Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gezien je in de US zit zou iets met "Denali" in de naam bij mij wel op de lijst staan.

Bij mij ook. Sterker nog, als ik in de USA zou wonen dan zou ik sowieso een Amerikaan kiezen (Navigator, Escalade, Tahoe, Suburban, Yukon Denali .... ). Hier veel te groot en bijna nergens te parkeren, maar daar passen ze in het straatbeeld en is de infra er helemaal op ingesteld, en zijn ze nog betaalbaar ook zonder betuttelende belastingen.

Laatst bewerkt:
Gezien je in de US zit zou iets met "Denali" in de naam bij mij wel op de lijst staan.

Macan is eerder GLC formaat? En de VW ID.Transporter is weer een.. bus?
Om eerlijk te zijn ben ik niet echt een General Motors-manager, dus een GMC zie ik niet echt zitten.

Formaat and rationaliteit is voor ons wat minder van belang, het gaat voornamelijk om een zekere cool-factor. De Macan is misschien wel iets kleiner dan we zouden willen... maar de aantrekkingskracht van een Porsche is toch groot. Wel willen we graag een SUV.

Bij mij ook. Sterker nog, als ik in de USA zou wonen dan zou ik sowieso een Amerikaan kiezen (Navigator, Escalade, Tahoe, Suburban, Yukon Denali .... ). Hier veel te groot en bijna nergens te parkeren, maar daar passen ze in het straatbeeld en is de infra er helemaal op ingesteld, en zijn ze nog betaalbaar ook zonder betuttelende belastingen.
Oh, maar ik heb al twee Fordjes, dus dat zit wel goed.

Mazda CX-80? Chinees een optie? BYD Tang flagship vind ik ook wel gaaf.

Nieuwe iX met 700km range? Vind ik ook gaaf. Apart. Misschien lelijk voor sommige. Maar wel een statement.

Ik zou voor een ID.BuZz gaan, dat vind ik zo’n gaaf ding. Helaas wat te groot voor normaal gebruik in ons land.

Ik lees juist dat de ID.Buzz heel handzaam is dankzij de kleine draaicirckel en goede overzicht. Heb wel een beetje verkend wat zo een ding moet kosten, de vernieuwde lange uitvoering met een leuke uitrusting (zou onze redelijk volle Q5 vervangen dan)...90k is wel gek zat voor wat het is. Dan kom je in het vaarwater van bijv. een Q6 en die is qua techniek wel wat meer bij de tijd. Wellicht dat (Duitse) dealers gruwelijk veel korting geven maar ik laat eerst wel afschrijving z'n werk doen en het staat me ook wat tegen qua interieurbeleving zo een stap terug te doen.

Ik hou er van. Familiebak maar stiekem ook wel een beetje een sleeper.

Gefeliciteerd met de S212! Geijkte keuze natuurlijk maar daar die raak je tenminste wel kwijt later. Als ik naar mijn gebruik kijk zit ik zo tussen de 10 a 11l/100 km, wel met een sedan. Braaf 100 en langer dan een half uur rijden maakt 'm wel een klap zuiniger overigens.

Mazda CX-80? Chinees een optie? BYD Tang flagship vind ik ook wel gaaf.

Nieuwe iX met 700km range? Vind ik ook gaaf. Apart. Misschien lelijk voor sommige. Maar wel een statement.
Ik vind zelf de Mazda CX-70 wel wat, maar Twixin vind het niks. Die dan houdt het op :unsure: Het geeft mij een beetje BMW-gevoel.

Chinees is geen optie in Amerika, maar inderdaad, de BYD Tang is best gaaf.

De iX... mooi vind ik hem niet, alhoewel het zeker een fijne auto zal zijn. Maar we slaan BMW even over deze ronde.

