Teutonia LXV :Geschwindigkeit

die wil alleen maar rechtdoor
Dat viel wel mee, uiteindelijk was ook de X5 best dynamisch. Voor rechtdoor rijden heb ik echter de Bronco en de Expedition voor. Die zijn heel goed in rechtdoor rijden. Die wegen ook voldoende.

Mis je ‘m al? Of ben je al helemaal fan van de CVT?!
We zijn twee weken op vakantie geweest in Nederland, dus het is sowieso anders met onze huur Kia Ceed stationwagon.

Door alle problemen die we met de X5 hebben gehad waren we blij dat die weg was, omdat het risico op dure problemen groot was. Sterker nog, er moest nog een nieuwe koplamp in, ook weer 4500 dollar.

Dat gezegd hebbende, de Camry is echt een prima auto. Een beetje een Volkswagen Golf. Alleen maar voldoendes op het rapport. Maar daardoor mist het wel wat emotie. En stiekem vind ik het altijd wel leuk als een auto een compromis is. De Bronco is een goed voorbeeld. Praktische bruikbaarheid is daar echt minder om plaats te maken voor plezier.

Dus nee, missen doen we de X5 niet. Maar we missen wel de emotie in de auto en dat was een bewuste keuze. We wilden echt gewoon probleemloos autorijden, geen afschrijfkannon, geen bodemloze put, maar toch een knappe auto die vlot van z'n plek gaat en ook flink wat ruimte biedt. Stiekem ook wel eens leuk om eens heel wat anders te rijden.

En zeg nou zelf, dat staat toch best strak:

Dat ziet er kleurrijk uit :cool:

Tja, de X5. Het is ook de perceptie, kan me voorstellen in vergelijk met de wegen in Texas en alle andere wagens die je in bezit hebt dat ie dynamisch was.

In mijn geval is alles wat ik heb staan een stuk lichter en ga ik dagelijks over smalle dijkweggetjes. Een X5 is dan -hoe imposant en krachtig ook- niet echt het toonbeeld van dynamisch rijden.

Klopt, misschien is indrukwekkend een betere omschrijving. Je kon er ongegeneerd hard mee en bijvoorbeeld op lange doordraaiers lag het ontzettend solide op de weg.

We zijn twee weken op vakantie geweest in Nederland

Nog een LPG setje voor je Bronco mee terug genomen? ;)

De Ford Bronco Badlands modeljaar 2024, is nu ook beschikbaar met het innovatieve Prins VSI-3 DI LPG-systeem. Dit LPG-systeem maakt de Bronco efficiënter en milieuvriendelijker zonder dat het invloed heeft op de rijervaring. Met een krachtige 246 kW (335 pk) motor biedt deze Bronco indrukwekkende prestaties. (..)

VSI-3 DI behoort tot de nieuwste generatie LPG-systemen van Prins en is speciaal ontwikkeld voor voertuigen met directe injectiemotoren. Het systeem voldoet aan de strengste emissienormen, waaronder Euro 6E WLTP en is R115 gecertificeerd. Het biedt een optimale balans tussen prestaties, efficiëntie en duurzaamheid.

Die Dodge RAM valt nog binnen de regels, dus ze maken er een clickbait van. Ik kan me voorstellen dat je niet heel het weekend de verlengde en verhoogde Crafter van je buurman voor je deur wil hebben staan. Maar ik dacht dat daar bij meerdere gemeentes in de APV al iets over beschreven staat. Het lijkt erop dat ze dit in Loon op Zand net een beetje verkeerd oppakken qua regelgeving.

Die Dodge RAM valt nog binnen de regels, dus ze maken er een clickbait van. Ik kan me voorstellen dat je niet heel het weekend de verlengde en verhoogde Crafter van je buurman voor je deur wil hebben staan. Maar ik dacht dat daar bij meerdere gemeentes in de APV al iets over beschreven staat. Het lijkt erop dat ze dit in Loon op Zand net een beetje verkeerd oppakken qua regelgeving.
Misschien wat minder ergeren aan anderen? Als de bus van de buurman voor de deur staat dan is het maar zo. Hij moet immers ook zijn auto kwijt. Kan me er niet aan storen. Stoor me vooral aan dat gestoor overal. Rubberen tegel maatschappij.

Raar bericht. Campers, caravans, busjes etc. Dan ook maar bannen?
Die eerste categorie mogen sowieso vaak niet langer dan 3 dagen geparkeerd staan binnen woonwijken.

