Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mooie handgeschakelde, estorilblauw M140i te koop. Voor 50.000 euro.

De mijne (ook van januari 2017) kocht ik in 2018 voor 40.000 euro. Met toen 13.000 km op de klok.

https://www.premiumclassics.nl/news...n-Professional-Harman-Kardon-Reversing-Camera
Wat de gek er voor geeft denk ik. Ik zou mezelf 10.000 euro besparen, dan maar een automaat.
bmw-1-serie-m140i-high-exec.jpg

BMW M140i

Ik zou niet snel een Mercedes uit de vorige eeuw kopen, maar hier word ik toch wel een beetje hebberig van. Niet eens zozeer qua motorisering of uitrusting, maar gewoon voor de uitstraling. :)
media-0001-1024w-1.jpg

M’n broertje zit toevallig te kijken voor een nieuwe 1 serie. Wat is deze dan een verademing voor het netvlies en direct herkenbaar als een product uit München

Wat is er nog in hatchbackland leuk? De Focus is weg. De Golf 8 is echt niet zo leuk of goed als de 7 was. Een 1 serie is een lelijk FF mormel. De A klasse is schreeuwend duur en met die schermen ook niet zo mooi meer van binnen als ze waren.

Skoda octavia? Goed maar saai.

Honda civic.. mazda 3.. japanners??

Wat is er nog in hatchbackland leuk? De Focus is weg. De Golf 8 is echt niet zo leuk of goed als de 7 was. Een 1 serie is een lelijk FF mormel. De A klasse is schreeuwend duur en met die schermen ook niet zo mooi meer van binnen als ze waren.

Skoda octavia? Goed maar saai.

Honda civic.. mazda 3.. japanners??
Er is juist meer keuze dan ooit in "hatchbackland", zeker als je de elektrische varianten er ook nog bij rekent. Een kleine opsomming van (leuke) opties.
Mazda-3-G25-Touring-SP-Hatch_HERO-16x9-1.jpg

Infiniti-Q30.jpg

11062-0K2A5308.jpg

Used%20Peugeot%20508%20Mk2-6.jpg

m56yzt8brq3g_800.jpg

Laatst bewerkt:
brr, wat een hokken, die mazda is gewoon net te lomp. Terwijl het best een leuk ding had kunnen zijn, zoals de eerste seat leon

508 en A5 zijn geen hatchback, 308 of Astra wel.
Leuk uitgevoerde hatchbacks zijn er steeds minder, ik denk ook dat de traditionele hatchbackrijders grotendeels zijn overgestapt op een SUV-hok “omdat het zo praktisch is en je zit zo lekker hoog”.

508 en A5 zijn meer liftback maar hebben wel de vijfde deur.
De hatchback en stationwagen verliezen het helaas van de SUV inderdaad.

508 en A5 zijn geen hatchback, 308 of Astra wel.
Leuk uitgevoerde hatchbacks zijn er steeds minder, ik denk ook dat de traditionele hatchbackrijders grotendeels zijn overgestapt op een SUV-hok “omdat het zo praktisch is en je zit zo lekker hoog”.
Technisch gezien zijn de 508 en de A5 wel hatch-/liftbacks, maar ik heb ook moeite om dit zo te zien. De leukere keuze zou voor mij dan eerder zoiets zijn. :)
media-0014-1920w-2.jpg

Nou zeg dat wel, het ziet er behoorlijk complex uit. Veel complexer ook dan het E62 panoramadak, en dat gaf ook al aardig wat problemen.

Hier piept en kraakt het ook al behoorlijk…

Maar bijzonder is het wel! En vergeleken met dit maakt BMW zich er dan nu wel heel makkelijk vanaf met het vaste glazen paneel in de G60/61 :D

Nee, bij de E61 kon alleen het voorste deel schuiven en beide delen kantelen. Prachtig, maar wel kwetsbaar.
Net als bij de F15 X5. Ik heb er nooit bij stil gestaan en het als normaal beschouwd, maar bij ons kantelt het achterste deel ook.

Net als bij de F15 X5. Ik heb er nooit bij stil gestaan en het als normaal beschouwd, maar bij ons kantelt het achterste deel ook.

Eigenlijk op alle modellen met panoramadak van 2003 tot 2010 (E61, E91, E70 en E83). Vanaf de F11 kantelt alleen het voorste deel, dat bleek veel betrouwbaarder. Wel bijzonder dus dat 3 jaar later op de F15 wél weer het dubbel kantelende dak werd gemonteerd, of zouden ze de Amerikanen de oude voorraden inferieure onderdelen hebben laten opmaken...? ;)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk op alle modellen met panoramadak van 2003 tot 2010 (E61, E91, E70 en E83). Vanaf de F11 kantelt alleen het voorste deel, dat bleek veel betrouwbaarder. Wel bijzonder dus dat 3 jaar later op de F15 wél weer het dubbel kantelende dak werd gemonteerd, of zouden ze de Amerikanen de oude voorraden inferieure onderdelen hebben laten opmaken...? ;)
Een snelle blik op wat forums levert een hele rits aan mensen die hetzelfde dak hebben als wij, maar ook een hele rits die het niet hebben. Heel apart.

