Teutonia LXV :Geschwindigkeit

E4BlC3oVgAILN4E

E4BlC3xUcAQNI0u

E4BjJ0wVcAMaErx


Porsche GT boss Andy Preuninger has just posted this GT3 Touring on Instagram – thought you should see it too, because it's utterly drool-worthy (he seems to love green, so suspect it's his car).
https://twitter.com/_rlane_/status/1405234311050235910/photo/3

Wat lekker :cool:
 
Vandaag wezen rijden in een Lexus IS-F uit 2008. Qua uitvoering en auto kon dit voor mijn gevoel echt de opvolger voor de C55 AMG worden. Ook een atmosferische V8, iets nieuwer en exclusiever, zelfde 'insteek' qua comfort en uitrusting.
lexus-is-is-f-423-pk-schuifdak-mark-levinson-camera-lederf.jpg


Het verschil tijdens de proefrit kon voor mijn gevoel echter niet groter. De Lexus voelt veel logger, ondanks dat die 'slechts' 100 kilo zwaarder is en veel minder communicatief aan. Waar je bij de Mercedes echt het gevoel hebt dat je met de auto verbonden bent via het stuur en de pedalen, is dat bij de Lexus veel minder. De gasrespons vond ik heel matig, ondanks dat ik in 'Sport-MODE' reed en alles voelt veel afstandelijker. De zitpositie in de Lexus maakt het ook al niet beter, want voor je gevoel zit je heel hoog en de auto is wel erg 'goed' geïsoleerd. Hierdoor rij je wel snel, maar heb je dat gevoel helemaal niet.

Wel een domper, want ik had echt het idee dat ik de Lexus mee naar huis ging nemen en we waren het ook al eens over de prijs, maar het mag niet zo zijn.
Niets dan lof overigens voor Wiggers Mastercars uit Enschede! Super service en erg vriendelijk en ze deden ook helemaal niet moeilijk over dat het voor mij toch niet was wat ik er van had verwacht.

Dus voorlopig blijft de Mercedes nog wel even! :)
 
@ Harmen - moedige keuze om te bekijken. Bijzondere auto, denk zelfs zeldzamer dan de huidige C qua aantal registraties.
Maar toch… mist een beetje het rauwe randje, een beetje onderscheidend vermogen. Een heel net in elkaar gezette Toyota met een dikke motor. Of doe ik zo’n Lexus nu te kort?
 
De Lexus stond redelijk dichtbij en op voorhand dacht ik echt dat het een goede opvolger kon worden.

Ik denk dat je de IS-F wel tekort doet als je zegt dat het een net in elkaar gezette Toyota is. Zeker van de buitenkant is het echt een indrukwekkende en dikke verschijning en het is ook een serieuze machine. Inderdaad ook een klap exclusiever nog dan de C55.

Van binnen is het wel wat 'Japanser' aangekleed, maar dat had ik dan voor lief genomen.
 
michel1975 zei:
Gefeliciteerd. Nu de volgende uitdaging. Wanneer kan de aannemer aan de slag?

Dat is een goede vraag, heb er nog géén gevonden met tijd in augustus.. Even goed zoeken nog. Dank voor de felicitaties iedereen! Drukke periode in aantocht.

Die Lexus ziet er heel gaaf uit, met atmosferische V8 en FR..

Er staat ook een W212 te koop, iets sneller dan die Lexus:

https://www.mechatronik.de/verkauf/fahrzeugangebote/brabus-800-ev12/
 
S J 1001 zei:
Er staat ook een W212 te koop, iets sneller dan die Lexus:

https://www.mechatronik.de/verkauf/fahrzeugangebote/brabus-800-ev12/

Zo dan, dat is met recht een Zemelaartje!
 
Idd een dikke Brabus waar onze Zemelaar bij zwijmelt, zou hij al een proefrit hebben aangevraagd :p

Gefeliciteerd S-J!

Harmsen knappe wagen die lexus maar blijft een opgewarmde toyota, die gaat een AMG of M nooit benaderen. Ik zou eens gaan rijden in een E90 M3 V8, maatje van mij heeft een,geniaal ding zowel rijden als motorisch.
 
