanse distributeur om ook SUV Patriot en lichte vrachtwagen UAZ Profi aan te passen . [...] Met de komst van het Europese conformiteitscertificaat hopen we op een aanzienlijke uitbreiding van de verkoop in westerse landen, "citeert de persdienst van het bedrijf de woorden van UAZ-exportdirecteur Andrey Dorofeev.

Leuk om te vermelden is nog wel dat UAZ al een langdurige band heeft met Italië. De eerste leveringen van UAZ-469 en UAZ-450 dateren al uit de jaren 60 door Michelangelo Buonarroti en later was er de samenwerking met de firma "Marbroz" van de Martorelli broers. In 1978 werd UAZ-469 bekroond met de "Silver jack" - de eerste prijs van het Italiaanse kampioenschap in autocross in San Remo.
UAZ-voertuigen worden nog steeds gebruikt om toeristen naar de vulkanen van de Vesuvius en de Etna te vervoeren. SUV's uit Ulyanovsk worden ook gebruikt voor mijn reddingswerk, geologische verkenning, levering van water en voedsel aan afgelegen bergdorpen.

Aan het begin van deze eeuw probeerde UAZ terug te keren naar de Italiaanse markt met de hulp van De Tomaso. In Moden moest het een grootschalige assemblage van UAZ's organiseren met VM Motori turbodiesels, maar het project stopte door de dood van De Tomaso-eigenaar Alejandro De Tomaso. In totaal zijn er in Italië ongeveer 13 000 UAZ verkocht.
gen240_2891034.jpg

UAZ Martorelli uit de jaren 80
 
Er zijn weer enkele leuke nieuwtjes op het UAZ front te melden. Zo is er een 2019 model, en zijn er enkele nieuwe wagens in Nederland aangekomen..

42611813_256302105090480_1725062237070032896_n.jpg

Een mooie oranje Patriot Expedition!
42727749_256302098423814_1762456369832656896_n.jpg

En een Hunter.

Eind oktober komen er een paar Bukhanka's naar ons land, en ook het camperproject is in volle gang.

Verder meldt men dat de 2019 versie ook naar ons land komt, de auto die pas in Moskou onthult is:
43879199_261437014576989_1709838871518248960_n.jpg

"Met trots presenteren wij de UAZ Patriot model jaar 2019. De grootste wijzigingen zijn onderhuids. Te weten:
Nieuwe motor 150 pk en 285 Nm bij 2650 Rpm. Hoog koppel bij een zeer laag toerental.
Schakelpook demper. Minder schakel en versnellingsbak geluiden in de cabine.
Standaard stuurdemper en aangepaste vooras geometrie. Betere wegligging en stuur eigenschappen.
Aangepast veersysteem. Meer comfort op de openbare weg.
Verbeterde geluidsisolatie. Nog minder motor en omgevingsgeluid in de cabine.
Kortom: De UAZ Patriot 2019 biedt nog meer rijcomfort en rijplezier.
Kom hem proberen bij UAZ Nederland.

UAZ. Waar de weg ophoud en het avontuur begint."
 
Het blijft in ieder geval niet bij 1 demonstratie-exemplaar en dan een hele tijd doodse stilte, dat is wel mooi om te zien(y)
 
In Mother Russia kost ie 8500 euros en in het belastingparadijs Holland .... 33.000 euro :D Ik neem nog een :T
 
De volledige UAZ NL prijslijst grijs kenteken staat inmiddels online zie ik. Het bijzondere aan de grijs kenteken wetgeving is dat de BPM berekening heel anders is dan bij personenauto's Als ondernemer heb je niets te maken met BPM, maar als je als particulier een grijs kenteken auto wil kopen wel natuurlijk.

1m3y1lu.png


Het leuke in het geval van UAZ is dat de BPM bij een bedrijfsauto een vast percentage is van de catalogusprijs en niet (zoals bij personenauto's) een CO2 uitstoot gebaseerde zeer progressief oplopende heffing. Resultaat is een BPM bedrag van 'slechts' € 4.500,- op een Bukhanka dubbel cabine. Volgens de prijslijst koop je dus nu als particulier voor € 23.300,- incl. BTW en BPM een ultra robuuste 4x4 terreinbus met 5 zitplaatsen en haast oneindig grote bagageruimte.

