Teutonia LXV :Geschwindigkeit

^^^ nemen ze jouw huidige studieschuld over bij de berekening OF je aanvankelijke studieschuld?
Dat kan een verschil zijn (vooral als je al wat jaren hebt kunnen aflossen daarop).
Hypotheekverstrekkers gaan daar nogal eens verschillend mee om, hoorde ik laatst.

funf zei:
Prachtig, deze Kathedraal. Maar wat een geld. Wel een fabrieksnieuwe, begrijp ik.

Kennelijk bekoorde het de 2e eigenaar niet? Na krap duizend kilometer weer in de verkoop.
Zonde, na zo'n lange eerste eigenaarschap, denk ik dan.

Wél een zeer mooi geconserveerd exemplaar.. al denk ik toch dat sommige (rubberen) onderdelen de status van
ruylclassics zei:
(..) nagenoeg in dezelfde conditie bevindt als op genoemde afleveringsdatum in 1992. (..)
toch niet meer bezitten na bijna 30 jaar aanwezig zijn op de auto. Het verouderd toch, ook al gebruik je het niet.

Ruyl kennende is alles in orde, Durashift. Over uitgedroogde of verouderde rubbers zou ik me geen moment zorgen maken bij deze aanbieder.

Zelden zo’n hoge kwaliteit in aanbod gezien als bij hem. Waanzinnig mooie auto’s in alle soorten en maten.

^^^ Ongetwijfeld, ik zag op de foto's ook slangen die best al wel eens vernieuwd kunnen zijn, het onderhoud wordt ook benoemd.

Het is meer dat ik zo'n tekst / claim toch ietwat over de top vind.

Om in jouw vakjargon te blijven: een goede wijn behoeft geen krans. ;)

Hahaha, ik zit al weer ruim 21 jaar in het bier Dura:T (maar kan een goed glas wijn absoluut waarderen)

Tja, de term fabrieksnieuw is een irritatiefactortje aan het worden. Ruyl omschrijft het echter wel mooi. En ik geloof Alphons op z’n woord.

Joe met trema l D met punt zei:
Ik merk anders niets van die ruime leenruimte als single met een studieschuld. o_O

Snap niet waarom je die drang voelt. Je woont toch nog niet zolang op jezelf? Je bent jong, vrijgezel en in het begin van je carriere. Vooral lekker van je vrijheid genieten, misschien bevindt je volgende baan zich wel 2000km verderop. Settelen kan altijd nog en het juiste koopmoment pakken ook.

Blijft mooi zo'n W140 maar met een W126 kom je wel wat eleganter voorrijden. Die Ruyl mag zijn website weleens aanpakken, dit matcht niet helemaal lekker met de ogenschijnlijke kwaliteit van zijn auto's.

Ibud zei:
Die Ruyl mag zijn website weleens aanpakken, dit matcht niet helemaal lekker met de ogenschijnlijke kwaliteit van zijn auto's.

Wat is daar dan mis mee? In het kader van de auto’s vind ik één ding heel belangrijk: Heel veel foto’s, hoe meer des te beter. En dat heeft hij prima voor elkaar.

Vooral dat z'n website zich niet aanpast aan de grootte van je scherm (responsive) dus nu zit de gehele webpagina op desktop in een klein kader met een bruine achtergrond. Menu opzet met bijvoorbeeld expliciet 'home' is ook nogal overbodig. Niet helemaal van deze tijd, lijkt op een website die 10 jaar terug is ontwikkeld. Is toch je uithangbord these days. Moet ook gewoon goed onderhouden worden, net zoals die W140.

Beros zei:
Roy R zei:
Om even mee te gaan in de zijsprong die woningnood heet, kan iemand me simpel uitleggen waarom er 'opeens' zo een groot te kort is? Waar woonde de mensen 10 jaar geleden? Bevolkingsgroei door allemaal 4 baby's in plaats van 2 is het niet. Een hele generatie die tegelijk het huis uit wil / moet? De eerder genoemde statushouders?

