Trucks uit de jaren '60, '70 en '80

Idd de meest innovatieve ruitenwisser ooit. :)

Ik heb die gele ook ooit in het echt zien rijden, ergens in Duitsland was dat geloof ik. Echt heel apart als je zoiets voor het eerst in het wild tegenkomt. :eek:(y)

Er is ooit een SF/actie serie geweest in de jaren '80 waarin die Colani en Van Eck vrachtwagens in gebruikt werden

Nu je het zegt, er staat me wel iets van bij, iig die Colani.

Heeft iemand een idee welke serie???

Er is ooit een SF/actie serie geweest in de jaren '80 waarin die Colani en Van Eck vrachtwagens in gebruikt werden

Was dat niet Highwayman?

highwayman18.jpg

highwayman22.jpg

highwayman12.jpg

highwayman14.jpg

Overigens... zijn die Colani-dingen echt in productie geweest? Op de vorige pagina zie ik een paar foto's van die trucks en dat betekend dat het wel wat meer was dan een concept waarschijnlijk.

850CSi

Hm, de naam van die serie zegt me wel wat, maar zelfs als ik diep graaf in mijn geheugen kan ik me niet herinneren er ooit een aflevering van te hebben gezien. Wel van Auf Achse (Op Weg)met o.a. Manfred Krug, geweldige serie!

Voor liefhebbers van oude jaren '70/'80 trucks (en zeker ook personenwagens)is de film Theo tegen de rest van de wereld (Theo gegen den Rest der Welt, uit 1980)een echte aanrader btw! Met Theo op jacht achter zijn gestolen Volvo N10/12 combinatie aan:

theo_dvd.jpg

Zelfs al op DVD uitgebracht :confused:(y)

Auf Achse was toendertijd volgens mij een best wel populaire serie,
volgens mij een beetje in stijl zoals Cobra 11.

Voor liefhebbers van oude jaren '70/'80 trucks (en zeker ook personenwagens)is de film Theo tegen de rest van de wereld (Theo gegen den Rest der Welt, uit 1980)een echte aanrader btw! Met Theo op jacht achter zijn gestolen Volvo N10/12 combinatie aan:

Ik weet wel dat er een strip is geweest van Agent 327 met diezelfde Theo en zijn N10/N12..........

Auf Achse... ja, daar keek ik als klein jochie altijd naar. Het ging me toen overigens alleen maar om de trucks. Die blauwe Mercedes en de witte Volvo. :)

@PCR: Is Highwayman de serie die je bedoelt trouwens?

850CSi

Ik heb er geloof ik maar één aflevering van gezien. Kan me herinneren dat het erg creepy was. Maar goed, toen was ik nog klein. :D

850CSi

Ik heb er geloof ik maar één aflevering van gezien. Kan me herinneren dat het erg creepy was. Maar goed, toen was ik nog klein.

We schelen tenslotte bijna 10jr...............

Sorry, ik zal de 'ouwe truck' er buiten laten... :)

Ai, het is maar goed dat mijn lieverd nooit internet. :D

850CSi

Paar dagen geleden in een 2 maanden jongen Renault vrachtwagen mee mogen rijden.. Sjonge wat zijn die dingen al luxe... Vooral de raampjes bij de voeten vond ik erg leuk:D

Even dit topic omhoog schoppen want het is een schitterend topic.

Komt aan het einde ( Oktober ) van dit jaar ook weer de bedrijfsauto Rai??

Hoi,

mooie foto's en een hoop truck liefhebbers hier.

Ik wil het daarom hier eens proberen, iemand met een tip voor een andere plek ?

Ik zoek foto's van het bedrijf Stroomberg uit Ede, mijn vader was daar chauffeur vanaf 1965, tot in de jaren 80.
Zij reden voornamelijk met Torpedo Mercedes trucks.

Wie weet wat, bedankt !!!

Gr André (Zafiras)

Hij pas hier niet in dit topic, maar ik heb een nieuwtje van de vaderlandse bodem.

Let op: Daf is bezig om weer een vrachtwagen te gaan ontwikkelen met een neus.

Bron : Twentetransport.nl:T

17-04-2007%20xt%20105%20neus.jpg

Ziet er mooi uit, maar het is natuurlijk nog maar een studiemodel. Zou er nog vraag naar zijn?

Anderzijds worden er in Limburg met behulp van Australische componenten Iveco's omgebouwd naar torpedo, een geslaagde transformatie mag ik wel zeggen:
08-02-2007%20Iveco%20Strator%206x4%20(6).JPG

Die Iveco ziet er goed uit, maar die fopneuzen van DAF en Scania kunnen mij gestolen worden. Die zien er niet uit. Het kost je ook gelijk 3 meter lengte van de aanhanger. Anders mag je er hier niet mee rijden.