En terecht overigens.

On topic: Ik vind het wat krom als ZZPer bijv dat je werk auto er niet mag staan terwijl de lease auto van de buurman er wel mag staan. Tegelijkertijd zie je bij ons bijv ook een wijkbewoner met meerdere bussen die in de wijk parkeren. Vind ik weer minder.

Misschien wat minder ergeren aan anderen? Als de bus van de buurman voor de deur staat dan is het maar zo. Hij moet immers ook zijn auto kwijt. Kan me er niet aan storen. Stoor me vooral aan dat gestoor overal. Rubberen tegel maatschappij.
Wat een onzin reactie. Ik heb gelukkig geen buren die een bus voor de deur laten staan, maar ik snap wel dat daar regels voor zijn.

Maar aan straat is wat anders dan op privé grond. Maar dan nog: je moet een beste bus hebben als ie de genoemde maten overschrijdt.

Wat een onzin reactie. Ik heb gelukkig geen buren die een bus voor de deur laten staan, maar ik snap wel dat daar regels voor zijn.

Maar aan straat is wat anders dan op privé grond. Maar dan nog: je moet een beste bus hebben als ie de genoemde maten overschrijdt.
Nou nou. Was overigens een reactie in het algemeen. Nederlands zijn nogal goed in klagen.

• Leuk
Waarderingen: funf
^^ Tja, er zijn dan ook genoeg landgenoten die het voor zichzelf goed geregeld hebben en daar anderen toch bij benadelen. Ik heb de afgelopen weken toch menig caravan in woonwijken in lengterichting op haakse parkeervakken zien staan.. terwijl een lengte vak om de hoek beschikbaar was.. maar néé, het moét en zal voor de deur staan..
.. en natuurlijk, het kan in samenspraak met de buren zijn, het is misschien voor twee keer enkele dagen (heen en terug reis) maar denken mensen nog weleens na over dát wat ze kopen ook wel past in de omgeving waar ze wonen?

Dit geldt ook voor bedrijven, vind ik. In mijn omgeving is recent een 24 uurs geopende sportschool in een vrijgekomen pand getrokken. Allemaal leuk en aardig, maar de zes parkeervakken die er voor jouw deel van het pand beschikbaar zijn, is natuurlijk niet genoeg. Geen probleem.. aan de overzijde van de straat is parkeerruimte zat.. toch? Ja, tot 18 uur beste mensen, want dan gaat de parkeerverordening in voor lange voertuigen (vrachtverkeer) tot de volgende ochtend. Tja.. lastig als veel mensen aan het begin van de avond willen sporten.

De huurder van het pand ernaast wist niet hoe gauw hij na de openingsdag pylonen neer moest zetten op de parkeerplaats die aan zijn deel van het gebouw toebehoren. Niet eens voor klantbezoek maar om gewoon ruimte te houden voor aan- en afvoer van trailers met containers vol handelswaar.

Gevolg is nu dat ik dus haast elke werkdag moet uitkijken voor geparkeerd verkeer dat wil wegrijden (dat gaat natuurlijk een keer fout) of auto's die 'lekker makkelijk' geparkeerd staan maar dan dus ofwel een stukje neus danwel kont op de weg hebben steken.. :rolleyes: lekker met passeren bij tegemoetkomend verkeer..
én soms staat er dus, noodgedwongen, vrachtverkeer de nachtrust te maken op de rijstrook omdat er in de aangewezen zone geen plek is op moment van aanvangen rustperiode. Wordt nog leuk, dadelijk in de winterperiode als het allemaal wat langer donker is.

Zo, ik heb mij gal weer even gespuwd. ;)

^^ geen interesse in, mogelijk, een koopje van een nieuwe BMW.. met wat sta-schade wellicht?
(..)
Volgende maand de uitslag..

Er is uitspraak gedaan. BMW krijgt (vooralsnog) gelijk.

(..)
De rechter gaat hierin mee en denkt de BMW's verborgen gebreken kunnen hebben. De auto's moeten nu afgegeven worden aan BMW, zodat ze vernietigd kunnen worden. De juridische kosten moeten door de ondernemers worden opgehoest. Dat heeft de rechtbank van Den Haag woensdag bepaald. De uitspraak werd vanmiddag openbaar gemaakt.

De ondernemers gaan in beroep, meldden het FD en de Volkskrant eerder al. Tot dit hoger beroep gediend heeft, mogen de auto's op het terrein van een van de Nederlandse ondernemers blijven en hoeven ze niet de versnipperaar in. Wanneer het beroep dient, is volgens de kranten niet duidelijk. (..)

