Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Kampioen steriel rijden ben ik denk met mijn ID3 en een Kodiaq voor de deur:)

Moet eerlijk zeggen dat ik het totaalpakket in de ID3 wel kan waarderen. Lekker vlot als het moet en redelijk te plaatsen. Wel wat zwaar met snelle bochten maar gezien de huidige brandstofprijzen en tekorten aan onderdelen bij de fabrikanten denk ik dat ik net op het juiste moment gekocht heb. Als ik nu kijk naar een vergelijkbare ID3 Max dan heb ik een negatieve afschrijving. Een exemplaar met 20k op de teller en geen leer staat nu voor ruim €5000 meer dan ik er voor betaald heb met minder kilometers. Alleen al qua afschrijving heb ik de juiste keus gemaakt. Al met al heb ik er ondanks mijn scepsis vooraf (lees gekocht vanuit de ratio) nog geen dag spijt van gehad.

De enige Tesla die ik wel kan pruimen is de S, die ziet er best wel goed uit en heeft nog een redelijk fatsoenlijk interieur. De model 3 zie ik als een hedendaagse Opel Kadett, lelijke auto voor boekhouders en anti autoliefhebbers. En die andere modellen vind ik ook lelijk.

De enige Tesla die ik wel kan pruimen is de S, die ziet er best wel goed uit en heeft nog een redelijk fatsoenlijk interieur.

Ik hoop ook dat die wat beter in elkaar zit. Ik dacht, nadat ik een weekje in die Tesla gereden had, ik maak em even schoon. Even snel de hogedrukspuit erover, et water liep bij beide voorportieren naar binnen. :) En ja: De ruiten zaten dicht en nee: Niet de spuit vol op de rubbers gezet.

Ik ben dus niet de enige die niet heel enthousiast is van de rijervaring in elektrische auto’s. Misschien voelt mijn BMW ouderwets en traag aan in vergelijking met een moderne EV, ik mis toch een stukje beleving. Zal mij dealer binnenkort eens vragen om een proefritje in een i4 om die eens te ervaren. Als ik de video van de i4 M50 en de M240i van Autoblog vergelijk, weet ik wel waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Kristian2 zei:
Als ik de video van de i4 M50 en de M240i van Autoblog vergelijk, weet ik wel waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Nou, je bent blijkbaar de enige. Of tenminste, ik zie iedere dag talloze Tesla's Model 3 en een M240i heb ik om precies te zijn nog nul keer gezien. Als plezierauto zou ik zelf ook liever die M240i hebben, dat is evident. Maar blijkbaar zoeken hele volksstammen iets anders, dat ze tot nu toe niet bij BMW konden vinden. Mooi dat je in ieder geval nog de keuze hebt bij BMW.

Snipe zei:
Als plezierauto zou ik zelf ook liever die M240i hebben, dat is evident. Maar blijkbaar zoeken hele volksstammen iets anders, dat ze tot nu toe niet bij BMW konden vinden.

Wel apart dat hele volksstammen liever een Tesla hebben. Zal wel een kostenplaatje zijn. Aan het design van de M240i kan het niet liggen.

BMW-M240i-xDrive-113.jpg

Is toch helemaal niet met elkaar te vergelijken? Auto’s met een totaal verschillende doelgroep. Een M240i wordt gekocht door liefhebbers, mensen die houden van auto’s en autorijden in z’n puurste vorm, een fijn potje sturen, 6-cilinder, lekker geluid etc. Dit zijn de mensen die ooit voor een 323i of 2002tii zouden hebben gekozen.
En de Tesla 3 ? Een auto voor rekenaars, saaier dan saai, kwaliteit of vormgeving ondergeschikt aan kosten per km en milieu. Zitten dan op een feestje wel op te scheppen dat ie zo snel is, maar rijden vervolgens altijd keurig 80 tussen de vrachtwagens om zonder tussentijds laden thuis te komen. Deze mensen hadden destijds in een Opel Kadett gereden, ooit NL volksauto nummer 1.