Er zijn heel wat redenen aan te merken, maar de belangrijkste factor voor de prijzen is de maximale leenruimte, die natuurlijk vooral wordt gedreven door de lage rente. Zie bijvoorbeeld dit stukje van DNB:
https://www.dnb.nl/actueel/algemeen-nieuws/dnbulletin-2020/huizenprijs-hangt-meer-samen-met-financieringsruimte-koper-dan-met-woningtekort/

De lage rente heeft daarnaast ook gezorgd voor veel meer investeerders, dus meer vraag naar koopwoningen. Op grote afstand daarvan staan allerlei effecten die in de afgelopen jaren speelden en allemaal de kant op wijzen van meer (relatief) meer vraag naar koopwoningen en/of hogere bestedingsruimte:

- kabinetten die eigenwoningbezit stimuleren en afbraak van de sociale huurwoningsector
- sluiting van bejaardenhuizen waardoor er meer bejaarden in hun eigen woning zijn blijven wonen
- stijgende huurprijzen (o.a. door verhuurdersheffing)
- fomo door stijgende huizenprijzen (extra niet-noodzakelijke vraag naar koopwoningen)
- te weinig gebouwd in crisisjaren
- meer echtscheidingen en (dus) meer huishoudens met weinig personen
- statushouders
- schenkingsvrijstellingen
- versoepelingen leenruimte 2e inkomen
- verlaging overdrachtsbelasting

Vrij veel politiek gedreven beslissingen die de huizenmarkt kapot hebben gemaakt.
Kuch, proest, bullshit. De
Leencapaciteit heeft hier niets mee van doen. De DNB blijft dit roepen. Die voeren een Europese agenda uit.

Net een paar duitse vrienden over, en die hadden er het ook over. Zij hebben hun huis 5 jaar geleden gebouwd (munchen), en nu 2.5 keer zoveel waard.
Middenklasse gaat zo natuurlijk wel kapot, al hun geld gaat naar hun huis, of hebben zelfs geen geld voor een huis in een redelijke buurt.

Vooral de starter dan toch? De huizenbezitter ziet zijn vermogen snel stijgen zo. Materiaalprijzen gaan ook wel erg hard.
Heb zelf ook iets leuks gekocht, was al langere tijd een grote wens. Bedrijfsunit op eigen grond van 75m2 met elektriciteit, water en toilet. Kunnen eindelijk alle auto's bij elkaar staan, geen stallingskosten meer en fijne plek om te sleutelen en poetsen. Op termijn een brug erin en binnenkort moet er deels een verdiepingsvloer in op de stalen balken aan de linkerkant maar hout is ook niet echt in de ramsj..

^^ kanaalplaatvloer in standaard formaat een te betalen alternatief? (al is cement ook geen goedkope grondstof meer natuurlijk).

https://betonhuis.nl/betonmortel/betonnen-vloertypen

Durashift zei:
^^ kanaalplaatvloer in standaard formaat een te betalen alternatief? (al is cement ook geen goedkope grondstof meer natuurlijk).

https://betonhuis.nl/betonmortel/betonnen-vloertypen

Wordt wel duurder denk ik met transport en montage. Houthandel zit 1 straat verderop en kunnen we zelf installeren met mijn vader en een timmerman. Kom nu op €1000 excl. voor de balken en de houtplaten.

Sport Leicht zei:
Ideaal Ibud, nette hal zo te zien(y)
Ongeveer 6,5 x 12 zo te zien?

Thanks! Bijna goed, 7.5 bij 10 is deze. Het zijn meestal van die standaard hallen van 5 bij 10 (50m2) en dan kun je extra ruimte kopen tot 1,5x (75m2) of 2x (100m2). Paar bekeken van 50m2 maar dan is het net wat krap als je nog een toilet, trap en werkbanken neer wilt zetten aan de zijkant. Nu makkelijk 4 auto's erin plus een 5e op een brug.

Inderdaad hele nette hal, erg blij mee. Is vorig jaar gebouwd en kwam kant en klaar met ramen, verlichting, stopcontacten rondom, toilet, wasbak en stalen voorbereiding voor verdieping. Meestal worden ze helemaal kaal opgeleverd en krijg je een kale doos van sandwichpanelen. Verder ook goed afgewerkt, sommige anderen waren iets minder fraai qua hang- en sluitwerk en bijv. afwerking zoals bij het dak. Hele gebouw was gekocht door een belegger die het wilde gaan verhuren, vroeg een te hoge huurprijs dus heeft alles in de verkoop gedaan. Vandaar dat het allemaal al wat meer was aangekleed.

