Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Je zou toch denken dat officiële BMW dealers binnen Europa gewoon ps garantie kunnen
-lees moeten- doorzetten?

Ha, mooi plekje bovenaan de laatste pagina van het jaar.

Kiekje van afgelopen september. Dit jaar een van de leukste wagens waar ik af en toe ook mee mag-kan-wil rijden. In het voorjaar van 2024 geïmporteerd uit Duitsland.

IMG-9599.jpg

Check ook een rariteit achter de Coupe; een ONK BMW 327 cabrio uit 1937…

Laatst bewerkt:
De PS garantie is niets anders dan een verzekering, en bij een auto uit Duitsland moet je dan eerst een prijsopgaaf hebben en bij de maatschappij in Munchen goedkeuring vragen voor de reparatie. Ik had een vervelende rammel in het cabriodak, bij dat soort dingen is het onmogelijk om vooraf te calculeren. Ging dan ook niet goed, ze weigerden uit te keren. Uiteindelijk heb ik de kosten (viel gelukkig wel mee) maar gedeeld met mijn dealer (Ekris).

Benieuwd naar jouw ervaringen en hoe Dusseldorp daar mee omgaat, mocht het daar soepeler gaan dan ga ik voortaan ook naar Zwolle, is voor mij niet veel verder weg.

Dus er gaat niet zoveel veranderen in huize W212. Ik heb uiteraard wel voor de zekerheid een E450d estate geconfigureerd, m.b.t. de oudejaarsloterij. ;)
Ik hoop toch echt dat ik het winnende lot heb , maar dan kan er denk nog wel een E450D vanaf ;).

De Alpina B5 occasion staat al als favo opgeslagen…

Fijne jaarwisseling allen. Laatste foto van mijn Teutoon in een gezellige parkeergarage in Amsterdam. Serieus nog nooit zulke brede parkeerplaatsen gezien in onze hoofdstad. 9 van de 10x sta ik met m’n auto over de lijnen of steek ik uit.

Ben allang weer blij dat die (en ik hehe ;) ) weer lekker rijdt! Al hobbelen de winterbanden wel een beetje, kijken of ik het nog even kan laten balanceren komende week

IMG-2777.jpg

Het jaar zit er weer bijna op. Voorbij gevlogen. Op autogebied was het stil. Ook volgend jaar zal dat niet anders zijn.

Het jaar zit er weer bijna op. Voorbij gevlogen. Op autogebied was het stil. Ook volgend jaar zal dat niet anders zijn.
Hier ook voorbij gevlogen. Op autogebied wel een heleboel gebeurd ik noem een: 850i, 300CE24 cabrio, Porsche 968, Triumph TR6, 5GT Turbo en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Nu nog een gezinsauto scoren voor de wintersport aanvangt. Met zijn vijven in een 560SL is niet handig.

Passat Allrack? Ruim, vlot genoeg en zou toch vraag naar moeten zijn. Ideale gezinsauto voor het buitengebied, rag je zo mee door de berm.

De brandweerrode W221 uit de voorraad kan niet mee op wintersport?

Passat Allrack? Ruim, vlot genoeg en zou toch vraag naar moeten zijn. Ideale gezinsauto voor het buitengebied, rag je zo mee door de berm.

De brandweerrode W221 uit de voorraad kan niet mee op wintersport?
Zou zo maar een optie kunnen zijn. Moet ik alleen Marco er uit weten te lullen… ;-)

Passat zou op zich kunnen maar in ieder geval 1 die op de site kan. Voorkeur in dat geval toch wel een Benz. Goeie Phaetons met beperkte kilometerstanden zijn dungezaaid en technisch best tricky.

Ik heb nu net mijn handtekening gezet onder een 330e g21 uit Duitsland met 2 jaar BPS garantie.. dat kan dus mogelijk wel een issue worden als ik het zo lees. Verwacht niet dat er wat gaat zijn. Auto van 2021 met 39k op de klok. Sportstoelen, sportstuur, pano dakje, keyless entry, driving assistance, head up display. De 'basics' zitten erop. Met de G30 uit BE met BPS garantie destijds niks nodig gehad dus geen praktijkervaring mee.

. Net als de benzinemotor die om de haverklap aan- en uitspringt tijdens het rijden in hybrid-mode. Afremmen voor een rotonde, hup de motor uit en de stroom die bij het afremmen is opgewekt wordt direct gebruikt om de komende paar honderd meter op stroom te rijden waarna de benzinemotor weer aanspringt.
Niet dat je het hoort of voelt, het is erg verfijnd, maar het wordt wel mooi gevisualiseerd op het haarscherpe display.
Ik ga er maar vanuit dat het allemaal heel blijft. Zelfde geldt voor het accupakket dat zo'n drie keer in de week geladen zal worden. Stukje gewenning nog.
Mijn ervaring met 3,5 jaar 330e (jan 2017 - juli 2020) is dat het heel goed heel blijft.

