Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zelfde met de 530e! X5 45e is zeker een interessante, erg populaire auto ook. Staan hier 3 van in de wijk tegenover 1 xc90 en 1 GLE.

Heb de infiniti net weer opgehaald van onderhoud. Vorig jaar was het 3500,-, dit jaar slechts 1600. Maar er is wel een motortje kapot van de meesturende koplampen.. 2100 euro ex btw voor het onderdeel. Ik kan er heel slecht tegen als er iets niet goed is aan een auto maar dit is wel een bedrag om 2x over na te denken.

Misschien iets via ebay zoeken..

Laatst bewerkt:
Toch best leuk dat Audi Centrum Amsterdam er voor kiest om een Audi A3 in deze "mint groen" kleur te bestellen. Zal een uniek ding blijven zo denk ik.
314712_fullimage_1721293999650_37527307-5.jpg

314711_fullimage_1721293999384_37527307-4.jpg

Link naar advertentie

Deze is niet verkeerd.
audi-rs6-performance-4-0-tfsi-quattro-pro-line-plus-audi-exclusive-kera.jpg

Link naar advertentie

Je moet het maar durven in "Taktikgrün"..
audi-a6-avant-55-tfsi-e-quattro-competition-matrix-koplampen-audi-exclusive-magnetic-ride-b-o.jpg

Link naar advertentie

Mooi om te zien dat groen weer een beetje terug lijkt te zijn, bij Audi dan in ieder geval.
audi-a5-40-tfsi-s-line-pano-dak-camera-navi-stoelverw-carplay.jpg

Link naar advertentie

Laatst bewerkt:
Toch best leuk dat Audi Centrum Amsterdam er voor kiest om een Audi A3 in deze "mint groen" kleur te bestellen.

Zeker maar misschien eerder dat een klant dit besteld heeft en ervan schrok en de auto niet afgenomen heeft en liever 15% annuleringskosten overmaakte.. dan met die kleur te rijden?
(of het was als verrassing voor een wederhelft.. die de kleur niet kon waarderen.). :unsure:

Ach, vaak biedt een fabrikant enorme kortingen op hun winkeldochters.... Dus zo kan Pon weer makkelijker auto's sponsoren.

Zie je niet vaak bij een Porsche, een andere kleur interieur dan zwart.

Ik kreeg onlangs trouwens een rondleiding bij Porsche Rotterdam. Wat een gaaf bedrijf is dat!

Mulhouse was heel erg leuk. Ook het verhaal erachter. Maar met name de veelheid aan prachtige klassiekers trof ons. Echt heel leuk om een keer te zien. De rit heen en terug was natuurlijk ook een feestje. Kapje open en lekker toeren.

• Leuk
Waarderingen: W212
Die M5 is echt te dik, meer dan 2.500 kg drooggewicht is veel te veel.
Ja en het is knap wat ze weer weten te knutselen dat het nog steeds lichtvoetig aanvoelt (Adhv de eerste reviews), maar het klopt gewoon niet.

Het doel heiligt imo niet álle middelen. Had er dan de S58 ingegooid. Daar zit zoveel meer potentie in dan wat de M3 nu laat zien, je ziet het al aan de eerste unlocks. Waanzin

Je moet het maar durven, 40k stuk slaan op een geïmporteerde BMW M550i uit 2017 met bijna 190.000 kilometer op de teller bij een "Xclusive Car Store".. :censored: Wel een gaaf model en goede kleur.
bmw-5-serie-m550i-xdrive-aut8-high-performence-463pk-panodak-20-inch-lmv-navi-camera-led-pdc.jpg

Link naar advertentie

Laatst bewerkt:
Mooi ding, zo'n 550i. Jammer dat ie niet te krijgen is als stationcar / Touring. Ik heb met de 532 pk uitvoering (facelift) gereden op Zandvoort en dat was een waar genoegen.

ugh, alleen de tekst al:

M550i HIGH-PERFORMANCE 463PK !!!”

De V8 is wel met deze generatie eindelijk goed betrouwbaar overigens. Maar €40k is echt veel teveel voor een 190k 7j oude auto.

En die folie over de voorruit icm het vermogen van de auto verraadt al het type eigenaar….

Mulhouse was heel erg leuk. Ook het verhaal erachter. Maar met name de veelheid aan prachtige klassiekers trof ons. Echt heel leuk om een keer te zien. De rit heen en terug was natuurlijk ook een feestje. Kapje open en lekker toeren.
Ben er paar weken terug ook geweest. We hadden een paar dagen een camping daar in de buurt, dus mede door jouw aankondiging hier daar ook naar toe gegaan. Wat een ongelooflijke collectie. Kinderen hebben ook genoten, beetje de techniek uit kunnen leggen van "de auto" en die kun je daar van heel oude tot minder oud prachtig zien veranderen. Mijn heen- en terugreis was wel wat minder spectaculair als die van jou. ;)

Meest bizarre vond ik nog wel dat hele kleine circuitje buiten et museum waar je voor veel geld 1 of 2 rondjes in een Bugatti Chiron kon rijden, of een of andere Lamborghini. In de prijslijst stond ook de optie om alleen de Chiron te starten, alleen dat al kostte enkele honderden euro's meende ik. Et geheel viel aardig uit de toon bij het prachtige museum.

Over museums gesproken: zijn jullie al naar het Louwman Museum geweest om de Mercedes C112, Porsche 911 GT1 en BMW M8 te bekijken? En die andere supercars uit de jaren negentig?
Bedankt nog voor de organisatie! Erg leuk om naar de verhalen van Sjoerd te luisteren.