Ik lees juist dat de ID.Buzz heel handzaam is dankzij de kleine draaicirckel en goede overzicht. Heb wel een beetje verkend wat zo een ding moet kosten, de vernieuwde lange uitvoering met een leuke uitrusting (zou onze redelijk volle Q5 vervangen dan)...
Die draaicirkel hangt voornamelijk af van de versie. De achterwielaangedreven versie heeft een kleine draaicirkel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje twijfel over de ID.Buzz na het zien van wat reviews. De infotainment is echt slecht en de range is ook niet veel.

Lucid Gravity ook op je lijstje gezien de Rivian? Die R2 moet je nog wel een jaar op wachten zeker?
De Lucid Gravity. Daar had ik nog niet aan gedacht. Even in verdiepen. De Rivian R2 komt hopelijk in 2026 op de markt. We hebben er een reservering op.

GLE 53 amg Hybrid. Die kan je zeer smaakvol samenstellen zag ik op de autosalon in Brussel. Bazenauto.
Ook in NL qua aanschaf een interessante auto want door nauwelijks bpm hier amper duurder dan in de landen om ons heen. Ik heb hem overwogen en had er ook een goed voorstel voor liggen. Mijn grootste struikelblok was het gewicht van 2.800 kg, daarmee is ie zwaarder dan bijvoorbeeld een Rolls Cullinan…

Ook in NL qua aanschaf een interessante auto want door nauwelijks bpm hier amper duurder dan in de landen om ons heen. Ik heb hem overwogen en had er ook een goed voorstel voor liggen. Mijn grootste struikelblok was het gewicht van 2.800 kg, daarmee is ie zwaarder dan bijvoorbeeld een Rolls Cullinan…
Wel erg mooi

Ik lees juist dat de ID.Buzz heel handzaam is dankzij de kleine draaicirckel en goede overzicht. Heb wel een beetje verkend wat zo een ding moet kosten, de vernieuwde lange uitvoering met een leuke uitrusting (zou onze redelijk volle Q5 vervangen dan)...90k is wel gek zat voor wat het is. Dan kom je in het vaarwater van bijv. een Q6 en die is qua techniek wel wat meer bij de tijd. Wellicht dat (Duitse) dealers gruwelijk veel korting geven maar ik laat eerst wel afschrijving z'n werk doen en het staat me ook wat tegen qua interieurbeleving zo een stap terug te doen.

Gefeliciteerd met de S212! Geijkte keuze natuurlijk maar daar die raak je tenminste wel kwijt later. Als ik naar mijn gebruik kijk zit ik zo tussen de 10 a 11l/100 km, wel met een sedan. Braaf 100 en langer dan een half uur rijden maakt 'm wel een klap zuiniger overigens.
Thx. Blij mee. Nog wat puntjes op de i zetten. Zodra die dan weer verkocht is op zoek naar de volgende familie bak ;-) . Laat anders het voorjaar maar komen. In een R107 rijden is ook geen straf.

Benieuwd of het toegestaan wordt om al die eco meuk uit autos te halen nu de Güell economy standards worden opgeheven. Hemi weer terug?

ik vind de land cruiser wel mooier dan de gx550, maar die heeft weer een iets mooier dash

I'd buzz vind ik maar niks, is gewoon een kleine transporter, alleen in two tone lijkt het wat, maar verder een overpriced busje.

De ID Buzz oogt best aardig maar blinkt helemaal nergens in uit. Het had de baanbrekende hedendaagse T1 moeten (en wellicht kunnen) zijn, maar die kans heeft VW behoorlijk laten liggen. Daarvoor had de ID Buzz óf bijzondere kwaliteiten en/of specs moeten hebben, óf heel betaalbaar en voor een veel breder publiek beschikbaar moeten zijn.