Zakelijk gekocht dus dat scheelt nog wat in de kosten(y) Unit staat in oost-gelderland, waar ik vandaan kom, op 5 minuten lopen van mijn ouders.. Daar worden veel van zulke units ontwikkeld de laatste jaren. In de randstad heb ik niet echt iets soortgelijks gezien of het is onbetaalbaar.

Ibud zei:
(..). Daar worden veel van zulke units ontwikkeld de laatste jaren. In de randstad heb ik niet echt iets soortgelijks gezien of het is onbetaalbaar.

Klopt, is soort van productiedraaien voor de (staal)hallenbouwers. Eens gaat dat nog wel mis, vrees ik.

In Bemmel staat er nu eentje, in Boxmeer (randje) tov het ziekenhuis staat zo'n unit en in Haps is men nu bezig. Zelfde bouwer, ziet er dus ook hetzelfde uit: grijze sandwichpanelen... Meeste 50m2 maar op de kopse kanten enkele grotere.

Wij hebben tijdelijk een 228i voor de deur staan. Op zich best een fijne auto, maar krap. De achterportieren zijn net groot genoeg om het kinderzitje te installeren, bij wijze van spreken.

De X5 staat bij de dealer voor een beurtje en controle van het onderstel achter. Nu al twee keer gehad dat de achterkant in de war was en niet op het juiste niveau bleef. Na een tijdje staat 'ie dan weer goed. Heel apart.
Beide keren gebeurde dit nadat de auto even schuin op de oprit had gestaan. Laten we zien of er misschien ergens iets niet goed zit.

hopelijk valt het mee, of zit ie nog in de garantie?

kinderzitjes zijn ook idioot groot, bij onze eerste schrok ik daar echt van, er bleef maar weinig ruimte over in de e60

Gullwing zei:

kinderzitjes zijn ook idioot groot, bij onze eerste schrok ik daar echt van, er bleef maar weinig ruimte over in de e60

Hij zit nog in de garantie. We hebben bij deze auto ook een verlengde garantie. Juist omdat het een relatief complexe auto is.
Als er wat is verwacht ik dat het de airbags zijn of ergens een ventiel ofzo.

Qua kinderzitje kan ik niet wachten tot ik het stoeltje om kan draaien. Geeft wat extra ruimte.

Omdat het vandaag alweer zo mooi weer wordt, een mooi samengstelde dakloze Teutoon;

d9mfbk3.jpg

4SJ2QIC.jpg

Hier zou ik wel gelukkig van worden....

Linkje naar advertentie op site aanbieder

Die R129 worden niet veel goedkoper meer denk ik zo. Nu het moment om toe te happen en een redelijk waardevaste investering doen? Maar ja, welke motor? Een V8 is natuurlijk mooi, maar (in mijn beleving) niet zaligmakend. Een lijn-6 is ook een heel fijne motor qua laufruhe.

De buurt zal er van opfleuren(y)
V8 is lekker, maar een 320 is ook fijn en stuurt lekkerder door minder gewicht in de neus. Voor een R107 gaat dat nog meer op dan voor een R129, een 500 loopt subliem maar de 300 wordt door velen toch als fijnst rijdend ervaren.

Wat verouderen Benzen toch mooi; vooral ook het dashboard van zo'n R129 vind ik prachtig. Het is dat ik het financieel niet aandurf iets van >25 jaar oud aan te schaffen maar als ik wat ruimer in m'n slappe was zat dan wist ik het wel :cool:

Overigens, niet alleen de jaren 80/90 verouderen mooi. Ik heb dat ook met bijvoorbeeld de W203:

mercedes-benz-c-klasse-180-k-elegance-automaat-leder-navi-trekhaak.jpg

mercedes-benz-c-klasse-180-k-elegance-automaat-leder-navi-trekhaak.jpg

Sport Leicht zei:
De buurt zal er van opfleuren(y)

Voor het aangezicht zou het wellicht ook helpen als de aannemer voor de tuin geweest is.... :T
Was zelf begonnen de 40 jaar oude beplanting eruit te graven, maar de toplaag is zo vervuild dat er toch een deel af moet. Die klus is te groot om zelf te doen, echter omdat we midden in het werkseizoen een grondverzetter proberen te strikken zijn de wachttijden wat langer... Nou ja - mij stoort het (nog) niet (erg genoeg) - heb de tekeningen klaar liggen hoe ea eruit gaat zien.

