Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Prachtige ervaring en een iconische auto! Volgens mij heb ik deze onlangs zien staan bij Swinkels in Wezep, was in elk geval dezelfde kleur. Bijzonder dat je hem zo mee kreeg, maar wel ontzettend gaaf natuurlijk.

Nu vraag ik mij wel af waar je forumnaam 300CE vandaan komt, met een historie en favorietenlijst van voornamelijk BMW’s …. ?
 
Op beide vraagstukken heb ik eigenlijk een simpel antwoord;

De Mercedes is van een goede zakenrelatie, de voorbereidingen voor onze bruiloft hebben (mede door verzetting ivm corona) drie jaar geduurd en reeds drie jaar geleden had ik gevraagd of er een mogelijkheid bestond dat ik de Mercedes mocht gebruiken hiervoor. In het dagelijkse contact over andere dingen bleef de 600 de revue passeren en zag hij er ook het plezier van in, 2 mensen blij. Dus "even zo mee krijgen" was het niet, mee mogen nemen wel.

Aangaande mijn gebruikersnaam; ik ben al veel langer forumlid dan ik een rijbewijs heb. Een 300CE was rond mijn 15e mijn ideaalbeeld qua auto. Toen ik 18 was, 14 jaar geleden dus, bleek zo'n ding echter nog krijsend duur te zijn, evenals een 190E met potente motor. Een E30 325i, en zeker een Touring, kocht je echter voor wat kleingeld. Die kocht ik op m'n 18e voor €1.000,- en daar is de liefde geboren en die is nooit meer verdwenen. Vooral de E34 die ik daarna had opende mijn ogen en sindsdien rij ik 5 Serie Touring, nu een F11.

Neemt niet weg dat de 600 1 van mijn twee absolute droomauto's is, en blijft.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn beide fantastische merken met een rijke historie. Naast Mercedes blijft BMW mij ook altijd nog trekken, al kunnen veel van de huidige modellen mij maar matig bekoren. De nieuwe 5 moet ik in het echt zien, als ie mij dan beter bevalt dan op de foto’s dan zet ik hem zeker op het lijstje van potentiele opvolgers van de E350. Ik denk overigens dat de nieuwe 5 Touring mooier wordt dan de sedan.

De G29 Z4 vind ik geweldig, in het begin moest ik er nog even aan wennen maar nu vind ik het een heerlijke roadster waarvan er helaas nog maar weinig over zijn. Laatst proefgereden met een M40i, die laat weinig te wensen over met z’n 340pk zes in lijn. De E300 cabrio bevalt nog heel goed, maar inmiddels gebruik ik de zitruimte achterin nauwelijks meer en mag het dus ook best wat compacter en sportiever. Dus wie weet….

Qua kleur trekt Misano blau metallic wel, behoorlijk pittig maar daarom wel leuker dan zwart, wit of grijs.
rjCOPoe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op deze foto vind ik het toch wel een serieus mooie auto, die nieuwe BMW 5. Geweldige kleur ook!


IyaKiuU.jpg
 
Laatst bewerkt:
De voorkant lijkt bij de nieuwe 5-serie veel te groot in vergelijking met de rest van de auto, maar bij BMW is het vaak zo dat ze er in het echt veel beter uitkomen dan op de foto's.
 
Gefeliciteerd 300ce!

Afgelopen weekend in de Eiffel getoerd met de Z4, geweldig weer en zaterdag de hele dag bij de nurburgring gezeten/gekeken op diverse plaatsen, wat een auto paradijs!
Ook nog even gekeken op het industrie terrein bij de baan waar alle fabrikanten zitten, kwam ik toevallig bij Manthey racing uit, stonden letterlijk wel 100 911 GT3's buiten achter het hek.
Heerlijk in de omgeving in de heuvels getoerd, echt genieten, heerlijk hotel in het bos in de heuvels.
De Z4 zelf heeft het geweldig gedaan, wat een fijne frisse wagen!
Onderstel echt geweldig en heerlijk sturen.
by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
 
Heerlijk tripje Bofkont, je doet je naam eer aan. Wil ook graag weer een keer die kant op. Wat blijft zo’n Z4 ook een geweldige auto. Onlangs ook eens naar gekeken bij Auto van Eerde in Terwolde. Heeft vaak ook nette exemplaren staan.
 
