Trucks uit de jaren '60, '70 en '80

Lukas klamer zei:
Gister op internet wat sites gevonden die zowat de complete jaren '80 - '90 collectie laten zien smiling smiley

Welk linkje is dat ,hebbe,hebbe.............................:)

Hier heb je er twee die ik in m'n bookmarks gezet heb:

Link1

Link2

Er is nog veel meer te vinden op internet (y) Ook nog wel complete bouwdozen uit die tijd via eBay

Ja om maar even off-topic te gaan er staan verscheidene modellen bij die ik er van heb...............(y)

Wie kent deze Tsjechische Tatra 138 nog? Voorzien van een luchtgekoelde V-8 diesel:

Tatra138-4.jpg

t138C3M.jpg

T138.jpg

Alle wielen waren onafhankelijk opgehangen in de vorm van zgn. pendelassen, afgeveerd door middel van bladveren. Als je achter een lege Tatra 138 keek, zag je de achterwielen als het ware in een V-vorm staan:

podvozek1.jpg

Een blik in de cabine:

kabina.jpg

Zou ik jullie er even op mogen wijzen dat die DAF XT een photoshop en dit als 1 april grap bedoelt.
link: https://www.truckweb.be/interactief/forum/viewtopic.php?t=1902&postdays=0&postorder=asc&start=45 pagina 4 bovenaan

Bolderkar zei:
Zou ik jullie er even op mogen wijzen dat die DAF XT een photoshop en dit als 1 april grap bedoelt.

Jij was van mening dat we dat serieus namen.........................:)

Mooie Tatra overigens...............(y)

Fiat Rider Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij pas hier niet in dit topic, maar ik heb een
> nieuwtje van de vaderlandse bodem.
>
>
> Let op: Daf is bezig om weer een vrachtwagen te
> gaan ontwikkelen met een neus.
>
>
>
> Bron : Twentetransport.nl:T

Dit vond ik toch redelijk serieus :)

De Bedford TK. Duizenden hebben er rondgereden, en zelfs vandaag de dag kom je ze zo nu en dan nog tegen. Voornamelijk als paardenbak.

bij mn oma liggen nog wel wat lesney's van die bedford. Zowieso een dumper. Tjah, vervlogen tijden...:rolleyes:

balderke Schreef:
> Fiat Rider Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hij pas hier niet in dit topic, maar ik heb een
> > nieuwtje van de vaderlandse bodem.
> >
> >
> > Let op: Daf is bezig om weer een vrachtwagen te
> > gaan ontwikkelen met een neus.
> >
> >
> >
> > Bron : Twentetransport.nl:T
>
> Dit vond ik toch redelijk serieus :)

Ik wou ze alleen maar even in de maling nemen, dus ik moest wel serieus zijn.:)

Mensen, help mij. Als ik af en toe een (goede) amerikaanse film kijk, zi ik regelmatig dit soort bussen rond rijden, wat is het type? Zijn er verschillende types? je ziet ze ook wel eens (wrs ouder model) met chromen grille en ronde koplampen. Wie o wie? Wat is dit voor bus?
PS: foto komt van google, gezocht op postal car...
Used_Diesel_Postal_Van.jpg

Of van de "Help waar is het S.W.A.T Team".........................:)

Van het weekend was er hier oldtimer treffen. Waren dit jaar uitzonderlijk veel vrachtwagens. 2 prachtmodellen die ieder jaar komen. En als ik het goed heb is op de eerste foto de enigste daf te zien. was ook nog van een duitser:). En 2 leden van de Saurer club waren aanwezig.

P1010100.jpg

P1010101.jpg

En deze vrachtwagen vond ik persoonlijk 1 van de mooitse. Deze, en de rode hier in beeld. Waren beiden van 1 eigenaar die ook nog een oude saab had. Allebei de vrachtwagens stonden vol met andere wagens. De rode wagen, waar ik geen duidelijek foto van heb, stond nog een vrachtwagen met tankopbouw op.

P1010102.jpg

Vraag me niet wat het allemaal voor wagens zijn want ik hoop dat jullie dat zelf weten:) Heb er verder niet veel verstand van maar dacht deel ze even met jullie ;)

Die groene bovenop de trailer lijkt me een Buessing 8000 S.
De groene trekker een Scania-Vabis volgens mij.

@mielcitrofiel

Het is waarschijnlijk een Grumman. Die maken ook de auto's voor US Postal Service, UPS en SWAT.

1981_Grumman_SWAT.jpeg

Hier 128 paginas truck plezier https://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet225087.htm

geit Schreef:
> Hier 128 paginas truck plezier
> https://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-ex
> ception/section5/sujet225087.htm

Gisteren alle 128 pagina's bekeken, had toch niets beters te doen (?!?!?)
Ik heb heel wat interessante foto's kunnen downloaden: DAF, Leyland, Ford, natuurlijk de franse merken en wat Amerikanen. Het kostte een paar uurtjes maar dan heb je ook wel wat!

ja TriColore ,had exact hetzelfde probleem ben beginnen kijken en enkele uurtjes later had ik ze allemaal gezien:rolleyes:

hier nog n leuke site https://www.lescamionsdeurope.be/nouvellepage4.htm

Op een sloop vorig jaar in Frankrijk. Wie kan me zeggen welke types het zijn?

a8gb9.jpg

a16xn7.jpg

Op een sloop vorig jaar in Frankrijk. Wie kan me zeggen welke types het zijn?
Die bovenste is een berliet. (onder aan simca)

De onderste foto lijkt op een bussing.

Ik heb vandaag een boek over DAF besteld en het boek heet "Daf aanhangwagenfabriek".thumbs up
Daf is voortgekomen uit een aanhangwagenfabriek.

Tijdens de oprichting in 1928 heete DAF:"Van Doorne's Machinefabriek en Constructiewerkplaats".
4jaar later werd het "van Doorne`s Aanhangwagen Fabriek, later werd dat afgekort tot DAF."

Maar dat zal je wel in je boek lezen.:p

Een paar mooie oude kippers (klik):

Wie kan me vertellen van welk merk de voorste is? De Reo's, Terbergs en Ginafs uit die periode hadden allemaal ongeveer dezelfde cabine...

Hier komt weer een goed nieuws over onze nationale vrachtwagenmerk Daf, want ze zijn locaties aan het onderzoeken om een extra fabriek te gaan bouwen. Om aan de vraag te gaan voldoen willen ze in het oosten van Europa trucks gaan produceren.
Men wil dan ook de productie gaan verdubbelen van 200 trucks per dag naar 400 trucks per dag!!

Bron: Dafplace.nl:T

929V6 zei:
Wie kan me vertellen van welk merk de voorste is?

Moeilijk ,maar ik gok op een Terberg aangezien er toendertijd genoeg rondreden en Terberg al een vrij oud merk is.....................op basis daarvan dus een TERBERG.........

De achterste is een Mercedes want hij heeft een ster op z'n front zitten, maar dezelfde vrachtwagen is ook door Terberg gemaakt.

Maar welk merk vrachtwagen is de voorste???

Ik gok dan maar ook op een Terberg.:T

deze gevonden op https://les-camions-citroen.easyforum.fr/Forum-General-des-Utilitaires-Citroen-c1/Le-Forum-des-Utilitaires-CITROEN-f1.htm

Terug
Bovenaan