Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Die blauwe e91 vind ik ook niks, mooie kleur, maar de aanpassingen zijn niet echt mijn ding. En de kleur van die recaro stoelen lijkt ook totaal anders dan de overige originele bekleding.
En liever een sedan of de coupe

@Twix de i8 zit je wel hoog he :D? Gave auto idd, heb je al geboden?

Is dit het neusje van de zalm op E90 gebied?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik vind m wel gaaf, alleen de uitlaten vind ik iets te groot.
Of de diesel variant..
Screenshot-20250331-125005-352.png

BMW 3-Serie 3.0 335D Touring Xdrive AUT 2016

Ik ken iemand met een 340 in die kleur, maar dan wel een licht interieur. Echt een waanzinnig ding!

Collega heeft zo'n 335d, dat wil ook wel.

Doe mij zo’n E91 of F31 maar lekker standaard. Wordt al snel wat fout als ze ‘aangepast’ zijn. M-performance parts ook niet zo’n fan van.

Zo zie ik ze graag. En net als bij mijn eigen Z4 ook bij de E90 liefst het dashboard zonder navi. Dat tast echt de tijdloosheid van zo’n oudere BMW aan. Naast dat gedateerde scherm oogt ook het dash veel strakker zonder die bult.

Stond hier vanavond een X3 3.0D F25 van 13 jaar oud voor de deur. Echt een puntgaaf en dik ding. Iets verderop een nieuwe i5 Touring (met verlichte grille). Ondanks dat ik weinig met SUV’s heb werd ik hebberiger van die oude X3.

Bij de E90 moet je wel de LCI hebben, die is mijns inziens veel mooier. Wij hebben een 328i gehad, was echt een fijne auto.

Wij hadden wel de bult voor navigatie, net als in de E93 die erna kwam.

Wat mij betreft moet een E90 de 2e koepel hebben, anders oogt het dashboard veel te kaal en goedkoop. Met 2e koepel lijkt het veel op het E60 dash, en op het scherm bedien je ook andere functies behalve navi.

Alleen is dat scherm nu wel heel erg lelijk. Een probleem dat alle oude modernere autos hebben. Maar er zal vast een hd Android/CarPlay vervanger te vinden zijn op ali

Ik vind dat echt verschrikkelijk, lage resolutie, slechte backlight. Zeker als je hd schermen van nu gewend bent. Zelf zou ik dan liever geen scherm hebben.

ynNABJM.jpeg

Ik vind dit juist verschrikkelijk, wat een armoedig dashboard (zeker vergeleken met z'n voorganger de E46). Zou altijd de extra koepel willen, en eventueel zijn die ook nog eenvoudig van Apple Carplay te voorzien.
FBhxzpH.jpeg

Laatst bewerkt:
¹wel clean zo.
Maar dan moet je weer een telefoon in een houder doen, wat nog weer lelijker is. Ik zou dan gewoon een hd scherm met CarPlay in laten bouwen.

In lci valt dat scherm toch wel mee? Die moet je voor de buitenkant toch al hebben. Ik zou juist geen CarPlay in zo'n auto willen hebben, dat past niet in mijn ogen. En al helemaal niet een niet-origineel scherm erin laten bouwen.

Zou ik geen moeite mee hebben. Het ziet eruit alsof het origineel is, en je hebt bijna alle functies en gemakken van een hedendaagse auto in een auto van 15-20 jaar oud. En geen gedoe met losse schermpjes of telefoon, daar wordt het interieur ook alleen maar rommelig van.

Ik had het zelf ook met mijn A207 uit 2013, daar zat ook een veel te klein en hopeloos verouderd schermpje in. Ik heb hem niet meer (nu de Z4), maar had ik hem langer gehouden dan had ik er ook een nieuw systeem laten inbouwen.

Paar weken terug via via de 330e gesleten aan een dame die een oude v60 wilde vervangen. Handbak, dikke 2 ton op de klok, geen acc, geen automaat. Wel stoelverwarming, leder en schuifmans.

Afgelopen vrijdag zo een 500km op een dag gereden ermee. En eigenlijk.. ben ik heel blij met die auto. Hij voelt zo 'echt'. Schakelen helemaal geen issues mee, ook niet in de file. Heerlijke fijne knoppen op het stuur voor de cc en het volume. Goede geluidsinstallatie. Zonnetje op m'n hoofd met het dakje open. Nergens haast. En gewoon een ruime 1:15.. 1000km op een tank! De stoelen zijn ook uitermate prettig.

Doet mij ergens denken aan m'n oude 520d E39. Handbak en traag, maar wel echt heerlijk cruisen.