Ik lees juist dat de ID.Buzz heel handzaam is dankzij de kleine draaicirckel en goede overzicht.
Voor zo'n auto is ie inderdaad erg handzaam. Maar hij is hoger dan 1,90 dus bij veel parkeergarages kan je het vergeten. Ook is ie bijna 5 meter lang en bijna 2 meter breed. Dat is gewoon echt groot.

sddefault.jpg

alleen door het grote logo doet hij wat retro en leuk aan, haal je dat weg is het ineens een comleet saai inwisselbaar ontwerp

Nn6IDbS.jpeg

Dan nog vind ik 'm wel leuk. Hij rijdt ook fijn en is enorm ruim van binnen. De two-tone vind ik een beetje gezocht maar hij heeft wel een kleurtje nodig! De LWB is qua proporties iets beter in verhouding maar dan wordt ie écht groot.

het zou me ook verbazen als die niet ruim van binnen was :ROFLMAO:
lelijk vind ik het ook niet, maar het is gewoon een kleine bestelbus

Ik vind het een leuk erg ding, maar hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer ik twijfel. Of eigenlijk twijfel ik niet, hij gaat het niet worden.
Dit is niet de auto die we op een road trip kunnen nemen.

een grand cherokee L ? Die vind ik zelf ook nog best aardig
ik weet het zelf ook niet, in de vs rij ik in een oude 1500 van de zaak, en in spanje de velar, zou niet weten wat het vogende moet worden, boeit me ook niet zo meer. Ik zou nog wel een oude extended cab truck uit de jaren 70 of 80 willen hebben, met rood pluche interieur :cool:

Ik vind het een leuk erg ding, maar hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer ik twijfel. Of eigenlijk twijfel ik niet, hij gaat het niet worden.
Dit is niet de auto die we op een road trip kunnen nemen.
Als ik in Amerika de keus had was die hier niet op de shortlist gekomen. Zo vandaag kenteken voor de SL binnen. Blijft toch wel een leuk ding in pajet rood.

Kleurt lekker met die 202 op de achtergrond.

GLE 53 amg Hybrid. Die kan je zeer smaakvol samenstellen zag ik op de autosalon in Brussel. Bazenauto.

Even in de configurator gespeeld en inderaad daar valt wel wat van te maken. Vind ze ook wel fraai, zeker omdat je in dat segment de X5 als PHEV zoveel ziet is het eens wat anders. Gewicht is inderdaad schrikken...

De Lucid Gravity. Daar had ik nog niet aan gedacht. Even in verdiepen. De Rivian R2 komt hopelijk in 2026 op de markt. We hebben er een reservering op.
Zag dat er plannen zijn de R2 naar Europa te halen, even voorgelegd hier thuis maar werd meteen afgeschoten op het gebrek aan 'normaal uitziende' koplampen. :ROFLMAO:

Wat betreft ID.Buzz, begrijp de overweging om hem van de lijst te halen helemaal.

Had afgelopen jaar een nieuwe Wagoneer mee nadat de Ford Expedition kapot ging (beide een week of 2 gereden). Is natuurlijk een body on frame SUV in tegenstelling tot de Grand Cherokee maar die nieuwe lijn-6 van Jeep is wel echt een fijne samen met de 8-bak automaat. Infotainment was wel echt instabiel, zal de Franse invloed zijn...

"Best aardig". Daar kan ik bij Twixin echt niet mee aankomen. :unsure:

Zaterdag waren we op de Houston Auto show en even goed gekeken naar de Lexus GX550. Echt een interessante auto. Affijn, we hebben nog even de tijd. Ik zal jullie af en toe meenemen in de ondoorgrondelijke beweegredenen.

Deze keer willen we echt iets betrouwbaars, iets verstandigs. Maar de Kia Carnival die we ooit op de shortlist hadden slaat weer te ver door op de schaal van verstandige beslissingen...

Ik heb echt een catastrofale fout gemaakt. Optiecode S05AS Driving assistant is GEEN adaptive cruise. Driving assistance PLUS is dat.

29km EV range. Waardeloos.

Die auto rijdt het lekkerst in ‘sport’. Vooral op hoogst illegale snelheden.