Gefeliciteerd S-J!

E90 M3 is ook leuk, vriend van me heeft er laatst eentje gekocht. Schijnt wel een heel verschil te zitten tussen een handbak en DCT. De handbak moet je echt liggen. Dus zeker met de DCT rijden als de handbal je tegenvalt.
 
Bofkont 350 zei:
Idd een dikke Brabus waar onze Zemelaar bij zwijmelt, zou hij al een proefrit hebben aangevraagd :p

Ik zou eens gaan rijden in een E90 M3 V8, maatje van mij heeft een,geniaal ding zowel rijden als motorisch.

Is zeker een goede optie, vind de Sedan met 'korte kont' ook wel gaaf.

Ik ga eerst nog met wat anders proefrijden, iets 'dichter bij huis'. 😊
 
Bijzondere Benz bij Leitner.
En mooi stukje begeleidende info.
https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1621263948-1960-7-220-se-ponton-cabriolet-w128-kopen
 
Als trouwe meelezer hier heb ik wat kritische noten gelezen over de F10/F11, wat zijn de voorkomende problemen bij deze BMW? Ik denk er om een 535D te kopen van 2014/2015 als vervanger van m’n A5 Sportback die in september uit de lease loopt.
 
Hele fijne auto, niks mis mee. Wel zou ik één kiezen met een complete onderhoudshistorie en niet al teveel km.
 
Snap dat je de 535d wilt. Zou denk ik zelf gevoelsmatig voor een 530d kiezen omdat ik et idee heb dat die net iets minder complex is, qua techniek en dus qua onderhoud wat gunstiger, en ook wellicht wat minder aangesproken is op z'n prestaties door de vorige eigenaar waardoor onderstel, automaat etc. wat minder slijtage zou kunnen vertonen.

Ik heb in beide best wat gereden, de 535d is echt bloedsnel, wat heerlijk is, maar is mij wat te nerveus aan het gas. De 530d loopt voor mij ook hard zat en is net wat rustiger. Maar ik ben dan ook wat meer fan van de Mercedes achtige gasrespons, dus trek je niet teveel van mijn verhaal aan.;) Zoek wel een goeie specialist voor onderhoud, dat is sowieso goedkoper dan de dealer en vaak ook beter.
 
Ik heb trouwens inmiddels 30k km erop zitten in de Passat. Ik heb nu een aardig beeld van de auto denk ik. :) Het was een beetje een experiment om van Mercedes "terug" te gaan naar Volkswagen.

Wat is goed:
- Motor. Oprecht een hele fijne makker, heel stil, rustig en soepel in de stad, en geeft goed antwoord op de Autobahn als ie aan de bak moet. Zuinig ook. De beste 4 cilinder diesel die ik ooit gereden heb.
- Auto is lekker comfortabel, ruim en stil ("soort van" dubbel glas helpt heel erg). Autopilot werkt prima, matrixled is fijn. Stoelen zitten heerlijk.

Wat minder:
- Stabiliteit op hoge snelheid. Ook een bandendingetje misschien, maar auto is wat minder zeker dan ik gewend was.
- Vloermatten. Bij Mercedes en BMW 1x met de stofzuiger erover en ze zijn schoon, dat lukt nu niet. Niet zo erg als bij de Superb die we eerder hadden, maar toch.
- Auto is afgeleverd op Continental ECO contact. Die lijken verdikke wel van plastic. De winterbanden reden veel lekkerder en dat zegt genoeg. Ik rijd ze af en dan komen er Premium Contacts onder, of vergelijkbaar. Zoals het ook hoort op een knappe Passat imo.
- Algehele finesse. Ik heb er niet veel last van, maar heel veel zaken werken nét wat minder goed. Alle waar is naar z'n geld.

Mw. W212 is heel erg blij met haar Golfje tot op heden. Wel kwam er langzamerhand een klepstotertikje op zetten bij koude motor. Dus meteen maar grondig aangepakt met nieuwe distributieset, nieuwe klepstoters en een nieuwe nokkenas. En wat andere kleine zaken. Zijn we voorlopig weer klaar.

