Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik breng de Teutonen maar weer eens terug.

Ik was vanmiddag bij BMW Dusseldorp in Zwolle. Ik had deze Alpina B3 liever in het blauw of donkergroen(!) metallic gezien, maar toch gaaf dat ze deze hebben staan.
IMG-20220521-153432651-HDR-edited-2.jpg


IMG-20220521-153445960-HDR-edited-2.jpg


Ook deze M3 had van mij in een andere kleur gemogen, het model begint wel steeds beter op me te werken. Geen koopje met een prijs net boven de 160.000 euro.
IMG-20220521-153500403-HDR-edited-2.jpg


Zelf breng ik de M2 eind juni voor een onderhoudsbeurt en een vakantie-check. :)
 
Staat mooi spul daar. Alhoewel jouw M2 toch nog een èchtere BMW is in mijn ogen. Puurder op een of andere manier.
M’n cabrio staat daar momenteel voor groot onderhoud. Daarnaast ook nieuwe schokbrekers, versnellingsbakspul, verlichtings issues, keerringen etc etc. Alles straks weer technisch tip-top.
 
Zal ongetwijfeld allemaal geweldig rijden dat moderne spul en bloedsnel, maar pfff vind er weinig meer aan.
Het schreeuwt aan alle kanten, vind het ordinair. Doe mij maar de tijdloze lijnen van de E46/E38/39/E85 en zelfs een F30 en F10 kan ik nog wel waarderen.
 
Ik ben het gedeeltelijk met je eens bofkont, maar nieuwe auto's zien er nu eenmaal 'moderner' uit, wat dat dan ook mag zijn. Of je dat mooi vindt, is natuurlijk aan een ieder zelf om te bepalen, maar het is wel onderdeel van deze tijd dat dingen er gelikt en 'glad' uit moeten zien ;)

Toch ook wel iets bijzonders, een C55 AMG 'Tracksport'.
C55-AMG-Tracksport-kl01-3135cd33.jpg

https://www.classic-sterne.de/en/cars/car-details/mercedes-benz-c55-amg-tracksport.html
 
ENTE zei:
M’n cabrio staat daar momenteel voor groot onderhoud. Daarnaast ook nieuwe schokbrekers, versnellingsbakspul, verlichtings issues, keerringen etc etc. Alles straks weer technisch tip-top.

Goed bezig Ente, die auto verdient het om hem in topstaat te houden. Ze worden steeds mooier, steeds leuker, steeds schaarser en steeds kostbaarder, dus koesteren die bak! (y)
 
Dank je. Zeker! Het is 1 van de beste investeringen die ik ooit heb gedaan; de aanschaf van deze E30. Ook verknocht eraan. Heb de auto nu 10 jaar in bezit; best lang voor mijn doen.

Optisch is de auto zeker niet fabrieksnieuw.. Wel zo origineel mogelijk.
Ben ook zo’n freak die dus een originele BMW accu monteer, A-merk Duitse banden in de correcte maat, etc etc. De originele schokbrekers zijn niet meer leverbaar (M-tech) dealer zet er nu Bilstein onder.
Al het andere is allemaal 100% OEM. Je kan al snel besparen op dat soort zaken maar dat zie en voel je meteen. Hèt verschil tussen een knakenbak en een gewoon net exemplaar. Dat ligt gevoelig bij zo’n oude BMW.

Twijfel of ik ‘m optisch ook helemaal tip-top zou willen. Ik ken mezelf, moet dan ook echt 100% en zoals ie nu is kan je zien dat ie een leventje heeft gehad. Dat heeft charme. En is ook handig als je er mee op pad gaat. Hoef niet super panisch te zijn als ie geparkeerd staat. Enkel een beetje panisch;)
 
ENTE zei:
Dank je. Zeker! Het is 1 van de beste investeringen die ik ooit heb gedaan; de aanschaf van deze E30. Ook verknocht eraan. Heb de auto nu 10 jaar in bezit; best lang voor mijn doen.