Wegenbelasting is lager dan bij een personenauto van hetzelfde gewicht, voor de dubbel cabine Bukhanka van ca. 2.000kg betaal je als particulier ca. € 65,- per maand.

Kortom: Als particulier koop je voor minder dan een nieuwe Suzuki Jimny de ultra veelzijdige, super stoere Bukhanka dubbel cabine en de wegenbelasting is ook niet idioot hoog. Ik zou als UAZ Nederland mijn pijlen ook zeker richten op de particuliere avonturiers. Op geel kenteken zijn dit soort auto's stuk voor stuk onbetaalbaar vanwege de CO2 gerelateerde BPM, op grijs kenteken speelt dit veel minder.

Het is dat mijn vrouw er niet dagelijks in wil rijden....
 
Het zal me benieuwen hoe het gaat verlopen met UAZ in Nederland, 1 dealer voor rayon Nederland is toch wel wat aan de magere kant.
Ik hoop in ieder geval toch dat het een blijvertje gaat worden, met name de Hunter en Buchanka staan door het retro-uiterlijk lekker dwars op de grote grijze massa van het moderne mobiele blikgoed.
Prijstechnisch is het in ieder geval allemaal aardig gunstig, en ook de accessoire lijst is al aardig compleet. (al zou ik de prijs voor de Buchanka-snorkel nog wel eventjes goed na calculeren:))
 
Muddy Bandit zei:
Het zal me benieuwen hoe het gaat verlopen met UAZ in Nederland, 1 dealer voor rayon Nederland is toch wel wat aan de magere kant.
Ik hoop in ieder geval toch dat het een blijvertje gaat worden, met name de Hunter en Buchanka staan door het retro-uiterlijk lekker dwars op de grote grijze massa van het moderne mobiele blikgoed.
Prijstechnisch is het in ieder geval allemaal aardig gunstig, en ook de accessoire lijst is al aardig compleet. (al zou ik de prijs voor de Buchanka-snorkel nog wel eventjes goed na calculeren:))

Dit is een wagen voor liefhebbers en die rijden wel een blokje om, om er 1 te kopen, lijkt mij geen probleem. Daarnaast denk ik oerdegelijke techniek en wellicht ook bij een universeel garage te onderhouden.
 
Ik denk dat zo'n busje ook weer niet teveel moet worden geromantiseerd. Het is natuurlijk een lawaaiig, oncomfortabel ding met een totale afwezigheid van passieve en actieve veiligheid. UAZ busjes staan volgens mij bekend als onbetrouwbaar, maar ze zijn wel gemakkelijk te repareren, waardoor ze zo populair zijn in Centraal-Azië. Als alternatief voor een Volkswagen T2 of iets dergelijks is het natuurlijk wel leuk.
 
D-C zei:
Ik denk dat zo'n busje ook weer niet teveel moet worden geromantiseerd. Het is natuurlijk een lawaaiig, oncomfortabel ding met een totale afwezigheid van passieve en actieve veiligheid. UAZ busjes staan volgens mij bekend als onbetrouwbaar, maar ze zijn wel gemakkelijk te repareren, waardoor ze zo populair zijn in Centraal-Azië. Als alternatief voor een Volkswagen T2 of iets dergelijks is het natuurlijk wel leuk.

Even vanuit mijn eigen ervaringen van 20 tot 25 jaar geleden:
De schaars aanwezige elektra was altijd een drama door vocht en corrosie, de éérste 1000 km waren technisch kritiek maar eenmaal ingereden en de fabrieksaf ingebouwde kinderziektes (montageslordigheden) hersteld een probleemloze auto die door elke dorpssmid of stalhouder onderhouden en gerepareerd kan worden.
Roest was de meest beperkende factor en daar werden ze destijds nieuw al mee afgeleverd.
Het rijden ermee kun je een beetje vergelijken met de welbekende Citroën 2CV, alleen waggelt de eend over de weg en huppelt de Buchanka over de weg.
Ik heb elke kilometer ermee met een grote grijns op m'n gezicht gereden, maar kan me ook goed voorstellen dat er velen zijn die na 25 kilometer bijna huilend eruit stappen en er nooit meer in willen.