Doe mij zo’n E91 of F31 maar lekker standaard. Wordt al snel wat fout als ze ‘aangepast’ zijn. M-performance parts ook niet zo’n fan van.
Alles wat meer dan 3 jaar oud en aangepast is valt voor 99% onder de noemer fout. Soms wel appetijtelijk maar toch…
Heb ik trouwens ook met nieuw spul wat meteen chroomdelete, knetterpijp -al dan niet ABC- en zwarte typeplaatjes krijgt. :ROFLMAO:

Zal wel de leeftijd zijn.

Maar toch… Vroegâh had m’n 205 GTi wel een ovalen Sebring en gingen we er op de hurken achter kijken of ie ook lekker grijs in de pijp werd.
Wie kent dat concept nog?

Alles wat meer dan 3 jaar oud en aangepast is valt voor 99% onder de noemer fout. Soms wel appetijtelijk maar toch…
Heb ik trouwens ook met nieuw spul wat meteen chroomdelete, knetterpijp -al dan niet ABC- en zwarte typeplaatjes krijgt. :ROFLMAO:

Zal wel de leeftijd zijn.

Maar toch… Vroegâh had m’n 205 GTi wel een ovalen Sebring en gingen we er op de hurken achter kijken of ie ook lekker grijs in de pijp werd.
Wie kent dat concept nog?
Bij mij is het eerder andersom. OEM vind ik in de meeste gevallen weliswaar het mooist, maar ik merk dat ik het toch vaker mooi vind als er wat individuele aanpassingen plaatsvinden. Denk aan echt mooie wielen van een ander merk, een beschaafde verlaging en dat soort zaken.

Ik ken iemand met een 340 in die kleur, maar dan wel een licht interieur. Echt een waanzinnig ding!
Is die toevallig actief op het BMWdriversforum? Ben daar al lang niet meer actief, maar kan mij deze wel herinneren. Had die tegelijkertijd met mij (2022) gekocht en is ook eentje uit 2016 dacht ik.

Deze kleur komt niet veel voor namelijk

Zou ik geen moeite mee hebben. Het ziet eruit alsof het origineel is, en je hebt bijna alle functies en gemakken van een hedendaagse auto in een auto van 15-20 jaar oud. En geen gedoe met losse schermpjes of telefoon, daar wordt het interieur ook alleen maar rommelig van.
Eens. Als er iets is waar ik een storing van krijg is het losse kabels. Ik heb mn iPhone gewoon in het middenconsole.

Stel Apple Carplay nog steeds uit om in te laten bouwen, omdat de BMW originele navi met RTTF + spotify app in iDrive gewoon heel erg goed bevalt

Bij mij is het eerder andersom. OEM vind ik in de meeste gevallen weliswaar het mooist, maar ik merk dat ik het toch vaker mooi vind als er wat individuele aanpassingen plaatsvinden. Denk aan echt mooie wielen van een ander merk, een beschaafde verlaging en dat soort zaken.
Echt mooie wielen, niet OEM als in concavers, vossen etc? Ik kijk graag naar de filmpjes van John vd Rijt, zie dat ze daar ook vaak dat spul monteren.
Eindresultaat ziet er uiteindelijk-in mijn ogen- discutabel uit, maar kan wel waarderen dat mensen helemaal los gaan op de RS6’en van deze wereld.
Persoonlijk zou ik het echter nooit doen.

Gister stond er een E46 naast me op de parkeerplaats voorzien van originele BMW velgen die er absoluut niet onder horen. Zelfs dan krijg ik een kronkel in m’n systeem;)

Veel verder dan achteraf leer laten monteren en een Sebring uitlaat ben ik nooit gegaan…

Laatst bewerkt:
Heel veel geld, maar wel ontzettend gaaf die 205 GTI. Mijn 1e auto was een 205, maar eigenlijk zie ik nu pas hoe geniaal het ontwerp is van dat autootje.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Absoluut. Ik denk dat daar ook de waarde zit. Mannen die vroeger een 205 GTI hadden of wilden en nu tijden willen doen herleven.

Absoluut. Ik denk dat daar ook de waarde zit. Mannen die vroeger een 205 GTI hadden of wilden en nu tijden willen doen herleven.
Denk dat je daar de spijker op z’n kop slaat. Ik hoor bij die generatie. Had er vroeger 1 en zit er toch af en toe met een schuin oog naar te kijken.

Je ziet vooral het jaren 60 spul en daarvoor nu zakken naar een wat milder niveau. Simpelweg omdat die generatie die dat vroeger hadden of zouden willen hebben nu langzaam aan het uitsterven is.

