Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Misschien omdat deze iets lichter zijn. Maar goed, de regelgeving qua uitstoot is toch al wat vreemd en krom.

Niet bij te houden, die regelgeving. Met mijn afstanden rijd ik door de week waarschijnlijk straks enkel nog elektrisch. Op de langere ritten in het weekend doet de benzinemotor dan nog eens mee. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.

Ik denk in jouw geval heel goed. Als je nooit een trekhaak gebruikt en nooit veel bagage meeneemt dan lijkt mij zo’n 745e (of een S560e) een ideale auto.

Die tijd is inderdaad voorbij. Ik verheug me nu vooral op die geluidsinstallatie, de comfortstoelen en luchtvering. Dat moet een feestje zijn.

Die opties tillen de auto naar een nog hoger niveau, dat wordt echt genieten straks!
En nog een voordeel dat het de korte versie is: Met een verlengde donkerblauwe 7-Serie zou men wellicht kunnen denken dat Hugo Bloemschoen eraan komt :)

Hugo Bloemschoen… ha! Moest 2x lezen en toen viel het kwartje pas. Dacht eerst dat Hugo Bloemschoen een artiestennaam was van een beroemde/beruchte penoza figuur, in de trant van Pistolen Paultje of Benno Bril. Je weet wel, zo’n soort van geuzennaam. Hoewel er vast een aantal Nederlanders zijn die vinden dat dat ook niet ver naast de waarheid ligt.

Iig, gefeliciteerd Funf! Mooie auto (althans afgaande op de beschrijving) en ook nog eens een zeer interessante aandrijflijn. Erg mooi. Veel plezier ermee.

Zelf vandaag bij toeval bij de MB dealer in Zwolle beland en daar van een verkoper een zeer uitvoerige en verhelderende uitleg van de nieuwe C klasse gekregen. Valt niet tegen. Helemaal niet eigenlijk. Touchscreen zal wel een minpuntje blijven, maar op basis van het rondje eromheen een overtuigende propositie.

MB 300SL zei:
Die opties tillen de auto naar een nog hoger niveau, dat wordt echt genieten straks!
En nog een voordeel dat het de korte versie is: Met een verlengde donkerblauwe 7-Serie zou men wellicht kunnen denken dat Hugo Bloemschoen eraan komt :)

Die verwarring moet ik absoluut voorkomen!;)

DagDromer zei:
Zelf vandaag bij toeval bij de MB dealer in Zwolle beland en daar van een verkoper een zeer uitvoerige en verhelderende uitleg van de nieuwe C klasse gekregen. Valt niet tegen. Helemaal niet eigenlijk. Touchscreen zal wel een minpuntje blijven, maar op basis van het rondje eromheen een overtuigende propositie.

Ik heb hem laatst in Harderwijk uitgebreid bekeken. Echt een mooie auto, en deze C is heel dicht naar de E gekropen door z’n grotere formaat, meer binnenruimte en een mooiere afwerking. Een autoblad trok na een test onlangs de conclusie “Meer Mercedes heb je niet nodig”, en daar ben ik het denk ik wel mee eens.

Eens, een heel mooie auto. Mercedes-Benz heeft echt weer een goede lijn te pakken. Prachtige modellen, mooi afgewerkt.

Op AMS staat net een test van de A8, 745e en S500. 3 fantastische auto’s. Puntje bij de 745e was wel de benzinetank, is die inderdaad maar 46 liter?

Dat is met veel moderne auto's in mijn ogen jammer. De A5 heeft ook maar 45l. Nou kom je tegenwoordig met 100 km/u en veel snelweg alsnog bijna 800km km ver mee, maar toch. Ik tank liever zo min mogelijk. Wat dat betreft doet de A4 met 70l het beter. Maarja, ik kom er geen stik verder mee ;)

Ik rijd op moment de Deutsche Alpenstrasse. Toch 1 op 11,6 gehaald op de heenweg en waar de omstandigheden het toelieten 150 op de teller. Gemiddeld exact 100 km/u gehaald inclusief werkzaamheden en een laatste paar km provinciale wegen. Mij hoor je niet klagen. Benieuwd waar ik op uit kom als ik weer thuis ben. Dat gemopper op benzine slurpende V6-en altijd maar :)

In het dagelijkse leven zal die kleine tank waarschijnlijk totaal geen probleem zijn, dan kan er veel elektrisch gereden worden. Echter op een rit naar Oostenrijk zal er wel na zo’n 400km getankt moeten worden.

