Omdat ik vol interesse het nieuws uit Rusland volg, en er soms ook leuke stukjes voorbij komen over UAZ heb ik besloten om af en toe ook die nieuwtjes hier te plaatsen, maar dan ook echt alleen de nieuwtjes die er toe doen, of interessant zijn..
[size=large]UAZ presenteerde een vrachtwagen met een hybride motor[/size]
Op de industriële tentoonstelling "Innoprom-2018" in Yekaterinburg presenteerde UAZ een studiemodel van de Profi-truck met een hybride aandrijving.
De auto is ontwikkeld door het wetenschappelijk en technisch centrum van de Ulyanovsk Automobile fabriek in samenwerking met de specialisten van FSUE NAMI op basis van een UAZ Profi . De tentoonstelling heeft een versie met een dubbele vijfzits cabine en een bestelwagen.
De ontwikkeling van de hybride op basis van UAZ is al enkele jaren aan de gang, op de vorige Innoprom werd een model met een innovatieve krachtbron gedemonstreerd .
Het hybride systeem bestaat uit een 2,3-liter atmosferische benzinemotor (131 pk, 214 Nm koppel), een automatische zesversnellingsbak, een elektromotor (126,4 pk, koppel 288 Nm) , een tractiebatterij met een spanning van 365 V en een energiereserve van 14 kWh, evenals besturingselektronica. Het draagvermogen van de machine is 1,5 ton.
Het is gemeld dat de hybride "Profi" kan werken in drie modi - elektrisch, benzine en gemengd. Het gemiddelde brandstofverbruik is slechts 7,6 l / 100 km (op een commerciële vrachtwagen - 11,6 l / 100 km).
Op één brandstoftank kan Profi-hybride tot 855 km rijden. Wanneer men elektrische rijdt, bedraagt ​​de topsnelheid maximaal 74 km.Het prototype heeft ook een goede acceleratie : van een 0 tot 100 km doet de auto in slechts 10,7 seconden, dat is driemaal sneller dan een model met een conventionele motor.
De hybride modus wordt aangedreven door de werking van de verbrandingsmotor in combinatie met de automatische versnellingsbak. Deze modus wordt geactiveerd na een snelheid van 50 km / h, wanneer het elektronische systeem automatisch de verbrandingsmotor inschakelt om de gezamenlijke werking van de hybride energie te garanderen. Tot 50 km/h rijdt de auto elektrisch. Ook kan de auto alleen een ICE besturen (deze modus gaat de auto op besneeuwde wegen). In de modus van rijden op ICE is de maximumsnelheid van "Profi" 108 km/h, in de hybride - 141 km/h.
Een ander pluspunt van het hybride systeem is lage emissies. De auto voldoet aan de strikte milieunormen van Euro-6, evenals de veelbelovende Europese CO2-eisen, gepland voor invoering in de Europese Unie vanaf 2020.
Hoewel de "Profi" -hybride een prototype is, beweerden vertegenwoordigers van UAZ in maart dat in de productielijn van het bedrijf zo'n machine in 2021 zou verschijnen.
Bron