Snipe zei:
Kristian2 zei:
Als ik de video van de i4 M50 en de M240i van Autoblog vergelijk, weet ik wel waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Nou, je bent blijkbaar de enige. Of tenminste, ik zie iedere dag talloze Tesla's Model 3 en een M240i heb ik om precies te zijn nog nul keer gezien. Als plezierauto zou ik zelf ook liever die M240i hebben, dat is evident. Maar blijkbaar zoeken hele volksstammen iets anders, dat ze tot nu toe niet bij BMW konden vinden. Mooi dat je in ieder geval nog de keuze hebt bij BMW.

Die keuze blijft er voorlopig ook bij BMW

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bmw-topman-waarschuwt-niet-alleen-op-evs-inzetten/

Ik kijk net in wat Audi prijslijsten en het lijkt er inderdaad op dat Audi in Nederland geen diesels meer aanbiedt. Dit nieuws kwam rond 1 april en en ik dacht nog dat het een grap kon zijn, maar het is echt zo.

Ja. Ik heb net de introductie bekeken en mijn eerste indruk is wel positief. Aan bepaalde ontwerpdetails moet ik wel wennen en ik heb het gevoel dat de auto in het echt meer presence zal hebben dan op de foto. Hij is wel echt groot, las ik.

Ik vind die M uitvoering wel wat mal. Tis net alsof je er ook mee kan varen, als je de voorkant bekijkt.

Als je de video bekijkt van Budding, op een gegeven moment staat hij naast de voorzijde. De motorkap is ongeveer zo hoog als zijn been lang is, nu weet ik de lengte van heer Budding niet, maar ik meen dat hij 185 of langer is. Iig zijn de proporties heel goed te zien. Op de BMW.de site kan je al een i7 samenstellen. Net even gepuzzeld, een Avonturin rode of Kupfergrau met Amarone interieur mogen ze hier wel voor de deur zetten :)

Link naar BMW.de i7 configurator

Ik vindt 'm wel mooi. Hoop dat ea van de styling en het interieu door zal sijpelen in de nieuwe 5....

Als ik in de markt zou zijn dan een 8 Gran Coupé…
Maar ik ben niet in de markt en een 8 GC is ook geen limo; op plaatjes is die 7 in mijn ogen een gedrocht.

bmw-8-serie-302142-1920.jpg

bmw-8-serie-302143-1920.jpg

bmw-8-serie-302144-1920.jpg

Deze 8 GC klopt aan alle kanten, zelfs op plaatjes.
Ook de nieren.

Ik kan niet wennen aan die enorme grote nieren. Hoe graag ik dat ook zou willen. Bijna iedere nieuwe BMW lijkt een klucht te worden. Zo vreselijk.

ENTE zei:
Deze 8 GC klopt aan alle kanten, zelfs op plaatjes.
Ook de nieren.

Ik kan niet wennen aan die enorme grote nieren. Hoe graag ik dat ook zou willen. Bijna iedere nieuwe BMW lijkt een klucht te worden. Zo vreselijk.

Zo'n 8-serie is inderdaad een imposante en mooie wagen, zie er wekelijks wel één rijden in Zwolle en kijk ze altijd na.

Met die grote nieren speelt BMW het inderdaad gevaarlijk vind ik, het wordt een karikatuur.

De grille van de S-klasse is ook behoorlijk, maar dat past in het geheel en schikt zich naar de andere onderdelen in het design. De grille van de BMW is gewoon heel erg aanwezig.

Klopt helemaal, mooi verwoord.

Bij een 1-serie heb ik het trouwens ook al. Rij je erachter, prima en fraai. Langszij ook en dan kom je bij de voorkant….brrrr:p

MB 300SL zei:
(..)
En de Tesla 3 ? Een auto voor rekenaars, saaier dan saai, kwaliteit of vormgeving ondergeschikt aan kosten per km en milieu. Zitten dan op een feestje wel op te scheppen dat ie zo snel is, maar rijden vervolgens altijd keurig 80 tussen de vrachtwagens om zonder tussentijds laden thuis te komen. Deze mensen hadden destijds in een Opel Kadett gereden, ooit NL volksauto nummer 1.

... of men wordt / is min of meer gedwongen door de (corporate) maatschappelijke teneur om uitstootvrij te reizen (leven) naar en voor het werk?

Het wordt verschrikkelijk.. volgens mij.

Vanaf volgend jaar registratie van CO2 voetprint van woon-werk verkeer door medewerkers (bedrijven van +100 medewerkers).
.. en in 2030 de helft minder CO2-uitstoot van zakelijk reizen tov 2016..

Ik hoorde vanavond een stukje op radio 1 over het vergroenen van woon- werk verkeer.

Dit is de dag zei:
Het kabinet wil woon-werkverkeer vergroenen. Minder reiskostenvergoeding voor mensen met een benzine- of dieselauto: is dat een terechte prikkel om mensen aan te sporen tot duurzaamheid of vergroot dit juist de kloof tussen arm en rijk? We praten erover met Hugo Houppermans van de Coalitie Anders Reizen en FNV-bestuurder Bas van Weegberg. Marike Bonhoff, chief financial officer van Vitens, legt kort uit hoe zij dit aanpakken. (..)

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dit-is-de-dag/e57f8dab-0d56-40ba-8e6b-551886d8d775/2022-04-20-met-welke-prikkels-vergroen-je-woon-werkverkeer

Bij Vitens betalen ze 35 cent per kilometer reiskostenvergoeding als je op de fiets naar je werk komt..:confused:

Nou, als je 2 uurtjes per dag wegtrapt op de E-bike.. verdien je wel een paar knaken om de tank van de 8 cilinder in het weekend bij te kunnen vullen, denk ik..:p

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Als je bij één van deze 70 deelnemers werkt, in de coalitie van Anders Reizen, kan je de borst wel natmaken om in het duurzaam reizen/gedrag keurslijf te gaan passen, vrees ik.

Coalitie Anders Reizen zei:
(..) De gemeenschappelijke ambitie van Anders Reizen is de CO2-uitstoot van zakelijk reizen te halveren in 2030 (t.o.v. 2016). Met zakelijk reizen wordt bedoeld het woon-werk verkeer en de reizen ten behoeve van de werkgever, inclusief vliegreizen, per medewerker (fte). Dit is vastgelegd in de ‘pledge sustainable mobility’ dat ieder lid ondertekent. Om deze doelen te bereiken zijn de meest effectieve maatregelen vertaald naar een koploperprogramma met ‘best practices’. Via deze impactvolle maatregelen werken we naar een nieuw mobiliteitsbeleid dat moet leiden tot ‘het nieuwe normaal’ in het zakelijke verkeer. Met de impact van corona heeft minder reizen een nieuwe dimensie gekregen. Daarmee heeft Anders Werken een grote impact op de nieuwe manier van duurzaam reizen. Als je reist, dan zo duurzaam mogelijk!

https://www.andersreizen.nu/over-anders-reizen/

Allemaal verplicht thuis blijven na 2 jaar niks mogen en kunnen, gewoon ff die lijn doortrekken. (keuze) vrijheid is overgewaardeerd.
Oh en die cruise schepen die ontzettend veel zooi de lucht inpompen terwijl ze de wereld rondvaren mag je ook aan de kade binden.

Zo o_O

Vandaag de EQE en de EQS gezien in de showroom. Ik was er om een minder leuke reden, schade aan de E. Iemand had de fiets laten omvallen tegen het voorscherm, met een flinke buts en een stel diepe krassen tot gevolg. En door enorme drukte en personeelstekort zou het pas in juli hersteld kunnen worden…:(

De EQE en EQS zijn best mooi, in het echt mooier dan op foto’s en ook het interieur ziet er in beide auto’s goed uit. Het enige wat tegenvalt is de hoofdruimte achterin, in beide auto’s is die ondermaats.
Maar zou ik deze auto’s kiezen? Nee, ik denk het niet. Ze doen mij namelijk helemaal niets. Ik ben fan van grote sedans, maar deze aalgladde modellen maken niets in mij los. Ik zou dan denk ik nog eerder een EQS SUV (of EQE SUV) kiezen, die doen mij ook niets maar daarin zit je achterin niet met je kop tegen het dak en je hebt veel meer bagageruimte.

Er stonden ook 2 nieuwe S-Klasses in de showroom, prachtige stijlvolle auto waar de nieuwe BMW 7 wat mij betreft niet tegenop kan. Maar de i7 of de EQS? Dan denk ik toch dat Mercedes het moeilijk gaat krijgen tegen BMW. Zitruimte achterin is in de topklasse heel belangrijk, en daar laat de EQS absoluut steken vallen.

Ja bizar, blijkbaar is er in elke branche sprake van uitzonderlijke drukte en een tekort aan personeel. Inmiddels wel een afspraak gemaakt bij het herstelbedrijf waar ik zakelijk ook veel mee doe, 16 mei kan ie daar terecht.

Wel mooi trouwens dat ik via de app een melding kreeg van een aanrijding, anders weet ik niet of de dader zich naderhand wel bij mij gemeld zou hebben. Dat zijn dan toch wel weer mooie snufjes in hedendaagse auto’s.

oSQ8iT1.jpg

Schade is nooit leuk, goed dat je auto dat zelf vaststelt inderdaad. Bij mij reed gisteren iemand het achterlicht kapot, terwijl mijn auto geparkeerd stond. Dader ligt natuurlijk op het kerkhof. Gelukkig geen lakschade, enkel de lampunit.

Dat is niet normaal. Bij mij heeft het systeem tot nu toe nooit gefaald. Eén keer eerder kreeg ik een melding, dat was toen de auto bij het poetsbedrijf stond voor de glascoating. Wel begrijpelijk dat dergelijke werkzaamheden een melding kunnen veroorzaken.

Nou ja, geen idee verder. Mooi als het werkt, dat wel. En die EQS is verder wel een mooi stuk techniek dus ik had er alsnog een prettig weekje mee.

Maar dat ging dan niet zacht, die omvallende fiets. Dan moet de auto toch wel aardig gaan bewegen.
Op mijn Golf zit een alarm, met interieursensor, en op m'n werk hebben we van die parkeerliften. Ben benieuwd of ie afgaat als iemand zo'n lift bedient waar mijn auto op staat. Of als een andere auto er vlot op of af rijdt. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd, maar dan beweegt de auto meer dat bij zo'n omvallende fiets.

Komkommertijd is of is iedereen vrij? Merk dat ik de laatste tijd vrij weinig meer op het forum te vinden ben. Interesses verschuiven of zal het de leeftijd zijn:) Kijk af en toe nog wel ens met een schuin oog naar een cabrio voor erbij maar nu ik geen garage meer heb is het eigenlijk geen optie meer. Heb mezelf nu maar een horloge kado gedaan. Dit typende denk ik dat het inderdaad de leeftijd is:D

Het valt een beetje stil ja. Andere prioriteiten, denk ik. Qua auto’s zeker. Een mooie klok is altijd leuk. Wat heb je gekocht?

Bij mij wordt momenteel de mancave gebouwd (na de zomer klaar), ik ben al vast wat aan het kijken naar wat geschikte aankleding van de ruimte. Iemand nog goede ideeën?

funf zei:
Het valt een beetje stil ja. Andere prioriteiten, denk ik. Qua auto’s zeker. Een mooie klok is altijd leuk. Wat heb je gekocht?
Een Breitling Superocean Heritage II Chronograph. Erg blij mee. In eerste instantie via Chrono24 besteld maar er kwam maar geen duidelijkheid dus nu gewoon bij de dealer gekocht.

Een suggestie voor de mancave; peesdoek met frame, en dan niet bescheiden qua maat, maar een forse met een sterk beeld (bijvoorbeeld een van deze: https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/1964-600_pullman_limousine/)

Heb onlangs bij een lokale reclame man diverse laten maken om het kantoor wat we in december hebben betrokken sfeer te geven. In de showroom een doek van 3.5 meter breed en 2 meter hoog. In de kantoren oude Hollandse meesters. Bijkomend voordeel is dat je geluidsdempende matten achter het doek kan plaatsen of zelfs verlichting. Werkt iig erg goed. Ik zal een paar foto’s via pb sturen.

Voor de rest komkommertijd? Eerder erg druk qua werk en privé. Forum bijhouden is er amper bij. Laat staan bezig houden met auto’s…

Gefeliciteerd met het horloge, of uurwerk hoor je eigenlijk te zeggen ;)

Goed idee Dagdromer, dank voor de tip en info!

Zelf dacht ik ook aan wat autogerelateerde vintage items, zoals een oude benzinepomp, oude reclameborden, verkeerslicht, praatpaal of verkeerszuil. Tot voor kort had ik nooit echt omgekeken naar dat soort spul, maar onlangs bij iemand wezen kijken en ik voelde mij daar meteen als een kind in een snoepwinkel :)

NJhjpBp.jpg

5MK45up.jpg

MB 300SL zei:
Zelf dacht ik ook aan wat autogerelateerde vintage items, zoals een oude benzinepomp, oude reclameborden, verkeerslicht, praatpaal of verkeerszuil. Tot voor kort had ik nooit echt omgekeken naar dat soort spul, maar onlangs bij iemand wezen kijken en ik voelde mij daar meteen als een kind in een snoepwinkel :)
[/img]

Goed excuus om een roadtrip te maken met een van de limousines uit de collectie:
Veterama Mannheim Oktober 2022

@Michel: Mooie klok! Zelf heb ik te weinig met horloges om er zoveel geld aan uit te geven (een Fromanteel van 500 euro vind ik eigenlijk al duur zat), maar hiervoor kun je de mouwen wel opstropen.

@Ente: Een bar is zeker leuk! Mag dan ook iets van steigerhout zijn. Maar eerst eens kijken hoe het straks uitpakt en hoe ik de ruimte precies ga gebruiken. 10x10 is ook weer niet heel groot, en een bar neemt dan toch best wel veel ruimte in.

@Dagdromer: Lijkt een leuke happening, ben je er zelf ook eens geweest?

DagDromer zei:
Een suggestie voor de mancave; peesdoek met frame, en dan niet bescheiden qua maat, maar een forse met een sterk beeld (bijvoorbeeld een van deze: https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/1964-600_pullman_limousine/)

Heb onlangs bij een lokale reclame man diverse laten maken om het kantoor wat we in december hebben betrokken sfeer te geven. In de showroom een doek van 3.5 meter breed en 2 meter hoog. In de kantoren oude Hollandse meesters. Bijkomend voordeel is dat je geluidsdempende matten achter het doek kan plaatsen of zelfs verlichting. Werkt iig erg goed. Ik zal een paar foto’s via pb sturen.

Voor de rest komkommertijd? Eerder erg druk qua werk en privé. Forum bijhouden is er amper bij. Laat staan bezig houden met auto’s…

Gefeliciteerd met het horloge, of uurwerk hoor je eigenlijk te zeggen ;)

Pietzoveel zei:
@Michel: Dat is een mooi klokje!

MB 300SL zei:
@Michel: Mooie klok! Zelf heb ik te weinig met horloges om er zoveel geld aan uit te geven (een Fromanteel van 500 euro vind ik eigenlijk al duur zat), maar hiervoor kun je de mouwen wel opstropen.

@Ente: Een bar is zeker leuk! Mag dan ook iets van steigerhout zijn. Maar eerst eens kijken hoe het straks uitpakt en hoe ik de ruimte precies ga gebruiken. 10x10 is ook weer niet heel groot, en een bar neemt dan toch best wel veel ruimte in.

@Dagdromer: Lijkt een leuke happening, ben je er zelf ook eens geweest?
Thx ook erg blij mee. Ook niet over 1 nacht ijs gegaan. Maar sinds ik geen Mercedes onderhoudsprijzen en mijn ex meer heb houd ik geld over:)

Tav de Mancave. Wat wordt het doel? Een (mini) bar is dan wel een vereiste.

michel1975 zei:
Tav de Mancave. Wat wordt het doel? Een (mini) bar is dan wel een vereiste.

In 1e instantie stalling van auto’s en caravan, en verder blijft er wat ruimte voor overige hobbies. Maar ik kan alles er domweg neerzetten, of er toch net even iets meer van maken. En dat laatste begint eigenlijk wel te kriebelen, zeker nu ik wat aan het kijken ben naar wat er zoal te koop is. Die oude benzinepompen vind ik bijvoorbeeld geweldig.

michel1975 zei:
Een Breitling Superocean Heritage II Chronograph. Erg blij mee. In eerste instantie via Chrono24 besteld maar er kwam maar geen duidelijkheid dus nu gewoon bij de dealer gekocht.

Dat is een mooi horloge.(y) En kopen bij de dealer is toch ook wel fijn. Je krijgt daar ook best nog wel wat korting en natuurlijk service als het nodig is.

MB 300SL zei:
In 1e instantie stalling van auto’s en caravan, en verder blijft er wat ruimte voor overige hobbies. Maar ik kan alles er domweg neerzetten, of er toch net even iets meer van maken. En dat laatste begint eigenlijk wel te kriebelen, zeker nu ik wat aan het kijken ben naar wat er zoal te koop is. Die oude benzinepompen vind ik bijvoorbeeld geweldig.

Zo’n benzinepomp lijkt mij ook gaaf. En wellicht een pooltafel? Een vriend van mij heeft er thuis een staan en dat is toch wel geinig. Klein barretje met tap erbij en klaar!

funf zei:
michel1975 zei:

Dat is een mooi horloge.(y) En kopen bij de dealer is toch ook wel fijn. Je krijgt daar ook best nog wel wat korting en natuurlijk service als het nodig is.
Vooral de service is fijn en ook is er nogal wat rotzooi op de markt. Nu heb ik 100% zekerheid. Nog wel iets aan korting gekregen maar dat was in vergelijking met Chrono24 beperkt. Nadeel was dat de dealer ook aangaf dat hij hem meteen weer besteld als deze verkocht is maar dat de levertijden bij Breitling behoorlijk oplopen en hij hem graag in zijn collectie heeft. Deze was ook nergens op voorraad te vinden.

@ MB - nee zelf nooit op Veterama geweest. Heb wel altijd begrepen dat dit in DLD de oudste en grootste autojumble is. Bestaat al decennia. Vroeger had je in NL nog die beurs in de oude veemarkt hallen in Utrecht, maar dat is ook al jaren voorbij.
Daar wel veel geweest, en op swapmeets voor motorfietsen, vroegah, toen ik me viel bezighield met bouwen van café racers.
Je kan/kon er leuke spullen vinden, en zeker voordat internet echt gemeengoed werd nog wel koopjes vinden ook.

(schiet me te binnen, was er niet een video onlangs van Autovisie ofzo over die MB dealer uit Zeeland die ook een museum heeft - Wüst? - waarin werd gesproken dat er eerdaags een veiling is voor overtollig spul wat ze niet meer gaan restaureren? Zat iig veel spul bij wat vroeger voor showroom aankleding werd gebruikt)

Ik denk dat je dit filmpje bedoelt? Daar staan leuke dingen tussen! Maar ook wel een boel oude rommel…. Lijkt mij erg lastig om hier een waarde aan te hangen.

michel1975 zei:
Vooral de service is fijn en ook is er nogal wat rotzooi op de markt. Nu heb ik 100% zekerheid. Nog wel iets aan korting gekregen maar dat was in vergelijking met Chrono24 beperkt. Nadeel was dat de dealer ook aangaf dat hij hem meteen weer besteld als deze verkocht is maar dat de levertijden bij Breitling behoorlijk oplopen en hij hem graag in zijn collectie heeft. Deze was ook nergens op voorraad te vinden.

Die oplopende levertijden maken idd dat de voorraadexemplaren gewild zijn. Dus minder korting. Maar die korting voel je maar één keer, terwijl je van je horloge elke dag plezier hebt. (y)

Terug
Bovenaan