@ 300CE - gaaf! Een 600! - met chauffeur?
@ HarmenA - wat een toeval, gisteren dezelfde gezien op een oprit in Raalte….
418-EC391-0103-40-BF-9685-0-F97-B163909-C.jpg

Grappig, die was mij onlangs ook opgevallen. Kwam er eerder vaak langs toen ik in Raalte werkte en toen stond er een Estorilblauwe F31. Was ook een prachtige auto. Mensen houden in elk geval wel van een opvallend kleurtje op de auto. Kan ik wel waarderen.
 
@Bofkont, welk hotel was dat? Ziet er top uit, beviel ook oké? Ik heb een tripje die kant op de planning met eventueel overnachting. Dus wie weet :)
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Kristian, het was echt geweldig met de Z4 daar rijden, Auto v eerde mooi adres echte Bmw kenner ook.
Zou leuk zijn ik zeg doen!

Dankjewel Roy, was dit Hotel in Ettringen.
Echt super netjes, grote ruime kamers en badkamer en geweldig ontbijt.
25 km van de ring, prachtige route trouwens ook weer!

Inderdaad HarmenA, geweldig wat een autoparadijs.
S4 cabrio met een V8 is geweldig!
 
Gisteravond de gelegenheid gehad om de nieuwe i5/5 te bekijken tijdens een closed room event bij de dealer.
Klein beetje kermis natuurlijk zo’n evenement, de auto is via media al zichtbaar dus zo geheimzinnig hoef je niet meer te doen ;) Voor de beleving wel leuk, een deel showroom was afgezet met scheidingswanden, hapje en drankje erbij. Telefoons inleveren en een paar beveiligers eromheen. Enniewee, de ruimte was gelukkig ruim genoeg om de auto van alle kanten te bekijken.
De auto was een pre-productie dus een aantal interieurdelen waren van matiger (glimmend) plastic, de zittingverlenging van de stoelen werkte niet en nog wat details. Niks storend iig.
Uitgevoerd met M pakket Pro, 21”, champignon vegan leer, bowers & wilkins in Tanzanite blauw een fraaie samenstelling.
Dit is idd een auto die je in het echt moet zien. Smaak is natuurlijk persoonlijk - naar mijn mening een fraaie, imposante auto. Het geheel klopt als je erbij staat qua lijnen en proporties. Zeker, enkele details zijn vreemd of kan je over debatteren - het geheel echter is gewoon goed. Een enorme sprong vooruit tov de huidige. Veel moderner, veel meer presence. Bijvoorbeeld die kofferbak lijkt op foto’s of die heel schuif afloopt - als je erbij staat valt het wel mee, zeker omdat de rand best hoog is. De auto is groter en dat zie je.
Qua interieur top. De auto die er stond had standaard stoelen, en die zaten al heerlijk. Voor diegene die als eens proefgezeten hebben in de nieuwe 7 - daar mee te vergelijken. Heel comfortabel en heel stil interieur. Top, precies wat ik zoek in een reis-limousine. Interieur is mooi qua vormgeving en materiaal. Voelt erg prettig aan.
Ben met m’n vrouw geweest en die keurde de auto ook goed ;)
Wat gepraat met andere klanten en rondje door de showroom gelopen. Oa XM bekeken en mezelf verbaasd over hoe zo’n sterk nieuw ontwerp de oudere designs in één klap nog ouder maakt.
De huidige 5 is een slank auto, maar ook oubollig als je m naast de nieuwe zet…
Vooralsnog alleen een 520i, 520d en 2 electroversies te bestellen. Kan je al in oktober rijden. Later komen er plug in hybrides en zelfs een 6 cilinder diesel (!) volgende de product specialist die er rondliep.
Is het dan allemaal helemaal fantastisch? Neuh - zo is het pano-dak heel mooi (full-lenght glas) maar kan niet open, hoe mooi het interieur ook is, ik houdt meer van knopjes dan schermpjes en menu’s, ook is er geen luxury line meer, de verlichte gril kan alleen bij zwarte gril en ik kan er niks aan doen maar vanuit een bepaalde hoek meen ik een Lexus oid te herkennen in de vorm van het achterlicht in het achterscherm (die driehoek). Allemaal gezever op hoog niveau want het pakket klopt. Heel erg een auto van deze tijd en voor morgen.
Heb de configurator aangeslingerd en zou op basis van een 520i met wat opties uitkomen op 83K wat gevoelsmatig het uitgaande model ‘duur’ maakt. Ik was aan het twijfelen over een 530i of 530e als uitloper of jonge demo voor een messcherpe prijs. Nu weet ik het nog niet zo zeker. Nog even wachten tot de prijzen bekend zijn voor de andere motoren en zien wat dit doet met de waardes van de huidige.
Na het bezoekje stapte ik in de huidige en de eerste meters voelden alsof je terug ging in de tijd. Alleen, om eerlijk te zijn, dit is m’n eerste nieuwe BMW die ik me kon veroorloven, vanaf 0km tot nu 170.000km mezelf en familie overal in Europe gebracht. Een trouwe metgezel. Voelt elke keer nog alsof je op stap gaat met een oude vriend - een goed ingelopen Van Bommel die gewoon lekker zit. En stiekem weet ik niet of ik daar afscheid van wil nemen.
 