929V6 Schreef:
-------------------------------------------------------

Zou er nog vraag naar zijn?

In Amerika / australie zeker, en dan moet hij in de productie gaan bij de andere twee dochtermerken van Paccar!!(y)

---GT--- Schreef:
> Die Iveco ziet er goed uit, maar die fopneuzen van
> DAF en Scania kunnen mij gestolen worden. Die zien
> er niet uit.

Persoonlijk vind ik Iveco wat minder geslaagd dan de Daf XT, die mag voor mij juist gestolen worden!!(n)

FR zei:
Let op: Daf is bezig om weer een vrachtwagen te gaan ontwikkelen met een neus.

Ja daarom zijn Scania en Volvo gestopt met de productie zodat ze Daf alle ruimte kunnen geven om in het segment te duiken

Yeah right................................:LOL:

Ja ,maar zoals hier boven werd gepost ze kosten kostbare ruimte ,je kunt het dan wel mooi vinden maar als de baten niet tgen de kosten op wegen koop je hem niet

Vind alleen die spacecab dan weer niet zo mooi, zowieso de laatste generatie niet, die lampen bovenop stroken van geen kant met de rest van de truck!

Nou dat valt met deze kleurencombi best wel mee.................................

bsbj14dafxf105apreedijkel3.jpg

sercombe20freightlinercbz6.jpg

hhh20virgin20river20gortb5.jpg

Het onderste type trekker heb ik vroeger van lego nagemaakt :) Grappig dat dat soort dingen je bij blijven

Ja ,hij bestaat nog steeds in gebouwde vorm staat bij mijn ouweheer......................(y)

gaaf (y) Ik weet wel, als er eenmaal kids zijn gaat er weer met Lego gespeeld worden :D

kenworthan9.jpg

Makro zei:
Ik weet wel, als er eenmaal kids zijn gaat er weer met Lego gespeeld worden

Je wilt niet weten hoeveel vrachtauto's er kan worden gebouwd van mijn Lego alleen al...............

1987fordltl9000newjy1.jpg

Deze is al weer van 20jr oud ,prachtding overigens.....................

Kary Mullis zei:
Je wilt niet weten hoeveel vrachtauto's er kan worden gebouwd van mijn Lego alleen al...............
Dat klopt, ik wil het niet weten :)

Ik weet niet, op de een of andere manier vind ik Ford's niet zo heel mooi. Uit de zelfde tijd zie ik liever een Wreithliner, Peterbilt of Kenwort.

Oke dan voor het slapen gaan ,eentje om het af te leren.................................

kenworth2hq9.jpg

49232848va4.jpg

PCR Schreef:
> Nou dat valt met deze kleurencombi best wel
> mee.................................
>
>
>
bsbj14dafxf105apreedijkel3.jpg

Dat is een bekende.:)

Overigens kan een torpedo-trekker heel goed voor een 40-ft container of voor een tanktrailer.
(en met een 13,60 opleger zie ik ze ook regelmatig rijden, maar of dat mag....geen idee.)

300ZX Z31 Schreef:
> Naar aanleiding van de site van medeforummer
> TriColore ben ik weer helemaal enthousiast aan het
> raken van oude trucks zoals die in mijn vroege
> jeugd (zo'n beetje eind jaren '70, begin jaren
> '80)rondreden. De liefde voor vrachtwagens steekt
> bij mij af en toe de kop op, zo ongeveer vanaf de
> lagere school-periode. Ik ben in eerste instantie
> een personenauto-freak, maar vrachtwagens hebben
> toch ook een speciaal plekje bij mij. Daarom maar
> dit topic geopend om eens wat nostalgie op te
> wekken...:):
>
>

TriColore is erg in zijn nopjes hiermee!! Al 4 pagina's en ik ontdek het nu pas!
Zal regelmatig posten

www.interwheels.nl Home of Oldtimer Trucks

Dit vind ik altijd nog mooie trucks! De eerste generatie van deze Fiat's/ Iveco's:
19035rib.jpg

Rayban Schreef:

Overigens kan een torpedo-trekker heel goed voor een 40-ft container of voor een tanktrailer.
(en met een 13,60 opleger zie ik ze ook regelmatig rijden, maar of dat mag....geen idee.)

Wat is eigenlijk het voordeel van een normale trekker op de lengte na ?.

ook mooi
MB-L-660-gruen-Niedermeier-

De meest Torpedo's rijden toch met een aangepaste oplegger erachter ,of ze hebben ontheffing voor de laadlengte..............

Opperhoofd Vaagnaam zei:
De meest Torpedo's rijden toch met een aangepaste oplegger erachter ,of ze hebben ontheffing voor de laadlengte..............
Mooie trekker he, die Lego versie hierboven :D Gister op internet wat sites gevonden die zowat de complete jaren '80 - '90 collectie laten zien :)

Terug
Bovenaan