Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Die Golf of die Ibiza, dan ook zeker de VW.

Ik weet niet met hoeveel km's in het hoofd die Ibiza gekocht is maar ondanks problemen die op de loer liggen kan het met weinig km's best een goedkoop ding zijn. Risico is dat zeker, misschien niet zover nagedacht? Hoe dan ook, ik hoop het beste voor ze, want na een jaar weet afscheid nemen is helemaal 3x niks.
 
DagDromer zei:
S J 1001 zei:
Jongens, ik moet even wat kwijt.
......
Waarom zou je dit kopen?!?

Ik heb een tijdje gewerkt bij een multi-merk dealer, iets van 2 decennia geleden. Een van de merken was Hyundai - sindsdien begrijp ik dat er inderdaad mensen zijn voor wie een dak, deuren en ramen al een enorme luxe is....Heb mezelf wel eens serieus achter de oren gekrabt als ik een gesprekje had met mensen die me vertelden dat ze al een week wakker lagen van de keuze tussen een Atoz of Alto. Ik vond en vindt daar nog steeds heel veel van, maar dat voegt niks toe. In de belevingswereld van die mensen is dat de beste, mooiste, meest luxe auto die ze ooit hebben gehad. Dikke prima dan, zij moeten er blij mee zijn, ik niet...

Als je niet veel te besteden hebt is een Atoz of Alto een flinke uitgave waar dan een groot deel van het spaargeld in gaat zitten. Ik kan wel begrijpen dat dat spannend is.
 
Ja, we zijn verwend. Intens verwend. Maar ga eens vijf of zes mille sparen voor een auto van je netto salaris. Voor de meeste mensen niet te doen. En dan nog brandstof, onderhoud en wegenbelasting. Zo bezien is zo’n Golf toch een geweldige auto? Dat is nog op te brengen en je hebt toch wat leuks.
 
Twix zei:
...... een groot deel van het spaargeld in gaat zitten.....

Heel veel van die verkopen werden betaald via een retro-actief spaarplan (financiering) - maar goed, ging niet om de aanschafwaarde want idd is een auto nog steeds een van de grootste uitgaves. Maar meer om dat het zulke emotieloze koektrommeltjes zijn, ik kan er niet warm voor lopen.
Als ik geen keuze zou hebben zou ik me er ook niet voor schamen overigens. Qua gebruiksgemak of functionaliteit helemaal niks mis mee.
 
DagDromer zei:
Twix zei:
...... een groot deel van het spaargeld in gaat zitten.....

Heel veel van die verkopen werden betaald via een retro-actief spaarplan (financiering) - maar goed, ging niet om de aanschafwaarde want idd is een auto nog steeds een van de grootste uitgaves. Maar meer om dat het zulke emotieloze koektrommeltjes zijn, ik kan er niet warm voor lopen.
Als ik geen keuze zou hebben zou ik me er ook niet voor schamen overigens. Qua gebruiksgemak of functionaliteit helemaal niks mis mee.

Ik heb er ook niets mee, maar ieder zijn meug. Sommige mensen vinden merkkleding belangrijk. Daar geef ik dan weer niets om.
 
QBVuCEB.jpg



Leuk toch? Het en der paar kleine deukjes, maar helemaal origineel. Zou me niet verbazen als die nog van de eerste eigenaar is
 
Roy R zei:
Die Golf of die Ibiza, dan ook zeker de VW.

Ik weet niet met hoeveel km's in het hoofd die Ibiza gekocht is maar ondanks problemen die op de loer liggen kan het met weinig km's best een goedkoop ding zijn. Risico is dat zeker, misschien niet zover nagedacht? Hoe dan ook, ik hoop het beste voor ze, want na een jaar weet afscheid nemen is helemaal 3x niks.

Heb even uitgerekend dat het om 58 km enkele reis gaat dagelijks. Dus 116 km per dag.

Wil je betrouwbaar? Koop dan een Japannertje. Wil je meer comfort? Koop dan een Golfje of Astra. Of een ouder model Ibiza met een betere reputatie, motor en uitvoering. Dit is vlees noch vis. Ik hoop ook dat het goed afloopt, mocht het misgaan kunnen ze het prima hebben. Ik ben alleen dus wel bang dat het misgaat. Zijn net actief op de arbeidsmarkt, maar met goede achtergrond dus het inkomen is er wel. Auto's interesseert ze echt geen biet. Koop dan een Honda Jazz of Toyota Yaris. M'n moeder heeft haar Yaris destijds naar de 330.000 km gereden zonder enig probleem. Ze rijdt nu trouwens in een A-klasse met CVT, dat is best een fijne auto. Het bejaardenmodel (W169?), niet dat hok met Renault blok.