Veiligheidsvoorzieningen zijn er trouwens royaal ingebouwd, echter niet in de vorm van moderne technische snufjes maar meer als beperkende factor:
- inhalen doe je niet want je rijdt toch ongeveer continu vooraan in de file
- medeweggebruikers houden automatisch ruim afstand als ze zo'n vreemd ding zien en passen noodgedwongen hun snelheid wel aan
- te hard rijden gaat je ook niet snel lukken door de kalendergemeten acceleratietijd
- dankzij het rijcomfort ga je al ruim binnen de gestelde 2 rij-uren een kwartiertje aan de kant om je benen te strekken zodat vermoeidheid ook geen rol kan gaan spelen
- telefoontjes plegen is zinloos zolang je rijdt want niemand verstaat je, en eventjes appen gaat ook niet lukken want met slechts 1 slap handje aan het stuur huppelt de Buchanka al alle kanten op waar je totaal niet heen wilt.

Kortom een auto met een zeer eigen karakter waarin eigenlijk iedereen verplicht een jaartje zou moeten rijden, want in zo'n oude Buchanka leer je namelijk nog anticiperen, onthaasten en voertuigbeheersing. :cool:
 
Klinkt als een ideale strafauto voor rijdende appers / bellers :)

Naast de boete van 240€ verplicht een maandje in een Buchanka
 
Lycan Capri zei:
Klinkt als een ideale strafauto voor rijdende appers / bellers :)

Naast de boete van 240€ verplicht een maandje in een Buchanka


Het gaat volledig tegen mijn principes in, maar in dat geval zou ik jaarlijks wel een keer m'n mobiel gaan hanteren als oom agent me kan zien.:)
 
Muddy Bandit zei:
Lycan Capri zei:
Klinkt als een ideale strafauto voor rijdende appers / bellers :)

Naast de boete van 240€ verplicht een maandje in een Buchanka


Het gaat volledig tegen mijn principes in, maar in dat geval zou ik jaarlijks wel een keer m'n mobiel gaan hanteren als oom agent me kan zien.:)

Nee, jij vind het veel te leuk om in zoiets te rijden:)

Het moet wel een straf zijn. Dus het is wel ideaal voor al die verwende nesten die gewend zijn aan hun (adaptieve) cruisecontrol, lanekeeping-assist, stuurbekrachtiging enz

Laat die maar eens lekker afzien. Misschien dat ze dan hun aandacht weer bij het verkeer leren houden
 
Vandaag is de nieuwe website van UAZ online:
44872038_265095950877762_1398414967593500672_n.jpg


Nu ook met leuke/interessante filmpjes:
42393289_263456894375001_1158523224292589568_n.jpg


En ook is er meer informatie over de camper bekend:
44373147_263456854375005_5151638200095080448_n.jpg
 
Goed nieuws, sterker dubbel goed nieuws bij UAZ Nederland!

45008537_266741340713223_8350427325581492224_n.jpg

Als eerste is vandaag de eerste Bukhanka afgeleverd in ons land!

En nieuwtje 2 is dat de UAZ Profi vanaf 15-11 te bezichtigen is in ons land.
Dit veelzijdige werkpaard met een laadvermogen tot 1500 kg, met de keuze van 2 wiel of 4 wiel aandrijving, dubbele of enkele cabine. en verschillende opbouwen, is tevens te leasen.

45093855_266734637380560_1232431532623265792_n.jpg


45015590_266734670713890_2244030424005214208_n.jpg
 
Super dit! Ik hoop echt dat dit een schare liefhebbers oplevert. Zeer gaaf!
 