Precies, maar dat is met die dingen toch meestal zo? Ik heb gewoon een persoonlijke voorkeur voor een grotere tank en niet omdat ik regelmatig dagen heb van een paar 100 km. Zelden. Dan is elektrisch 450km range ook geen issue toch wordt dat er nogal eens van gemaakt. Voor de doorsnee gebruiker is dat meer dan prima. Maar toch...

Wel bijzonder, de lange versie 745Le heeft volgens de specs op AW dus een tank van 78 liter.

En bij de gelijk gemotoriseerde 5-Serie 545e blijkt de tank slechts 26 liter te zijn…

MB 300SL zei:
Op AMS staat net een test van de A8, 745e en S500. 3 fantastische auto’s. Puntje bij de 745e was wel de benzinetank, is die inderdaad maar 46 liter?

Leuke test! Mooi dat de nieuwe S weer op eenzame hoogte gezet wordt. Ik snap dat oordeel wel, die nieuwe S is echt geweldig.

De benzinetank is inderdaad niet ruim bemeten. Gecombineerd moet je dan op lange ritten rekening houden met elke 450 kilometer tanken, is mijn bescheiden inschatting. Eind oktober ga ik het ontdekken op een rit naar Spanje. Mij lijkt het geen echt issue, ik rijd meestal toch geen 400 km in één keer.

MB 300SL zei:
Wel bijzonder, de lange versie 745Le heeft volgens de specs op AW dus een tank van 78 liter.

En bij de gelijk gemotoriseerde 5-Serie 545e blijkt de tank slechts 26 liter te zijn…

De Le heeft ook een 46 liter tank, staat in de BMW-folder die ik hier nu zit te spellen. Voor de 545e is het ook 46 liter, zie ik op de site van BMW. AW heeft de gegevens dus niet goed op orde.

Mooi hoor zo’n lange trip met de dikke BMW! Heerlijke auto voor zo’n reis.

funf zei:
De Le heeft ook een 46 liter tank, staat in de BMW-folder die ik hier nu zit te spellen. Voor de 545e is het ook 46 liter, zie ik op de site van BMW. AW heeft de gegevens dus niet goed op orde.

Aha, slordig dan van AW. Het leek mij ook al raar die verschillen.

Is BMW al aan het voorsorteren op de range met electrisch rijden? Langzaam wennen aan wat vaker een tankstop te moeten maken? 450km lijkt me, ook voor een reisje naar Zuid Frankrijk of verder, behoorlijk beperkt. (Ik zou zelfs moeten tanken op het retourtje van huis naar ons Brabantse filiaal....)

ENTE zei:
Een. dikke 7, wat gaaf 5(y)
Veel voorpret gewenst!

Thanks!

Pietzoveel zei:
(...) 450km lijkt me, ook voor een reisje naar Zuid Frankrijk of verder, behoorlijk beperkt. (Ik zou zelfs moeten tanken op het retourtje van huis naar ons Brabantse filiaal....)

Als je regelmatig grote afstanden rijdt, is dat inderdaad wel een issue. Dan is een diesel met een grotere range natuurlijk veel fijner.