Des te meer ik deze dagen lees over auto's hoe triester ik word. Des te meer de drang om terug te grijpen naar oudere auto's. Ben echt enorm blij dat ik 300E nog heb.

Oh ja, de Alfa 164 is naar Frankrijk vertrokken. Een half jaar is het mij gelukt om hem niet te verkopen, ik heb tegenwoordig zo weinig buiten te zoeken dat er mos onder de auto begon te groeien. Zo, 13:00. Tijd voor het verplichte rondje wandelen. Zonder auto.
 
S J 1001 zei:
Des te meer ik deze dagen lees over auto's hoe triester ik word.

Dat heb ik ook als ik zo hier zit te bladeren. Hele discussie over de Golf 8 met zijn concurrenten, die ik nauwelijks kan onderscheiden. Gelukkig is mijn leasecontract verlengd naar 5 jaar. Staat nu op 125.000km na 4 jaar. Ik hoop eigenlijk dat ik er nog een 6e mag aanplakken. Als ik het huidige aanbod bekijk en de Ateca’s, Q2 en Skoda”S van mijn collega’s zie, dan ben ik nog te beroerd om de Golf leeg te ruimen om in te leveren. Het boeit mij echt geen reet meer.

Aan de andere kant geniet ik steeds meer van de Xantia. Zat er aan te denken om haar in te ruilen voor een C5 Break, maar die werd net voor mijn neus verkocht. Gelukkig.

De balans van een jaar Xantia.
Aanschaf 799 euro
2 voorbanden 170 euro
Ruitenwissers 15 euro
Mattenset 17,50
Pookknop AliExpress 3 euro.
Liter olie, had ik nog staan.

Zeker nu ik verhuisd ben naar 8 drempels per kilometer, ga ik dit hok steeds meer waarderen. Ik heb hier Citroën-goeroe Johan Oldenhage zitten, die mag de auto volgende week voorzien van een beurt met APK. Ben benieuwd, tot nu toe bevalt het knakenrijden uitstekend.

Badkamertegels, straatklinkers, voor het verbouwen. Maar ook pallet kattenbakvulling, krabpalen, alles voor de winkel van mijn vrouw vervoeren we met dat gekke ding. Je hoeft er niet zuinig op te zijn. Standaard keyless entry, want dan gaan de sloten niet kapot. Vind het stiekem wel heel leuk.
 
S J 1001 zei:
Het is inderdaad een stap omhoog vanaf de fiets of het OV. Maar voor €3250,- kan je toch makkelijk iets kopen waar je wat meer comfort hebt? En dat hoeft niet duurder te zijn. om te rijden Dat is wat ik niet begrijp.

Ik weet niet of dat in de huidige markt nog zo is?

Ik weet ook niet de zoekcriteria van jouw familieleden. Maar op basis van het resultaat leert een korte zoekopdracht hier op AW mij dat de keuze relatief beperkt is.
Qua formaat gelijk aan de Ibiza kom ik op een paar Grande Punto's. Verders is het veel A-segment. Wil je dat voor woon-werk? > Het wordt er wel mee gedaan, maar daar zal men in de regel dan toch wel op ingesteld moeten zijn.

Verders een paar Twingo's of een Ka.. als alternatief op de 1e 2 pagina's.

https://www.autoweek.nl/occasions/?sortering=oplopend&sorterenop=prijs&prijs=3000--4000&bouwjaar=2009--2011&km=80000--100000&brandstof=benzine&carrosserie=hatchback&vermogen=-100&pagina=1

S J 1001 zei:
(..)
Maar inderdaad. Niet mijn keuze. Niet mijn auto. Maar ik was gewoon volledig van slag omdat ze een - voor mij - compleet onbegrijpelijke keuze maken.

Wellicht informeren naar hun zoekcriteria? Wellicht dat dan de keuze begrijpelijker is?

De Ibiza van deze generatie zal ook niet snel mijn keuze zijn. Maar, in het veld van beschikbare auto's is het wel één van de grootste, wat comfort kan bieden.
Als het mensen van de 'regels' zijn.. dan is 100 km/h op de snelweg naar kantoor rijden relatief zuinig, ook voor een 60 pk'er, denk ik.
Ook niet álle drie cilinders van VAG zijn slecht, natuurlijk.

Het zouden maar 14 Seats betreffen met de 1.2 TSI modeljaar 2010 die recht op een nieuwe ketting hadden, volgens PON, destijd in een artikel van AB.
https://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-reageert-op-falende-tsi-motoren
 
Genoeg over Ibiza's, Golfjes en Xantia's, nu weer het betere werk (no offence Aras ;))!
Niet dat ik van plan ben er één te gaan kopen, maar zo'n SL55 AMG in het zilver en met de (enige juiste!) meerspaaks velgen, is toch (nog steeds) een schitterende auto en lijkt me heerlijk om mee te rijden. :cool:
DSC-0028-1.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/sl-klasse/sl-55-amg-topstaat-34434403/foto.html
 
Kijk HarmenA, dit is nou weer wel erg begeerlijk. Qua prijs ook een beetje naar zijn dieptepunt, denk dat je over 5 jaar ze hier niet meer voor hebt.

Hoe is het met de C55? Daar had ik nooit een proefrit in moeten maken, die blijft steeds aan mij knagen. En bedankt 500E.😜
 
Aras zei:
Kijk HarmenA, dit is nou weer wel erg begeerlijk. Qua prijs ook een beetje naar zijn dieptepunt, denk dat je over 5 jaar ze hier niet meer voor hebt.

Hoe is het met de C55? Daar had ik nooit een proefrit in moeten maken, die blijft steeds aan mij knagen. En bedankt 500E.😜

Het gewicht en de betrouwbaarheid (luchtvering/dakmechanisme) houden mij tegen om naar een SL55 te gaan kijken.

De C55 bevalt nog steeds erg goed. Heeft ook al de nodige winter-/pekelkilometers gemaakt, ondanks de zomerbanden en dat ik eigenlijk wel een mooi weer-rijder ben. Ik rij nu dan wel rustiger en voorzichtiger, want de achterkant ben je anders zo kwijt. Staat nu iets meer dan 84.500 kilometer op de teller en kan niet wachten tot het weer wat warmer wordt. 😊
 
In een ander topic kwam deze W123 voorbij die voor een redelijke prijs wordt aangeboden. Zo zie je ze niet vaak, én met de juiste motor, én in een mooie kleur, én in een hele nette staat (lijkt als nieuw op de foto’s), én met de juiste opties. Schuifdak, automaat, armsteun voor, hoofdsteunen achter, het zit er allemaal op! Als ik in de markt was voor een W123 dan ging ik hier zeker even kijken.
 
Linkje werkt niet meer dus zal al wel verkocht zijn.

Was een heel mooi exemplaar. Ik heb echter net iets te weinig met de W123 om er één te kopen. Heb mijn oog nu laten vallen op een antracietkleurige 560SEL in nieuwstaat, dat is een auto die eigenlijk al jaren op mijn wensenlijstje staat. Wordt wellicht vervolgd.
 
Aras zei:
S J 1001 zei:
Des te meer ik deze dagen lees over auto's hoe triester ik word.

Dat heb ik ook als ik zo hier zit te bladeren. Hele discussie over de Golf 8 met zijn concurrenten, die ik nauwelijks kan onderscheiden. Gelukkig is mijn leasecontract verlengd naar 5 jaar. Staat nu op 125.000km na 4 jaar. Ik hoop eigenlijk dat ik er nog een 6e mag aanplakken. Als ik het huidige aanbod bekijk en de Ateca’s, Q2 en Skoda”S van mijn collega’s zie, dan ben ik nog te beroerd om de Golf leeg te ruimen om in te leveren. Het boeit mij echt geen reet meer.

Aan de andere kant geniet ik steeds meer van de Xantia. Zat er aan te denken om haar in te ruilen voor een C5 Break, maar die werd net voor mijn neus verkocht. Gelukkig.

De balans van een jaar Xantia.
Aanschaf 799 euro
2 voorbanden 170 euro
Ruitenwissers 15 euro
Mattenset 17,50
Pookknop AliExpress 3 euro.
Liter olie, had ik nog staan.

Zeker nu ik verhuisd ben naar 8 drempels per kilometer, ga ik dit hok steeds meer waarderen. Ik heb hier Citroën-goeroe Johan Oldenhage zitten, die mag de auto volgende week voorzien van een beurt met APK. Ben benieuwd, tot nu toe bevalt het knakenrijden uitstekend.