Optisch is de auto zeker niet fabrieksnieuw.. Wel zo origineel mogelijk.
Ben ook zo’n freak die dus een originele BMW accu monteer, A-merk Duitse banden in de correcte maat, etc etc. De originele schokbrekers zijn niet meer leverbaar (M-tech) dealer zet er nu Bilstein onder.
Al het andere is allemaal 100% OEM. Je kan al snel besparen op dat soort zaken maar dat zie en voel je meteen. Hèt verschil tussen een knakenbak en een gewoon net exemplaar. Dat ligt gevoelig bij zo’n oude BMW.

Twijfel of ik ‘m optisch ook helemaal tip-top zou willen. Ik ken mezelf, moet dan ook echt 100% en zoals ie nu is kan je zien dat ie een leventje heeft gehad. Dat heeft charme. En is ook handig als je er mee op pad gaat. Hoef niet super panisch te zijn als ie geparkeerd staat. Enkel een beetje panisch;)

Haha, jouw tekst had bijna mijn tekst kunnen zijn, betreffende de SL. Die heb ik inmiddels ook 10 jaar, heeft best wel wat gebruiksporen maar is inmiddels technisch top met gebruik van originele onderdelen. Ook ik sta nu voor de keuze om hem optisch nog eens flink aan te pakken. En om dezelfde reden die jij noemt heb ik dat tot nu toe nog niet gedaan, het kost een flinke bak geld en de vraag is of ik er daarna nog net zoveel schik aan beleef of dat ik hem dan bijna nergens meer durf te parkeren :).
 
Precies!
Zie ze wel voorbij komen die ‘fabrieksnieuwe’ exemplaren. Je krijgt toch een hart verzakking als je met zoiets op pad bent en er valt een dennenappel uit een boom, een steentje ketst op van een tegenligger, de gemeentelijke plantsoenendienst is aan het maaien, de strepen worden opnieuw gewit, er ligt vers grit op het net geasfalteerde wegdek……afijn je kent die situaties waar je zomaar in terecht kan komen.:)
 
Sowieso, mijn nieuwe zakelijke auto staat binnen, was ik iedere week met het handje, probeer ik altijd op een hoek te parkeren, velgenranden te ontzien etc etc…
Toch komt er gewoon steenslag en verschijnen er krasjes her en der. Hoe zuinig je ook bent. Zo’n wagen maakt kilometers en dat ga je hoe dan ook zien.

Ik zou me kapot ergeren als ik zo’n tot in perfectie gerestaureerde klassieker zou zien ‘aftakelen’. Dan maar gewoon netjes gebruikt…:T
 
Of dat iemand een fiets tegen je auto laat vallen met een flinke deuk tot gevolg… Gelukkig is het heel goed hersteld en zie je er nu niets meer van.

Pagina 222 alweer, dus een plaatje van wat mij betreft nog steeds de mooiste S-Klasse sinds de W126.

uVPbFQ4.jpg
 
Haha herkenbaar. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste jaren wat relaxter ben geworden als het om gebruikssporen gaat. Echte schades laat ik wel maken, maar lichte gebruikssporen accepteer ik iets makkelijker. Met kinderen op de achterbank leer je dat snel, en dan letten die van mij (zo nu en dan) heus wel op..:)

Geweldig om een fijn klassiekertje te hebben staan, lijkt me. Ik kan me jullie afweging goed voorstellen. Technisch tiptop, optisch niet in concoursstaat maar gewoon netjes. Zo kun je hem ten minste ook lekker ontspannen gebruiken.
 
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in HarmenA:D
Die C55 :eek:

Geweldig Ente, ik sta er net zo in, alles moet bij mij ook zo origineel mogelijk zijn.
Aankomende vrijdag naar de specialist om een andere originele radio unit te plaatsen en ventilator rooster, na een lange zoektocht deze kunnen vinden in nieuwstaat, nieuw niet meer leverbaar in dezelfde kleur, enkel facelift zwart nog.

Onderstel is het volgende project bij mijn E85, daar kies ik toch voor een B12 pro set van Billstein, is een set van dempers/veren perfect op elkaar afgesteld, het originele M sport wat er nu onder zit vind ik persoonlijk niet geweldig en te hard.
Optisch staat de wagen er echt bijzonder netjes bij, echter zit er natuurlijk heus wel wat steenslag, heb zwaar zitten twijfelen om de neus te laten spuiten.
Maar vrees dat hij dan te netjes gaat worden en er nog amper mee durf te rijden, nu kan ik hem lekker rijden en een steenslagje meer of minder is niet zo'n punt.
 
Haha dat is idd nogal een trauma geweest bij mijn 1e Z4 destijds in 2017 :)
Maar nu een bedrijf gevonden die deze kleur perfect kan spuiten, mijn vorige is hier ook geweest.
https://www.koopsautoschade.nl/


Goed om te lezen dat bij jou de schade inmiddels is hersteld (y)
 
michel1975 zei:
500 E zei:
Leuke Breitling, M. Ik wist niet dat je ook aan AJAX-1 hypotheken sleet;-)
Nee alleen aan louche autohandelaren:)

PS verbouwing al klaar of zit je nog steeds op die Dixie?

Ho ho, juli is de badkamer pas aan de beurt, dus dan loop ik dagelijks in mijn nakie door de tuin richting dixie.
 
Afgelopen zaterdag de Gravenbode Rally voor het goede doel mee mogen rijden. Erg leuk om eens te doen met een roadbook en opdrachten. Nog best vermoeiend dat geconcentreerd rijden en navigeren. We reden met 2 gesponsorde equipes met 2 auto's:
Audi Q8 hybrid
Audi Etron GT

De eerste is gewoon een tank. Is groot, voelt groot, heerlijk comfortabel etc. Kennen we wel.
De GT heb ik met geluk het hele weekend thuis mogen hebben (zo toch maar eens inleveren dan....). Mijn eerste fatsoenlijke ervaring met elektrisch rijden.
Het rijden an sich is fantastisch. De auto is snel en stil. Zit in elkaar als een brok graniet zo lijkt het. Is ook meer dan ruim genoeg en meer snufjes en dan je nodig hebt. Zelfs zo'n panorama dak is leuk voor de heb. Het stuurgevoel is 10x beter dan in mijn A5. Bekijks genoeg en over algemeen zeer positieve reacties. Tractie te over en met de luchtvering heerlijk comfortabel of sportief zoals je wilt.

Uitzicht naar achteren is matig en ik mis de midden armsteun voor. Er zitten alleen USB-C aansluitingen in. Geen 'ouderwetse' USB meer. Apple car play werkt dan wel weer top net als draadloos laden. Maar toch niet handig als je met de Rally wil bijladen en de telefoon nodig hebt voor de afstanden tot check points etc.

Range is toch nog een heet hangijzer. Je zou er over de 400km mee moeten kunnen rijden, maar dat haal je dus echt nooit. Zo'n Rally nodigt natuurlijk uit om soms even het voetje te vloeren maar het grootste deel was een route waar dat niet o.a. door drukte en type weg niet eens kon. Incl. van thuis naar startpunt en terug (110 km) en de rally (180) had ik nog 30 km over. Waarbij ik op de terugweg zo zuinig mogelijk gereden heb. Even snel laden dan maar. Definieer 'snel'...31 min aan de Fastned gehangen met in eerste instantie 4 lotgenoten en toen zat ik op 53%. Laden met 73 kwH.

Dan nog een puntje. Op de terugweg dachten we slim te combineren door bij de Mcdonals te eten en daar te laden. 2 vliegen in 1 klap. Geeft die paal storing.
Je kan natuurlijk zeggen wie maakt vaag die km's op een dag, maar voor mij nog even geen overstap. Dat is wel duidelijk. En dan kostte deze GT nog € 110.000 met 12.000 km op de klok.
 
bofkontZ4 zei:
Haha dat is idd nogal een trauma geweest bij mijn 1e Z4 destijds in 2017 :)

Ik loop nog steeds bij de psychiater. Gaat niet in de koude kleren zitten. Ondanks dat het niet in auto was. Als omstander ben je echter volkomen machteloos en dat maakt het moeilijk om te verwerken.
 