Ach, ik had met de S205 ook een 40 liter tankje geloof ik, ik hou ook niet van tanken, maar als je die 40 liter op hebt op een lange reis, is et ook wel weer tijd voor een bakkie of een broodje ofzo. Ik heb nu met de VW dat et me weer veel te lang duurt voordat ie aan de pomp vol is (66 liter). Et is ook nooit goed. :D

W212 zei:
Ach, ik had met de S205 ook een 40 liter tankje geloof ik, ik hou ook niet van tanken, maar als je die 40 liter op hebt op een lange reis, is et ook wel weer tijd voor een bakkie of een broodje ofzo. Ik heb nu met de VW dat et me weer veel te lang duurt voordat ie aan de pomp vol is (66 liter). Et is ook nooit goed. :D

Ik heb een hekel aan tanken, liefst zo weinig mogelijk. Maar het gaat in elk geval veel sneller dan laden, een tank zit na een paar minuten weer vol en je kunt weer door.

Het tanken gaat ook wel lekker snel, bij diesel gewoon met de vrachtwagenknop 130 ltr/min. Maar soms van die files voor een kassa......

De BMW 535d Xdrive staat inmiddels een week voor de deur, daar kan je niet anders dan met een glimlach in rondrijden. Ook erg blij met deze specifieke auto, er is erg goed voor gezorgd en ondanks de 7 jaar zietie er eigenlijk gewoon als nieuw uit. De eerste eigenaar heeft een goede greep gedaan uit de optielijst, van standkachel tot panoramadak, van comfortstoelen tot adaptive cruise control, alleen de trekhaak ontbreekt nog.

3Jrdpl2.jpeg

Met 145.000 km op de teller kunnen we voorlopig ook nog wel even vooruit.

Fijne auto in de mooie kleur Sophistograu, ziet er bijna hetzelfde uit als mijn F11 destijds. Veel plezier ermee!

Steeds meer exoten momenteel bij Next Classics. Van Ferrari tot Rolls-Royce, de dikste G-Klasses en bijzondere Porsches. Fraai spul natuurlijk, maar de leuke oudere Benzen als de W123, 124, 126, 129 etc. hebben er (op die ene 500E na) blijkbaar plaats voor moeten maken. Andere eigenaar, logisch dat er dan dingen veranderen, maar wat mij betreft best wel jammer dat het bedrijf nu in korte tijd veranderd lijkt te zijn in een soort Leitner-2.

MB 300SL zei:
Steeds meer exoten momenteel bij Next Classics. Van Ferrari tot Rolls-Royce, de dikste G-Klasses en bijzondere Porsches. Fraai spul natuurlijk, maar de leuke oudere Benzen als de W123, 124, 126, 129 etc. hebben er (op die ene 500E na) blijkbaar plaats voor moeten maken. Andere eigenaar, logisch dat er dan dingen veranderen, maar wat mij betreft best wel jammer dat het bedrijf nu in korte tijd veranderd lijkt te zijn in een soort Leitner-2.

Was mij ook al opgevallen. Zonde inderdaad.

^^ ja, dat zal wel 'het verschil van inzicht' zijn geweest qua bedrijfstoekomst en (mede) aanleiding voor uitkoop, lijkt mij.

Allemaal hatseflats auto’s inderdaad. Ieder z’n ding maar dat opzichte spul trekt vaak een bijzonder publiek aan.
Ach, de kachel moet branden:T
Wellicht dat je met die ouwe Benzen en Bimmers niet de kost kan verdienen? Er is er maar 1 hier die daar antwoord op kan geven, hahaha!

Edit: iets nettere bewoordingen gebruikt..

Is het ook niet zo dat de markt voor Youngtimer Benzen al dusdanig verzadigd is geraakt? Vind maar eens een net exemplaar waar je nog iets marge op kunt maken. Die heeft Marco allemaal al gehad :cool:

De marges op de exoten zullen zonder twijfel veel hoger zijn, en wellicht zijn er ook veel meer potentiële klanten voor dat soort auto’s dan voor een maagdelijke 230E of 190D.

Wat dat betreft hebben ze groot gelijk, de kachel moet branden en dat zal niet meevallen met steeds een paar duizend euro op een klassiekertje waarmee een koper ook nog wel eens terug kan komen met een garantiedingetje. Al dacht ik altijd dat Marco z’n hart ook meer lag bij een maagdelijke Sacco-Benz dan bij een Porsche Cayenne of een Rolls-Royce Ghost.

