Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik zou hem zelf anders samenstellen (andere kleur en zonder de striping), maar termen als kamper en fout kan ik hier niet plaatsen.

Ach zo lekker.. ik ben totaal geen cabrio man, maar zo’n lekkere GT achtige cabrio a la de E klasse cabrio, 6 serie cabrio of R230 SL lijkt me wel wat.
Uit eigen ervaring in de 4 cabrio: heerlijk, als het kan. In mijn dagelijkse, zakelijke kilometers is het super om lekker met open dak te rijden. Met de familie doen we dat toch minder snel, dan heb je gewoon ruimte nodig en een praktische auto.

Volgende week ga ik de 4 uitlaten. Met mijn zoon ga ik dan naar dat automuseum in Mulhouse, waar de collectie Schlumpf staat. Had ik al lang op de verlanglijst en nu vindt mijn zoon het ook leuk. Beetje binnendoor er naartoe, zin in!

Uit eigen ervaring in de 4 cabrio: heerlijk, als het kan. In mijn dagelijkse, zakelijke kilometers is het super om lekker met open dak te rijden. Met de familie doen we dat toch minder snel, dan heb je gewoon ruimte nodig en een praktische auto.

Volgende week ga ik de 4 uitlaten. Met mijn zoon ga ik dan naar dat automuseum in Mulhouse, waar de collectie Schlumpf staat. Had ik al lang op de verlanglijst en nu vindt mijn zoon het ook leuk. Beetje binnendoor er naartoe, zin in!
Zoiets zocht ik ook nog om te gaan doen met de A45, bedankt voor de tip. ;)

Haha, graag gedaan. Gedachte is idd om via de Eifel en langs de Moezel te gaan. We hebben een paar dagen de tijd, gelukkig. Hopelijk beetje leuk weer.

Altijd prachtig daar (zie mijn plaatjes met de Z4 een paar pagina’s terug), en die hoek in Frankrijk is ook mooi met plaatsen als Colmar, Eguisheim en Riquewihr.

Mooi hoor, daar zou ik me best in thuisvoelen.

Gisteren hebben we een testrit gemaakt met een Rivian R1S. Mooi ding, netjes afgewerkt.

CLS kan je prima nog mee aankomen hoor. Ik kijk nog geregeld stiekem voor een CLS500..

Mooie rol in de serie Ray Donovan.

Enige is het verouderde interieur van de pre facelift

Altijd prachtig daar (zie mijn plaatjes met de Z4 een paar pagina’s terug), en die hoek in Frankrijk is ook mooi met plaatsen als Colmar, Eguisheim en Riquewihr.
Riquewihr, heel sfeervol en ook erg fijn: heerlijk gegeten. Wij hadden een mooi onderkomen net buiten Colmar op de terugweg van de roadtrip met de cabrio. Aan te raden route die hier besproken wordt.

Riquewihr, heel sfeervol en ook erg fijn: heerlijk gegeten. Wij hadden een mooi onderkomen net buiten Colmar op de terugweg van de roadtrip met de cabrio. Aan te raden route die hier besproken wordt.
Dank heren, heb de plaatsen even genoteerd. Vanavond de route maar eens goed uitstippelen.

Meer figuurlijk bedoeld in de huidige tijd waarin alles elektrisch (ondersteund), zuinig en efficiënt moet zijn.

Tsja, zou er echt iemand wat van vinden en je daadwerkelijk direct commentaar geven? Meest mensen zien gewoon een keurige grijze Benz denk ik. Hoogstens wil men horen hoe duur het wel niet is zo een bolide in de vaart te houden als een soort leedvermaak. Maar dat zal je ongetwijfeld wel weten van je periode met de C55 en M2. Ik krijg de laatste tijd juist weer meer positief commentaar maar dat komt wellicht omdat het W211 model nu ruim 20 jaar oud is, dan vallen de nette exemplaren op.

Verder wel echt een tof ding met de juiste opties. Dat motorblok heeft ook veel tuningpotentieel. Pre-facelift is wat mij betreft wat beter in balans dan de latere (interieur & exterieur).

Tsja, zou er echt iemand wat van vinden en je daadwerkelijk direct commentaar geven? Meest mensen zien gewoon een keurige grijze Benz denk ik. Hoogstens wil men horen hoe duur het wel niet is zo een bolide in de vaart te houden als een soort leedvermaak. Maar dat zal je ongetwijfeld wel weten van je periode met de C55 en M2. Ik krijg de laatste tijd juist weer meer positief commentaar maar dat komt wellicht omdat het W211 model nu ruim 20 jaar oud is, dan vallen de nette exemplaren op.