Ik heb een verkeerde beslissing gemaakt.

Al heb ik wel echt plezier gehad de afgelopen dagen..

En geen zwarte hemelbekleding?
De range van 29km zal straks als het warmer wordt wel oplopen naar 40-50 km.

Zwart hemeltje wist ik, jammer maar geen dealbreaker.

Auto gaat er inderdaad uit want adaptive is een must..

Iemand tips? Rond de 30k. ACC & schuifmans zijn vereisten.

En geen zwarte hemelbekleding?
De range van 29km zal straks als het warmer wordt wel oplopen naar 40-50 km.

De grotere en zwaardere 530e met 9kwh accu deed ook 30 in de winter en 40/45 in de zomer. Had van een jongere 330e met 12kwh accu toch echt wel meer verwacht..

Afgezien van de adaptieve cruise control en de elektrische range, wat beviel er nog meer niet?

Ik kom nu al wel op 40km als ik de verwarming omlaag zet of de auto al warm is. Zo te lezen inderdaad de verkeerde auto gekocht. Ik heb wel de hele rits met rijassistenten incl. ACC. Werkt mooi, maar voor mij echt geen must.
Zo’n hybride komt wat mij betreft het best tot zijn recht met een relaxte rijstijl. Dan is het een hele fijne auto. Als 320e dan ook vlot zat. Succes met het zoeken naar een waardige opvolger!

Vanmiddag in deze BMW 320i van 2020 een proefrit gemaakt:

Een 3 serie zou denk ik wel een waardige opvolger voor mijn Mini kunnen zijn, alleen dan wel een ander exemplaar, deze heeft geen schuifdak en stoelverwarming, opties die ik wel graag in een auto wil hebben, Mijn Mini heeft dat wel. Een 2 serie coupe zou ook nog een optie kunnen zijn, vind ik ook een erg fraaie auto om te zien.

Automatische rijbaanwissel had ik op mijn vorige auto maar heb ik ervaren als grote onzin. Heb dat nu dus bewust niet meer gekozen (zat in extra pakket van ca.4k), maar ACC zit er bij de E standaard op en dat is inderdaad wel erg prettig en ik zou het ook niet meer willen missen.

HUD zat ook in dat pakket, maar dat mis ik geheel niet omdat alle info op de ruit nu bovenin en centraal in het tachoscherm wordt weergegeven. Dat is maar 10cm lager, zou dus een beetje dubbelop geweest zijn en het houdt de voorruit mooi clean.
InpbSiE.jpeg

Laatst bewerkt:
Afgezien van de adaptieve cruise control en de elektrische range, wat beviel er nog meer niet?

Het is voor de rest wel echt een hele fijne auto. Het stuurt prachtig, zit heerlijk, infotainment (met wireless CarPlay) is top. Hifi audio is goed. Stil in de cabine. Pre fl vind ik nog een heel mooi dash vol met knopjes hebben (hierna heb je die curved grote schermen, vind ik niks). Mooie dubbele pano met schuiffunctie, die pas eind maart bij de dealer gerepareerd kan worden.

Het is dus gewoon een hele goede en fijne bmw die echt heel veel zaken erg goed doet. Oh ja, de kofferbak is ruim zat zonder ‘bobbel’!

De laatste maanden kreeg ik steeds meer spijt van het verkopen van de 530e. In theorie was dat de perfecte auto. De praktijk ebde steeds verder in de herinnering weg. Elke keer als ik wat verder moest rijden met de egolf stond ik weer te vloeken omdat je dan altijd ergens 30min extra bij een snellader moet rekenen op de route.

Dus ik was rustig aan weer aan het rondkijken. De w212 stond hoog op het lijstje. Ik was daar zo blij mee.. maar inmiddels wel echt oud. En het onderhoudsvrije van de egolf bevalt enorm, zeker omdat de Infiniti al wat ouder is en elk kwartaal wel een rug aan onderhoud kost.

En zakelijk heb ik in 2024 maar 8000km gereden. 4 maanden niet NL geweest. Een w213 of zelfs 214 is gewoon niet te verantwoorden voor mezelf.

G30 heb ik al gehad dus ik wilde ook graag iets anders. Daarnaast vind ik de occasionprijzen bizar hoog. Het terugbetalen van de subsidie voor de egolf zit ook nog in m’n hoofd.

De g20/21 vind ik erg mooi. Ergens ook al een overkill qua formaat maar goed - een 1 serie (FF, of te oud) of a klasse is dan weer een te kleine upgrade tov een golf.

Ik ken mezelf dus een 318i of 320i is prima. Een paar leuke gevonden maar… BPM bij import. Wat een bedragen. En dan deze 330e.. met minder dan 40k op de klok en (ik dacht) alle opties die ik wil voor een lager bedrag dan een 320i sedan voor de deur? No brainer.

In ‘EV’ modus rijdt hij goed. Maar ja je mist toch een stuk vermogen en ik red heen en weer naar kantoor net aan. In hybrid modus zit je net op het randje van net voldoende power op de batterij en bij moeten springen van de benzinemotor. Eigenlijk net vervelend.

En in sport… ja. In sport heb je alles. De batterij gebruik je om meer ‘oempf’ te creëren. De auto vindt het heerlijk om meer dan 2500rpm te maken. En dat voel je. Dat is de modus waar ik blij van word. Maar ik heb in de afgelopen 18 jaar al 2x in the dude ( 535i ) zijn situatie gezeten en dat gaat in sport zeker een derde keer gebeuren. Dus dat moet ik niet doen.

Met acc had ik er zeker een jaartje mee gereden en met hybrid modus leren leven. Want het is echt niet slecht. Maar ik ben zelf het probleem.

ik denk dat acc ook wel prima te retrofitten is. Wellicht heb je al wel de juiste hardware o.a. de radar erin.
Als ik google kom ik genoeg tegen. Verkopen en wat anders weer kopen gaat altijd geld kosten. Aanbod aan 330e's is best groot en de non M-Sport exemplaren zijn in NL ook niet super gewild volgens mij.

Ik blijf een 2 serie coupe ook een erg gave auto vinden, als mijn volgende auto een BMW wordt, twijfel ik tussen een 2 serie coupe, een 3 serie, of eventueel een 1 serie.

Ik blijf een 2 serie coupe ook een erg gave auto vinden, als mijn volgende auto een BMW wordt, twijfel ik tussen een 2 serie coupe, een 3 serie, of eventueel een 1 serie.

Absoluut, als je de portieren niet nodig hebt is de 2-serie een goede keuze.

Dat retrofitten kan ik niet zoveel over vinden zie ik. Zou wel interessant kunnen zijn. Later maar eens verder naar zoeken. Ben half maart weer terug in NL.

Wat vind ik leuk:

- up gti
- 6 GT
- g20 3x0i
- w213 e250
- Renault 5 (zat ik net over te lezen)
- v60 <2017 diesel

CLE ook heel mooi maar ver buiten budget. Een e300e w214 heb ik hetzelfde mee. Maar met een jaar of 2 is een 214 wel betaalbaar voor mij.

Edit: hey leuke suggestie die 2 serie

Edit 2: ben ook wel fan van cabrios

W212 cabrio?

Edit 3:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 31.900,-
Kilometerstand: 85.254 km
Bouwjaar: 02/2022

Laatst bewerkt:

Een 2-serie Coupe is leuk maar niet praktisch.

Wat ik van je begrijpt dat je eigenlijk een auto zoekt die wel praktisch en gemakkelijker meer passagiers mee kunnen rijden

Als je de ruimte niet nodig hebt. De 2. Zonder meer wat een leuk ding is dat.

Die wist van aanpakken en sturen met z’n vettige klauwen! Auto zal wel een druk leven gehad hebben.

Verkoopprijs: € 21.990,-
Kilometerstand: 72.500 km
Bouwjaar: 04/2012

Deze 350cgi blokken, betrouwbaar?

Verkoopprijs: € 29.574,-
Kilometerstand: 123.975 km
Bouwjaar: 12/2020

1800kg. Wegenbelasting is wat hoog. Maar een 220d gaat een miljoen km mee meen ik.

Laatst bewerkt:

Verkoopprijs: € 128.888,-
Kilometerstand: 15.000 km
Bouwjaar: 01/2025

Of ik koop een Up en werk door tot ik dit kan betalen. :unsure:
Bijna zelfde kenteken als de mijne, waarschijnlijk op hetzelfde transport bij de importeur aangekomen.

Maar 15.000 km met een auto die 1,5 week geleden tenaamgesteld is…??

Laatst bewerkt:
Ik heb echt een catastrofale fout gemaakt. Optiecode S05AS Driving assistant is GEEN adaptive cruise. Driving assistance PLUS is dat.

29km EV range. Waardeloos.

Die auto rijdt het lekkerst in ‘sport’. Vooral op hoogst illegale snelheden.

Ik heb een verkeerde beslissing gemaakt.

Al heb ik wel echt plezier gehad de afgelopen dagen..
Haha, en ik baalde al van mijn ontbrekende sfeerverlichting. ACC er niet op terwijl je er wel op rekent is wel een graadje erger. Je kunt et altijd zien aan de knopjes op et stuur. Voor de volgende keer. ;)

Als je veel elektrisch wilt rijden, zul je dat ook kallem aan moeten doen. Dan kun je em wel richting, of over, de 40 km houden ook in de kou. In de zomer zit ik altijd een beetje rond de 50-55. Maar ik rijd ook vrij veel in sport individual, samen met et adaptieve onderstel en M steering is et dan een hele andere auto. Hybride auto vraagt om een hybride rijstijl denk ik. Als je altijd hard rijdt, kom je inderdaad elektrische actieradius te kort, rijd je altijd kallem aan, dan mis je ook et andere, erg plezierige, deel van de auto.

Succes met de afwegingen. Ik spaar ook voor die 450d. Wat een auto.

Hmm vervelend zeg als je vers gekochte auto het toch niet blijkt te zijn. Om welke reden dan ook.
Succes met het oplossen van dit dilemma, wellicht dat achteraf inbouwen inderdaad toch wel kan.

Zaterdag ben ik de dealer eens binnengewandeld om de nieuwe A5 Avant in het echt te bekijken. Op plaatjes (in de juiste uitvoering) was ik erg gecharmeerd. Dat is real life niet anders geworden. Zoals met alle nieuwe auto's is het echt afhankelijk van het kleurtje, de wielen enzovoorts. Uiteraard was de demo weer een saaie grijze en dan met privacy glass. Geen match als je het mij vraagt.

Het interieur is wel weer echt ouderwets mooi in elkaar geschroefd. Groot gemis is dat er nog geen hybride is. De auto verkoopt op dit moment ook voor geen meter in Nederland zei de verkoper. Niet gek natuurlijk met hedendaagse prijzen. Te gek voor woorden...

De hybride versies (299 en 367pk) komen in maart in de prijslijst. Dan komen ook de eerste demo's naar Nederland. Dan wordt wel een proefritje denk ik. Niet dat een nieuwe een optie voor me is, de kop moet er echt eerst vanaf zijn. En stiekem ben ik toch erg nieuwsgierig waar ze mijn auto op waarderen als ik de occasion prijzen zo zie.

Voor mij hoeven de auto's trouwens niet groter te worden. De A5 is weer een cm breder en 6 cm langer geworden. Dit t.o.v. mijn A5 sportback uit 2019.

Terug
Bovenaan