Een ander punt zal zijn dat de echt goede in nieuwstaat verkerende jaren ‘80 en ‘90 Benzen steeds schaarser worden. Een jaartje of wat geleden stonden er nog meerdere showrooms in het land vol mee maar momenteel zijn ze nauwelijks meer te vinden.

Zo tijdje niet zo actief hier. Wel meegelezen maar weinig gepost. Druk met de verkoop geweest en de voorbereiding voor de verhuizing. Gezien mijn woon werk kilometers gisteren een nieuwe ID3 gekocht. Met 40.000 km per jaar is elektrisch by far de goedkoopste optie. Alleen de initiële aanschaf ligt beduidend hoger. Was het stekkeren wel al gewend bij de PHEV maar nu alleen nog maar stekkeren.

Heb tot het laatst getwijfeld en ging van links naar rechts. Maar als je alles afzet is het verschil ook echt groot. Zeker als je het afzet tegen een dikke diesel. Alleen aan brandstof, hsb en onderhoud scheelt het al bijna €7000 per jaar. Dan heb ik de afschrijving nog maar niet meegenomen. Zelfs met de aanschaf van een nieuwe ID in vergelijking met een diesel van €30.000 valt het vergelijk goedkoper uit. Ben benieuwd hoe het laden gaat de komende jaren zeker met steeds meer elektrische auto’s op de weg.

Kodiaq dus weer kunnen inleveren?
Heb een weekje een ID.3 mee gehad. Het blijft een lelijk ding, maar wel een fijn lelijk ding. Ik kon er wel aan wennen!

Nope kodiaq blijft. Is lease. De ID heb ik privé gekocht ik weet dat had beter andersom kunnen zijn maar toen was de situatie even anders.

Barri zei:
Heb een weekje een ID.3 mee gehad. Het blijft een lelijk ding, maar wel een fijn lelijk ding. Ik kon er wel aan wennen!
Wat is nou tegenwoordig nog wel een mooie auto, nieuw? C, E en S. 3er. En dan moet ik al gaan nadenken.

Al die rare vouwen, grote gaten. Kleine raampjes. . Die nieuwe Opel fronten, de Yaris, het lijken wel een soort karikatuur ontwerpen..

Michel, nu met de ID3 elke dag Amersfoort - Alkmaar en de Kodiaq op de parkeerplaats?

ID3 is niet echt lelijk toch?

Wat is nou tegenwoordig nog wel een mooie auto, nieuw?

Qua echt nieuw spul vallen de nieuwe Kadett en de Ioniq 5 positief op. En
Ook Polestar heeft mi mooie ontwerpen.

MB 300SL zei:
Ben je nog niet met een bos bloemen uitgeroepen tot de eerste persoon in NL die een ID3 privé aanschaft? :)
Ow waren die bloemen daar voor?

Aras zei:
Barri zei:
Wat is nou tegenwoordig nog wel een mooie auto, nieuw? C, E en S. 3er. En dan moet ik al gaan nadenken.

Al die rare vouwen, grote gaten. Kleine raampjes. . Die nieuwe Opel fronten, de Yaris, het lijken wel een soort karikatuur ontwerpen..

Michel, nu met de ID3 elke dag Amersfoort - Alkmaar en de Kodiaq op de parkeerplaats?
Nee ik rij idd met de ID op en neer en de Kodiaq rijdt mijn partner in. Die hoeft maar 13 km. Kom ik eindelijk weer op mijn oorspronkelijke kilometers:)

ENTE zei:
ID3 is niet echt lelijk toch?

Wat is nou tegenwoordig nog wel een mooie auto, nieuw?

Qua echt nieuw spul vallen de nieuwe Kadett en de Ioniq 5 positief op. En
Ook Polestar heeft mi mooie ontwerpen.
Polestar is prachtig maar weer 10k duurder en de hond zou niet mee kunnen. Wat incidenteel wel eens handig is

Terug
Bovenaan