Volgens mij staan ze bij Womy in opslag, als ik dat zo zag in de reportage, dus die kan in ieder geval nog wat huurpenningen innen (mag ik hopen voor ze).

Toch wel vreemd, vind ik, dat de rechter BMW niet terug naar de verzekeraar stuurt. Want die heeft die partij aan deze heren verkocht, meen ik. Zo'n verkoopverbod zou dan toch in de verzekeringsvoorwaarden meegenomen moeten worden? Zal de premie niet voordeliger op worden, natuurlijk.

Omg ik ben blij dat ik daar niet meer woon, die intense klein burgerlijkheid. Als jij je ergert aan de buurman met een bus, dan woon je misschien wel in een verkeerde buurt. Met je regels.

Toch wel vreemd, vind ik, dat de rechter BMW niet terug naar de verzekeraar stuurt. Want die heeft die partij aan deze heren verkocht, meen ik. Zo'n verkoopverbod zou dan toch in de verzekeringsvoorwaarden meegenomen moeten worden? Zal de premie niet voordeliger op worden, natuurlijk.
Zou een autofabrikant zijn transporten wel verzekeren? Een paar honderd auto's opnieuw maken is waarschijnlijk goedkoper dan de verzekeringspremie. Ergens zal het eigendomsrecht van de auto's zijn overgegaan op de ontvangende partij....

Omg ik ben blij dat ik daar niet meer woon, die intense klein burgerlijkheid. Als jij je ergert aan de buurman met een bus, dan woon je misschien wel in een verkeerde buurt. Met je regels.
Nou om een kleine lans te breken.. vooropgesteld ik heb 0 problemen met iemand z’n werkbus (tenzij het een vrachtwagenrijbewijs formaat is en je meerdere parkeerplekken in beslag neemt ;))

maar het ‘kleinburgerlijke’ ontstaat nou eenmaal op plekken waar het erg dichtbevolkt is en je zaken als parkeer normen moet trotseren.

Als je dan buren hebt die bijv meerdere werk bussen of 2 privé auto’s en werk bus neerzetten wordt het wat krap.

Zo heb je bijv in mijn woonwijk een norm van 1.3 wat verrassend goed ging. Altijd wel lege plekken voor visite en ook ‘s avonds (ik ben vaak het laatste) plek. Daar zit een buurman bij met 4 auto’s, sommige met 2 (zoals wij zelf) en een handvol géén auto. Ja echt. In de Randstad kan dat ;)

Tot dat de gemeente een appartementencomplex bouwde voor senioren met parkeer norm 0.5 en vrijwel alle bewoners 1 auto hebben. Daaronder is een zorg combinatie (apotheek , HA, fysio etc) waar 5 (…) parkeerplekken voor werden gereserveerd en opeens is het één grote chaos..

Dan ontstaat er automatisch sneller ‘druk’ op de discussie wat wel en wat niet. En ja, dan ga ik bijv zelf ook het gesprek aan met iemand die een aanhanger dan een week laat staan, of recent 2 weken lang een camper die 3 parkeerplaatsen bezet hield . Als je ‘s avonds laat thuis komt en je auto moet op de stoep of 5 min verder weg is niet prettig.

Snap dat buiten de Randstad met meer ruimte, vaak eigen parkeergelegenheid etc je niet zo snel dat soort discussies zal hebben en op dát ( :) ) gebied het meer leven en laten leven is.

Wonen in de Randstad heeft verder ook veel leuke dingen hoor jongens en meisjes. Straks op de fiets naar Agga070 voor een natte lunch bijv.

Nou, ik woon niet in de randstad. Zelfs niet in een stad (het is meer een groot dorp… :p ). Maar ik herken je beeld.
Naast onze wijk wordt de komende jaren een wijk neergezet die autovrij moet worden. Dan weet je waar die auto’s neergezet gaan worden……
En nu al hebben we “overlast”, omdat we dicht bij het centrum wonen en geen betaald parkeren of vergunningen. En ook nog eens dicht bij het station. Hier zetten stewardessen hun auto voor de deur om vervolgens een week of twee over de wereld te vliegen…….

Vandaar nu een oprit aangevraagd om overlast in de toekomst te beperken en op eigen terrein te kunnen parkeren.