Volgens mij zag ik bij een artikeltje van Auto Motor Klassiek een bekende 323 uit dit topic, toch Buurman?

Had gisteren een leen MINI EV (een late van het voorlaatste model) mee omdat er een nieuwe voorruit in de egolf werd geplaatst.

Maar de egolf is zo een veel fijnere auto dan de Mini..! Veel comfortabeler, meer ruimte, veel betere afwerking en kwaliteit van knopjes etc.. Had ik echt niet verwacht dat die auto zo een teleurstelling zou zijn. Had meer verwacht van BMW.

Een gewone Mini vind ik best leuk.

De eerste 2 zijn logisch, de knopjes werken bij mij na 10 jaar nog steeds prima en op 1 knopje na op het stuur ziet alles er ook nog netjes uit. Ben op de ruimte na nog steeds erg tevreden met mijn 10 jaar oude Cooper.

En qua rijden? Een eGolf is een prima auto maar ik verwacht dat een Mini EV vooral een leuke auto is. Hoe heb je dat verschil ervaren?

Bij mijn SL wordt momenteel het interieur onder handen genomen. De stoelen waren ooit eens van een verflaag voorzien waarvan de kleur niet klopt met de rest, deurpanelen en zonnekleppen waren niet meer strak en het tapijt na 38 jaar behoorlijk verschoten. Ik wil het liefst zoveel mogelijk origineel houden, dus niet met nieuw leer bekleden maar zoveel mogelijk het bestaande behouden en verbeteren.

Inmiddels zijn de zonnekleppen en deurpanelen opgevuld en weer mooi strak in vorm, en zijn de kunststof interieurdelen met dieptereiniging weer in de juiste staat gebracht. Resultaat tot nu toe boven verwachting!

Nu nog de stoelen en het achterbankje, en een nieuwe tapijtset erin. De kunstleren rand op de softtopbak-klep heeft beschadigingen, deze wordt vervangen met nieuw kunstleer in de juiste kleur.

PJu2JVV.jpeg

ax6KRNE.jpeg

r0jg3tI.jpeg

geYNI1p.jpeg

On4rIej.jpeg

Slazmy3.jpeg

SDpegC6.jpeg

Laatst bewerkt:
Haha echt bijzonder zeg van BMW. Eerlijk is eerlijk, het blijft er wel vet uit zien
Voor mij kenmerkt dit wel een beetje waarom ik zo van BMW houd (hield?). Ze hebben engineers in dienst die soms heel complexe ontwerpen maken en niemand die ze tegenhoudt.

Precies dat! Echter…. die engineers zijn inmiddels blijkbaar allemaal ontslagen. Nu durft BMW niet eens meer af te wijken van een niet te openen glazen dak.

Voor mij kenmerkt dit wel een beetje waarom ik zo van BMW houd (hield?). Ze hebben engineers in dienst die soms heel complexe ontwerpen maken en niemand die ze tegenhoudt.
Of een V10 in een station stoppen!

Dat herken ik wel hoor en vond ik ook altijd zo leuk aan BMW, soms lekker gek doen. Ongetwijfeld bedacht na wat curry wurst en wat pullen Weissen in de biergarten

Dit adresje wil ik wel weten :D. Ik wil volgend jaar mijn stoel aan pakken. Linker wang van het zitvlak uit de kreukels krijgen en beetje opvullen. Stoel kleur opnieuw spuiten

Kom daar al zo'n 15 jaar denk ik, zat eerst in Genemuiden, nu in Zwolle.
Echte vaklui, vader en zoon doen de zaak.
Dus klein en betrokken/persoonlijk.

Kom daar al zo'n 15 jaar denk ik, zat eerst in Genemuiden, nu in Zwolle.
Echte vaklui, vader en zoon doen de zaak.
Dus klein en betrokken/persoonlijk.
Heb ze toevallig vandeweek nog gesproken. Het leer op het Dashboard van de GL heeft de tijd in de woestijn niet best doorstaan. Hij gaf alleen aan dat ik beter op zoek kan gaan naar een nieuw dashboard. Niet leuk wel eerlijk.

Ik ben er nog niet uit of ik deze ALPINA B3 Bi-turbo met gouden striping en velgen nou mooi vind of toch ook een beetje wansmaak..
IMG-20241102-124858588-HDR.jpg

1000018900-edited.jpg
Nou ik wel hoor: stijlvol! Wat je niet moet doen: 100 km p/u rijden in de bebouwde kom, mensen van het zebrapad af racen, toeren laten draaien voor geluid etc. Dan vind ik dit een hele mooie combi van stijl en sportiviteit.

Terug
Bovenaan