Teutonia LXV :Geschwindigkeit

MB 300SL zei:
Dus Dartford Crossing betaal je achteraf? Hoe kun je dat het handigste doen?

Prachtige Benz!

Voor de matten al eens gekeken op automatten4you.nl?
Die komen heel dicht bij origineel en hebben een goede pasvorm. Je kunt eerst een paar stalen bestellen en dan de beste keuze maken.

Betalen via Durashift's link- gewoon met de creditcard.

Thanks voor de tip vwb de matter! Ziet er goed uit, denk dat ik die bestel inderdaad. Nette prijs, ook.

Ik had er een nieuwe set besteld voor de 280SEL, perfect qua kleur en pasvorm.

ZyALfrI.jpg

mpP4dNz.jpg

ENTE zei:
Tussenfase volgens video.
Sowieso een bizar ding. Lichtgewicht :eek:

Blijkbaar betreft het een speciaal voor Zuid Afrika (en in Zuid Afrika) gebouwd exemplaar.

The E12/8 car was built in South Africa as a complete knockdown kit (assembled) for the market. According to Harris, the E12/8 BMW is an E12 body with an E28 interior

MB 300SL zei:
ENTE zei:
Tussenfase volgens video.
Sowieso een bizar ding. Lichtgewicht :eek:

Blijkbaar betreft het een speciaal voor Zuid Afrika (en in Zuid Afrika) gebouwd exemplaar.

The E12/8 car was built in South Africa as a complete knockdown kit (assembled) for the market. According to Harris, the E12/8 BMW is an E12 body with an E28 interior

In de video gaan ze daar uitvoerig op in.
Sowieso kwam er wel vaker speciaal spul uit SA.
Denk aan de legendarische E30 333i.

funf zei:
TYN zei:

Geweldig mooi exemplaar TYN! Ik kan me voorstellen hoe blij je met die auto bent. Het blijft een weergaloze auto, deze S124.

Deze mag op de nieuwe pagina ook weer te zien zijn. Mooi. (y)

De 5 gaat definitief weg. Een half jaar die voelde als een rollercoaster met die auto en de afgelopen weken druk bezig geweest met kijken naar een opvolger. CR-V e:he, RX450h, X3/X5, GLC/GLE.. zelfs een Stelvio naar gekeken/in gezeten. Maar voordat we proefritten zijn gaan doen even gaan zitten en kijken naar wat er eigenlijk nodig is.. in de E past alles, die auto rijdt heerlijk en is naast het onderhoud helemaal geen dure auto. Dus er gaat geen SUV komen, voorlopig nog niet.

Onze dochter is inmiddels 4 maanden en ik heb besloten om in ieder geval tot na de zomer huispapa te spelen. Hopelijk geeft dat genoeg ruimte om de w124 op te knappen en dan kunnen we volgend jaar altijd nog kijken naar een SUV. Liever naast de W212 en dan zou ik zelf wel een facelift S212 willen. Maar dan moet er wel weer gewerkt worden. :LOL:

Die W124 T is echt heel gaaf zeg.
Oud collega heeft nu een knalrode 190 gekocht, ook wel leuk. Maar een W124 is nog net wat gaver!

@Automatten: die hier bovenaan de pagina zijn erg netjes!
Voor de Smart had ik geribbelde matjes gekocht. Niet zoals het MB origineel (ik denk iets fijnere/smallere ribbels), maar wel mooi. Kwam van Automatten.nl.

Het dievengilde had nog een interieur uit een vijf jaar oude 3 serie nodig.. :(

c09ba675-e400-34b4-a6cd-21ca3ab9d949.jpg

Auto zat nog in de allrisk verzekering.. maar kennelijk geldt dat niet voor dergelijke gevallen. Eigenaar kan bijna een kwart van het schadebedrag zelf betalen.. :confused:

gld.nl zei:
(..)De auto is waarschijnlijk total loss”, weet Dennis. Voor een auto van vijf jaar oud betekent dat een forse financiële tegenvaller. “Ik dacht: ik ben all-risk verzekerd, dus ik krijg alles vergoed. Dat bleek niet zo te zijn. Uiteindelijk mag ik hem laten maken. Maar dat kost me 4500 euro.” (..)

https://www.gld.nl/nieuws/7853080/dennis-voelt-zich-onveilig-nadat-zijn-auto-is-leeggeroofd-zelfs-het-stuur-is-weg

0LAllDi.jpg

O0ci9nH.jpg

De 3 grote jongens naast elkaar. Hoewel de 7 dus de grootste is valt ie mij tegen qua uitstraling, al kan dat ook komen door het ontbreken van chromen elementen in combinatie met de zwarte lakkleur.

Barri zei:
Oud collega heeft nu een knalrode 190 gekocht, ook wel leuk. Maar een W124 is nog net wat gaver!

190 is ook gaaf inderdaad (zeker in het rood!), maar leuke exemplaren lijken gek genoeg duurder geworden dan de W124. Dan wist ik het wel. Deze staat al een tijdje hier te koop- aan de prijs maar wat een uitvoering:
http://www.autotrader.co.uk/car-details/202208078547716

@SJ
Hoop dat de W124 weer op de weg komt! Is het de witte of zwarte die je gehouden hebt?

Ik zag de nieuwe 7 van de week bij de dealer. Wat een machtig apparaat. En profil is 'ie echt prachtig.

Barri zei:

@Automatten: die hier bovenaan de pagina zijn erg netjes!
Voor de Smart had ik geribbelde matjes gekocht. Niet zoals het MB origineel (ik denk iets fijnere/smallere ribbels), maar wel mooi. Kwam van Automatten.nl.

Ik ben die oud collega :)
Lees hier af en toe mee.
Heel lang geleden ook wel eens wat gepost over mijn auto’s. Misschien nog weer eens een ‘mijn auto’ topic openen binnenkort.

Dit is mijn 190E uit 1991, een origineel Nederlandse. Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht.
Rz4nv2mq.jpg

Heb nog meer foto’s bij interesse :)

Twix zei:
Ik zag de nieuwe 7 van de week bij de dealer. Wat een machtig apparaat. En profil is 'ie echt prachtig.

Een week of wat geleden zag ik bij de dealer in Arnhem een nieuwe 7 wegrijden die net afgeleverd werd. Een witte. IRL een zeer imposante auto. Foto’s doen de vorm geen goed. En ook heel jammer dat veel foto’s van een donker exemplaar met shadow line zijn. Uiteindelijk zal het een smaakzin zijn. Kijkend naar de foto’s van 300SL zie je dat designtaal gewoon erg verschillend is. Daar waar een S heel glad en vloeiend is, is een 7 veel hoekiger.

@7-serie: Ik kom bijna dagelijks langs een BMW dealer, daar stond deze ochtend een nieuwe 7 en zo'n iX voor de hoofdingang. Vervolgens rijd ik de hoek om en staat er een bruine F11 LCI 535i en een E46 M3. Niet perse te vergelijken, maar enige weemoed kon ik niet onderdrukken. Ik hoop dat de nieuwe 5 niet teleur gaat stellen.

Poah, die 190. (y) Zeker meer foto's plaatsen!

Ik reed in Duitsland een nieuwe 7 voorbij en was niet onder de indruk. Vooral van achteren oogt ie te smal in verhouding tot de hoogte, er lijkt iets niet te kloppen.

Kom maar op met dat Mijn auto topic, P! :D

Prachtig hoor, zo'n rode 190 en dan ook nog origineel Nederlands.

190 is ook gaaf inderdaad (zeker in het rood!), maar leuke exemplaren lijken gek genoeg duurder geworden dan de W124.
Dat is wel bijzonder!
Als hobbyauto is een 190 misschien net iets betaalbaarder en hanteerbaarder, maar zeker het dash van een W124 vind ik vele malen mooier.

Heeft de 190 ook dat 'hupsje' in de ruitenwisser? Ik herinner me van de W124 dat ie geen strakke halve cirkel maakt maar halverwege een stukje horizontaal verplaatst. Heeft mij als kind altijd geïntrigeerd!

De eerste serie niet, vanaf 1986 wel.
Eerst lag de wisser in rust ook rechts, later werd dat links net als bij de W124.

Bij de huidige E maakt de rechter wisser trouwens nog steeds die beweging om de rechter bovenhoek maximaal mee te pakken.

Barri zei:
(..)

Heeft de 190 ook dat 'hupsje' in de ruitenwisser? Ik herinner me van de W124 dat ie geen strakke halve cirkel maakt maar halverwege een stukje horizontaal verplaatst. Heeft mij als kind altijd geïntrigeerd!

Mij ook.. Onze overburen van destijds maakten regelmatig gebruik van de taxi, zeker in regenachtige periodes in het jaar. Thuis, vanaf de bank had ik dan door het raam zicht op de neus en voorruit van een witte 200 diesel.. met die hupsende wisserarm. o_O

Voordeel van nog niet zo goed geïsoleerde gevels was natuurlijk ook dat ik daarna die ronk van de dieselmotor mooi kon horen bij het wegrijden. ;)

Barri zei:
190 is ook gaaf inderdaad (zeker in het rood!), maar leuke exemplaren lijken gek genoeg duurder geworden dan de W124.
Dat is wel bijzonder!
Als hobbyauto is een 190 misschien net iets betaalbaarder en hanteerbaarder, maar zeker het dash van een W124 vind ik vele malen mooier.
(..)

Vanmiddag liep ik tegen dit exemplaar aan.
https://www.hazet.nl/occasions-kopen/32651011-mercedes-benz-e-klasse-200-500-280-e-aut-airco

Even in gaan zitten, nu we het er toch over hadden.. d8 ik ;)
De foto's zijn mooier dan de huidige werkelijkheid, moet ik zeggen. Ik had ook niet verwacht al een airbagstuur aan te treffen.. zo'n kloek, breed, vierspaaks stuurwiel zonder airbag hoort er eigenlijk wel bij, vind ik.

Interieur is redelijk netjes, is niet geheel droog van binnen (linker achterruit zat condens op aan de binnenkant. Ik zat kort op de stoel maar zat wel redelijk op de veren, dacht ik zo. Mijn gevoel kwam niet helemaal overheen met de, relatief, lage kilometerstand.

Ik denk dat je er nog wel wat eer mee kan behalen om 'm netter te maken, Barri.
Maar ja, is wel redelijk aan het gewicht en formaat natuurlijk, als hobby voor erbij. :confused:

Destijds absolute top, maar inmiddels is een W124 natuurlijk sterk verouderd. Qua comfort, binnenruimte, rijgedrag etc. kan het niet meer tippen aan hedendaagse E-segmenters. Dan blijft de klasieker-waarde over, maar daarvoor moet je wel een top-exemplaar hebben met de juiste opties, en die zijn inmiddels flink aan de prijs.

^^ dat is natuurlijk zo, alhoewel het denk ik wel een verschil is als je, zoals jullie, hedendaagse E-segmenters gewend bent en dan zou overstappen.

Vanuit het ook bekende (jeugd)sentiment zo'n auto aanschaffen kan ook een rede zijn, zeker als je de lagere klasse auto's gewend bent, denk ik.

Ach, alles is relatief MB. Meer meer meer, is niet per se beter. Groter, sneller, duurder, stiller. Maar ook, klinisch, generiek en ontdaan van enig karakter. Het besef dat een team heel serieuze Duitse ingenieurs waarschijnlijk niet veel tijd en moeite gestoken heeft in het openings mechanisme van het dashboardkastje (in de W124 na 30 jaar nog steeds zonder een mm zijwaartse speling!). Die technische kwaliteit, dat doorschemert in elke rit, hecht ik meer waarde aan dan Apple CarPlay of een paar cm meer been- of schouder ruimte.

Wat dat betreft snap ik SJ's beslissing mbt de 5 heel goed. Een sensibele 5 met meer dan adequaat motortje en talloze elektronische veiligheidssystemen is hartstikke doordacht en logisch als vervoermiddel, maar is het een Auto..?

Is dat objectief uit te leggen? Nah. Maar ik voel precies hetzelfde.