Die neiging om dichtbij te willen parkeren, snap ik niet zo goed. Ik zette mijn auto meestal juist wat verder weg op een veilige en ruime plek, toen ik nog in de grote stad woonde. Ik zie het nu op kantoor ook. De meeste mensen pakken de smalste plekken recht voor de deur. Zelf parkeer ik om de hoek en dan helemaal achterin. Lekker de ruimte en die paar meter loop ik dan wel.

Ik herken het ook wel. Hier ook, er was altijd genoeg parkeerruimte maar nu gaan mensen hier de auto parkeren en dan met de bus naar Amsterdam voor hun werk en dan staat het hier 's avonds weer vol met busjes en dus kan ik mijn auto na de late diensten ook nooit kwijt. Sinds een paar jaar huur ik een garage en kan ik hem wel weer kwijt, al heb ik daar af en toe aso's die hun auto dan weer voor mijn garage zetten.

Laten we het erop houden; in sommige gebieden zijn we met teveel en dan gaat het mis…

IMG-3683.jpg

De 911 gekte qua prijzen is wat getemperd. Paar weken geleden zag ik in Friesland deze te koop staan. Een hele fijne!

IMG-3681.jpg

Dat is een heel fijne! Maar zo eentje heeft geen gekke prijssprongen gemaakt toch? Voornamelijk de oudere dikke uitvoeringen gingen voor goud geld.

Heel mooi, in Indisch rood toch?
Advertentie
Guards red volgens de gegevens, maar de kleurcode daarvan -027-is exact dezelfde als Indisch rood.

Maar zo eentje heeft geen gekke prijssprongen gemaakt toch? Voornamelijk de oudere dikke uitvoeringen gingen voor goud geld.

Ik hou de prijzen al een paar jaar nauwlettend in de gaten. Op de laatste Interclassics en andere beurzen zag ik dat er een prijsdaling is ingezet. Juist ook voor dit specifieke type. Deze gingen voorheen vanaf 80 tot een ton.

Laatst bewerkt:
@funf - als je nog op wielen zoektocht bent - YouTuber TJ Hunt heeft 2 delige BBS Le Mans met diepe lip op zijn M5 station gezet.
Beetje irritante kerel en een hoop ‘yo bro’ gehalte, maar wellicht goede inspiratie.
Wel is voor mij persoonlijk de band die hij voor monteert een tikje te hoog in de wang, En mag het voorwiel iets meer naar binnen.

Zoals ik eerder zei, diepe lip icm een goud/bronskleurig hart in BBS RS (ipv Le Mans)

Dank voor de tip, ik ga eens kijken!

Voorlopig ben ik nog niet veel verder gekomen, al vind ik de Evolve Hex Tech wheels wel gaaf. Ik heb wel bedacht dat ik de auto eerst maar eens laat komen. Ik lees ook veel over het slip on systeem van Akrapovic, dat kan door de dealer met behoud van garantie worden gemonteerd. Binnenkort ga ik dat eens in het echt beluisteren. Voor verlaging ga ik dit keer in elk geval niet. De stance is wat mij betreft prima. Ik heb ook niet gekozen voor carbon spiegelkappen en dergelijke. Dat zat wel op de M4, maar ik vind het de meerprijs niet waard.

Nog vier maanden geduld…. ;)

Laatst bewerkt:
Moet je denk ik eerst even bellen voor het adres, of zou de man vanuit huis werken?

Geen man maar 2 jonge voormalig IVA studenten, de ene werkt -of heeft gewerkt- bij Mercedes-Benz dealer Gomes.
Dikke import bakken zo te zien met -in sommige gevallen-lage kilometerstanden.

Als ze het misschien verouderde motto hanteren "eerlijk duurt het langst" kan het een kans zijn. Persoonlijk vind ik het een model met een bepaald imago, dat heel veel zwart...

Geen man maar 2 jonge voormalig IVA studenten, de ene werkt -of heeft gewerkt- bij Mercedes-Benz dealer Gomes.
Dikke import bakken zo te zien met -in sommige gevallen-lage kilometerstanden.
Dat las ik ook. Er staat echter geen adres op de website. Tenminste, er staat iets van "Adres: Amsterdam". Dat is ook een Google Maps link naar een woonadres in Amsterdam. Dat vind ik apart.

Wellicht geen eigen pand en voorraad op verschillende locaties?

Op Facebook staan ze wel op bekende locaties gefotografeerd.
Afleveren doen ze via Le Carage Amsterdam zie ik op Insta.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan