Afgezien van de adaptieve cruise control en de elektrische range, wat beviel er nog meer niet?
Het is voor de rest wel echt een hele fijne auto. Het stuurt prachtig, zit heerlijk, infotainment (met wireless CarPlay) is top. Hifi audio is goed. Stil in de cabine. Pre fl vind ik nog een heel mooi dash vol met knopjes hebben (hierna heb je die curved grote schermen, vind ik niks). Mooie dubbele pano met schuiffunctie, die pas eind maart bij de dealer gerepareerd kan worden.
Het is dus gewoon een hele goede en fijne bmw die echt heel veel zaken erg goed doet. Oh ja, de kofferbak is ruim zat zonder ‘bobbel’!
De laatste maanden kreeg ik steeds meer spijt van het verkopen van de 530e. In theorie was dat de perfecte auto. De praktijk ebde steeds verder in de herinnering weg. Elke keer als ik wat verder moest rijden met de egolf stond ik weer te vloeken omdat je dan altijd ergens 30min extra bij een snellader moet rekenen op de route.
Dus ik was rustig aan weer aan het rondkijken. De w212 stond hoog op het lijstje. Ik was daar zo blij mee.. maar inmiddels wel echt oud. En het onderhoudsvrije van de egolf bevalt enorm, zeker omdat de Infiniti al wat ouder is en elk kwartaal wel een rug aan onderhoud kost.
En zakelijk heb ik in 2024 maar 8000km gereden. 4 maanden niet NL geweest. Een w213 of zelfs 214 is gewoon niet te verantwoorden voor mezelf.
G30 heb ik al gehad dus ik wilde ook graag iets anders. Daarnaast vind ik de occasionprijzen bizar hoog. Het terugbetalen van de subsidie voor de egolf zit ook nog in m’n hoofd.
De g20/21 vind ik erg mooi. Ergens ook al een overkill qua formaat maar goed - een 1 serie (FF, of te oud) of a klasse is dan weer een te kleine upgrade tov een golf.
Ik ken mezelf dus een 318i of 320i is prima. Een paar leuke gevonden maar… BPM bij import. Wat een bedragen. En dan deze 330e.. met minder dan 40k op de klok en (ik dacht) alle opties die ik wil voor een lager bedrag dan een 320i sedan voor de deur? No brainer.
In ‘EV’ modus rijdt hij goed. Maar ja je mist toch een stuk vermogen en ik red heen en weer naar kantoor net aan. In hybrid modus zit je net op het randje van net voldoende power op de batterij en bij moeten springen van de benzinemotor. Eigenlijk net vervelend.
En in sport… ja. In sport heb je alles. De batterij gebruik je om meer ‘oempf’ te creëren. De auto vindt het heerlijk om meer dan 2500rpm te maken. En dat voel je. Dat is de modus waar ik blij van word. Maar ik heb in de afgelopen 18 jaar al 2x in the dude ( 535i ) zijn situatie gezeten en dat gaat in sport zeker een derde keer gebeuren. Dus dat moet ik niet doen.
Met acc had ik er zeker een jaartje mee gereden en met hybrid modus leren leven. Want het is echt niet slecht. Maar ik ben zelf het probleem.