Qua auto - wil volgend jaar een bij-auto aanschaffen, maar ben al begonnen met een marktverkenning. Een 3e auto voor de leuk. Must: cabrio of targa, goed onderhouden, comfortabel en ruim genoeg om vakantietrip mee te kunnen maken, motor met koppel, liefst 6 cilinders of meer, kwalitatief goed genoeg om als het moet buiten te kunnen slapen voor langere tijd. Nice to have: 4 zits om met de hele club op pad te kunnen, hardtop bij cabrio.
De keuze is reuze, maar de serieuze shortlist: C4 Corvette (targa), R129, Z4 e89, A5 cab - reservelijst: Z3 (denk te klein voor mijn lichaam), TT 1ste generatie (beetje te wijverig...), SLK R170 (ben bang dat die te krap zit), 3rd Gen Camaro / Firebird (vaak teveel troep te koop, en de 5.7 is met een lampje te zoeken, dit wil je niet als 6 pitter, en de 5.0 V8 is het net niet) En heel stiekum kijk ook ook wel eens met een half oog naar gekkigheid als een Chrysler Stratus - een 4 zitter, op vrijwel alle fronten slecht, maar wel zo'n 'wat kan mij het schelen' auto - helemaal prima met actieve opgroeidende kinderen. Als het maar een beetje netjes oogt. De lol van dakloos rijden is even groot, maar minder stress over zonnebrandhandjes of smeltende ijsjes....

Gullwing zei:
Komt mooi spul voorbij (y)

Oei - plotseling regen - in 2 minuten de nodige autos de zandbak of vangrail in - terechte rode vlag nu.

Maar ik kijk niet alleen maar voor wat er op de baan gebeurt - zit met een glimlach te kijken naar wat er naast de baan staat. Die hebben wij geleverd.
3owNOY4.jpg

Je slaat de E85 Z4 over dagdromer! ;)

Ik weet het - ik ga ervan uit dat het een mooi totaalpakket is. En normaal ben ik een grote fan van Bangle design, en ik heb al begrepen dat een E85 een betere keuze is dan een Z3, maar toch... Ik heb verschillende bekeken online maar voor mij persoonlijk ontbreekt de begeerlijkheid. Kan me natuurlijk helemaal vergissen, en is tzt proefzitten cq rijden doorslaggevend, maar zo op papier wordt ik er niet wild van. Althans niet genoeg om geld in te will steken. Ben niet bang dat het bezitten en rijden tegen zal vallen, maar eerder bang dat ik al vrij snel uitgekeken ben.

DagDromer zei:
Qua auto - wil volgend jaar een bij-auto aanschaffen, maar ben al begonnen met een marktverkenning. Een 3e auto voor de leuk. Must: cabrio of targa, goed onderhouden, comfortabel en ruim genoeg om vakantietrip mee te kunnen maken, motor met koppel, liefst 6 cilinders of meer, kwalitatief goed genoeg om als het moet buiten te kunnen slapen voor langere tijd. Nice to have: 4 zits om met de hele club op pad te kunnen, hardtop bij cabrio.
De keuze is reuze, maar de serieuze shortlist: C4 Corvette (targa), R129, Z4 e89, A5 cab - reservelijst: Z3 (denk te klein voor mijn lichaam), TT 1ste generatie (beetje te wijverig...), SLK R170 (ben bang dat die te krap zit), 3rd Gen Camaro / Firebird (vaak teveel troep te koop, en de 5.7 is met een lampje te zoeken, dit wil je niet als 6 pitter, en de 5.0 V8 is het net niet) En heel stiekum kijk ook ook wel eens met een half oog naar gekkigheid als een Chrysler Stratus - een 4 zitter, op vrijwel alle fronten slecht, maar wel zo'n 'wat kan mij het schelen' auto - helemaal prima met actieve opgroeidende kinderen. Als het maar een beetje netjes oogt. De lol van dakloos rijden is even groot, maar minder stress over zonnebrandhandjes of smeltende ijsjes....