Badkamertegels, straatklinkers, voor het verbouwen. Maar ook pallet kattenbakvulling, krabpalen, alles voor de winkel van mijn vrouw vervoeren we met dat gekke ding. Je hoeft er niet zuinig op te zijn. Standaard keyless entry, want dan gaan de sloten niet kapot. Vind het stiekem wel heel leuk.

Leuk om te lezen over de Xantia. Kan het me helemaal voorstellen, en zo'n Xantia zie ik mezelf in een impuls ook nog wel aanschaffen in de toekomst. Wil toch eens hard over drempels vliegen.

Bij nieuwe auto's ben ik ook volledig uitgecheckt. Een vriend vroeg laatst wat ik van de Skoda Enyaq vond. De Skoda wat? Moet het ding googelen, en hard er niks zinnigs over te melden.

@SL Ben benieuwd! Kleur is in ieder geval prachtig. Pulman interieur?
 
Sport Leicht zei:
Dat vind ik ook, wel één van de mooiste kleuren op een W126.

:D dat is de versie die mijn vader destijds had, de L met een stoffen pullmann interieur, ik zie mij daar als klein kind nog in zitten. Zonder kinderzitje, dat wel, volgens mij zaten we gewoon los achterin.
 
Pullman is zeldzaam bij een 560. Leer was standaard en de meeste zijn daar ook mee geleverd.
@ Gullwing: had je pa ook een 560?
 
Die SEC was een plaatje Michel, kan mij goed voorstellen dat je daar nog wel eens met de nodige weemoed aan terug denkt.
 
Dat is eigenlijk de enige auto waarvan ik denk die had ik nooit weg moeten doen. Hij is toen ingeruild op de RaRo. Was een slechte tijd dus de prijs was ook nog eens ruk. Hij is toen voor €10.000 weg gegaan waar die nu voor meer dan het dubbele weg zou gaan.
 
Om nog iets meer zout in de wond te strooien....

9VEsFow.jpg


Maar gelukkig hebben we de foto’s nog!
 
Sport Leicht zei:
Linkje werkt niet meer dus zal al wel verkocht zijn.

Was een heel mooi exemplaar. Ik heb echter net iets te weinig met de W123 om er één te kopen. Heb mijn oog nu laten vallen op een antracietkleurige 560SEL in nieuwstaat, dat is een auto die eigenlijk al jaren op mijn wensenlijstje staat. Wordt wellicht vervolgd.
Voor hoeveel stond hij te koop? Ik ben meer W124 en ook die W129 die er ook staat. De 300-24 motor is een mooi ding.
 
Sport Leicht zei:
Volgens mij iets boven de 10K.
Dat was erg schappelijk dan. De W129 ziet er ook mooi uit, helaas is naar NL komen momenteel lastig, anders ging ik kijken. Ik wil zo'n ding graag hebben staan naast mn W124 4matic. De een voor de winter, ander voor de zomer ;)
 
Wat een mooie auto's komen er weer voorbij. Die W123 bij Kramer had ik al gezien inderdaad, dat is hier mooi in de buurt. Helaas al verkocht zoals het lijkt.

Ben heel benieuwd naar de 560 SportLeicht! 1 vd auto's waarvan ik vroeger als klein kereltje precies kon opnoemen wat er allemaal opzat en wat je er op kon krijgen.
 
Dat laatste is niet eens zo gek veel want het meeste zat er standaard wel op :)

Ook wel mooie opties zoals verstelbare stuurkolom en verstelbare achterbank. Vooral dat eerste maakt het al tot een veel fijner rijdende auto, bij een standaard W126 staat het stuur eigenlijk te ver van je af.
 
Leuk om mee bezig te zijn, een 560 SEL is toch echt wel een icoon. Voor onze generatie dan. Mijn zoontje vindt die ouwe Benzen maar niks...:eek:
 
Inderdaad leuk om mee bezig te zijn. Van belang is wel of destijds de juiste opties waren aangevinkt. Mijn 1990 560 SEL had bijvoorbeeld dubbele airbag, geen automatische maar handbediende airco (veel mooier met de voor Mercedes kenmerkende grote ronde draaiknoppen en minder storingsgevoelig), voorverwarming interieur, zonnerollo, uiteraard Becker audio en verwarmde achterbank. Fantastische auto, heb expertiserapport nog....auto was in absolute nieuwstaat. Zo'n 560 is naar huidige maatstaven nog steeds een snelle auto met name van 100 naar bijvoorbeeld 180. Dan maakt ie stappen, ongelofelijk. En heel makkelijk. Wel een hoog verbruik, maximaal 1 op 6. Maar het geluid van die grote V8 in combinatie met automaatbak is heerlijk en tot op heden onovertroffen naar mijn mening. Niet van dat gecomponeerde gedoe van tegenwoordig.
 