Verder wel echt een tof ding met de juiste opties. Dat motorblok heeft ook veel tuningpotentieel. Pre-facelift is wat mij betreft wat beter in balans dan de latere (interieur & exterieur).
Nee, gaat ook niet om het commentaar die je er al dan niet op krijgt. Bij de C55 en M2 waren de reacties eigenlijk ook alleen maar positief. Meer dat in een periode waarin alles wordt geëlektrificeerd en gedownsized en dikke wagens worden ontmoedigd en flink worden belast, dat dit een "uitstervend ras" is.

Gaaf zeg zo in het Goodwood Green. :) Gemiste kans dat er geen bruin/cognac/tan lederen interieur in zit, dan was die perfect geweest.
006b42af013a211f2d008ca5a261402a8857eb19.jpeg

e2c970a444c44ab03034af96877fd0add458ed59.jpeg

016ffbc0ef1d6bce83ea76fd0a3d5090f96807ea.jpeg

Advertentie

Heb echt een zwak voor de Q7 van deze generatie. Blijft nog steeds een hele indrukwekkende auto om te zien. één vd mooiste snuitjes met die grill die precies goed is qua formaat

Gelukkig is dat ev gepush voor nu alleen in NL. En heb ik daar geen last van :LOL:
Ik had een reservering voor een id.5. Toen de dealer na lange tijd belde met de mededeling dat ik hem op kon halen, had ik het beste excuus. Ik heb de beste man toen verteld dat ik het elektrisch rijden uitgesteld heb en een Bronco had gekocht. Nooit meer wat van de man vernomen.

Overigens hebben we nu een reservering op een Rivian R2.

Gelukkig is dat ev gepush voor nu alleen in NL. En heb ik daar geen last van :LOL:
Ik straks wel. Ik krijg een id 4 onder mijn kont. Gelukkig heb ik nog de luxe om de Z4 er naast te houden. Die zal dus wat minder gebruikt gaan worden, daardoor worden de kilometers weer wat specialer.

Ik straks wel. Ik krijg een id 4 onder mijn kont. Gelukkig heb ik nog de luxe om de Z4 er naast te houden. Die zal dus wat minder gebruikt gaan worden, daardoor worden de kilometers weer wat specialer.
EV doordeweeks en leuke reihensechszylinder in het weekend is dikke prima. I5 zonder bijtelling en dan privé leuke Z4.

Dat scenario spookt ook wel eens door m’n hoofd, alleen geen eigen oprit en m’n wederhelft heeft ook haar auto echt nodig.

EV doordeweeks en leuke reihensechszylinder in het weekend is dikke prima. I5 zonder bijtelling en dan privé leuke Z4.

Dat scenario spookt ook wel eens door m’n hoofd, alleen geen eigen oprit en m’n wederhelft heeft ook haar auto echt nodig.
Als het een auto van de zaak is (en zelf geen ondernemer, detail) dan lekker een een ooenbare paal.

Als het een auto van de zaak is (en zelf geen ondernemer, detail) dan lekker een een ooenbare paal
Geen laadpaal vind ik niet erg hoor, ik had er een maar gebruikte die niet zo heel veel. Ook omdat het formeel een openbare plek is en als daar iemand anders stond, had ik pech :).

Het is mij meer om te doen dat 3 auto’s wel beetje teveel is als je geen eigen oprit hebt en de parkeernorm 1.5 is in de wijk

Geen laadpaal vind ik niet erg hoor, ik had er een maar gebruikte die niet zo heel veel. Ook omdat het formeel een openbare plek is en als daar iemand anders stond, had ik pech :).

Het is mij meer om te doen dat 3 auto’s wel beetje teveel is als je geen eigen oprit hebt en de parkeernorm 1.5 is in de wijk

Heb ik nu dus ook.. de infiniti (waar de buurt al met een schuin oog naar kijkt), de egolf (de enige auto waar ik nooit iets over heb gehoord) en dan nu de w124. Er is plek zat in de wijk maar toch snap ik wel wat je bedoelt.

Ben vandaag met de 124 naar kantoor. Wat een rust geeft die auto... ga je je toch bedenken. Meer is niet nodig? Ecc, tempomat, automaatje en een 6 in lijn.. en het comfort is echt goed voor een auto van bijna 40.. (!!!) jaar oud.

Ja ongekend. Afgelopen weekend met de 230E een rit naar vrienden op de camping met 2 e-bikes achterop, schuifdakje open, het rijdt zo relaxed en zo goed voor een auto van (in dit geval) 35 jaar oud. En omdat de auto nog zo fris en bijna in nieuwstaat is voelt het ook echt alsof je even terug bent in eind jaren 80.