Twix zei:
bofkontZ4 zei:
Haha dat is idd nogal een trauma geweest bij mijn 1e Z4 destijds in 2017 :)

Ik loop nog steeds bij de psychiater. Gaat niet in de koude kleren zitten. Ondanks dat het niet in auto was. Als omstander ben je echter volkomen machteloos en dat maakt het moeilijk om te verwerken.

Heb de gek er maar mee :):p
 
Roy R zei:
Je kan natuurlijk zeggen wie maakt vaak die km's op een dag


Dat is het dus exact. Ik maak ze vaak genoeg op 1 dag. Even heen en weer naar de zaak en ik zit al op 300km plus…

Die GT is wel een prachtige auto om te zien!
 
Mijn vriendin woont 200 km verder op. Dan houd het dus al op. Nu lekker einde van de avond naar huis vlammen zit er niet in. Sterker nog, rustig en braaf heen en terug al niet. In die wijk is nog weinig tot niks te laden. Moet je alweer stoppen. Komend weekend gaan we weekendje naar de Ardennen. Heen en terug lukt ook al niet op 1 lading.
Dan maar een Tesla, die kan dat wel, maar dan zit ik naar een interieur te kijken dat me depressief maakt.
Nee, we zijn er nog niet ;)

Ik heb de GT nog eens naast de Taycan gezet. Qua looks voor mij een no brainer, de GT. Inderdaad echt een prachtige auto om te zien.
 
Terug van een lang weekend Côte d'Azur. Wel interessant altijd, qua auto's, gedurende de GP Monaco en het filmfestival Cannes.
In Cannes stond de BMW i7. Ik vond het op plaatjes een gedrocht, maar in het echt staat er toch wel een knappe auto. Die voorkant is minder raar en de rest van de auto is best statig en rustig gestileerd. Het vervoer rondom het festival werd gesponsord door BMW en was volledig elektrisch, i4 en iX. Die iX viel me ook mee als je em zo veel ziet, zeker in zwart-zwart. Maar rondom Cannes en Monaco ook heel veel S klasse (vervoer vanuit de hotels geregeld volgens mij) en daarbij verbleken de genoemde BMW's. Wat een prachtige auto is dat toch.

Verder weinig elektrische auto's gezien, welgeteld 1 EQS (die ook niet in de schaduw mag staan van de S wat mij betreft). Wel, dat viel me eerder ook al op, heel veel Mercedes in Zuid Frankrijk. Vooral veel A klasse, GLB, GLE en GLC. Veel meer dan de vergelijkbare Audi en BMW varianten. Geen idee of dat mijn perceptie is, of dat verkoopcijfers dat ook staven. Relatief weinig E klasse en C klasse overigens, vooral die hoge dingen. Zag nog een GLC coupe naast een (ogenschijnlijk nieuwstaat) W212 E350 estate staan. Ik word oud denk ik, maar ik bedacht me op dat moment dat het er allemaal niet beter op wordt. Handig dat mijn zoon mee was, al die nieuwe Ferrari's en Mc Larens hou ik dus echt niet meer uit elkaar. o_O

Verder een prachtig weekend weer, F1 in Monaco blijft ultiem, ook al zijn de races saai en kan je er niet inhalen. Nergens kom je zo dichtbij de baan, nergens kan je met het blote oog de verschillen tussen coureurs zo makkelijk zien als daar. De kwalificatie is zó intens en de auto's zijn zó dichtbij. Genoten.
 
Het welbekende Autohuis Breukelen heeft nu een vestiging in Heemskerk. Zit daar niet toevallig een kale, rokende man die regelmatig in Breukelen gespot is? ;)
<https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/audi/m1847445363-audi-a4-cabriolet-2-0-fsi>
Deze auto is te bezichtigen in onze vestiging HEEMSKERK
 
@W212: Gaaf om daar bij te zijn in Monaco! Was het niet lastig om aan kaarten te komen?