De Kona staat meestal stil, dat is dan ook de meest zielloze auto die we ooit gehad hebben. Goed voor de zakelijke km's van Mw. 212 maar als de zon schijnt blijft ie ook voor de zakelijke kilometers staan. :)

Vorige week uitgebreid de W206 bekeken bij Wensink. Dat lijkt me een mooie opvolger voor de Passat. Ik vind em écht prachtig, van binnen en van buiten. Een cavansiet blauwe S206 met AMG pakket moet et maar worden.

Stond trouwens ook een 300 sl Gullwing in de showroom, onder een kleedje. Was getaxeerd op 1.8 mln zei de medewerker van Wensink. En had olielekkage en was om die reden in de garage, maar het wachten was op de onderdelen en dat deed de Gullwing dus onder een dekentje in de showroom. Wat een parel.
 
Dan moet ik nog maar eens rijden met zowel de 530d als de 535d, de 535d lijkt me de ultieme 5-serie maar misschien is een 530d ook wel genoeg.

Komende weken maar in de gaten houden wat er te koop komt met in ieder geval sport-/comfortstoelen, panoramadak en ACC en dan maar eens een proefritje maken.

@W212, jij rijdt een 200pk Passat zag ik? Passat BiTDI met 240pk is nog m’n alternatief, is misschien iets ruimer en iets verstandiger maar in Nederland is het aanbod niet echt groot en de prijzen liggen bijna op hetzelfde niveau als van een 530d/535d. En nog één keer een dikke 6 cilinder diesel blijft toch trekken. Passat blijft wel gewoon een nette ruime zakelijke auto die goed rijdt. M’n vrouw rijdt een 2006 Passat Variant 3.2 en die verbaast me ook elke keer weer. Voor heel weinig geld een auto die er nog best actueel uit ziet en goed rijdt.
 
Lekker een 5 serie nemen met een 6 pitter diesel. De ultieme is de M550d natuurlijk, maar zoals gezegd, persoonlijk vind ik de 530d een heerlijke auto. Iets rustgevender en vlot zat. Heeft er ook mee te maken wat je met de auto doet natuurlijk. Mooie proefritten maken en zelf afwegen. Zou leuk zijn als je ons een beetje op de hoogte houdt hier. :)

Een passat is geen vergelijk met een 5 serie of een e klasse. Dat is echt een andere league.
 
Bijna nieuwe Mercedes 230E uit 1987:
€ 50.000,-
MB_W124_230E_Silber-1.jpg

https://www.mechatronik.de/en/verkauf/vehicles-on-offer/mb-w124-230e-en/
 
^^^ Ziet er knap uit. Het herkomst verhaal lezende.. heeft de auto nooit een 1e registratie gehad..lijkt mij. Wel iets om rekening mee te houden. Of het 50 mille waard is?
 
Ik vraag me altijd af wie nu zo'n auto koopt, rijden is zonde want wanneer de kilometers oplopen wordt het gewoon een "zoveelste nette" W124 en is het unieke er wel vanaf. En 50k neerleggen voor een auto die voor de eeuwigheid gestald gaat worden is ook verschrikkelijk zonde.
Conclusie: waarschijnlijk hopen ze dat Mercedes-Benz AG de auto zelf terugkoopt en in een museum stopt oid.
 
Deze W124 is tenminste wel echt fabrieksnieuw. Beter en mooier wordt het niet. Je kunt zoiets ook kopen, zuinig mee omspringen en gewoon lekker van genieten. Kun je dan rustig 20 jaar mee verder.
Na 20 jaar kun je dan altijd nog eens bij Stipt aankloppen voor een glimmende bodem.
 
^^^ mits je 'm dus op kenteken krijgt.. en dat lijkt mij niet te lukken door het ontbreken van een eerste registratie.

Inderdaad, als je er dan (flink) mee gaat rijden.. zal er wel stilstand schade uit voortkomen.
 