Benieuwd naar het echte verhaal achter deze auto: Mercedes-Benz “280SL”. In de advertentie staat dat de 280SL uit 1981 optisch is uitgevoerd als een 300SL (het MOPF model vanaf 1986), maar zo te zien aan de foto’s IS dit gewoon een 300SL, ook het dashboard, de stoelen en zelfs de motor. Maar de auto is wel van 1981… Ik krijg de indruk dat hier van twee auto’s één is gemaakt. Het lijkt op het oog een hele nette R107 die als alles zou kloppen zomaar 40k waard zou kunnen zijn, maar dit lijkt mij geen zuivere koffie.

Laatst bewerkt:
Benieuwd naar het echte verhaal achter deze auto: Mercedes-Benz “280SL”. In de advertentie staat dat de 280SL uit 1981 uiterlijk is uitgevoerd als een 300SL (het MOPF model vanaf 1986), maar zo te zien aan de foto’s IS dit gewoon een 300SL, ook het dashboard, de stoelen en zelfs de motor. Maar de auto is wel van 1981… Ik krijg de indruk dat hier van twee auto’s één is gemaakt. Het lijkt een hele nette R107 die als alles zou kloppen zomaar 40k waard zou kunnen zijn, maar hier zou ik met een grote boog omheen lopen.
Ik ben ook wel benieuwd heb zelf te weinig kennis van de r107 om hier een oordeel over te geven. Maar die prijs is wel een rode vlag.

Ik ben geen kenner maar wel nieuwsgierig wát het dan zo kostbaar zou maken om om te bouwen want ik zie op de foto's:

M110 blok: op 't oog liggen de cilinders in lijn tussen de ruitenwisserarmasjes, min of meer. Met voldoende ruimte op rechts tussen accubak en vloeistofreservoirs.

M103 blok: cilinders lijken mij iets meer richting de rechter ruitenwisserarmasje te bevinden. Spruitstukken zitten dan onder het luchtfilterhuis.

Ruimte tussen radiateur en voorzijde motorblok lijkt mij in beide gevallen wel voldoende, als in; niet te krap voor een ombouw.

Zeer waarschijnlijk was de plek van het chassisnummer het best bereikbaar tegen efficiënte kosten voor dit voertuig,. :confused:

Gave e21!

BMW X5 xDrive40e 245pk iPerformance High Executive Automaat
€ 45.450,00

Mooie kleurstelling..! Wel afgeschrikt voor dit model gezien twix z'n ervaringen..

Ente, volgende woning zorg ik ook voor genoeg ruimte op eigen terrein en garage. Kost alleen minimaal 7 cijfers, daar zijn we nog niet..

BMW X5 xDrive40e 245pk iPerformance High Executive Automaat
€ 45.450,00
Mooie kleurstelling..! Wel afgeschrikt voor dit model gezien twix z'n ervaringen..
Wat een geld zeg. Dat is niet veel minder dan wij er ruim 4 jaar geleden voor hebben betaald.

Wij hebben gewoon pech met de onze.

Ente, volgende woning zorg ik ook voor genoeg ruimte op eigen terrein en garage. Kost alleen minimaal 7 cijfers, daar zijn we nog niet..
Haha inderdaad, same here. Is wel echt m’n droom.

Vind de hybride aandrijflijn van BMW uit die tijd wel zwak hoor. Ook 4 cilinder voor de X5 met hybride systeem echt pittig..

De b58 trekt het met gemak. De 45e staat op m’n lijstje van mogelijk.

Vind de hybride aandrijflijn van BMW uit die tijd wel zwak hoor. Ook 4 cilinder voor de X5 met hybride systeem echt pittig..
Op zich valt dat in de praktijk wel mee hoor. Ik zou liever een 6-cylinder hebben, maar dit heeft meer dan voldoende vermogen. In de advertentie staat 245pk, maar volgens mij is het 300pk.

Op zich valt dat in de praktijk wel mee hoor. Ik zou liever een 6-cylinder hebben, maar dit heeft meer dan voldoende vermogen. In de advertentie staat 245pk, maar volgens mij is het 300pk.
Klopt, 245pk is van de benzine motor en dan zit er nog een 113pk elektrische motor bij wat samen 313pk geeft.

De X5 40e is niet echt ontworpen voor zuinig rijden. Zeker in sport-mode pakt de elektromotor erg goed mee. De auto zorgt dat de accu altijd opgeladen is en gebruikt het extra vermogen gretig.

Terug
Bovenaan