Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Ik ben nu een jaartje weg van die afdeling, maar er werd gewerkt met een vaste opslag op de fabrieksopgave van het verbruik. 30% dacht ik, maar ik weet even niet meer of dat bovenop NEDC of WLTP was.W212 zei:Barri zei:Op m'n werk (leasemaatschappij) maken we geen eens meer een omslagpuntberekening omdat diesel bijna altijd duurder is. Alleen vanaf het E-segment zag je tot een jaar terug nog wel een omslagpunt, maar dat is ook verleden tijd met de PHEV benzines met de lagere BPM.
Op zich wel interessant. Want jullie rekenen gewoon vanuit de WLTP cijfers? Of rekenen jullie met eigen gegevens uit de vloot?
Sport Leicht zei:Handeltje erbij Gullwing?
Barri zei:Ik ben nu een jaartje weg van die afdeling, maar er werd gewerkt met een vaste opslag op de fabrieksopgave van het verbruik. 30% dacht ik, maar ik weet even niet meer of dat bovenop NEDC of WLTP was.
Moderator
Moderator
W212 zei:Had jij niet een sleurhut? Want dat wil niet achter een 330e. Of ben ik in de war met iemand anders.
Gullwing zei:Toch een mooi verbruik voor een kleine tank als een x5?
Dat haalde je 20 jaar geleden niet met een x5 3.0d
ENTE zei:Voor het leasebedrag van een karige Focus of Megane diesel kan ik ook een BMW 320/330e Touring leasen, volgende week ga ik met die laatste een dagje sturen:T
Tokkies die weer massaal wegwerp tyfuszooi aan het inslaan zijn bij de Action.Roy R zei:En de lobby die ze het vuur aan de schenen legt maar niet capabel is het hele plaatje te overzien. Ik heb helemaal niks tegen verduurzaming, maar als je dan leest dat de zonnepanelen die in China worden gemaakt die wij gretig afnemen (wij zijn goed bezig!) door onderdrukte en tot slavernij gedreven inheemse bevolking wordt gedaan....
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
funf zei:ENTE zei:Voor het leasebedrag van een karige Focus of Megane diesel kan ik ook een BMW 320/330e Touring leasen, volgende week ga ik met die laatste een dagje sturen:T
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik heb vorig jaar zelf een dagje met een hybride gereden en het viel me niet tegen.
Barri zei:In de huidige AW staat een test met een 330e Touring, wellicht interessant. Lijkt me een fijne auto. Ik ben vast ouderwets, maar ik vind 75k (dat kost dat test exemplaar) voor een 3-serie wel knetter veel geld.
ENTE zei:(..)
Het rare is dat mijn Octavia ons bedrijf meer geld kost. Het leasen van een diesel is gewoon knots knetter gek duur geworden.
Moderator
Ruim genoeg inderdaad. Zeker voor een 3! Zelfs op de achterbank is nu redelijke beenruimte.5 zei:Fijn dat hij goed beviel. Wat vind je van de binnenruimte? Mij verraste die positief. En welke pakketjes vind je nodig om te hebben?
Barri zei:Maar nog steeds bijzonder dat een anderhalf keer zo dure auto qua leasetarief dan voordeliger is.
Durashift zei:Nee, die stekker auto's zijn gewoon té goedkoop. :T
ENTE zei:Ruim genoeg inderdaad. Zeker voor een 3! Zelfs op de achterbank is nu redelijke beenruimte.
Business Edition Plus pakket (zit al veel in) parkeerpakket, sportstoelen, open dak en zwarte hemel. En Alpin Weiss van buiten. Het rare is dat dit in de BMW configurator op internet niet kan, maar bij de dealer wel zie ik nu.
Of de Sport Line met het Business Edition Plus pakket, Parking Pack en een open dak. Die zit rond de 56k.
Sport Leicht zei:Mooi of niet mooi, toch wordt er zowaar nog eens een echte auto gepresenteerd!
S680, 6.0 liter V12.... het voelt bij mij een beetje als een laatste stuiptrekking.
Gullwing zei:Dat zal inderdaad wel de laatste keer zijn
De vorige S maybach verkocht volgens mij best goed, ik zie ze hier geregeld rijden. Er rijdt ook een uber black maybach rond![]()
funf zei:Alpinweiss vind ik leuk.Qua opties heb je niet veel nodig. Zo'n schuifmans is erg fijn en een zwarte dakhemel gewoon mooi. Klinkt als een mooie configuratie.
Moderator
Toevallig was ik bij de leasemaatschappij waar Ente rijdt verantwoordelijk voor de restwaardesRoy R zei:Als bedrijf betaal je in de leaseprijs ook het mogelijke risico dat diesel enorm afschrijft en over 4 jaar echt daadwerkelijk niet meer bruikbaar is of iets waard is. De Athlons van deze wereld weten het ook niet zeker, maar het risico prijzen ze vast in de maandprijs mee. Snap ik dan ook wel.
Barri zei:Toevallig was ik bij de leasemaatschappij waar Ente rijdt verantwoordelijk voor de restwaardesRoy R zei:Als bedrijf betaal je in de leaseprijs ook het mogelijke risico dat diesel enorm afschrijft en over 4 jaar echt daadwerkelijk niet meer bruikbaar is of iets waard is. De Athlons van deze wereld weten het ook niet zeker, maar het risico prijzen ze vast in de maandprijs mee. Snap ik dan ook wel.
Voor diesels is inderdaad nauwelijks markt meer. Het enige voordeel kan een hoge BPM zijn, waardoor er best wat rest-BPM is. Maarja, als je het daar van moet hebben...
Prachtig trouwens wat een verschillende kleuren interieur er bij die 320e te selecteren zijn. Heel gaaf!Ik ga voor donkerblauw met een bruin/oranje interieur.
ENTE zei:Qua interieur hou ik me dit keer in. Gewoon alles zwart
(In m’n huidige heb ik knalrood interieur laten zetten via PON)