Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik was even mijn telefoon aan het legen toen ik deze foto tegenkwam. Te leuk om niet even te delen. Het laat alles in perspectief zien.

d5vxy7nec5q1mn_800.jpg

Stoer ding die Bronco. Bevalt ie goed?
Zou hier met bpm meer dan 1,5 ton kosten.... hoeveel in de USA?

Wel frappant trouwens, op de foto lijkt de Bronco een klap breder dan de X5 maar ze blijken toch echt even breed te zijn.

Laatst bewerkt:
het niet hoeven hebben van een kenteken aan de voorkant [...]
Officieel moet je ook in Texas kentekenplaten aan de voorkant hebben, maar nog nooit problemen gehad. Veel mensen rijden hier zonder platen, wordt gedoogd.

Stoer ding die Bronco. Bevalt ie goed?
Zou hier met bpm meer dan 1,5 ton kosten.... hoeveel in de USA?

Wel frappant trouwens, op de foto lijkt de Bronco een klap breder dan de X5 maar ze blijken toch echt even breed te zijn.
Hij bevalt prima. Het is zeker geen perfecte auto, maar dat hoeft ook niet. Er zijn compromissen gemaakt en dat is prima. Het grootste nadeel is het geluidsniveau. Dat gaat op lange ritten echt tegenstaan.
Nu het weer koeler is nu gooi ik bijna elke dag het dak even snel open, heerlijk. Dat was een belangrijke reden, we misten een cabrio. Tesamen met het uiterlijk maakt dat een hoop goed.

Qua aanschaf zit 'ie op de helft :LOL:

Is 'ie net zo breed? Ik weet dat de spoorbreedte net zo groot is als de Expedition, maar dat komt omdat de wielen uitsteken van de carrosserie. Heb hem nooit vergeleken met de X5.

Stap je via et dak in de Bronco? ;)
De Bronco staat normaal buiten. Dit was tijdens een vakantie. Bronco eerst naar binnen, daarna de BMW...

• Leuk
Waarderingen: W212
Is 'ie net zo breed? Ik weet dat de spoorbreedte net zo groot is als de Expedition, maar dat komt omdat de wielen uitsteken van de carrosserie. Heb hem nooit vergeleken met de X5.
Volgens de specs op deze site zijn ze even breed.

Foto’s kunnen erg vertekenen, mijn C3 is ook bijna even breed als de W116 en dat verwacht je ook niet bij het zien van deze garagefoto.

wSetBj2.jpeg

Ik was even mijn telefoon aan het legen toen ik deze foto tegenkwam. Te leuk om niet even te delen. Het laat alles in perspectief zien.

??? Die X5 lijkt zo klein ernaast!! Dat had ik écht niet verwacht. Op de plaatjes zonder andere auto's lijkt zo een Bronco een soort C segment SUV formaat..

En qua rijden? Een eGolf is een prima auto maar ik verwacht dat een Mini EV vooral een leuke auto is. Hoe heb je dat verschil ervaren?

Het stuurt een stuk strakker. De Golf stuurt eigenlijk best wollig, dus dat is niet lastig. Maar ik vond hem misschien iets té zwaar sturen, dat doet een 1 serie dan weer beter qua balans. Waar bij een benzine-mini het vermogen en het schakelen echt bijdragen aan de rijbeleving, was bij de ev-mini de overdaad aan koppel niet prettig. Constant torque-steer. Daarnaast kon ik de setting niet vinden om het 'one pedal drive' (makkelijk) uit te zetten.

De bronco zie ik in Marbella nu ook geregeld rijden, die kun je gewoon bij de dealer krijgen. Echt een gaaf ding

Idd, dat is een ding van niks in vergelijk. Ford had die ook niet bronco sport moeten noemen, want an sich nog een r delijk ding

Volgens de specs op deze site zijn ze even breed.

Foto’s kunnen erg vertekenen, mijn C3 is ook bijna even breed als de W116 en dat verwacht je ook niet bij het zien van deze garagefoto.

wSetBj2.jpeg
Ik denk dat de breedte inderdaad nagenoeg hetzelfde is. Bij de Bronco staan de wielen echter een stuk verder naar buiten. Dat vertekent het beeld nog wat verder.

In de Carbase even gekeken naar de uitvoering. In de Carbase staat ook een Outer Banks, net als wij hebben, maar de onze heeft het Sasquatch pakket, wat de grotere wielen en een ander onderstel behelst.