Dat is een flinke lijst DD, allemaal leuke bij-auto’s.
Een R129 zou ik echter niet als buitenslaper kiezen, die zou ik ‘s avonds in de garage willen hebben.
Uit ervaring weet ik dat een 4-zitter erg leuk en bruikbaar is met opgroeiende kids, onze roadtrip Zwitserland-Italië-Frankrijk was fantastisch en staat hier nog vers in ieders geheugen, net als het rondje Zuid-Limburg afgelopen zomer. Belangrijk is dan wel een ruime comfortabele 4-zitter met de nodige bagageruimte, en wat dat betreft moet ik zeggen dat de E-Klasse cabrio echt onovertroffen is. Ruime zit, met open kap passen er moeiteloos 4 reiskoffers achterin, en dankzij Aircap zit je achterin ook comfortabel uit de wind (zelfs bij snelwegtempo). Het spoilertje boven de voorruit en de omhoog geschoven hoofdsteunen met windschotje achterin functioneren wat dat betreft uitstekend.

Succes in elk geval, met de tuin en met de overwegingen (y)

DagDromer zei:
Je slaat de E85 Z4 over dagdromer! ;)

Ik weet het - ik ga ervan uit dat het een mooi totaalpakket is. En normaal ben ik een grote fan van Bangle design, en ik heb al begrepen dat een E85 een betere keuze is dan een Z3, maar toch... Ik heb verschillende bekeken online maar voor mij persoonlijk ontbreekt de begeerlijkheid. Kan me natuurlijk helemaal vergissen, en is tzt proefzitten cq rijden doorslaggevend, maar zo op papier wordt ik er niet wild van. Althans niet genoeg om geld in te will steken. Ben niet bang dat het bezitten en rijden tegen zal vallen, maar eerder bang dat ik al vrij snel uitgekeken ben.

Grappig. Ik heb dat een beetje met de E89. Prachtige auto, maar denk dat ik er snel op uitgekeken ben. Z3 is ook leuk, maar viel me eigenlijk wel een beetje tegen. Voelde echt een stuk ouder aan, ook qua dakconstructie. E85 is eigenlijk het perfecte 'compromis' voor mij. Niet te groot of te zwaar, maar wel een fijne kap, lekkere 6 cilinder. Daarnaast nu redelijk betaalbaar, voor een Z3 met 6 cilinder betaal je tegenwoordig ook flink wat geld voor.

@ SL - je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Een dergelijke auto staat altijd beter binnen. De realiteit is zo dat we geen garage hebben, wellicht op termijn een carport. Nu is het natuurlijk mogelijk een box te huren cq kopen, maar de basis is dat die voorzieningen er (nog) niet zijn.
Een auto die per definitie lek is oid heeft dan geen zin, evenals een project met gescheurde kap.

Mbt zo’n E Cabrio - hebben die alle die spoiler, of vanaf bepaalde bouwjaren? En hoe groot is het verschil tussen een E en CLK? Voordeel van beiden is dat je met wat fantasie en aanpassen met 4 personen op pad kan. Dat 4 persoons is echter geen must.

De CLK heeft sowieso geen Aircap, het systeem kwam met de introductie van de A207 E-cabrio. Het was wel een optie, maar blijkbaar zoveel gekozen dat zo’n 95% van het aanbod het heeft.
Enige minpuntje is dat het er met de klep omhoog niet zo fraai uitziet, maar bij rijden met mensen achterin vergeet je dat heel snel. Je hebt er dan voorin ook veel profijt van want het compenseert dan ook het windscherm (wat dan dus uit de auto moet). Als wij met z’n 2en (of ik alleen) op pad zijn dan zit het windscherm erin en gebruiken we de Aircap niet.

Het viel me inderdaad op dat een Z4 met zescilinder haast goedkoper is dan een Z3 met zescilinder!
Zo'n eerste model CLK is ook wel leuk!

Maar inmiddels wel 20 jaar oud, en stammen wel uit de periode van enige roestproblemen bij Mercedes. De 2e generatie CLK lijkt mij dan een betere keus.

Eens, maar een Z3 is ook zo oud. En de eerste generatie CLK vind ik persoonlijk wat leuker dan de tweede. Echt die 'oude Mercedes' uitstraling.

Smaken verschillen natuurlijk en gelukkig maar, anders waren we allemaal met dezelfde vrouw getrouwd...
Hoe leuk een 1e model CLK ook is, in tegenstelling tot een Z3 wat een unieke propositie is, het is een verouderde auto - de 2e CLK lijkt nog bij de tijd. Nu is geen enkele auto tijdloos, maar er zijn bepaalde modellen waar de tijd geen of nauwelijks vat op heeft.

Om dezelfde reden vindt ik een Boxster ook persoonlijk niet aantrekkelijk - vooral qua interieur een kind van zn tijd.

Een 1e generatie Boxster 986 vind ik ook niks, een 987 ziet er veel beter uit met een veel mooier en hoogwaardiger interieur. En het rijdt fantastisch.

DagDromer zei:
Smaken verschillen natuurlijk en gelukkig maar, anders waren we allemaal met dezelfde vrouw getrouwd...
Hoe leuk een 1e model CLK ook is, in tegenstelling tot een Z3 wat een unieke propositie is, het is een verouderde auto - de 2e CLK lijkt nog bij de tijd. Nu is geen enkele auto tijdloos, maar er zijn bepaalde modellen waar de tijd geen of nauwelijks vat op heeft.

Om dezelfde reden vindt ik een Boxster ook persoonlijk niet aantrekkelijk - vooral qua interieur een kind van zn tijd.

Volledig mee eens! Op zich een leuke auto, zo'n eerste generatie CLK, maar niet echt aantrekkelijk, tweede generatie is dat wel. Zelfde geldt inderdaad ook voor de Boxster en de 996. Leuk, maar het interieur vind ik echt een afknapper.

Twix zei:
Gullwing zei:

Hij zit nog in de garantie. We hebben bij deze auto ook een verlengde garantie. Juist omdat het een relatief complexe auto is.
Als er wat is verwacht ik dat het de airbags zijn of ergens een ventiel ofzo.

Qua kinderzitje kan ik niet wachten tot ik het stoeltje om kan draaien. Geeft wat extra ruimte.

Vandaag de X5 weer opgehaald. Wat heerlijk om door de rekening te bladeren en overal "no charge" te zien staan. Affijn, twee nieuwe airbags achter. Laten we zien wat het doet.

Wanneer je van de nieuwe 2-serie terug in onze X5 stapt, valt het verschil in kwaliteit en comfort echt super op. De X5 is echt wel een aantal klassen hoger.

DagDromer zei:
@ SL - je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Een dergelijke auto staat altijd beter binnen. De realiteit is zo dat we geen garage hebben, wellicht op termijn een carport. Nu is het natuurlijk mogelijk een box te huren cq kopen, maar de basis is dat die voorzieningen er (nog) niet zijn.
Een auto die per definitie lek is oid heeft dan geen zin, evenals een project met gescheurde kap.

Mbt zo’n E Cabrio - hebben die alle die spoiler, of vanaf bepaalde bouwjaren? En hoe groot is het verschil tussen een E en CLK? Voordeel van beiden is dat je met wat fantasie en aanpassen met 4 personen op pad kan. Dat 4 persoons is echter geen must.

Een nette buitenslaper voor een redelijke prijs. Hij heeft ook nog een zilvergrijs exemplaar staan.
Ondanks het gebrekkige NL in de verkoopteksten een goed adres voor mooie Benzen.

Leuke plannen dagdromer, een 1e generatie CLK A208 zou ik zeker niet kopen, notoire roestbakken, al vind ik ze wel heel erg fraai nog steeds.
Een A209 de 2e generatie is op alle fronten de betere auto, vooral het rijden, ik heb zelf ook nog wel belang bij zoiets eigenlijk, het rijdt zo relaxt.
Een 320 of 500 zou mijn keuze zijn, de 350 sla ik even over om de beruchte balans as problematiek.

Een R230 SL blijft ook een droom auto! al zijn die verre van probleemloos ook de 350, ze zijn ook niet lekvrij te krijgen wat ik er veel van heb gelezen.
Durf het eigenlijk nog steeds niet zo goed aan, ken meerdere mensen via het Mercedes forum die eentje rijden en het onderhoud is echt pittig.

Een Z3 vind ik steeds fraaier worden, heerlijk klassiek uiterlijk, maar een 2.8 en zeker de 3.0 zijn fors duur aan het worden inderdaad.
Vooral de M54 3.0, die is ook maar 1 jaar geleverd in de Z3 en daarom vrij schaars.

Aankomende donderdag/vrijdag ga ik even lekker toeren in de Ardennen/Eiffel met de Z4, heel veel zin in!
De weersvoorspellingen zijn ook goed.

Terug
Bovenaan