S J 1001 zei:
Des te meer ik deze dagen lees over auto's hoe triester ik word.
Dat heb ik ook als ik zo hier zit te bladeren. Hele discussie over de Golf 8 met zijn concurrenten, die ik nauwelijks kan onderscheiden. Gelukkig is mijn leasecontract verlengd naar 5 jaar. Staat nu op 125.000km na 4 jaar. Ik hoop eigenlijk dat ik er nog een 6e mag aanplakken. Als ik het huidige aanbod bekijk en de Ateca’s, Q2 en Skoda”S van mijn collega’s zie, dan ben ik nog te beroerd om de Golf leeg te ruimen om in te leveren. Het boeit mij echt geen reet meer.
Aan de andere kant geniet ik steeds meer van de Xantia. Zat er aan te denken om haar in te ruilen voor een C5 Break, maar die werd net voor mijn neus verkocht. Gelukkig.
De balans van een jaar Xantia.
Aanschaf 799 euro
2 voorbanden 170 euro
Ruitenwissers 15 euro
Mattenset 17,50
Pookknop AliExpress 3 euro.
Liter olie, had ik nog staan.
Zeker nu ik verhuisd ben naar 8 drempels per kilometer, ga ik dit hok steeds meer waarderen. Ik heb hier Citroën-goeroe Johan Oldenhage zitten, die mag de auto volgende week voorzien van een beurt met APK. Ben benieuwd, tot nu toe bevalt het knakenrijden uitstekend.
Badkamertegels, straatklinkers, voor het verbouwen. Maar ook pallet kattenbakvulling, krabpalen, alles voor de winkel van mijn vrouw vervoeren we met dat gekke ding. Je hoeft er niet zuinig op te zijn. Standaard keyless entry, want dan gaan de sloten niet kapot. Vind het stiekem wel heel leuk.