Dit exemplaar heeft bovenop de “standaard” uitrusting:
* Arbag stuurwiel (geen 2e, daardoor wel een dashboardkastje)
* Becker Mexico 2000
* Groen getint glas met bandfilter
* voetsteunen achterin
* Automatic Climate Control
* Achterbank verwarming
* 873 Seat Heater Front Seats L+R

Weet jij zo wat dat laatste inhoudt FH? Luchtverwarming/ventilatie in de stoelen of iets dergelijks?
 
funf zei:
Leuk om mee bezig te zijn, een 560 SEL is toch echt wel een icoon. Voor onze generatie dan. Mijn zoontje vindt die ouwe Benzen maar niks...:eek:

Hah, mijn knulletje van 10 wil niks anders dan oude Benzen. Heeft niks met moderne auto's. En jaren '70-'80 muziek, erg leuk :D
 
873 is gewoon stoelverwarming. Check ook of de auto dikkere spatbordranden voor heeft, dat is kenmerkend voor een 560.
 
Sport Leicht zei:
...
@ Gullwing: had je pa ook een 560?

geen idee, volgens mij wel een 8 cilinder, maar dat interesseerde me destijds niet, wel dat mijn broertje mijn kinder surprise ei achterin kapot stampte :(

ik zal hem morgen even vragen wat het was.
 
funf zei:
Leuk om mee bezig te zijn, een 560 SEL is toch echt wel een icoon. Voor onze generatie dan. Mijn zoontje vindt die ouwe Benzen maar niks...:eek:

Ik probeerde ze vanaf een paar maanden oud te brainwashen, 'kijk eens wat een mooie auto', echter heb ik jammerlijk gefaald.
Gelukkig vinden de oudste 2 autos nu wel "pretty cool", maar eigenlijk alleen het modernere amg, lambo :rolleyes: en usa power spul.
 
Mijn zoon vindt Porsche geweldig en laatst herkende hij zelf een Lamborghini Urus. Ik moest het nazoeken, nog nooit gezien...:D gelukkig vindt hij Tesla niet interessant, in tegenstelling tot sommige vriendjes. Als hij mocht kiezen, stond hier een Panamera voor de deur.
 
Mijn zoon vindt Porsche geweldig en laatst herkende hij zelf een Lamborghini Urus. Ik moest het nazoeken, nog nooit gezien...big smile smiley gelukkig vindt hij Tesla niet interessant, in tegenstelling tot sommige vriendjes. Als hij mocht kiezen, stond hier een Panamera voor de deur.

Mijn kinderen vinden een Tesla ook maar stom gelukkig. Waarschijnlijk omdat papa er ook niets van moet hebben. De Lamborghini scoort bij mijn dochter hoog, want de gemiddelde YouTube-vloggers rijden ook zo'n apparaat.
En BMW is natuurlijk ook 'vet gaaf' :)
 
funf zei:
Mijn zoon vindt Porsche geweldig en laatst herkende hij zelf een Lamborghini Urus. Ik moest het nazoeken, nog nooit gezien...:D gelukkig vindt hij Tesla niet interessant, in tegenstelling tot sommige vriendjes. Als hij mocht kiezen, stond hier een Panamera voor de deur.

Porsche staat hier in huis ook hoog aangeschreven, maar dan wel een 911. Panamera is natuurlijk ook leuk, Cayenne of Macan doen mij (en ook de anderen hier in huis) helemaal niks.
 
Youtube heeft het lamborghini merk voor mij wel verpest, als ik er nu mee zou rondrijden zouden mensen zomaar kunnen denken dat ik een extreem hippe youtuber ben, :)

Porsche vinden ze maar suf, is natuurlijk ook wel braaf naast zo;n schreeuwende audi gallardo met open uitlaat en spoilers.
Anti EV ga ik ze niet aanpraten, als ze straks groot zijn is dat waarschijnlijk het enige dat ze nieuw mogen rijden, en als ze daar nu een haat tegen ontwikkelen dan krijgen ze zo'n 'vroeger was alles beter' gevoel.
 