De laatste keer dat ik in Monaco, Cannes. Antibes etc. was viel het mij ook al op hoeveel (vooral zwarte) S-Klasses er reden. Uiteraard ook veel tussen helicopter-landingsplaats en stad, om eliten van en naar de jachten te vervoeren.
 
Ondertussen al wat spullen verzameld voor de “mancave”, waaronder 3 oude NL benzinepompen (‘51, ‘61 en ‘67), een ANWB praatpaal, groot stoplicht, parkeermeter en een oude verkeerszuil.

NCpSZNA.jpg


Een originele flipperkast zou ook leuk zijn maar die krengen zijn erg prijzig, onder de 5k lijkt er weinig te koop.
 
Oude pompen kunnen inderdaad ook flink aan de prijs zijn, maar de prijzen van deze 3 vielen mij mee. Ook denk ik niet dat ze op termijn in waarde zullen dalen. Het is toch een stukje nostalgie wat veel mensen (ik in elk geval wel) steeds leuker vinden.
 
Een fraaie verschijning zo, deze Audi A5 'Sportback' in het groen. In het echt neigt de kleur nog wat meer naar het olijfgroen. :)
IMG-20220608-110537704-HDR-edited-2.jpg
 
MB 300SL zei:
@W212: Gaaf om daar bij te zijn in Monaco! Was het niet lastig om aan kaarten te komen?

Neuj, dat valt wel mee. Je moet wel een beetje op tijd zijn, maar dat is tegenwoordig bij elke GP het geval. Was denk ik de 12e keer dat ik naar de Monaco GP ben geweest, meestal met een groepje kameraden, maar nu voor et eerst met et gezin. Mijn jongste zoon droomt er al jaren van en dit jaar viel het samen met et hemelvaartweekend. Dus een bliksem bezoekje van gemaakt. Zo'n weekend is uiteraard heel anders ineens, met et gezin, maar zéker niet minder mooi. Mooi om de liefde voor F1 (en auto's in et algemeen) te kunnen delen met mijn zoon. (y) Met die kameraden ga ik over een paar weken naar de GP Oostenrijk, dat is weer een hele andere beleving.

Prachtige spullen voor je mancave! Vriend van mij is ook bezig om wat aan te leggen, restaureert nu een G500 (1983 geloof ik) en heeft net een 380 SL gekocht met een kapotte motor. Ik geniet aan de zijlijn mee.
 
Leuke aankopen 300SL, vooral die Esso pomp is cool! Ga zelf wat lichtreclames ophalen dit weekend.
Lekker tripje ook W212! Je gaat vooral voor de F1 of combinatie van dingen?
Zag vandaag zo'n iX rijden in het wit, poh, wat een lelijk ding zeg. Kan sowieso geen elektrische auto bedenken die mooier is dan z'n benzine broeder. Er moet altijd zo'n raar 'futuristisch' sausje overheen. Dat zoem geluidje wat ze erin programmeren begint ook irritant te worden.

Groene auto's altijd goed, ga zelf ook naar iets groens kijken dit weekend:T
 
Ja die Esso pomp is geweldig, die kostte dan ook meer dan de andere 2 samen. Ben hem zelf nog wat aan het verfraaien, het Engelstalige bordje is er nu af daar komt een Esso bordje voor terug, en ik wil er nog een Esso bol op hebben. Die Gulf pomp is de jongste, maar die is echt als nieuw (54 jaar oud) en ik vind de Gulf racing kleurtjes fantastisch. Een nieuwe hobby lijkt in elk geval geboren :D.

Leuk Ibud, komt er nog een Mini bij?
 
Ibud zei:
Lekker tripje ook W212! Je gaat vooral voor de F1 of combinatie van dingen?

De combinatie inderdaad. Even struinen in Cannes tijdens het filmfestival, terrasje, strand, (Antibes en Cap Ferrat) beetje vergapen aan de auto's. Kort maar hevig weekend en als je dan thuis bent heb je et idee alsof je ruim een week weggeweest bent.
 