Ik dacht even dat ik afgelopen vrijdag een Bukhanka hier door de stad zag rijden, maar dat zal dan iets soortgelijks zijn geweest.
 
Ik zie de Bukhanka toch vooral als een betaalbaar alternatief voor de hipster die zich geen T2 kan veroorloven maar wel de beleving er van wil (en eigenlijk nog een stuk exotischer). We zullen ze niet massaal tegen gaan komen, maar af en toe een exemplaar is natuurlijk genoeg voor de grijns op het gezicht in het verkeer.
 
UAZ heeft het de afgelopen dagen druk gehad!
46491687_274039209983436_8174806619654193152_n.jpg

Niet alleen is de eerste de Profi in ons land aangekomen:
46485729_274039083316782_3103059114821943296_n.jpg


Volgens het bericht op Facebook krijgt de auto nog een andere bak en een 3,5 tons trekhaak.
46486122_274039076650116_3181161892508860416_n.jpg


46516155_274039163316774_6359942668033720320_n.jpg


Leuker voor "ons", de autofans, is dat er nog een levering was:
46492483_274054989981858_7365904204386271232_n.jpg


Ditmaal niet 1, geen 2 maar zelfs 6 Bukhanka's!
46460852_274055013315189_467582961982636032_n.jpg


46468568_274055019981855_6005945910104686592_n.jpg


46449264_274055109981846_9111152362545741824_n.jpg


Er zijn zelfs 3 van deze jubileum Bukhanka's geleverd....
46501272_274055186648505_5396233984852099072_n.jpg


46519990_274055206648503_8917180687291777024_n.jpg

Nog mooier is misschien wel dat alle 6 Bukhanka's al zijn verkocht!

Fantastisch nieuws natuurlijk!

UAZ. Waar de weg ophoudt en het avontuur begint.
 
Pjötr zei:
Nog mooier is misschien wel dat alle 6 Bukhanka's al zijn verkocht!

Fantastisch nieuws natuurlijk!

UAZ. Waar de weg ophoudt en het avontuur begint.

Pff volgens mij is dit hele topic gewoon verkapte reclame..
 
speedtouch zei:
In welk jaar begon de produktie van de Bukhanka?

In 1965 begon men met de 452, die tegenwoordig dus als Bukhanka door het leven gaat. Dat is echter een doorontwikkeling(opvolger) van de UAZ-450, die tussen 1958 en 1966 is gemaakt.
 
Welke deuken vraagt i :rolleyes:

pic upload
Die 2 sowieso en het hele zijkantje ziet er in de reflectie niet top uit.

en zulke kieren vallen niet meer onder "charme" :) eerder onder bouwen met Vodka ;)
 
Hoeft toch ook allemaal niet strak te zijn, juist charme. Vind deze wagens er erg leuk uitzien en oersterk. Zal best een markt voor zijn, goede dinitrol behandeling geven en roest maakt geen schijn van kans.
 
Die groene is idd gewoon een splinter nieuwe auto.

De bukhanka word gemaakt in een simpele fabriek met de hand nog op de zelfde manier als in de jaren 60 gedaan werd.

Als je met zulke afwerking niet kan leven dan is een bukhanka duidelijk niet voor jou.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele geheel strakke bukhanka gezien. Maar toch zijn ze geweldig.

De bukhanka camper staat op dit moment bij de camper bouwer.

https://www.uaznederland.com/nieuws
 
Voila, onze Farmer (2106)

https://www.flourpower.be/uaz2019.jpg


Vreselijk content van. Alles dat de oorspronkelijke LR Defender heeft/had maar voor minder geld want je betaald niet voor 'de naam'.

Heel die discussie over afwerking en rijkwaliteit ontgaat mij toch een beetje. Voor de klagers: kruip eens in een landrover. en dan niet die sjanette-modellen hé.. ;-)
 
Even flink wat stof afblazen!

Inmiddels is door de oorlog UAZ Nederland omgevallen. Helaas, maar omdat de UAZ-modellen nog altijd worden gebouwd zal ik in dit topic de nieuwsberichten over de wagens wat brengen.