Als auto voor erbij is een kale MoPf0 juist leuk, gewoon een pure W124 die je optimaal van de technische kwaliteiten laat genieten. Idealiter wel in een leuke kleurencombo.

Durashift zei:
^^ dat is natuurlijk zo, alhoewel het denk ik wel een verschil is als je, zoals jullie, hedendaagse E-segmenters gewend bent en dan zou overstappen.

Vanuit het ook bekende (jeugd)sentiment zo'n auto aanschaffen kan ook een rede zijn, zeker als je de lagere klasse auto's gewend bent, denk ik.

Ik heb mijne gekocht uit jeugdsentiment. Mijn vader had vroeger twee keer een 190 gehad toen ik kind was.

Vanmiddag even wat auto’s wezen kijken. Eerst bij BMW. De nieuwe 7 is indrukwekkend, mooi interieur, maar wel de eerder genoemde nadelen van beetje rare verhoudingen en geen schuifbaar dak.
Maar eigenlijk kwam ik voor de Z4. De E cabrio heb ik nu 4 jaar, en ik had altijd het idee om die (als de kids niet meer veel meegaan achterin) ooit eens te verruilen voor een 911, maar zo kwam bij mij ook de Z4 in beeld. Voor het geld van een 12 jaar oude 911 heb je ook een 2 jaar oude Z4 M40i met alles erop en eraan. En ik moet zeggen, het is echt een geweldig leuke auto! Daarna nog even bij Porsche langs geweest, waar de Boxster dan ook nog een optie is. Maar dan heb je wel een 4-cilinder, en eigenlijk vind ik de Z4 net iets stoerder met z’n lange neus en kortere achterkant. Dus best wel onder de indruk van die BMW, binnenkort maar eens een stukje rijden…

Hier nog wat foto’s, ik zal binnenkort een topic openen. Op de foto’s niet zo duidelijk maar op de linkerachterdeur en paneel erachter is wat lelijk weggewerkte lakschade.

SPmiagHz.jpg

Bekleding van de stoelen is nog als nieuw, na 197.000 km!

p232xv67.jpg

Gaaf hoor! Spoilertje hoeft dan weer niet van mij.

Die W124 is ook mooi inderdaad, maar jammer dat ie er iets minder netjes bij staat dan op de foto. Is ook nog best aan de prijs. Voor dat geld heb ik ook een Mini Cooper S en een Mini Coupé in mijn favorieten staan ;)

Nog steeds een fraai model zo'n BMW 7-serie E32, al doen de trekhaak en het ontbreken van de type-aanduiding voor mij wel wat af aan de uitstraling van de wagen. Ook een behoorlijk late, deze 730 uit februari 1994.
IMG-20230205-144226411-HDR-2.jpg

IMG-20230205-144243721-HDR-2.jpg

Dat ontbreken van de type aanduiding kon en kan je toch aanvinken bij BMW?
Blijft een fraaie verschijning deze 7.

Hij staat daar vaker aan de Bloemstraat in de Assendorp :T

Aan de nieuwe 7 moet ik wennen (net als aan bijna iedere nieuwe Bimmer trouwens….).
Wil er wel eens een blokje mee om tzt.

Twee nul een zei:
[
Dit is mijn 190E uit 1991, een origineel Nederlandse. Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht.
Rz4nv2mq.jpg

Prachtige wagen!
Bij het zien van de foto pijnig ik mezelf, ik herken volgens mij de omgeving maar kan niet duiden waar het precies is:confused:

Ja precies! Al je bij Brasserie Floor richting ‘t Harde-Wezep gaat.
Heb al zitten kijken op Google Earth maar die slagboom op de achtergrond kan ik niet plaatsen….

ENTE zei:
Twee nul een zei:
[
Rz4nv2mq.jpg

Prachtige wagen!
Bij het zien van de foto pijnig ik mezelf, ik herken volgens mij de omgeving maar kan niet duiden waar het precies is:confused:

Het is een weg richting Austerlitz, midden Nederland :)

MB 300SL zei:
Vanmiddag even wat auto’s wezen kijken. Eerst bij BMW. De nieuwe 7 is indrukwekkend, mooi interieur, maar wel de eerder genoemde nadelen van beetje rare verhoudingen en geen schuifbaar dak.
Maar eigenlijk kwam ik voor de Z4. De E cabrio heb ik nu 4 jaar, en ik had altijd het idee om die (als de kids niet meer veel meegaan achterin) ooit eens te verruilen voor een 911, maar zo kwam bij mij ook de Z4 in beeld. Voor het geld van een 12 jaar oude 911 heb je ook een 2 jaar oude Z4 M40i met alles erop en eraan. En ik moet zeggen, het is echt een geweldig leuke auto! Daarna nog even bij Porsche langs geweest, waar de Boxster dan ook nog een optie is. Maar dan heb je wel een 4-cilinder, en eigenlijk vind ik de Z4 net iets stoerder met z’n lange neus en kortere achterkant. Dus best wel onder de indruk van die BMW, binnenkort maar eens een stukje rijden…

Twee zielen, één gedachte. De Z4 M40i heb ik inmiddels ook geprobeerd. Echt een heerlijke auto. Ook met de 30i heb je aan de Z4 volgens mij een leuke auto, maar de zescilinder maakt het wel af. Een andere cabriolet die ik niet zo op het vizier had, is de 840i. Eigenlijk ook wel een erg mooie auto, al zal die wel een stuk zwaarlijviger zijn. En duurder dan een Z4.

Bij Porsche ben ik ook eens gaan kijken naar verschillende modellen. Mooie auto’s, maar ik werd er niet warm van. Behalve de 911 dan, maar die is me toch echt te duur.

Daar denken we dan inderdaad hetzelfde over funf. De 840i cabrio stond er zatedag ook, prachtige auto maar dat is niet wat ik nu zoek. Het is meer een type auto zoals mijn E cabrio, en die bevalt nog zo goed dat ik wat dat betreft niet iets anders hoef. Bovendien is de E ruimer achterin en heeft meer bagageruimte.
Nee, het idee is dus altijd geweest om na de E cabrio voor een sportievere roadster te kiezen. De 911 stond daarbij bovenaan mijn lijstje, maar die zijn best waardevast. En uiteraard is dat gunstig, maar het betekent ook dat je voor een niet al te oud exemplaar (lees 8 jaar oud) beneden een ton niet klaar bent. En heb je er dan één dan valt of staat de waardevastheid met het juiste onderhoud, wat ook flink in de papieren kan lopen en bovendien niet dicht bij mij in de buurt kan worden uitgevoerd.
De Boxster is een erg leuke auto, maar het is en blijft toch altijd een beetje een net-niet-911 en moet het tegenwoordig doen met 4-cilinders. Al met al kwam zo de Z4 op mijn netvlies, in het begin moest ik daar nog wat aan wennen door het wat drukkere lijnenspel maar inmiddels vind ik hem heel fraai met de juiste proporties, misschien zelfs mooier dan de 911 cabrio. En met een M40i kun je die vol gas nog eens prima bijhouden ook.

MB 300SL zei:

2 sierlijke limousines en dan die spuuglelijke BMW ertussen. Lijkt een soort chinese kopie van een E60. Mensen die het wel mooi vinden kijken denk ik vooral met een BMW bril erna. Echt mooi mooi kun je zoiets niet vinden. Doet me een beetje denken aan een LR Discovery die ook zo smal en hoog lijkt door een slecht design.

Mooie wagen TYN! Zo'n kombi vind ik altijd net wat frisser ogen dan een normale W124. Hoe ga je dat straks doen met de ULEZ uitbreiding in London vanaf augustus?

Kwam dit nog tegen, best een leuke prijs voor zo'n ogenschijnlijk fraai exemplaar:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw/m1939948986-bmw-7-serie-e38-728-aut-1995-nieuwstaat

Barri zei:
Die W124 is ook mooi inderdaad, maar jammer dat ie er iets minder netjes bij staat dan op de foto. Is ook nog best aan de prijs. Voor dat geld heb ik ook een Mini Cooper S en een Mini Coupé in mijn favorieten staan ;)

Op zoek naar een nieuw project? Als je een R53 Cooper S zoekt, dit lijkt me een hele nette en hij heeft zo te zien elke mogelijke optie verkrijgbaar. Vooral zwarte hemel, Chrono pack en Harman Kardon maken hem heel leuk:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/mini/m1935751037-mini-mini-1-6-cooper-s-navigatie-leer-schuif-kantel-dak

In Rouveen zou ik niet zo snel een auto kopen. Daar leeft de ‘ Duitse Deuk’ en consorten nog volop.

Ik weet het generaliseren is niet netjes maar een gewaarschuwd mensch….

Dus ogen goed open als je gaat kijken

Het blijft voorlopig nog bij kijken. Eerst even nieuwe ruiten en kozijnen in het huis, dan gaat de spaarpot ook wel hard.
Mooi exemplaar denk ik, maar ook wel wat aan de prijs voor een R53. De R56 vind ik wat leuker overigens. En een grijze of zwarte vind ik sowieso niks.

Ibud zei:
0LAllDi.jpg

2 sierlijke limousines en dan die spuuglelijke BMW ertussen. Lijkt een soort chinese kopie van een E60. Mensen die het wel mooi vinden kijken denk ik vooral met een BMW bril erna. Echt mooi mooi kun je zoiets niet vinden. Doet me een beetje denken aan een LR Discovery die ook zo smal en hoog lijkt door een slecht design.

Die A8 vind ik wel netjes, maar zo klinisch en anoniem. Geen optie dus. Het design van de 7 vind ik lastig. Het is een beetje als met de E65 destijds. Uiteindelijk niet mijn ding. De S vind ik wel mooi, maar toch schudt hij wat mij betreft het Django Wagnergevoel ook niet helemaal af. Ook niet mijn keuze dus. En daarmee houdt het voor mij in die klasse dus voorlopig op. Als ik de 745 wegdoe, komt er iets heel anders.

@MB300SL: heldere afwegingen. Eigenlijk is die Z4 M40i de meest gebalanceerde keuze.

Gisteren stond de 7-serie er niet meer tussen, maar waarschijnlijk weer netjes bij de buren.
De kleuren van die auto's bevallen me niet, maar zo vanuit deze hoek vind ik de A8 wel mooi; die heeft een lekker laag profiel.

Twee nul een zei:
ENTE zei:
Twee nul een zei:
[
Rz4nv2mq.jpg

Prachtige wagen!

Mooie omgeving daar bij Driebergen, ook wel eens wezen toeren daar.

Twee nul een zei:

Mysterie opgelost:)

Zo’n nieuwe(re)Z4, tja… Als ik het geld ervoor over zou hebben kocht ik toch liever een Boxter. Of een BMW M240i cabrio.
Of als het dicht mag zijn een Alpine A110, Toyota GR86, een oudere 911 of een nieuwe(re) Cayman. Cayman is sowieso een fabelachtig ding om mee te sturen.
Rijden doet zo’n nieuwe(re) Z4 trouwens ook uitstekend, daar ligt het niet aan…

Nieuwe Z4 vind ik zeer fraai, ik ben wel benieuwd hoe die rijdt eigenlijk, ook vergeleken met de E85. De E89 vond ik toch een beetje tegenvallen, voelde meer aan als een 3-serie.

Kan de nieuwe 7 ook echt niet mooi vinden, met die Hyundai-achtige koplampen óp het front (in plaats van erin).

Ibud zei:
Mooie wagen TYN! Zo'n kombi vind ik altijd net wat frisser ogen dan een normale W124. Hoe ga je dat straks doen met de ULEZ uitbreiding in London vanaf augustus?

Ik woon nu ook al binnen de ULEZ, dus wat dat betreft verandert er niks. Ik gebruik de Benz enkel in de weekenden, oftewel gemiddeld zo'n £50-75 per maand extra kosten. Prima te overzien en ik rij er niks minder om. :D ULEZ heeft eigenlijk alleen echt impact als je dagelijks de auto nodig hebt.

Terug
Bovenaan