Gaaf hoor! Monaco en de steden/dorpen daar aan de kust bezoeken is altijd weer een belevenis, en dan de GP mee pakken dat maakt het wel helemaal compleet (y)
 
W212 zei:
… Vriend van mij is ook bezig om wat aan te leggen, restaureert nu een G500 (1983 geloof ik) en heeft net een 380 SL gekocht met een kapotte motor. Ik geniet aan de zijlijn mee.

Dat laatste lijkt wel een uitdaging. Is de distributieketting gebroken?
 
Ondertussen ook m’n E30 weer terug. Allemensen, wat een verschil :eek:
Er zat nog eerste montage M-tech schokbrekers onder, nu dus Bilstein omdat de originele niet meer leverbaar zijn. Dit schijnt bijna hetzelfde te zijn als nieuwe M dempers volgens de kenners. Ongelofelijk wat een verschil, altijd wel onder de indruk geweest van het rijgedrag van een E30 maar dit brengt het geheel echt weer naar een hoger plan. Eigenlijk exact wat hierboven in het filmpje over enkele modellen zo treffend werd omschreven als stevig, scherp maar toch wel dempend. Erg fijn!

Ook is de versnellingsbak aangepakt. Lijkt nu gewoon een nieuwe auto. Geen enkele speling meer in de pook strak rubberachtig zoals een moderne bak..
 
Lekker hoor dat soort verbeteringen, dat zorgt weer voor een boost qua rijplezier.

Mis je het Franse spul nog wel eens Ente? Ik ben er nooit zo mee bezig geweest, maar begin het oudere Franse spul wel steeds leuker te vinden. Zo lijkt een 2CV mij ook nog wel eens wat. Dat typische Eend-geluidje, dakje open, totaal wat anders dan een degelijk gebouwde Duitse klassieker. Vroeger had ik er niet zoveel mee, maar inmiddels trekt het mij steeds meer aan. En mijn vrouw lijkt het ook geweldig, dus wie weet…
 
Jazeker mis ik het wel eens. Het is een soort levensstijl, zeker die A-types.
Ik heb alleen een wat mindere ervaring opgedaan tijdens een lange reis naar Zuid-Frankrijk waardoor ik vooral het gebrek aan vermogen als een groot nadeel heb ervaren.
Doordat je langzaam bent ergeren steeds meer weggebruikers zich aan je. Dat kan agressie van ongekende aard oproepen.
Maar ook in NL is het steeds minder een pretje om met een langzame auto te rijden, helaas.

Vorig jaar heb ik nog een dag gereden in een eend. In Diepenheim zit een goed adres om het eens te testen MB300SL!


Verder trekt ook een R30, 604 of een CX me nog steeds ernstig, alhoewel ik nu dagelijks in een modernere variant daarvan op pad ben. Dus eigenlijk is het prima zo:)
 
ENTE zei:
Jazeker mis ik het wel eens. Het is een soort levensstijl, zeker die A-types.
Ik heb alleen een wat mindere ervaring opgedaan tijdens een lange reis naar Zuid-Frankrijk waardoor ik vooral het gebrek aan vermogen als een groot nadeel heb ervaren.
Doordat je langzaam bent ergeren steeds meer weggebruikers zich aan je. Dat kan agressie van ongekende aard oproepen.
Maar ook in NL is het steeds minder een pretje om met een langzame auto te rijden, helaas.

Vorig jaar heb ik nog een dag gereden in een eend. In Diepenheim zit een goed adres om het eens te testen MB300SL!


Verder trekt ook een R30, 604 of een CX me nog steeds ernstig, alhoewel ik nu dagelijks in een modernere variant daarvan op pad ben. Dus eigenlijk is het prima zo:)[/quote

Klopt, in de jaren '70 toen ik met de brommer richting meer van Neuchatel reed (waar mijn zus toen woonde), reden er gewoon gezinnetjes in hun 2 CV door Frankrijk, niets aan de hand. Alles heeft met snelheid te maken in deze nieuwe (opgefokte) maatschappij, door de jaren heen werd de snelheid 'opgevoerd'.
 
Het laatste waar ik aan moet denken is om met een Eend naar Zuid Frankrijk te rijden :), mocht het er van komen dan is het puur voor korte ritjes over leuke kleine wegen waar je niet boven de 80 uitkomt.
De keuze is er dan tussen een oldtimertje uit de jaren ‘60 of een wat nieuwere uit de jaren ‘80, waarbij een wat oudere wel mijn voorkeur heeft. Wel met iets meer vermogen dan, bijvoorbeeld een Azam 6. De jongere Eenden zullen wat soepeler rijden maar missen wat charme t.o.v. de oudere exemplaren.
 
MB 300SL zei:
Leuk Ibud, komt er nog een Mini bij?

Ha nee, wil zoveel mogelijk diversiteit in mijn kleine collectie. Leuk voor de beleving zoals jezelf noemt met de Franse autootjes. Was eigenlijk ook de bedoeling om maar 1 Mini te kopen maar de Works was een goede deal dus toen die erbij gekocht. Op termijn mag er ook eentje wel weer weg. Ook omdat ik anders geen ruimte meer heb. Zou gaan kijken naar een 2008 V8 Vantage maar was helaas al verkocht. Moeilijk om er eentje in een leuke kleur te vinden, zijn allemaal grijs of zwart.
 
Zuid Frankrijk; maar dan de reis ook echt als reis zien dus dagelijks korte etappes en niet over de snelweg hè:D
Heb dat ook met de Peugeot 404 gedaan. Heerlijk! Voordeel daarvan is als het slecht weer is dat je wèl gewoon kan doorrijden zonder dat de hele boel beslaat. Sowieso moet je alle als normaal doorgaande eigenschappen van auto’s vergeten als je met een A-type op pad bent. Het is totaal iets anders dan anders. Ik vraag me af of jij daar gelukkig van gaat worden MB 300SL. De vering, het sturen, de stoeltjes, het geluid, het schakelen…
Gewoon een dag zo’n apparaat huren dan krijg je wel een beeld.

Een Azam6 blok had ik in m’n laatste Dyane D6; ondanks het dit hèt meest soepele en fijne A-type blokje is blijft het naar huidige maatstaven in het hectische verkeer behoorlijk behelpen. De latere blokjes uit bijvoorbeeld een 2CV6 ( die had ik o.a. in m’n 2 eenden en in een andere Dyane) hebben wel meer vermogen maar zijn minder soepel en hebben het koppel pas bij hogere toerentallen.

Mocht je toch onweerstaanbaar de behoefte voelen om er direct eendje te kopen kan ik je Sander Aalderink sterk aanraden. Niet het goedkoopste adres, wel het beste!
https://2cvgarage.nl
 
Daar was ik vorige week, lijkt mij idd een goed adres. Mooie Azam6 had ie ook staan, echt meer een oldtimertje dan de jaren ‘80 eenden.
 
Ibud zei:
MB 300SL zei:
Leuk Ibud, komt er nog een Mini bij?

Ha nee, wil zoveel mogelijk diversiteit in mijn kleine collectie. Leuk voor de beleving zoals jezelf noemt met de Franse autootjes. Was eigenlijk ook de bedoeling om maar 1 Mini te kopen maar de Works was een goede deal dus toen die erbij gekocht. Op termijn mag er ook eentje wel weer weg. Ook omdat ik anders geen ruimte meer heb. Zou gaan kijken naar een 2008 V8 Vantage maar was helaas al verkocht. Moeilijk om er eentje in een leuke kleur te vinden, zijn allemaal grijs of zwart.

Een Aston! Dat was niet verkeerd geweest.
Diversiteit is inderdaad leuker dan teveel van hetzelfde. Vandaar nu eventueel die eend, het rijdt niet geweldig maar het is wel erg leuk. Net zoals de T1 bus, die rijdt en zit ook voor geen meter maar leuk is ie wel.
Zo kijk ik nu ook met een schuin oog naar een Corvette C3, ook weer iets heel anders maar wel erg leuk.
 
Terug
Bovenaan