UAZ Patriot met JAC turbodiesel: vermogen en koppel onthuld​


4323643.jpg

De 2,0-liter JAC turbodiesel in de Patriot-uitvoering heeft een vermogen van 136 pk. en een koppel van 320 Nm, zo meldde de krant Izvestia, wiens correspondent een ritje achter het stuur van een werkend prototype van de nieuwe versie van de SUV mocht maken.

De diesel-Patriot beschikt over een goede trillingsisolatie in de cabine. Dit is onder meer te danken aan nieuwe motorophangingen, zo schrijft de publicatie.
Andere kenmerken van de auto zijn onder meer een "korte" eerste versnelling die is ontworpen om te kunnen wegrijden met een volle lading, een kabelaandrijving voor een handgeschakelde zesversnellingsbak en een elektronische regeleenheid voor de tussenbak.
Het gefluit van de turbine van de motor is duidelijk te horen in de cabine, aldus de auteur van het artikel in Izvestia.
UAZ verwacht dat de Patriot met dieselmotor 15-20% van de vraag naar SUV's zal dekken. Dat betekent dat er naar verwachting 2.000 van deze auto's per jaar verkocht zullen worden.

Laten we niet vergeten dat de productie van JAC-turbodiesels sinds 2023 plaatsvindt in de Sollers-fabriek in Yelabuga . Bij ZMZ wordt een handgeschakelde zesversnellingsbak gemonteerd. Momenteel wordt de combinatie diesel-handgeschakelde versnellingsbak gemonteerd op de lichte bedrijfsvoertuigen van Sollers.

De serieproductie van de Patriot met turbodieselmotor start tegen het einde van het jaar.
UAZ is, net als ZMZ, onderdeel van Sollers.


Bron: het Russische Newsdrom
 

UAZ-assemblagelocatie geopend op Cuba​


gen340_4331475.jpg

In Cuba is een fabriek geopend waar UAZ SUV's en vrachtwagens worden geassembleerd uit geïmporteerde Russische voertuigbouwpakketten. Het bedrijf werd opgericht door de partner van UAZ in dit land, en specialisten uit Oeljanovsk hielpen de eilandbewoners.

De eerste UAZ die in Cuba werd geassembleerd, was de Patriot SUV; De Russische vicepremier Dmitri Tsjernysjenko maakte er een kort ritje in toen hij als onderdeel van de Russische delegatie aanwezig was bij de feestelijke opening van de fabriek.

Er wordt verwacht dat Cuba jaarlijks zo'n 1.500 SUV's en vrachtwagens zal kopen.

Bron: het Russische Newsdrom

Wroom heeft over het zelfde nieuws ook een artikel gemaakt, iets uitgebreider, maar met andere cijfers. :

UAZ SUV's worden nu in "Amerika" geassembleerd​

Nieuws 06.04 ✦ 9
17319img1.jpg

De assemblage van UAZ-voertuigen is gestart in Cuba. Het lokale bedrijf EISA werd partner van de Russische fabriek.
In Cuba, een eilandstaat in Latijns-Amerika, worden de modellen Patriot en Pickup geproduceerd en in de toekomst is het de bedoeling om hier ook de productie van Profi- bedrijfsvoertuigen te organiseren . De auto's worden geproduceerd uit Russische onderdelen, waarbij gebruik wordt gemaakt van de eenvoudigste methode van grootschalige assemblage. EISA verwacht tegen het einde van dit jaar ongeveer 300 UAZ's te produceren.

Auto's voor de Cubaanse markt zijn aangepast aan het tropische klimaat. Ze gebruiken verschillende oliën en thermostaten en gebruiken siliconen slangen.

Bron: het Russische Wroom

Ik zit me nu eigenlijk heel hard af te vragen of er eigenlijk nog meer auto's door andere merken in Cuba worden gebouwd.
 