Bedankt voor de tip van Mulhouse trouwens! Ik ga zaterdag die kant op, in mijn eentje met de Z4. Ik zit redelijk in de buurt (1,5 uur rijden), dus ik ga daar zeker even een dagje van maken!

Deze even delen:
Versterkt mijn gedachte toch om de Z4 nooit meer weg te doen.

Wat leuk om hier nog zo veel oude stamgasten te zien! En nog leuker dat de W124 nog steeds onderwerp van gesprek is. Je witte ziet er prachtig uit MB! En SJ heel gaaf dat je die 300E nog altijd hebt.

Ik heb de mijne ook nog. De 320TE is geen goedkope kostganger qua onderhoud, maar WAT een auto. Hij wordt voornamelijk ingezet voor weekend trips, en een paar keer per jaar op en neer naar Nederland. M.i. de perfecte auto. Laatst nog met 5 man en bagage naar Cornwall geweest- met constant 140 op de klok geeft 'ie geen krimp. En de 1:9,5 valt dan ook nog best mee.

Y0tFcVa.jpeg

bDI8eF2.jpeg

M4Suvb9.jpeg

En waar het 11,5 jaar geleden (ja echt :oops:) allemaal mee begon, de 250D en mijn eerste auto, is ook nog in bezit. Wordt (helaas) niet meer gebruikt, maar vorig jaar uit de stalling in Litouwen getrokken. Helemaal nagekeken, maar met enkel nieuwe olie en nieuwe accu erin direct naar Nederland gereden. Echt ongelofelijk, na 6 jaar stilstand liep het ding gewoon weer zo goed, als vanouds.

2N3kbwO.jpeg

Die 320TE staat er ook prachtig bij en heeft wat mij betreft de ultieme spec voor dat model! Behalve de plaatsing van het stuur dan ;)

Van welk jaar is die 250d? Gaat in NL niet meer wegenbelasting vrij worden zeker?

Bedankt nog voor de organisatie! Erg leuk om naar de verhalen van Sjoerd te luisteren.

Bedankt voor de tip van Mulhouse trouwens! Ik ga zaterdag die kant op, in mijn eentje met de Z4. Ik zit redelijk in de buurt (1,5 uur rijden), dus ik ga daar zeker even een dagje van maken!

Deze even delen:
Versterkt mijn gedachte toch om de Z4 nooit meer weg te doen.
Geweldig filmpje!

Het is hier al vaker gegaan over hoe auto's voelen die al wat ouder of old school zijn t.o.v. al het nieuwe spul dat uitkomt. Deze zomer ben ik in Costa Rica geweest en heb ik een een Landcruiser als upgrade meegekregen. Weliswaar Apple Carplay etc, maar voor de rest simpel en doeltreffend voor dat land. In Nederland kan je er absoluut niks mee en had ik altijd een soort van afkeer voor zo'n type auto's. Ik mis het ding bijna, heerlijk simpel en doeltreffend tijdens de vakantie. Geen fratsen.

Toen ik thuis kwam heb ik nog een dikke week in mijn 2003 A4 cabrio rondgereden. Zowel naar werk als nog een trip naar de Eifel. Niks sportiefs aan, geen Carplay, lekker zelf schakelen, geen zwaar bekrachtigde bediening van het rempedaal of stuur etc en lekkere comfortabele stoelen en naar moderne maatstaven heus wat missers.

Ik heb mijn A5 voor geen seconde gemist. Ja, natuurlijk als daily is die verstandiger en van alle gemakken voorzien. Rijd ook echt fijn, maar qua beleving en emotie is het een flinke stap achteruit. Het voornemen om een nieuwere auto te kopen is wel weer een tijd in de koelkast geparkeerd. Ik zie de meerwaarde op moment niet in mijn situatie.

Wij zaten afgelopen vakantie onder de luifel een beetje te filosoferen over het vervangen van de E46. En dan misschien die auto ook gebruiken voor de vakanties etc. Dus, u kent et wel, meteen zoeken natuurlijk. F11, S212, diesel lijkt nog aantrekkelijk met onze km's. Prachtige exemplaren gevonden, weke knieën materiaal. Et blijft voorlopig bij filosoferen, de E46 doet et nog prima en de 330e ook, alleen niet ideaal voor de caravan die laatste (ik heb wat tankstations gezien :LOL:) maar die caravan heb ik onlangs verkocht. Maar goed, ondertussen ook bij de BMW dealer geweest voor onderhoud en met een kennis langs Wensink geweest. Rondlopend in de showroom: Al dat nieuwe spul haalt et toch niet bij een F11 530d of een dikke S212 met AMG pakket? Zo'n BMW iX2.... Dat kán toch niet.

Dit genoegen was aan mijn kant!

Eigenlijk moet ik van mezelf nog een keer gaan dit weekend. Want ja, wanneer zie je weer een M8? Of een Vector? Of een C112? Of een Mclaren F1? Of een Toyota GT-One? Of een Le Mans-Nissan met kenteken? Laat staan in één ruimte...

Zwarte wielen kunnen het plaatje soms wel af maken…
1ZePJYe.jpeg

Gisteren was ik met de SL in Zwolle om wat afspraken te maken over restauratiewerk, daarna nog even bij Wensink binnengelopen want ik had de E53 nog niet gezien. Wel een geweldig apparaat hoor, al zou ik hem niet zo samenstellen als dit exemplaar, net iets te opzichtig zo met de zwarte striping, gele gordels en sticksels etc.

Ook stond er een E300e in groen metallic, dat vind ik echt een fantastische kleur op de nieuwe E.
4jFoT0C.jpeg

Terug
Bovenaan