Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Stiekem vind ik ze wel echt mooi, maar die kleur is idd wel heftig. Anderzijds: gouwe remklauwe hebtie al...

Die misschien dan (mat)zwart laten verven, zoals op de plaat van jouw voorbeeld. Doet het goud van de velgen het meeste recht, vind ik. Mét gouden klauwen kan het overdaad worden?

Kijk naar de Clio. Mooi dat je door het velgdesign gewoon geen remklauwen ziet. Is nog beter, naar mijn mening.

@Snipe, proficiat met de A3. Zo eentje heb ik ook nog gehad (zelfs nog de 2.0FSI uit de review haha), ook een 1.8 TFSI 160pk, die overigens makkelijk heerlijk te chippen is mocht dat wenselijk zijn. Was een heerlijke auto inderdaad. Tripje Berlijn vloog over de autobahn voorbij evenals de alpen. Een mooie allrounder vooral.
Dank voor de aardige woorden over de A3 (@funf overigens ook). Het was voor de verandering een keer een rationele aankoop maar hij bevalt me eigenlijk steeds beter.

Nog zo’n mooie plaat van de Leeuwarder BMW dealer in de jaren ‘80. De doorsnee BMW-showroombezoeker ziet er tegenwoordig wel wat anders uit… ;)

Nuvy19Q.jpg

Iedereen klaar voor een nutteloos item over E30 nieren?

Hmm.. ik reed gisteren in Amersfoort langs een geparkeerde E30 (station, rood, import) en ik moest even checken of er dichte danwel open nieren in zaten.. :unsure:
Bedankt Ente ;)

De grille + nieren waren (mat) zwart, dus de dichte, fabrieksaf, nieren erop, dus..toch?

Geschiedenistijden herleven dus toch.. want ik vind dat matzwarte front van de E30 goed passen bij de hedendaagse trend om voor- en/of achterkanten in het matzwart (oftewel ont-chromen) uit te voeren. :cautious:

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Ik vind de nieuwe 7-serie echt niet meevallen, zeker niet zo met relatief kleine velgen. Dan vind ik de S-klasse toch veel mooier!
IMG-20230513-155319417-HDR-2.jpg

Ik vind het maar een mislukt model, compleet buiten proportie, small hoog en een lelijke kont en neus. Maar goed, de meeste gaan toch naar china, misschien vinden ze het daar nog wel ok ish.

sRLhyJg.jpg

M35i ik dacht even goh hebben ze daar een 6 pitter ingehengeld? Nope,

Toch vind ik een x2 best een grappig wagentje. Leuk autootje voor de starter of voor je dochter.

Heerlijk hoor!
Met dit weer is een schuifdakje of cabrio wel lekker. Misschien moet m'n aan te schaffen tweede hobby auto dan toch maar een te openen dakje hebben...

In 1994 heb ik een W124 ingeruild op een Volvo 850, en daarvan kreeg ik al heel snel spijt. Niet alleen omdat de Volvo kwalitatief en qua rijgedrag niet kon tippen aan de Benz, maar vooral ook door het ontbreken van een schuifdak. Toen heb ik besloten om nooit meer een auto te kopen waarvan het dak niet open kan, en dat is tot op heden goed gelukt.

Laatst bewerkt:
Prachtige wagen nog steeds zo'n Audi A8 D3, maar na het zien van dit filmpje ben ik weer even genezen. Niet dat ik ooit in de verleiding ben geweest er één te kopen hoor. ;)
God, wat kan er veel kapot aan zo'n auto en wat betaal je je dan blauw en dan maar hopen dat een onderdeel überhaupt nog leverbaar is..

Als S8 met de 'Lamborghini-V10' heel gaaf en begeerlijk nog steeds.
audi-s8-5-2-s8-pro-line-pano-dak-bose.jpg

audi-a8-5-2-fsi-s8-v10-quattro-450pk-nav-xen-b-o-camera-20.jpg

audi-s8-5-2-v10-schuifdak-standkachel.jpg

Laatst bewerkt:
Prachtige wagen nog steeds zo'n Audi A8 D3, maar na het zien van dit filmpje ben ik weer even genezen. Niet dat ik ooit in de verleiding ben geweest er één te kopen hoor. ;)
God, wat kan er veel kapot aan zo'n auto en wat betaal je je dan blauw en dan maar hopen dat een onderdeel überhaupt nog leverbaar is..

Als S8 met de 'Lamborghini-V10' heel gaaf en begeerlijk nog steeds.
audi-s8-5-2-s8-pro-line-pano-dak-bose.jpg

audi-a8-5-2-fsi-s8-v10-quattro-450pk-nav-xen-b-o-camera-20.jpg

audi-s8-5-2-v10-schuifdak-standkachel.jpg
Ik heb hetzelfde met de BMW E38.

Groot voordeel is dat onderdelen (OEM, OE &OES) van BMW nog wel voorhanden is. Vaak via dealer en anders via BMW Classic.
Dat hebben Mercedes, BMW en Porsche echt beter voor elkaar dan Audi…

Wat mij in dit geval alleen verbaast is dat de beste man een grote berg geld uitgeeft aan een auto om hem weer in topconditie te krijgen, maar dan een uitvoering koopt die hij eigenlijk niet wilt hebben.

De nieuwe 5 vind ik zo op de fotos een raar mislukt model. T neusje gaat nog, maar de rest kon een jaren 90 Koreaan zijn. Maar een e klasse spreekt me gewoon niet zo aan, al is het wel een mooi model

Op basis van de foto’s de E….
De 5 zal in ‘t echt vast overkomen en vast en zeker een indrukwekkende auto zijn, maar vindt het na de XM, i7/7 en zelfs i4/4 een beetje te braaf… alsof ze de scherpe randjes eraf gegumd hebben om niet al te polariserend te zijn. En juist dat vindt ik zo gaaf aan die andere modellen. De E heeft (in mijn ogen) meer balans in t ontwerp.

De 5 serie, echt weer vernieuwend tegen opzichten van zijn voorganger, waar de E meer een facelift is. Daarbij vind ik het interieur van de E niet mooi en zeker niet met het hyperscreen.

De 5 serie, echt weer vernieuwend tegen opzichten van zijn voorganger, waar de E meer een facelift is.
waarom is vernieuwend beter?

ik wil hem wel eens in het echt zien, maar op de foto's lijkt het gewoon een raar ding. Echt alsof marketing heeft besloten om een lekker vernieuwend te zijn. En dan uitkomen op een niet te verteren brei van designelementen.

Op de foto’s vind ik de E veel mooier dan de 5, maar dat kan anders zijn als ik ze in het echt zie. Qua interieur zijn ze beide mooi, maar het superscreen in de Benz is mij teveel van het goede. Met het kleinere scherm ziet het er echter prachtig uit in combinatie met een matte houtafwerking.

Wat motoren betreft is nu al bekend dat de 5 met een fijne zes in lijn plug-in wordt geleverd, het is nog niet bekend wat Mercedes daar tegenover gaat zetten. Als de E het dan met louter 4-pitters moet doen is dat een pluspunt voor de BMW.

2 interessante auto’s dus, ik ga ze beide uitvoerig bekijken zodra ze beschikbaar zijn.

De E 400 e 4MATIC is een 1999cc 4 pitter, ze zullen toch voor de niet noord eu markt nog wel met gewone motoren komen?

Die GC doet mij niet zoveel, de coupé en de cabrio vind ik wel mooi.
En deze vind ik ook prachtig, zal wel de laatste BMW roadster zijn…
aXYQY3J.jpg

1-E4-D7944-1-D18-4926-ACE2-7302-D48-E5915.webp

…ach, hier mogen ze me ook altijd blij mee maken hoor!

Nieuwe BMW‘s hebben wel de eigenschap om in het echt vele malen beter te verteren zijn dan op de plaatjes. Had ik laatst met de nieuwe 7-serie ook.

Mooi ding, maar ik zou mij dan wel storen dat het interieurdeel boven de voorruit (met de zonnekleppen) niet is aangepast.

Gespot door een familielid in Berlijn afgelopen week. Wie kan op basis van deze ene foto het model/uitvoering van deze Mercedes SLC identificeren?
IMG-2200-2.jpg

Mercedes SLC 'Lorinser'.
a2bfd07f30f9ef3515b1792f8a53b46e.jpg

En met Zender bodykit. Gezien de spoiler op de achterklep lijkt me dit de juiste te zijn.
eebf4cd4f08dc0291606b074eb130ec6.jpg

Edit: Deze is zelfs al 'bekend', een 450SLC Zender dus. :cool:
Screenshot-20230531-175125-991.png

Afgelopen weekend zijn wij getrouwd, de spreekwoordelijke grote ster deze dag was mijn prachtige vrouw, maar de letterlijke ster was mijn groote Teutoonse droom die na 25 jaar eindelijk uitkwam:

IMG-20230526-WA0006.jpg

IMG-20230531-WA0073.jpg

IMG-20230531-WA0072.jpg

IMG-20230531-WA0103.jpg

IMG-20230531-WA0075.jpg

De locatie en setting hadden niet misstaan in de folder van destijds. Het meest gave was overigens dat de eigenaar hem mij een lang weekend heeft toevertrouwd met de woorden "geniet er van jongen", uit pure liefhebberij en vertrouwen, mooier kon het niet.

De 600 is een klasse apart, het was fantastisch om hier een tijdje in te mogen sturen!

Prachtig in die kleur en qua statigheid en statuur nog steeds amper te overtreffen, op een paar Rolls Royces en Bentleys na.

Gefeliciteerd 300CE. Knappe trouwauto zeg, gaaf!

Harmen: oef, wat een kleur. Ben benieuwd of ie zo bedoeld was of van een klein plaatje besteld is en dat het resultaat uiteindelijk anders was dan verwacht.
Het is haast het Manilla groen van de Golf 1, maar dan iets bruiner.

@ 300CE - gaaf! Een 600! - met chauffeur?
@ HarmenA - wat een toeval, gisteren dezelfde gezien op een oprit in Raalte….

Dank voor de leuke reacties!

@ Dagdromer, nee dat was het mooie, ik heb er zelf gewoon lekker in rond gereden. Ik heb 'm het weekend meegekregen op voorwaarde dat ik er goed voor zou zorgen en 'm veilig zou stallen 's nachts.

Hier een videostill, zal jullie de hele video besparen haha.

Video-Capture-20230604-233304.jpg

Terug
Bovenaan