UAZ beloofde om meerdere nieuwe producten tegelijk uit te brengen​

Nieuws 12.03 ✦ 9
17220img1.jpg

UAZ CEO Alexey Spirin sprak in een interview met Izvestia over de veelbelovende projecten van het bedrijf. Hier zijn enkele nieuwe producten die de fabriek aan het voorbereiden is.


Binnenkort worden de UAZ's uitgerust met een tweeliter turbodieselmotor en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Het gaat om eenheden van het Chinese bedrijf JAC en de productie ervan vindt al plaats in Rusland: motoren worden geassembleerd in Yelabuga, versnellingsbakken in Zavolzhye, regio Nizhny Novgorod.

In het tweede kwartaal van dit jaar zal de dieselmotor in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak worden geïnstalleerd op het commerciële model " Profi " en in het vierde kwartaal op de " Patriot ".
UAZ-Profi

UAZ-Profi

Ook aan het einde van het jaar zal UAZ een restyling van de Patriot doorvoeren : de SUV krijgt een vernieuwd design en meer opties.

De automatische transmissie zal in de nabije toekomst niet terugkeren in UAZ's: pas in 2026 begint het bedrijf met het bestuderen van deze kwestie. Tot 2022 waren de SUV's en pick-ups van Ulyanovsk uitgerust met een automatische zesversnellingsbak van Franse makelij.

Er zijn geen plannen om de productie van de welverdiende "Loaves" en " Hunters " te staken. Zoals de algemeen directeur van de fabriek opmerkte: “deze machines zijn gewild, ze zijn nodig”, ze hebben “hun eigen klanten.”
Begin 2026 zal UAZ beginnen met de productie van een SUV met een groot frame onder het merk Sollers, gebaseerd op het chassis van de Chinese JAC T9 pick-uptruck. En dit jaar zal dezelfde pick-uptruck in Oeljanovsk worden geproduceerd onder een Russisch merk.
 
Hoewel neit echt een nieuwtje, is dit wel een leuk artikel. "We" hebben het Russische Wroom gehaald:

Een oude Bukhanka camper die door 25 landen heeft gereisd, staat te koop in Nederland​

Nieuws 15.05
17507img1.jpg

Op een van de Nederlandse websites verscheen een ongebruikelijke advertentie voor de verkoop van een tot stacaravan omgebouwde Sovjet-‘Bukhanka’. Op de website Wroom.ru is te vinden wat voor soort machine dit is.
Deze UAZ werd in 1984 in de Sovjet-Unie geproduceerd. Blijkbaar werd de auto naar het leger van de DDR gestuurd om daar te 'dienen', en via Duitsland kwam hij uiteindelijk in Nederland terecht. In 2018 heeft de nieuwe eigenaar niet alleen een grote onderhoudsbeurt aan de auto uitgevoerd, maar hem ook omgebouwd tot een eenvoudige camper om mee te reizen.
17507img2.jpg


De "Bukhanka" beschikt nu over slaapplaatsen en een minikeuken met gasfornuis, spoelbak en watertank. Het interieur was bekleed met hout, er was een schuifdak in het dak aangebracht en er waren zonnepanelen op geïnstalleerd.
17507img5.jpg


17507img4.jpg


Zoals de eigenaar opmerkt, zijn veel onderdelen en constructies van de UAZ vervangen door nieuwe: de startmotor, de dynamo, de koppeling, de remmen, de schokdempers, de brandstofpomp, enzovoort. Bovendien werd de auto voorzien van BF Goodrich off-roadbanden.

De auto heeft ook enkele technische tekortkomingen. De verkoper waarschuwt dat het lakwerk van de auto niet in de beste staat verkeert en dat de motor vervangen moet worden door een nieuwe, omdat de originele motor voortdurend olie verliest. De opgegeven kilometerstand van de auto bedraagt 67.000 km.
17507img6.jpg


17507img3.jpg


Deze camper is in 25 landen geweest en nu heeft de eigenaar besloten hem te verkopen. Hij vraagt 17.950 euro voor de auto, wat volgens de huidige wisselkoers omgerekend ongeveer 1,6 miljoen roebel is.
17507img7.jpg
 
Terug
Bovenaan