Leuk verhaal Dagdromer. Ik heb de uitnodiging ook gehad maar ben niet geweest. Vind de nieuwe 5 eigenlijk niet zo interessant. Behoor ook niet tot de doelgroep die zo’n ding even nieuw aftikt.
Merk aan mezelf dat ik liever een auto van gisteren rijdt met de klassieke kernwaarden van BMW dan een hypermoderne. Of het nu een 7 of 5 betreft, ik heb liever de oude. Ook dat rijdt nog steeds geweldig en dat het op digitaal vlak wat minder is, is wat mij betreft juist een pr.. Ik zou liever zien dat ze van die onzin af stapten, terug naar een mooi, naar de bestuurder georiënteerd dashboard met luxe analoge klokken en een compact scherm voor infotainment en navi.
wat dat betreft ben ik mijn F31 ook nog niet zat en zie ik als opvolger liever een G31 dan een G21 die ik toch minder tijdloos vind.
Was je in Zwolle, waar die blauwe XM in de showroom staat?
 
ik was donderdag even bij de lokale dealer, maar ze hadden het niet over de nieuwe 5, er stond wel een rijtje huidige nieuwe 5's in de aanbieding voor 49k, 184pk geloof ik.

En vanmiddag tot net bij een andere dealer de terugkeer van hun merk bij le mans gevierd, was ook weer gezellig hik:cool:
 
@ HarmenA - LOl, als ik het zo teruglees is het inderdaad gevoelig voor interpretatie
@ Kristian - idd in Zwolle.
@ Gullwing - wilde Peugeot zeggen met een smiley, maar je bedoelt natuurlijk Ferrari neem ik aan. Le Mans is overigens een super evenement. Meerdere keren live geweest (met tentje op de camping) en probeer gedurende weekend altijd wel enkele update via RTL GP meen te pakken. Overigens alle lof voor RTL GP, elk jaar weer super commentaar en grotendeels integraal uit zenden.