Mooi he, hoe dingen veranderen?
Dat had je 10 jaar geleden ook niet verwacht :T Toen was youtube nog enkel een platform om je grappige kat/hond videos te uploaden. Nu ontstaan daar nieuwe wereldsterren die miljoenen verdienen. Jongeren kijken vrijwel geen reguliere TV meer volgens mij, alles streaming en on demand.

Zelfde met EV, online shopping etc. Commericeel vastgoed moet snel schakelen, die denken nog steeds aan grote winkels. Maar dat bestond 40-50 jaar geleden ook niet, dat was leuk in de jaren 70,80 en 90s, maar de wereld draait door.
 
Online shopping ben ik nog niet helemaal weg van, maar bij sommige winkels vind ik het toch wel fijn. Neem een Mediamarkt bijvoorbeeld, als je daar komt mag je een nummertje trekken en een half uur wachten totdat je aan de buurt bent. Heb je dan eindelijk een verkoper probeert 'ie nog van alles te upsellen en als je niet oppast krijg je ook nog een nieuwe stroomprovider. Dan nog een rij van 50 meter bij de kassa en dan mag je die 65" TV naar je auto brengen die 3 parkeergarages verder staat. Is het niet goed, mag je weer terug, weer een nummertje, weer upsellen en nog meer van dat gezeik. Nee dan liever online kopen en retourneren met de post als het niet goed is (y)

Mijn kinderen vinden overigens Tesla wel het einde, die vleugeldeuren en acceleratie maken wel veel indruk evenals die tablet op de middenconsole natuurlijk. Vriend van mij heeft een quad voor zijn zoontje gekocht, vol elektrisch en ik durf te stellen dat ze er net zoveel lol op hebben als op een benzine aangedreven exemplaar, misschien nog wel meer want het is een stuk gebruiksvriendelijker.
Nee de toekomst is elektrisch. Ik kijk er naar uit maar ga nog wel even van de grote vroem vroem genieten zolang het nog kan.
 
Zadelsnuiver zei:
Online shopping ben ik nog niet helemaal weg van, maar bij sommige winkels vind ik het toch wel fijn. Neem een Mediamarkt bijvoorbeeld, als je daar komt mag je een nummertje trekken en een half uur wachten totdat je aan de buurt bent. Heb je dan eindelijk een verkoper probeert 'ie nog van alles te upsellen en als je niet oppast krijg je ook nog een nieuwe stroomprovider. Dan nog een rij van 50 meter bij de kassa en dan mag je die 65" TV naar je auto brengen die 3 parkeergarages verder staat. Is het niet goed, mag je weer terug, weer een nummertje, weer upsellen en nog meer van dat gezeik. Nee dan liever online kopen en retourneren met de post als het niet goed is (y)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hoop online koop. Het is gewoon veel makkelijker om bepaalde dingen op te zoeken, te vergelijken en even in gedachten te houden. Zeker met elektronica. Ik heb vaak het idee dat verkopers zelf ook niet echt weten wat ze verkopen. Je hebt hier bijvoorbeeld Micro Center, te vergelijken met de Media Markt. Willen ze me een Microsoft Office licentie verkopen terwijl ik al drie keer had aangegeven dat ik die al heb.

En eigenlijk is het met auto's all bijna net zo. Wij zoeken online de auto die we hebben een doen onze research. Het is dat ik de auto in het echt wil zien (want tweedehands), anders zou ik dit ook online kopen. Heb je tenminste niet van die hijgerige verkopers in je nek. Er zijn overigens wel fijne verkopers.

Zadelsnuiver zei:
Vriend van mij heeft een quad voor zijn zoontje gekocht, vol elektrisch en ik durf te stellen dat ze er net zoveel lol op hebben als op een benzine aangedreven exemplaar, misschien nog wel meer want het is een stuk gebruiksvriendelijker.

Ik heb een quad gehad op benzine. Erg leuk, maar alle je hem niet veel gebruikt vraagt het toch nog een hoop onderhoud. Erg vervelend. En elektrisch quad is dan gewoon makkelijker.
Overigens wel bewust een hogedrukspuit op benzine gekocht.
 
Terug
Bovenaan