Zadelsnuiver
Kilometervreter
Mooie kar zeg! Normaal ben ik absoluut geen fan van de chromen randjes maar dit exemplaar kan het prima hebben. Aardig machtig wagenpark wat je bij elkaar aan het sprokkelen bent zo 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
michel1975 zei:Leuke verzameling SL. Ik heb al wat S klasses afgevinkt maar jij bent de overtreffende trap. En ik heb ze inmiddels allemaal de deur uit gedaan waar ze bij jou allemaal gebroederlijk op de oprit staan. Moet een rijk gevoel geven. En dan heb ik het niet over geld.
ENTE zei:Het gaat om een CLA, A3 Competition of een Octavia RS. Allemaal bijzonder aantrekkelijk qua leasetarief.
Sport Leicht zei:michel1975 zei:Leuke verzameling SL. Ik heb al wat S klasses afgevinkt maar jij bent de overtreffende trap. En ik heb ze inmiddels allemaal de deur uit gedaan waar ze bij jou allemaal gebroederlijk op de oprit staan. Moet een rijk gevoel geven. En dan heb ik het niet over geld.
Wat betreft afgevinkte S-Klasses ben jij een heel stuk verder Michel, ik kom nog niet verder dan één W116 280S (of tellen we de SL ook mee?). Klein beetje de achterstand inhalen dus![]()
W212 zei:ENTE zei:Het gaat om een CLA, A3 Competition of een Octavia RS. Allemaal bijzonder aantrekkelijk qua leasetarief.
Een vriendin heeft de A250e. Ervaring komt wel een beetje overeen met die van SL. Rijdt wel aardig, samenspel tussen elektrisch en motor is best prima. Hij is wel zwaar en volgens mij mis je ook een klap kofferbakruimte door de accu. De A3 ken ik niet. Mij lijkt, als je een beetje ruimte nodig hebt, de Octavia toch wel een aangename optie. Ik zie soms plaatjes daarvan voorbij komen en die kun je echt wel heel fijn samenstellen lijkt me. Maar de CLA zal ongetwijfeld de fijnste zijn, als je de ruimte niet nodig hebt. Helemaal als shooting brake een prachtige auto.
W212 zei:Je moet alleen wel even goed naar de bagageruimte kijken. Dat was bij de C 300e en C300de echt een bizar verschil met de reguliere versies. Geen idee hoe dat bij de CLA zit, maar gezien de accu kan dat bijna niet anders dan dat er ook een deel ruimte verloren gaat.
Hey dat was mijn configuratie tot mijn ex in al haar wijsheid besloot dat het een hoge zwarte moest worden. De rest van het verhaal kennen we. Nog 4 jaar in de Kodiaq.ENTE zei:Dank Carfanatic, dat ziet er best aardig uit nog.
@SL
Zo dus. Ook deze wielen. Niet dat AMG pakket.
CLA SB 250e phev business solution luxury limited plus 160kW 8g-dct aut, zo heet ie officieel.
Ik ga dat typeplaatje vast maken
![]()
Sport Leicht zei:Wel een raar accentje dat Zwitsers-Duits![]()
Er moet sowieso een andere auto naast komen. De Kodiaq is lease dus LPG gaat lastig worden. Ook tellen de kilometers best aan. Dan is de aanschaf van een diesel/andere auto de volgende optie. Ik vind de Model 3 net Daffy Duck van voren. En een beetje ruimte zou wel fijn zijn. Ik ga hem niet op de zaak rijden dat doet de Kodiaq al. Vindt mijn accountant denk niet zo fijn als ik opeens 2 auto's op de zaak heb staan. Wordt dus privé aangeschaft. Ten aanzien van de afschrijving denk ik dat die fors zal zijn als die 4 jaar later met 250.000 km + wordt ingeleverd. Zag het aan mijn oude compagnon die kreeg zijn 5 serie bij geen dealer gesleten. Ze wilde gewoon geen diesel inruilen.W212 zei:Wordt die Kodiaq zoveel duurder dat je er een auto naast kan zetten? Of? LPG er in gooien? Of kan dat niet meer tegenwoordig?
€ 30k ex voor een 'ouwe' Model S is ook wel geld, voor een paar euro meer heb je een nieuwe Model 3?
Als je geen bijtelling gaat betalen en op de zaak neem ik aan, dan zou ik toch alsnog lekker een 330d ofzo regelen. Et kan nu nog, die Tesla ga je later toch wel in rijden. En zo'n 330d, (*) beetje mooi samengesteld, is niet ineens niks waard, die vinden ze in het buitenland over een paar jaar ook nog steeds wel mooi.
* 330d of zielsverwanten: 350d, 335d, 530d, A6 bitdi, etc etc.