Ik heb nu net mijn handtekening gezet onder een 330e g21 uit Duitsland met 2 jaar BPS garantie.. dat kan dus mogelijk wel een issue worden als ik het zo lees. Verwacht niet dat er wat gaat zijn. Auto van 2021 met 39k op de klok. Sportstoelen, sportstuur, pano dakje, keyless entry, driving assistance, head up display. De 'basics' zitten erop. Met de G30 uit BE met BPS garantie destijds niks nodig gehad dus geen praktijkervaring mee.
dan stuur je m toch naar duitsland als er wat is? Daar ben je toch zo?

Mijn ouders hadden hun tweedehands Tourneo Courier uit Aken. Terug voor een garantiegevalletje hebben ze gecombineerd met een weekendje Limburg :)
ik had mijn Focus uit Roden. Een garantiegevalletje combineerde ik met een dagje Groningen stad.

Moet het wel in een dagje op te lossen zijn. Mijn Z4 heeft bijna een week bij de dealer gestaan, toen dachten ze het verholpen te hebben maar dat bleek niet zo te zijn, moest dus weer terug en duurde weer enkele dagen. Als je dan op een dealer in Duitsland bent aangewezen dan wordt je daar niet vrolijk van.

Gefeliciteerd. De mijne komt ook uit 2021 en heeft heel toevallig ook 39k op de teller. Heb ook dezelfde fijne opties.
Na twee weken kan ik niet anders zeggen dat het een hele fijne auto is. Ik heb na de probleemloze F31 hiervoor ook voldoende vertrouwen in de kwaliteit van BMW. Zit binnen het uur in Duitsland dus als er wel wat zou zijn dan ook geen punt.

Allemaal de beste wensen!. Ik lees dat dat de 330e touring gretig aftrek vindt onder de forummers. Mooie auto’s, met een fijne en degelijke motorisering. Na ruim twee jaar X3 30e kan ik niet anders dan daar heel tevreden over zijn. Bij mij functioneert alles tot op heden foutloos, ik ga er maar vanuit dat dat zo blijft…

Vandaag even gekeken bij PON naar de CUPRA’s, maar dat gaat ‘m niet worden.
Volgens mij pas ik ook niet in het beeld van een Cupra rijder want de receptionist dacht dat ik voor klassiekers kwam.
Had ie toch goed ingeschat hahaha
Welke mafklapper komt ook 2 januari naar een importeur/dealer hè….

Ondertussen nog de 50 jaar editie Golf bekeken. Erg fraai eigenlijk. Alles in de optielijst aangevinkt en hou nog wat budget over om er een Opal kleurig interieur in te laten zetten.

Vandaag even gekeken bij PON naar de CUPRA’s, maar dat gaat ‘m niet worden.
Volgens mij pas ik ook niet in het beeld van een Cupra rijder want de receptionist dacht dat ik voor klassiekers kwam.
Had ie toch goed ingeschat hahaha
Welke mafklapper komt ook 2 januari naar een importeur/dealer hè….

Ondertussen nog de 50 jaar editie Golf bekeken. Erg fraai eigenlijk. Alles in de optielijst aangevinkt en hou nog wat budget over om er een Opal kleurig interieur in te laten zetten.
Ik vind de Cupra Born en Formentor juist wel fraai om te zien. En de geupdate Formentor zag ik gisteren staan en vind ik ook niet verkeerd.
2h5ah61o5otkir_800.jpg

Wat gaat hem voor jou dan niet worden?

Ik vind de Cupra Born en Formentor juist wel fraai om te zien. En de geupdate Formentor zag ik gisteren staan en vind ik ook niet verkeerd.
2h5ah61o5otkir_800.jpg

Wat gaat hem voor jou dan niet worden?
ik ben wel een beetje klaar met de boze, zwarte, grijze, matkleurige suv's. :rolleyes:
Dus nee dit gaat hem niet worden.

Daar zit ook wat in ja. Zo subtiel als de Urraco, Espada of eerste type Countach worden ze nimmermeer.Om van de Miura nog maar te zwijgen.
Het moet allemaal agressief en lomp tegenwoordig. Geheel gelijkvormig aan de maatschappij.

Ik had stille hoop dat zo’n Leon Cupra beetje sierlijk was, maar ook die is beetje aanstellerig.

In mijn ogen.:LOL:

Gefeliciteerd. De mijne komt ook uit 2021 en heeft heel toevallig ook 39k op de teller. Heb ook dezelfde fijne opties.
Na twee weken kan ik niet anders zeggen dat het een hele fijne auto is. Ik heb na de probleemloze F31 hiervoor ook voldoende vertrouwen in de kwaliteit van BMW. Zit binnen het uur in Duitsland dus als er wel wat zou zijn dan ook geen punt.
Hebben we toevallig dezelfde auto gekocht? Ik mag hem mid januari ophalen! Zal tzt wel even wat foto’s posten, adv is al offline.