Heel gaaf! Bij aankoop een paar duizend erin stoppen voor preventief onderhoud en je hebt charmant, betrouwbaar vervoer voor je pensionado km's.
 
Durashift zei:
^^^ mits je 'm dus op kenteken krijgt.. en dat lijkt mij niet te lukken door het ontbreken van een eerste registratie.

Gewoon een rotte w124 erbij kopen voor 500 euro, en dan dat kenteken er op plakken :T
 
Gisteravond gereden in een Mercedes-Benz E500 Coupé uit 2014. Een bijzondere auto, met een beul van een motor en zeker na de facelift een fraaie verschijning, maar het geheel klopt toch niet helemaal. De auto voelt niet eens zozeer groter aan dan de C55 AMG, maar wel echt zwaarder (wat die ook is). Daarnaast is de besturing heel licht, maar het gaspedaal en rempedaal juist weer zwaarder, met een apart soort 'knik' in het gaspedaal, waardoor je daar niet helemaal lekker precies gas mee geeft.

Verder is het ook gewoon niet helemaal mijn model, misschien net een wat te hoog 'kamper-gehalte' en ik vind bijvoorbeeld de tellers van deze generatie Mercedes'en ook minder mooi en en het 'versnellings-pookje' aan het stuur niet erg handig. Als laatste vond ik de wel erg directe onderhandelingstactiek van de verkoper niet zo prettig, met ook maar één maand garantie op de auto. Al met al niet helemaal wat ik zoek, maar wel goed om in gereden te hebben.
92756970


92756974
 
Best wel een fraaie auto deze E500 coupe, maar zou ik zeker niet verkiezen boven de C55 AMG.
Heb je ook nog even een proefrit gemaakt in die CL 600 :T
https://www.evdw.nl/occasions/
Nogmaals ga eens rijden in een E90/E92 M3, die gaat echt onder je huid zitten, wat een beleving is dat!
Zo'n dikke E Coupe is een heerlijke reis auto, niet zozeer fun denk ik dan.
 
Dat model e doet mij ook echt helemaal niets. De e coupe daarna is wel een stuk mooier, mijn buurvrouw heeft een nieuwe en dat is echt een mooi model, de auto ook.
 
Gullwing zei:
Dat model e doet mij ook echt helemaal niets. De e coupe daarna is wel een stuk mooier, mijn buurvrouw heeft een nieuwe en dat is echt een mooi model, de auto ook.

Subtiel! :D
 
Typisch wel. Overal schreeuwerig 'garantie' opplakken en dan maar één maand geven. Ik herken die 'klik' in het gaspedaal, dat is echt geen fijne eigenschap. Wel een erg mooie uitvoering, met een beest van een motor. Moet heerlijk zijn voor de lange afstanden.
 
Gullwing zei:
Dat model e doet mij ook echt helemaal niets. De e coupe daarna is wel een stuk mooier, mijn buurvrouw heeft een nieuwe en dat is echt een mooi model, de auto ook.

:) Dat persbericht heb ik gemist. Heb je meer informatie en foto's?
 
S J 1001 zei:
Typisch wel. Overal schreeuwerig 'garantie' opplakken en dan maar één maand geven. Ik herken die 'klik' in het gaspedaal, dat is echt geen fijne eigenschap. Wel een erg mooie uitvoering, met een beest van een motor. Moet heerlijk zijn voor de lange afstanden.

Jaa, voor die 'Autotrust Garantie' betaal je dan gewoon vrolijk 500 euro extra. Dan gaat bij mij de lol er wel van af.

@Bofkont 350, eens met de M3 E90/E92, dan lijkt mij de sedan (E90) het leukste. Maar vind daar nog maar eens een nette en betaalbare van, met automaat..
 
DagDromer zei:
‘t is wel een behoorlijke boekhouders uitvoering…. pffff.
Mooi als tijdsbeeld, maar meer ook niet.

Eens. Voor dat geld koop je ook dit:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-300-ce-coupe-benzine-blauw-4157af05-3b53-4b0b-92a4-2ea1c323f99d?cldtidx=11&cldtsrc=listPage&searchId=1048512598

1280x960.jpg


Ook praktisch als nieuw en je houdt nog 12.000 Euro in je zak ook.
 