Haha gaaf ding die Bronco!

Nog even over Bmw en ingenieuze dak oplossingen.
Die van de E89 Vind ik ook erg sierlijk!
Daar kon ik bij onze E93 ook altijd van genieten. Voelde me soms wel opgelaten om het dak te sluiten / openen vlakbij een terrasje.

Overigens denken mensen dat ik alleen hoge rekeningen ken dankzij de X5. Niets is minder waar, het dak van de E93 heeft ons toentertijd ook USD 2.000 gekost. Er was een raammotortje doorgebrand. Dat gaat gepaard met veel geweld, er waren geloof ik 3x 30A zekeringen doorgebrand.

Voelde me soms wel opgelaten om het dak te sluiten / openen vlakbij een terrasje.
Een terrasje in de US is wel een unicum :p. Dat zou ik echt missen als ik er zou wonen.

Was overigens bijna het geval in 2020, 2j secondment. Toen kwam COVID :p

Ik denk dat de breedte inderdaad nagenoeg hetzelfde is. Bij de Bronco staan de wielen echter een stuk verder naar buiten. Dat vertekent het beeld nog wat verder.

Bij de C3 vs W116 is het beeld ook vertekend, de Benz lijkt veel breder door z’n bumpers, wat ook meteen het breedste punt is van de auto (excl. spiegels). Bij de C3 zijn het de uitgebouwde wielkasten waar de auto op z’n breedst is, wat op deze foto minder naar voren komt.

Een terrasje in de US is wel een unicum :p. Dat zou ik echt missen als ik er zou wonen.

Was overigens bijna het geval in 2020, 2j secondment. Toen kwam COVID :p
Dat is inderdaad wel iets wat ik mis hier. Op een frisse, maar zonnige zondagmiddag ergens in het centrum op een terrasje een biertje drinken.

Maar goed, je kan niet alles hebben.

Daar kon ik bij onze E93 ook altijd van genieten. Voelde me soms wel opgelaten om het dak te sluiten / openen vlakbij een terrasje.

Overigens denken mensen dat ik alleen hoge rekeningen ken dankzij de X5. Niets is minder waar, het dak van de E93 heeft ons toentertijd ook USD 2.000 gekost. Er was een raammotortje doorgebrand. Dat gaat gepaard met veel geweld, er waren geloof ik 3x 30A zekeringen doorgebrand.
De bekende zalm zekeringen, heb ze al preventief vervangen. Deze kunnen op ten duur kapot gaan waardoor de pomp constant blijft draaien. Idd prachtige auto de E93 cabrio, stond ook hoog op mijn lijstje als kanshebber.

Ik had daarentegen lang een Z3 or Z4 in gedachten. Maar ik ben vrij lang en dan is het fijn als de stoelen wat verder naar achter kunnen.

Zolang de kids nog meegaan is een ruime 4-zits cabrio ideaal. Vooral een E-cabrio (A207 of A238) is dan top, meer comfort ga je niet vinden. Dankzij Aircap zit je dan ook achterin uit de wind, en er kan genoeg bagage mee voor een flinke vakantietrip.

Gaan de kids niet meer mee dan is een Z4 geweldig, vooral met de B58 6 in lijn. Elke rit is weer genieten geblazen, die auto klopt gewoon helemaal. Heel jammer dat BMW ermee stopt, een nieuwe Z4 zal er naar verluid niet meer komen. Leuke auto's sterven langzaam maar zeker uit, dus laten we er maar van genieten zolang het nog kan...

De eerste Volkswagen Phaeton voor minder dan 1.000 euro (890 euro) is opgedoken!

Een schade auto, maar ook rijklaar te koop voor de prijs van €4890 :cool:
Ik zeg koopje. Goeie partij ook om je auto op te laten knappen. Ze lassen er vast een voorkant van een ander aan en gaan.... ;-)

Deze Phaeton 3.6 V6 trok ook mijn aandacht. In een heel mooie uitvoering, geen 4-zitter maar dan wel weer een lange uitvoering. Ik stond klaar om af te reizen naar Elshout, maar begrijp dat de auto al weg is. Ben benieuwd wie de auto heeft gekocht (particulier of garage) en of die snel weer opduikt.

Ja das andere koek. Zegt de man dat de Phaeton liefst 16 jaar geproduceert is? Erg lang, zeker gezien het magere succes van de auto. Maar inmiddels steeds zeldzamer, zeker in mooie en goede staat. En eigenlijk mooier (en zeker exclusiever) dan een A8.

Ja das andere koek. Zegt de man dat de Phaeton liefst 16 jaar geproduceert is? Erg lang, zeker gezien het magere succes van de auto. Maar inmiddels steeds zeldzamer, zeker in mooie en goede staat. En eigenlijk mooier (en zeker exclusiever) dan een A8.
Ik kan je vertellen dat het niets onderdoet voor een w221. We hebben weer een mooie 4 zitter kunnen bemachtigen. Iets meer kilometers maar wat een interieur.

Nope hij is qua kilometers goed gebruikt. (waar die toch echt wel voor gemaakt is) Maar nog steeds in nieuwstaat. Op onderhoud is niets bespaard. we weten welke berijders hem hiervoor hebben bereden. ;-)

Smaakvoller dan dit wordt die niet. Dat interieur is echt geweldig. Met dezelfde armsteunen als in een Bentley.

Even wat anders. De Kodiaq weggebracht voor een storing in de DSG bak (mechatronic) om vervolgens te horen dat ik hem niet meer terugkrijg. Bijna einde contract en heb nu een Passat meegekregen als huurauto. Bijzondere manier van rekenen hebben ze bij de leasemaatschappij. Reparatie zal rond de €2500 zij maar de huur van de Passat schat ik al in op €3000. Dan moten ze hem met kapotte bak verkopen aan een handelaar wat ze ook gewoon een paar ruggen scheelt.

Voor de wintersport wordt het waarschijnlijk een GL. Hebben we in ieder geval ruimte voor 3 pubers en bagage achterin.

Blijft een bijzondere auto, die Phaeton. Toch gaaf dat ze die gebouwd hebben.

Laatst bewerkt:
De Phaeton (succesvol of niet) heeft VW destijds hoe dan ook naar een hoger level getild. En welk model ook, het waren gewoon top-producten en bijna allemaal succesvol. Toen kwam diesel-gate, en sindsdien lijkt alles in een neerwaartse spiraal te zijn beland, met als voorlopig dieptepunt de dramatische situatie waarin het merk momenteel verkeert...

De Phaeton (succesvol of niet) heeft VW destijds hoe dan ook naar een hoger level getild. En welk model ook, het waren gewoon top-producten en bijna allemaal succesvol. Toen kwam diesel-gate, en sindsdien lijkt alles in een neerwaartse spiraal te zijn beland, met als voorlopig dieptepunt de dramatische situatie waarin het merk momenteel verkeert...
En ver zijn tijd vooruit. De donkerblauwe uit 2004 had een goed werkende adaptive cruise control. Was met distronic van Mercedes nog wel eens een dingetje.

Even wat anders. De Kodiaq weggebracht voor eenlsto21ring in de DSG bak (mechatronic) om vervolgens te horen dat ik hem niet meer terugkrijg. Bijna einde contract en heb nu een Passat meegekregen als huurauto. Bijzondere manier van rekenen hebben ze bij de leasemaatschappij. Reparatie zal rond de €2500 zij maar de huur van de Passat schat ik al in op €3000.

Is dat niet gewoon standaard bij dsg? Ik hoor alleen maar problemen als ze een paar jaar oud zijn.

Volgens mijn oom -zaliger-die in z’n leven verantwoordelijk was voor o.a. alle perswagens bij PON was de Phaeton het allerbeste dat ooit door VAG was gemaakt. En als hij dat zei was dat zo.

Als klein kind vergeet ik nooit de momenten dat hij met de meest extreme of gewone VAG producten bij ons op familiebezoek kwam - want voordat de pers met die wagens ging vlammen-moesten ze vakkundig zijn ingereden. Een ritje naar familie op de Veluwe was vaste prik. En dat hij het immer over auto’s had was voor ons een zegen!

De oer Quattro was er bijvoorbeeld eentje. Daags voor de introductie stond ie bij ons op het erf. Prachtige momenten om nooit te vergeten!
Hij toeterde ook nooit -dat zou immers ongepast zijn- maar deed steevast z’n alarmlichten aan ter afscheid.

Terug
Bovenaan