Kristian heeft een 320e toch? Toch nog een beetje verschil dus :)

Cupra: de pre-facelift Leon en Formentor vind ik net wat aardiger ogen.

S-J zei:

Mijn ervaring met de Duitse BMW garantieverzekering is tot nu toe positief. De procedure is dat de Nederlandse BMW dealer een diagnose stelt en een concrete offerte voor herstel, wat dan vervolgens aan de Duitse verzekeraar moet worden voorgelegd ter goedkeuring. Als het mankement gedekt is volgens de verzekeringsvoorwaarden, zal de verzekeraar in beginsel een uitkering doen. In mijn geval moest ik eerst zelf de Nederlandse dealer betalen, maar ik kreeg het bedrag snel terug van de Duitse verzekeraar.

Zo had het bij mij ook gemoeten. Weliswaar was het probleem vooraf niet te calculeren, maar achteraf gezien had Ekris mij naast de factuur een offerte moeten geven die ik naar de Duitse verzekeraar had kunnen sturen, dan was het waarschijnlijk gewoon geaccepteerd. Valt mij wel tegen van Ekris, van een BMW-dealer mag je toch wel verwachten dat die de procedures hierin kennen.

Nee, wel dat het garantiepunten waren. De procedure was mij niet bekend (ik ben niet zo van de kleine lettertjes…), ik ging er op dat moment nog vanuit dat de PS garantie vanuit BMW Europees geregeld was en dat het geen verschil zou maken dat mijn auto in Duitsland gekocht was.

Hebben we toevallig dezelfde auto gekocht? Ik mag hem mid januari ophalen! Zal tzt wel even wat foto’s posten, adv is al offline.
Ik heb ‘slechts’ de 320e die overigens vlot zat is. Ook een M-Sport? In Duitsland zie je veelal de Sportline voorbij komen.

Daar zit ook wat in ja. Zo subtiel als de Urraco, Espada of eerste type Countach worden ze nimmermeer.Om van de Miura nog maar te zwijgen.
Het moet allemaal agressief en lomp tegenwoordig. Geheel gelijkvormig aan de maatschappij.
Merendeel van "de maatschappij" rijdt in een keurige Toyota, Renault of Volkswagen, dus dat "allemaal" is relatief denk ik.

Merendeel van "de maatschappij" rijdt in een keurige Toyota, Renault of Volkswagen, dus dat "allemaal" is relatief denk ik.
Dat bedoel ik niet. Het is meer de huidige designtaal. Bij de merken die je opnoemt zie je ook alles lomper en agressiever worden.

Zo had het bij mij ook gemoeten. Weliswaar was het probleem vooraf niet te calculeren, maar achteraf gezien had Ekris mij naast de factuur een offerte moeten geven die ik naar de Duitse verzekeraar had kunnen sturen, dan was het waarschijnlijk gewoon geaccepteerd. Valt mij wel tegen van Ekris, van een BMW-dealer mag je toch wel verwachten dat die de procedures hierin kennen.
Gewoon naar Zwolle, vragen naar Dennie de After Sales Manager. Ex collega van me, gouden kerel

Vandaag shortlist kandidaat -waarvan ik dacht dat ik ‘m niet zo mooi zou vinden- toegevoegd nadat ik ‘m in het echt heb gezien, aan heb gevoeld, betast en gezeten. Wat een kwaliteit ook. Eigenlijk bizar. En ook nog redelijk betaalbaar.

Zal het topic niet bevuilen met een nep Teutoon maar hier een Foto
En nog een foto
In fraai Cobalt Blue metallic met licht wollen interieur. En sprak iemand hier boven over ruimte? Manmanman… :ROFLMAO:

Vandaag shortlist kandidaat -waarvan ik dacht dat ik ‘m niet zo mooi zou vinden- toegevoegd nadat ik ‘m in het echt heb gezien, aan heb gevoeld, betast en gezeten. Wat een kwaliteit ook. Eigenlijk bizar. En ook nog redelijk betaalbaar.

Zal het topic niet bevuilen met een nep Teutoon maar hier een Foto
En nog een foto
In fraai Cobalt Blue metallic met licht wollen interieur. En sprak iemand hier boven over ruimte? Manmanman… :ROFLMAO:
Ik zeg niets mis mee. De Kodiaq beviel mij meer dan goed.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Cognac interieur vond ik vroeger mooi, maar nu vind ik het verschrikkelijk ouderwets.
Bij dat rood zou ik een wit interieur kiezen, mar zwart dash, zwarte deurpanel en tunnel

Ik vind wat kleur wel gaaf maar dit interieur is me ook net wat te oranje. Ik zou tegenwoordig ook meer naar wit neigen.
Bij de eerste Octavia en Mini Cooper had je een beige interieur maar als je dat nu ziet, heb je echt het idee dat je in een diarree kleurig interieur stapt.

Terug
Bovenaan