Jaaaap zei:
Bijna nieuwe Mercedes 230E uit 1987:
€ 50.000,-
MB_W124_230E_Silber-1.jpg

https://www.mechatronik.de/en/verkauf/vehicles-on-offer/mb-w124-230e-en/

Ik heb deze auto in de verkoop gehad, destijds 890 km. De auto is vlamnieuw. En niet nieuw gemaakt!

Het verhaal is dikke onzin; de prijs ook. Verzonnen door Mechatronik waarschijnlijk. Terwijl het authentieke verhaal zo aandoenlijk is. Maar ze willen - denk ik - wat eigenaren overslaan in de historie. De prijs is exorbitant. Voorscherm links is gespoten. Dat ziet niemand maar bij een dergelijke auto moet je dat wel benoemen en al helemaal voor deze prijs.

Auto nieuw gekocht door oudere man. Tijdens aflevering viel de man dood neer. De weduwe heeft de auto in de garage gezet en er niet meer mee gereden, totdat ook zij in 2009 overleed. De auto is aangekocht door een Nederlandse handelaar - die inmiddels ook overleden is - en technisch helemaal klaar gemaakt. Deze handelaar verkocht de auto aan mijn klant die de auto jarenlang in zijn verzameling heeft gehad. Via deze klant is de auto bij Alphons Ruyl terecht gekomen die de auto voor een alleszins acceptabele prijs aan Mechatronik verkocht. Dat is het, en niet anders. Ik heb ze dus maar een mail gestuurd zojuist.
 
Ik snap wel dat ze er een ander verhaal van hebben gemaakt. Zo te horen mag je blij zijn dat je het hebt overleefd Marco. Die auto is omgeven door de doodo_O
 
Durashift zei:
^^^ mits je 'm dus op kenteken krijgt.. en dat lijkt mij niet te lukken door het ontbreken van een eerste registratie.

Inderdaad, als je er dan (flink) mee gaat rijden.. zal er wel stilstand schade uit voortkomen.

Nederlands kenteken zat er al bij. Nu weer terughalen betekent een duplicaatcode voor je 50k.
 
Zulk kleur leer (vaal grijs/blauw/beige) krijg ik ook wel ontzettende jeuk van en wordt in de loop van de jaren alleen maar lelijker vind ik.. o_O Nog erger wanneer het dashboard/middentunnel in dezelfde kleuren is getooid.
0-146acb7a-c0ee-47be-9b10-c3ee6bb3fdb7.jpg
 
Ja een echt eerlijke nette E90 M3 met een lage kmstand zijn serieus duur aan het worden al, nu al een klassieker met de die magistrale V8.
Ook de enigste M3 met een V8 en de laatste atmosferische, daarom alleen al zo geweldig!
Tja ik vind dat interieur wel erg dik, wel goed onderhouden/schoonmaken met de juiste middelen.
 
m3 E90 coupe en sedan zijn inderdaad mooi, zeker de coupe.
Maar BMW en v8, betekend dat niet dat je dat ding elke 8 jaar moet reviseren?
 
Nee, dat zijn de 6 cilinders…
8 cilinders elke 4 jaar
:)

(maar dat zijn toch de ‘normale’ 8 cilinders die last hebben van dat koelbuis dingetje?

Overigens gisteren een aflevering van Car Throttle bekeken op YouTube over de Boxster 1e generatie. Hij liep met een werkplaats man van Porsche UK om zo’n ding. Toen het over dat zogenaamd beruchte lager ging (EMS ofzo?) wat volgens internet bij alle 911/Boxster uit die tijd kapot zou gaan, vertelde de man dat hij in 17 jaar tijd dat nog maar 2 keer had gezien. Volgens hem wordt ea met name door fora nogal opgeblazen. Nu ben ik geen kenner van Porsche of BMW M-V8, maar zou dat ook niet ietwat groter gemaakt worden dan het is?
 
Terug
Bovenaan