En zo’n Z8 of de hele 911 scène zakken omdat de bubbel inderdaad beetje voorbij is.
Op de laatste Interclassics was dat goed te merken.
Het hele exotische spul blijft uiteraard wel waardevast. Das op kunst niveau :D

Ik denk niet dat dat per sé een slechte ontwikkeling is, de klassieker-/youngtimermarkt was ook wel een bubbel geworden vind ik. Ik bedoel, is een 35 jaar oude Peugeot 205 nou echt 35.00 euro waard of een BMW E46 M3, ondanks de lage kilometerstand, echt 95.000 euro?
peugeot-205-1-9-gti-1-9-gti.jpg

Die Peugeot is van Sjoerd van Stokkum geweest, had hem redelijk gunstig ingekocht meen ik gezien te hebben in een video.
Daarna heeft Rickert z’n kunstje gedaan. Die had ‘m meen ik voor bijna 40k te koop staan.
Nu staat ie al weer enkele maanden bij Hoog, voor minder dan Stipt ‘m had staan. Het is een fantastisch apparaat maar blijkbaar nog steeds te kostbaar.

Denk dat je daar de spijker op z’n kop slaat. Ik hoor bij die generatie. Had er vroeger 1 en zit er toch af en toe met een schuin oog naar te kijken.
Ik doe het zelf ook hoor. Maar ik houd me dan meteen voor dat je nooit je helden moet ontmoeten. Maw, ik blijf lekker dromen.

• Haha
Die Peugeot is van Sjoerd van Stokkum geweest, had hem redelijk gunstig ingekocht meen ik gezien te hebben in een video.
Daarna heeft Rickert z’n kunstje gedaan. Die had ‘m meen ik voor bijna 40k te koop staan.
Nu staat ie al weer enkele maanden bij Hoog, voor minder dan Stipt ‘m had staan. Het is een fantastisch apparaat maar blijkbaar nog steeds te kostbaar.
Maar dus wel FABRIEKSNIEUW :D

Die ene bij Visscher heb ik keertje in plaats genomen.
Wist niet wat me overkwam… voor mijn gevoel was het een auto waar ik prima in kon zitten vroeger toen ik 21 was…
Nu voelde het hoog en krap en dat terwijl ik niet veel ben veranderd qua postuur :cool: (althans dat denk ik…hahaha)

Ja dat heb ik ook altijd met auto’s uit die tijd. Ik heb nu zelf weer een W124 dus ben daar alweer aan gewend, maar toen ik voor het eerst na jaren weer in een W124 stapte vond ik het ook zó klein van binnen.
Zo ook met een 504, die hadden we vroeger heel lang (TI automatique lichtgroen, exact zoals Visscher er ook één heeft staan) en gingen er met z’n 4en mee naar Italië en Joegoslavië. Nu ervaar ik het als een hele kleine auto.

En altijd opvallend veel zicht langs de dunne A stijlen.
504, ook zo fijn :love:

Peugeot heeft toch waanzinnig mooie auto’s gemaakt. Iets wat ze nu amper nog doen.
Enkele jaren geleden nog een R16 gereden -hadden we vroeger thuis ; voelde nog steeds enorm ruim aan! Alleen het sturen was me een partij zwaar….

Ja, vooral de 504 en de 604 waren fantastische auto’s, die deden niet onder voor een W114 of E12. Een mooie 504 zou ik nog heel graag eens op de kop willen tikken.

Er staat al vrij lang een redelijk prettige 604 te koop op MP. En ook enkele mooie 504”s…

Mijn oude 404 -hier op het forum redelijk bekend, want ook nog in bezit geweest van een mede forummer en ook nog op de rollenbank geweest- is geëxporteerd zag ik onlangs.
Was een hele fijne.

35k voor een 205 :eek: zelfs voor een "fabrieksnieuwe" GTI is dat serieus geld.
Mijn hemel, ik herken het werk van Rickert... ik ging zomaar af op de foto's.

• Haha
35k voor een 205 gti, leuk gepoetst. maar 1x rondrijden en dat ding ziet er net zo uit als eentje van 15k :D

• Leuk
Waarderingen: 944
Maar dus wel FABRIEKSNIEUW :D
Rikkert vernielt auto’s. Er wordt over roest heengespoten. Is scheutig met de zinkspray. En bij normaal gebruik ziet de bodem na een jaar eruit of die een heel zwaar leven heeft gehad. Hij scoort er goed mee maar ik heb al diverse voorbeelden gezien waar de rillingen me over de rug lopen.

Ik denk dat je voor een goede poetsbeurt of interieurbehandeling prima bij hem terecht kunt, maar van de techniek kan hij maar beter afblijven.

Rikkert vernielt auto’s. Er wordt over roest heengespoten. Is scheutig met de zinkspray. En bij normaal gebruik ziet de bodem na een jaar eruit of die een heel zwaar leven heeft gehad. Hij scoort er goed mee maar ik heb al diverse voorbeelden gezien waar de rillingen me over de rug lopen.
dat doen tock alle auto handeleren? Alle? En zaagsel in de versnelllingsbak? :D

• Haha
Terug
Bovenaan