En kunstleer… tsja… marketingedoe. Porsche noemt het ook veganleer. Is idd skai. Ik moet zegen dat dit op het eerste oog en gevoel erg dicht bij echt leer komt. Lijkt iig totaal niet op het skai van de achterbank van de Renault 4 F6 waar ik als 6 jarige op werd vervoert.

Misschien moeten we handtekeningen actie begonnen om velours terug te krijgen als bekleding ;)
 
Laatst bewerkt:
Bijna… de auto in Zwolle had shadowline. Overigens vindt ik persoonlijk deze uitvoering (met alu lijsten) mooier.
Zelf op de foto gezet?
 
Eergisteren maakte de X5 een vreemd geluid tijdens het opladen. Later kwam dit geluid ook terug onder het laden en deed ook de airco het niet.
Mijn eerste idee is dat er een ventilator ergens niet goed werkt. Maar... dat is aan de dealer.

We hebben nu een 2023 Mini Clubman Cooper S als leenauto.

Als we de X5 ooit verkopen kunnen we met recht zeggen dat 'ie altijd binnen heeft gestaan.
 
ai, dat is een echte lemon, die wil je toch inmiddels niet meer terug?
Doet me denken aan mn range rover sport van jaren geleden, ding stond ook altijd bij de dealer.
 
^^ och, hij blijft mobiel en er zit een garantieverzekering op tot bijna einde van dit decennium.
Ik zou gewoon wachten totdat die verzekeraar met de vraag komt of ze de auto kunnen kopen. Risico eliminatie voor hen, zal de compliance afdeling ook wel gelukkig van worden. ;)
 
Ondanks de garantie en het feit dat er altijd een leenauto is, worden we er wel een beetje moe van. We gaan eens kijken hoe de rest van het jaar gaat, maar misschien toch maar inruilen die hap. Maar wat dan? Twixin kijkt al met een schuin oog naar de Porsche Macan.

Over de Clubman. Rijdt en stuurt erg fijn. Maar wat is dat op de motorkap? Een neppe luchthapper? Werkelijk?
 
Macan lijkt me een heel fijne auto. Wel een maatje kleiner dan de X5 uiteraard.
Ik zou die X5 toch eens aan de kant zetten, maar misschien eerst de verzekeraar van het onderhoudscontract uitlokken door nog een paar maanden door te rijden met alle bijbehorende reparaties ;)
 
Een maatje kleiner is geen probleem. Voor de ruimte hebben we mijn Expedition al. En ik zou ook graag een Bronco hebben.

Tsja, ik verwacht niet dat de verzekering spoedig met iets komt. En als de X5 nog meer problemen gaat geven dit jaar, zijn we er wel klaar mee.
 
En ik zou ook graag een Bronco hebben.
toch geen sport? Ik heb ook met een twee deurs gereden, erg gaaf ding. Ook leuke upgrade sets voor te krijgen. Ik wilde altijd nog een keer een wrangler, maar de bronco is zoveel gaver en beter

maar de hummer ev vind ik eigenlijk ook gaaf, maar ik houd het voorlopig bij benzine
 
Ik was in Toronto en daar in de buurt kwam ik heel veel Bronco's tegen. Leuk model! De Sport vind ik ook iets minder inderdaad.
 
Ik heb hem gezien ja. In de video wordt beweerd dat je een Bronco hier vanaf USD 35k kan kopen, maar dat is wel erg optimistisch en bovendien geen eerlijke vergelijk met de EUR 130k in Nederland.

Ik wil hem precies als onderstaande:

2021-jeep-wrangler-sahara-black-and-2021-ford-bronco-black-diamond-yellow_100797544_m.jpg
 
ik weet niet of ik de 4 of 2 deurs zou nemen

eb6a6a7814834d52a07a01cc281e3c2d.jpg


bij mij staan ze bij de dealer tussen de 48 (voor een jaar oude) tot ongeveer 75 voor een nieuwe, en de raptor for rond de 100k afhankelijk van de uitvoering iets duurder dan wel goedkoper.þ
 
Die prijsrange klopt wel. Voor 48k heb je een tweedeurs of vierdeurs met soft top. De soft top is overigens niet zo goed.

Ik vind een tweedeurs heel gaaf, maar ik heb graag de extra ruimte zodat het een volwaardige gezinsauto is.
 
Ik vind het wel lekker dat het juist geen gezinsauto is :cool:
die groene trekt me wel aan, terwijl ik normaal een groene auto helemaal niet mooi vind.
Zondag weer naar de VS, lange vlucht naar SFO en daarna een weekend met schoonvader naar NH, beetje vissen (y)
 
Goede advertentie ja!

Ik zag vandaag in 5 minuten tijd achter elkaar een nieuwe BMW 8-serie cabriolet, BMW Z4 in het donkerpaars en nieuwe BMW 5-serie Touring staan, dat deed me wel goed om te zien. Toch wel echt een fraaie auto zo'n G31.
bmw-5-reeks-touring-2021-prijzen-01.jpg


Bedacht me wel dat je naast wat EQ modellen en S-klasses van Mercedes en de E-trons en een enkele nieuwe A5/A6 Avant van Audi, toch maar weinig van de nieuwere dikke Teutonen ziet rijden hier. Dan lijk je een Taycan bijvoorbeeld vaker te zien.

Ik was even bij Wensink kijken en toen ik de nieuw SL zag staan dacht ik; Heej, die heb ik helemaal nog niet zien rijden. Wat valt jullie hier in op?
 
Laatst bewerkt:
Wat valt jullie hierin op?
Als in een algemene vraag hoe wij het wagenpark zien veranderen? Of dat we een patroon ontdekken in jouw gedrag/waarnemingen vandaag ;)

Als het gaat om jouw waarnemingen denk ik doordat je zoekende bent anders kijkt momenteel, meer focus op Teutoons.
Als het gaat om algemeen wagenpark - is het al jaren droevig. Tesla, kleinere A of B segmenters, SUV achtige dingen of onbeduidende Chinese elektrodingen. Steeds minder en minder stevige sedan/hatchback/station. Jammer genoeg.

Weet iemand trouwens waarom de configurator van de nieuwe E nog niet online is?
 
Wat valt jullie hierin op?
Als in een algemene vraag hoe wij het wagenpark zien veranderen? Of dat we een patroon ontdekken in jouw gedrag/waarnemingen vandaag ;)

Als het gaat om jouw waarnemingen denk ik doordat je zoekende bent anders kijkt momenteel, meer focus op Teutoons.
Als het gaat om algemeen wagenpark - is het al jaren droevig. Tesla, kleinere A of B segmenters, SUV achtige dingen of onbeduidende Chinese elektrodingen. Steeds minder en minder stevige sedan/hatchback/station. Jammer genoeg.
Haha, het gaat er niet om wat ik zoal waarneem of waar ik me op focus. :)
 
Wat valt jullie hierin op?
Als in een algemene vraag hoe wij het wagenpark zien veranderen? Of dat we een patroon ontdekken in jouw gedrag/waarnemingen vandaag ;)

Als het gaat om jouw waarnemingen denk ik doordat je zoekende bent anders kijkt momenteel, meer focus op Teutoons.
Als het gaat om algemeen wagenpark - is het al jaren droevig. Tesla, kleinere A of B segmenters, SUV achtige dingen of onbeduidende Chinese elektrodingen. Steeds minder en minder stevige sedan/hatchback/station. Jammer genoeg.

Weet iemand trouwens waarom de configurator van de nieuwe E nog niet online is?
Wel een voornamelijk Nederlands dingetje, in de rest van de wereld is dat al wel anders. Ev komt overal wel op, maar die kleine treurige b segmenters wat vroeger echt alleen autootjes voor de vrouw om wat boodschappen te halen was is echt Nederlands. Niet zo raar ook met die belastingen
En dan komt rekening rijden, 1.5ct per km voor ev, en 20cent voor diesel per km. Dan zal benzine en diesel binnen een paar jaar compleet weg zijn voor dagelijks gebruik, dan moet je straks echt naar amazon om een paar liter benzine te kopen voor je klassieker
 
En wat kreeg die Z4 toen een hoop commentaar, relatief weinig mensen die het in het begin een mooie auto vonden en zelf moest ik er toen ook wel wat aan wennen. Goed opgedroogd dus die E85!

Het zal de G29 vast net zo vergaan, in het begin weinig handen op elkaar maar ongetwijfeld een heerlijke klassieker van de toekomst.

10Rp0eR.jpg
 
Neeheee dan zijn er geen klassiekers meer :cool:
Ik had er gister nog over welke autos van de afgelopen 25 ish jaar zijn nu al cht een klassieker? Bmw Z3 coupe, bmw Z4, Honda s2000. Bmw E46 M3, Audi TT was bij de introductie wel aardig, maar is toch vooral een gewone oude auto. Veel andere liggen door oa elektronische problemen of onderdelen die niet meer beschikbaar zijn al op de sloop

Ik zag net een heel lichtblauwe, bijna zilvere 993 turbo met rood interieur rijden, en daar werd ik ouderwets hebberig van, en dat gebeurd bij autos vrijwel niet meer.
 
Neeheee dan zijn er geen klassiekers meer :cool:

Klassiekers zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd wel blijven, al zal die vlieger voor een EV vast niet opgaan. Maar een roadster waarvan nu al wordt gezegd dat ie geen opvolger meer zal krijgen, en die nog met fijne 6 in lijn motoren wordt geleverd, daarvan denk ik dat ze op termijn alleen maar geliefder worden en tot klassieker kunnen uitgroeien.
 
Misschien komt er een ev conversie pakket beschikbaar :p
of die e-fuels moeten beschikbaar komen, maar in veel steden zul je met een ice waarschijnlijk niet eens meer mogen rondrijden over 20-30+ jaar. Denk ook dat de sociale druk steeds groter zal worden, ieh rij / heb jij nog in zo'n milieu verwoestend monster etc etc

Maar in de tussentijd gaan we gewoon lekker door. Heb nu een Chrysler 300c rental, ik wist niet eens dat die nog gemaakt werden. Best nog een stoer ding, alleen dat interieur is 2-3 auto generaties oud.
 
Klassiekers zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd wel blijven, al zal die vlieger voor een EV vast niet opgaan. Maar een roadster waarvan nu al wordt gezegd dat ie geen opvolger meer zal krijgen, en die nog met fijne 6 in lijn motoren wordt geleverd, daarvan denk ik dat ze op termijn alleen maar geliefder worden en tot klassieker kunnen uitgroeien.
Kijk eens naar wat een Tesla Roadster uit 2010/2011 nu al moet kosten.. ;)
 
De W124 is inmiddels klaar voor gebruik, de to-do lijst is grotendeels afgevinkt. Het volgende is o.a. gedaan:
- grote beurt, verse olie, bougies etc.
- schuifdak gangbaar gemaakt
- 4 nieuwe Michelins
- 4 wieldeksels mopf2 nieuw uit doos
- middenarmsteun voorstoel gemonteerd
- nieuwe pookhoes (was gescheurd)
- nieuwe radio Continental met bluetooth
- 4 nieuwe luidsprekers
- nieuwe set koplampen
- nieuwe bumperstrip voor

De auto rijdt nu zoals ie hoort te rijden en staat er heel strak bij, op termijn nog een keer de houtset laten behandelen (zitten een paar barstjes in) dan is ie wat mij betreft helemaal af.

3W3U1v7.jpg

8DBjBBw.jpg

DlVDnK3.jpg

UfHHsYT.jpg

rQDKH8N.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan