Teutonia LXV :Geschwindigkeit

500 E zei:
standaard was het een 280 SE met getint glas. Punt. Meer zat er niet in toen ik de auto kocht in 2005. Herr Doktor Rabinovich (1913) had een zeer strenge boekhouder. Zelfs een radio kon er niet af. De rest is door de jaren heen toegevoegd: nieuwe Sacco's, vijftiengaatsen, een achterbankrug met hoofdsteunen en een Becker. Oh ja, en een armsteun. Want een S zonder armsteun is als hutspot zonder ui.

Heerlijke auto. Hij is nog steeds in Abcoude bij de man waar ik m aan verkocht. Ik heb een terugkoopafspraak met hem.

Heerlijke auto inderdaad. Reed nog zeldzaam strak en alles voelde nog heel degelijk.

MB 300SL zei:
De 560 is inmiddels klaar, nog een paar kleine dingetjes en dan ophalen.

rJgsdPS.jpg

aRbuGMP.jpg

Wat rijdt dat nog ontzettend goed voor een 30 jaar oude auto, heerlijke motor ook!

(y) (y) (y)

Wat een verschijning! Geweldig!!

Moet toch elke keer een lach tevoorschijn toveren als je in de garage kijkt :)
En als het dan na 30 jaar ook nog steeds vorstelijk rijd helemaal. Daar is in de laatste 30 jaar heel wat tijd en geld in onderhoud gestoken, maar wel met resultaat!

Dan denk ik weer met weemoed terug aan de SEC. Zelfde kleur. Ik blijf het de allermooiste kleur voor een 126 vinden. De enige auto die ik nooit weg had moeten doen.
Het is echt een plaatje om te zien.

Dank voor de reacties! Ja ik ben erg blij met de auto, altijd al een heel groot fan geweest van het model. Mooi om er nu eens één te bezitten, en dan ook nog in mijn favoriete kleur!

De 280SEL ondergaat momenteel ook een kuurtje, er waren wat technische probleempjes (vooral door het lange stilstaan), en de chromen wielkast-randen wilde ik eraf hebben. Gelukkig zat er niet veel roest onder, maar toch moeten de schroefgaatjes dichtgelast worden en de plekjes die er zijn worden aangepakt. Daarna uiteraard wat spuitwerk. Voor een W116 valt het gelukkig allemaal erg mee, en ik vind dat deze auto (ONK, weinig km, mooie kleurstelling/uitvoering en zichtbaar altijd heel goed op gepast) het wel verdient om er wat in te investeren.

t4QeB2A.jpg

Wordt vervolgd.

Lekker bezig! Volgend voorjaar staan er twee glimmende S-klasses en een SL voor je klaar. Dat wordt nog keuzestress.;)

Wel keuze maar geen stress, is toch leuk dat er iets te kiezen valt? Wel enorm groot verschil tussen de 116 en de 126, de 126 rijdt veel meer als een moderne auto, de 116 is wat dat betreft echt een oldtimer. Maar comfortabel zijn ze allebei.

Leuk om ze zo te kunnen vergelijken. bij de W126 vind ik de overgang van motorkap naar voorruit nog altijd zo mooi. Die ruitenwissers die zo perfect achter dat lipje wegvallen, geweldig detail.

Ja prachtig, en heel modern en bijzonder in 1979. De W126 was z’n tijd heel ver vooruit, daarom kon ie ook liefst 13 jaar in productie blijven.

Mij viel ook bij de 280 SE altijd weer op dat die portieren als kluisdeuren dicht vielen. Tot op de dag van vandaag vind ik het bij auto's echt een afknapper als die portieren zo "blikkerig" dichtvallen.

Daar hebben ze tegenwoordig serieus 'sound engineers' voor. Zegt niks meer over de kwaliteit, maar die indruk wekt het wel.

Tegnwoordig? Volgens mij hadden ze die destijds ook al. De mensen die zich bezig hielden met het klikgeluid van de richtingaanwijzer.

Dan maar verder met de Mercedes E-klasse w211. Een erg ondergewaardeerde auto heb ik zo het idee. Zo'n E 500 lijkt me nog steeds een erg fijne reisauto, waarmee je voor je gevoel zo ergens diep in Duitsland of Zuid-Frankrijk zit.
mercedes-benz-e-klasse-w211-e-500-avantgarde-aut-7-1e-eig-58-522-km-volledig-gedocumenteerd-youngtim.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/?bjtot=2006&bjvan=2003&brstf=benzine&cln=8&mdl=mercedes-benz_e-klasse|mercedes-benz_e-klasse-all-terrain|mercedes-benz_e-klasse-cabrio|mercedes-benz_e-klasse-combi|mercedes-benz_e-klasse-coupe|mercedes-benz_e-klasse-estate&p=2

Ah, pagina 211!

mercedes-benz-e-55-amg-c146223062012163554_1.jpg

Inmiddels alweer 15 jaar geleden kocht mijn vader deze E55 AMG. De auto is nog steeds in bezit, ondertussen bijna 180.000 km verder. De laatste jaren vooral voor de zondagse ritjes en vakantie naar Duitsland. Nog steeds een hele mooie auto, ook qua interieur m.i. helemaal niet verouderd. Vermogen blijft nog steeds bizar, ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je meer zou willen.

Wij hebben tijdelijk een 330i in de garage staan, omdat de X5 een probleempje heeft. Toch rijdt dat ook weer even lekker, een sedan met voldoende vermogen.

Wij kijken met een schuin oog naar een auto voor erbij, maar nog geen flauw idee in welke hoek.

Even afgezien van fijne instap bij een SUV rijdt een goed gemotoriseerde sedan natuurlijk altijd fijner. Zwaartepunt, gewicht, weerstand aandrijvingen en frontaal oppervlak spreken zich tegen een SUV. Maar qua praktisch gebruik is een auto als bijvoorbeeld X5 of GLE onovertroffen.

Soms vraag ik me ook af wat ik mezelf aandoe met de Z4 (en dan zit het standaard onderstel er nog onder).

Van het weekend weer wat gereden in de S212 E350 van mijn vader, inmiddels bijna 3 ton op de teller, maar dat rijdt toch wel fijn hoor. Misschien maar op zoek gaan naar een W204 met een 6 cilinder volgend jaar. :rolleyes:

https://link.marktplaats.nl/m1756732558?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Zit hier nou geen tempomat op??

Joe met trema l D met punt zei:
Soms vraag ik me ook af wat ik mezelf aandoe met de Z4 (en dan zit het standaard onderstel er nog onder).

Van het weekend weer wat gereden in de S212 E350 van mijn vader, inmiddels bijna 3 ton op de teller, maar dat rijdt toch wel fijn hoor. Misschien maar op zoek gaan naar een W204 met een 6 cilinder volgend jaar. :rolleyes:

Mijn broer rijd naar volle tevredenheid sinds iets meer dan een jaar in deze :
117667007_10218255699092735_7037019498180585100_n.jpg

Wat een heerlijk geluid komt daar uit zeg (y)

S J 1001 zei:
https://link.marktplaats.nl/m1756732558?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

De tekst snel scannend zie ik het niet staan maar foto 20 geeft het geheim prijs :)

$_86.JPG

Skeep zei:
S J 1001 zei:

De tekst snel scannend zie ik het niet staan maar foto 20 geeft het geheim prijs :)

$_86.JPG

Zag deze foto, bij Benz is een hendel altijd cruise? Niet dat er alleen een limiter is? Lijkt mij sterk, maar zie wel gekkere dingen.

@Durashift Hij is zeker ook nog in prima staat! Zowel optisch als technisch perfect, heeft ook pas net een ton gelopen nu. Mijn broer ging door Corona net als zovelen veel meer thuiswerken en dus maakte het hogere verbruik niet zo heel erg veel uit. Bovendien wilde hij al zolang ik me kan herinneren ooit een "dikke bak met automaat", dus bij deze ;)

Fijne wagen zo'n W204 , en helemaal met die geweldige M272 3.5 V6, heb hem ook gehad in een SLK.
Beresterke motor wat gigantisch fijn op koppel rijdt.
Maar zo te zien ook een van de vroege modellen deze W204, balansassen blijft een gevaar voor deze motor, de motor moet er compleet uit en het kost 3 a 4000 euro.
Aan de hand van de motornummers kun je herleiden of je in de gevarenzone zit, eind 2007 is het pas opgelost door Mercedes toen zijn ze gebruik gaan maken van een andere balansas.

Haha Joe heel herkenbaar, ik zit met precies hetzelfde, en dan is mijne nog een tandje erger met het M sport onderstel.
Er zijn dagen dat ik het best wel zat ben, maar als ik hem dan weer uitlaat op een mooi binnen weggetje met perfect glad asfalt is het weer een geniale auto.
Maar als reisauto dagelijks dan bedank ik heel vriendelijk.

Met de M272 heb ik geen ervaring. In mijn E300 cabrio ligt de 3,5 liter M276 (opvolger van de 272), en dat is echt een hele fijne motor. Trekkracht, geluid, motorloop, en daarbij vind ik hem ook opvallend zuinig voor een dikke V6.

Maar zo te zien ook een van de vroege modellen deze W204, balansassen blijft een gevaar voor deze motor, de motor moet er compleet uit en het kost 3 a 4000 euro.
Aan de hand van de motornummers kun je herleiden of je in de gevarenzone zit, eind 2007 is het pas opgelost door Mercedes toen zijn ze gebruik gaan maken van een andere balansas.

Heb voor hij hem kocht hier in dit topic gevraagd waar op te letten bij dit specifieke model en motortype waarbij inderdaad deze issue ter sprake kwam. Auto is van eind 2007 en na controle van chassisnummer bleek deze aan de goede kant te zitten met dus de aangepaste/verbeterde balansassen. (y);)

Heel verstandig Total Loss :D

MB300SL,

Dat is idd een hele fijne motor die opvolger! Sowieso een hele mooie auto die jij hebt.
De M272 was ook best zuinig op lange ritten, tripje Essen Techno Classica met gemak 1 op 12.5 destijds.

Ik kocht in 2008 een W204 320cdi Avantgarde nieuw. Fantastische auto, 160.000km mee gereden. Die koppelrijke diesel in een relatief compacte auto is een topcombinatie. Echt een Mercedes zoals t moet zijn.

Zie die mooie C350 en bedenk dat ik geen foto's heb gedeeld van mijn zwarte slee. Op de winterset en nog zonder platen:

Gelijk groot onderhoud gegeven. Nieuwe accu, olie, filters, etc. Subframe ziet er netjes uit en geen tekenen van een opgerekte ketting. Wat heb ik het gemist om in een grote auto te rijden zeg.. (niks negatiefs over de Fiesta overigens).

Die zijn wel uniek met gele platen, lijkt me ;)

Vooral dat 'achter de ster aanrijden' heeft toch wel wat magisch vind ik.

Een W212 pre-facelift met distronic is in Nederland bijna niet te vinden. Als je er één vindt is het een 350 of diesel. Laat staan een zwarte als sedan, precies wat ik zocht. In DE zijn ze zelfs schaars!

Uiteraard volledige historie erbij en (op de motorkap na) geen spuitdelen. :LOL:

Ster op de kap vind ik geweldig. Tijdens de zoektocht kwam een vriend van mij langs met zijn W204 C180 (facelift). Die ster op de kap als je achter het stuur zit, dat doet wat met je.

gaaf ding MB, helemaal goed, die van ons was bijna precies zo, al had die destijds houders voor vlaggetjes en een velours interieur, mn vader zal wel ergens een dealtje hebben gemaakt :)

FH163500 zei:
Ik kocht in 2008 een W204 320cdi Avantgarde nieuw. Fantastische auto, 160.000km mee gereden. Die koppelrijke diesel in een relatief compacte auto is een topcombinatie. Echt een Mercedes zoals t moet zijn.

Waren wel wat olie boten, die ml 320 van mij lekte op een gegeven moment toch echt wat teveel olie.

S J 1001 zei:
Ster op de kap vind ik geweldig. Tijdens de zoektocht kwam een vriend van mij langs met zijn W204 C180 (facelift). Die ster op de kap als je achter het stuur zit, dat doet wat met je.

yup, blijft een fraai gezicht. Als kind vond ik het al mooi, en als pre student reden wij als 16 en 17 jarigen met een MB al naar de stad (uiteraard zonder rijbewijs en goedkeuring van de ouders) met het gevoel dat die ster toch een soort van vizier was :):eek:
Om vervolgens kachellam weer naar huis te rijden. Zo ging dat 20+ jaar geleden nog.

Schitterende 560 SEL bovenaan de pagina!

Voordat pagina 211 vol is nog een plaatje van die van mij. Heerlijke reis en woon-werk auto. Geen idee hoe een E200 rijdt maar deze rolt lekker met genoeg vermogen en luchtvering.

IMG-0925kl.jpg

@S-J,

Gefeliciteerd met je W212, waarom specifiek een 250 benzine?

Lekkere wagens heren! En inderdaad: die ster op de neus maakt het rijden toch net wat specialer. Jammer. Dat hij bij steeds meer modellen van de plecht verdwijnt.

Een W212 is een fijne auto. Na de S212 E 200 CDI Estate had ik twee W221 S320 CDI's maar nu een W212 E 350 CDI AMG Sedan en dat ding rijdt als een kogel. Maar ik wil toch weer een W221. Dat souvereine, grote en luxe gevoel.

buitengaats zei:
Schitterende 560 SEL bovenaan de pagina!

Voordat pagina 211 vol is nog een plaatje van die van mij. Heerlijke reis en woon-werk auto. Geen idee hoe een E200 rijdt maar deze rolt lekker met genoeg vermogen en luchtvering.

IMG-0925kl.jpg

@S-J,

Gefeliciteerd met je W212, waarom specifiek een 250 benzine?

Wat een geweldige W211! Facelift w211 was ik ook meer dan content mee geweest.

Waarom een 250CGI. Ik reis 2x per week 180km woon-werk retour en 1x per 2 weken 120km. Onvoldoende km’s voor een 220cdi, maar weer teveel om te zeggen.. doe maar een 350. Al schijnen ze qua verbruik niet heel veel te verschillen. Maar moet het ook zien te verkopen aan de omgeving. Mijn direct leidinggevende rijdt in een 320i GT van de vorige generatie en zijn leidinggevende (de MD) een XC60 (lease). Op de parkeerplaats staan verder weinig Mercedi.

Eigenlijk had ik een B segment auto met adaptief en automaat moeten kopen. Maar ik ben bang dat na deze auto er nagedacht moet worden over ruimte voor een kinderstoel en hoeveel km die auto op een volle batterij kan. Dus. Ik wil nog even genieten. Met mate. :LOL:

Een W221 is ultiem natuurlijk.. ik kan heel goed begrijpen dat je weer terug wilt Marco!

Begrijp ik het goed dat je met je auto keuze (een beetje) rekening moet houden met wat de leidinggevende rijd?
Ik ben blij dat ik met mijn privé centjes gewoon koop wat ik wil en dat niemand bij ons op het bedrijf zich daar mee bemoeit. Ik rijd een 'dikkere bak' dan de directeur. Maar die compenseert dat ruimschoots met zijn salaris :T

Bij mijn weten is de pre-facelift 250 (en 200) benzine een 1800. Pas na de facelift werd het een 2.0

In een ander topic (over de nieuwe C) werd hier ook over gesproken. Motoren met grote inhioud vs kleinere. De afgelopen week op vakantie een Megane Estate met 1.5dci (handgeschakeld) voor een weekje tot onze beschikking gehad, en pijnlijk duidelijk werd weer dat als je een kleine motor hebt welke middels turbo's toch een hoog vermogen haalt waarbij de bakverhoudingen niet lekker kloppen, je gevoelsmatig tekort komt. Deed me denken aan een Passat 1.6 TDI Bleumotion die een hele tijd geleden als voorloper heb gehad. Noemde die auto gescherend 'Slowmotion'.... Niks mis als je constant op vlakker weg rond de pak m beet 100 a 130 wilt rijden, maar als er wat bergen komen of je wilt accelereren dan mis je gevoelsmatig wel wat.

Of dat bij een E met 1800 vs 2000cc motor ook zo is weet ik niet, veel zal afhangen van de programering van de automaat icm de koppelkromme en maximaal vermogen.

In datzelfde kader, de E61 wordt de laatste maanden vooral ingezet op korte stukjes, te korte stukjes. Gevoelsmatig niet fijn, heb de indruk dat de olie van de 6-in-lijn amper warm wordt. Vandaag mocht ik een mooi lusje maken door Nederland (Dronten - Zoetermeer - Schiphol) en om de oude dame de benen te strekken deze maar meegenomen. Heb het als eens eerder gezegd, de G30 is de modernere auto, en op vele fronten de betere keuze (verbruik, comfort, snelheid) - maar toch is zo'n zacht voor zich wegzoemende 6 een veel fijnere motor op afstand. Veel souvereiner.

Dagdromer zei:
Heb het als eens eerder gezegd, de G30 is op de modernere auto, en op vele fronten de betere keuze (verbruik, comfort, snelheid) - maar toch is zo'n zacht voor zich wegzoemende 6 een veel fijnere motor op afstand. Veel souvereiner.

Daar raak je em inderdaad. Ik zag ook iemand in dat C klasse topic zeggen dat een moderne kleine motor op alle fronten de betere motor is, ten opzichte van een oudere met meer inhoud. Absoluut mee oneens, met name om wat jij hier schetst. En wat ook al eerder gezegd is, mee kabbelen met verkeer gaat prima, maar als je meer van zo'n blokje vraagt.... De 1.5 tsi van VW is ook zo'n blok. Prima om rustig mee te rijden, maar geef 1x volgas bij invoegen en je bent er klaar mee.

Mijn oude W212 350 CDI vond ik wel echt een bazenauto wat dat betreft.

Tsja... das war einmal... Hoorde vanmorgen op de radio dat er al verzekeringsmaatschappijen zijn die bejaarden met een auto voorzien van zware motor al niet meer willen verzekeren.... Dus nog maar snel even genieten...

Roy R zei:
Begrijp ik het goed dat je met je auto keuze (een beetje) rekening moet houden met wat de leidinggevende rijd?
Ik ben blij dat ik met mijn privé centjes gewoon koop wat ik wil en dat niemand bij ons op het bedrijf zich daar mee bemoeit. Ik rijd een 'dikkere bak' dan de directeur. Maar die compenseert dat ruimschoots met zijn salaris :T

Het is inderdaad een 1.8. Ik ben zelf eigenlijk volledig tegen downsizen. Het liefst een atmosferische 3.0 lijn-6. Maar in de praktijk is het gewoon prima. Ik rijd niet meer zoals vroeger, het is distronic aan op x km/h en ik word weer wakker bij de afslag. Ik kom 3 (!) trajectcontroles tegen richting werk. Het is inderdaad sneller warm, koppelkromme is top en hij heeft gewoon 200 pk. Dus geen slowmotion capriolen naar mijn gevoel.

Ergens begrijp ik je ook heel goed: rijd wat je zelf wilt rijden. Maar het is toch ‘een dingetje’ in de cultuur. Een E is al ‘dikker’ dan een 3 serie (director IT), 5008 (director operations..??) of A5 SB (director marketing/sales). Je voelt het. Ik hoor het regelmatig. Het is niet zo dat ik dan zeg - een 1-serie past het beste bij mijn positie dus dat koop ik.

Daarnaast kan ik het thuis ook beter verkopen zo :D. ‘Het is maar een 1.8, de nieuwe keuken is duurder, etc’. :LOL:

Mijn E 350 CDI is idd een bazenauto. Met chipje geeft ie 300 pk en ruim 700 Nm tegen een verbruik van 6,6 liter op 100 km. Als ik tweemaal per week 180 km moest rijden dan deed ik dat het liefst in een E 350 CDI. Nou ja, in een S 350 CDI dan. Want die ruimte heb je gewoon nodig, dat snapt iedereen. Hij is te koop, SJ. Wit metallic met AMG-pakket en vrijwel alle opties die je kon aanvinken.

Een witte W212 met AMG pakket. Niemand zal ooit vergeten wie je bent. Ook met distronic?

Heb dit de eerste maand met een Fiesta gedaan, dus mijn w212 is al een enorme verademing. Alles in perspectief. :)

Er zijn mensen die dagelijks 100+ km rijden in een Up!…

Terug
Bovenaan