Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Bofkont 350 zei:
Bofkont is nog steeds druk opzoek, maar echte nette auto's die aan mijn eisen voldoen zijn echt schaars.
Afgelopen weekend bij een E85 Z4 3.0 gekeken, de eigenaar verzekerde mij dat de wagen perfect was.
Op papier zag het er ook goed uit, 95000km origineel NL etc etc.
Maar mijn hemeltje wat een afgeleefde auto zowel interieur/carrosserie, ik vraag me toch echt af hoe sommige mensen netjes omschrijven.
Hoek uit de xenonkoplamp/bumperhoek zat los/deuk in de voorbumper her en der krassen etc etc
Interieur echt drama zo beschadigd was het leder, originele radio verwijderd en ga zo maar door.

Een R230 SL gaat hem niet worden, wil toch graag een lichtvoetige rijdersauto.
Mijn zoektocht ook wat uitgebreid, een Boxster is ook een goede kanshebber en dan liefst het 987 model.
Ze komen langzaam binnen mijn financiële mogelijkheden, maar een knappe 986 Boxster S laat ik zeker niet staan.
Maar om heel eerlijk te zijn ligt mijn grote voorkeur nog steeds bij de E85 Z4 3.0 , heb eentje op het oog met 53000km.
En nog een facelift 3.0SI met iets meer dan 100k ervaring. Eerdaags maar een ritje aan wagen weer.

Ik denk steeds dat jij met de volste overtuiging een andere auto koopt, maar dat na verloop van tijd de kaarten totaal anders komen te liggen. Maar je hebt gelijk hoor, je moet doen waar je zin in hebt.;)

Beste Speedtouch,

Ik weet dat ik idd impulsief ben , zo heb ik helaas ook mijn vorige E85 verkocht.
Maar goed dat had zijn redenen wel, zou ander werk gaan doen waardoor ik fors meer km's zou moeten maken.
Laatste moment is dit niet doorgegaan omdat ik met mijn huidige werkgever nog eens om tafel ben gaan zitten waardoor ik weer de drive had om door te gaan, zit al bijna 20 jaar op mijn zelfde functie.
Ik heb nu wel de kans om een bewaar exemplaar te kopen met weinig km, wat eigenlijk de bedoeling is.
Maar ach aan de andere kant weet je het nooit met die impulsieve Bofkont :D

Nieuwe baan betekende einde van de lease Opel en weer eens tijd voor iets wat ik echt leuk vind. Na een korte zoektocht, stonden maar 2 potentiele kandidaten te koop namelijk, is het deze BMW 320i coupe geworden volledig origineel M uitgevoerd.
qwhfNza.jpg

Jullie nog tips voor een BMW webshop voor bijvoorbeeld een nieuw kofferbak embleem. Of is Ekris the place to be.

E93 coupe zeker een mooie wagen!
Webshop is Ekris veruit de beste keus vind ik, je kunt echt heel gedetailleerd zoeken op onderdeel niveau tot elke schroefje aan toe.
https://bmwshop.ekris.nl/?gclid=Cj0KCQjw5eX7BRDQARIsAMhYLP8KXNmqhKdP4c1oTYS_R0Eu38lWu7OxmkeeJjJnWyEduuLCbjz2BIYaApmoEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Hou wel de ketting en het olie verbruik in de gaten van deze N43b20 motor.
staan ze toch wel bekend om.

Bofkont 350 zei:
E93 coupe zeker een mooie wagen!
Webshop is Ekris veruit de beste keus vind ik, je kunt echt heel gedetailleerd zoeken op onderdeel niveau tot elke schroefje aan toe.
https://bmwshop.ekris.nl/?gclid=Cj0KCQjw5eX7BRDQARIsAMhYLP8KXNmqhKdP4c1oTYS_R0Eu38lWu7OxmkeeJjJnWyEduuLCbjz2BIYaApmoEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Hou wel de ketting en het olie verbruik in de gaten van deze N43b20 motor.
staan ze toch wel bekend om.

E92, E93 is de cabrio. En ik zal eens kijken bij die 2 webshops, wil de zijknippers en kofferbak embleem om te beginnen vernieuwen. Ketting is gelukkig al een keer vervangen (1200 euro :p)
Rest van de historie ook kunnen inkijken en niks geks gezien.
Jij nog succes met de leuke zoektocht. Geen nieuwer model Z4, überhaupt weleens in gereden?

Handgeschakelde Z4

Duitse Z4

Ach natuurlijk E92, wist ik ook wel.
Dom dom!
Ah fijn dat de ketting al is vervangen.

Mijn zoektocht is nog steeds gaande.
Duitsland is momenteel sowieso geen optie met die corona, je moet een verklaring kunnen laten zien dat je negatief bent getest en niet ouder dan 48 uur.
De nieuwere E89 Z4 vind ik geen mooie auto.

Zoek eigenlijk heel specifiek naar een facelift 3.0Si.
Voorkeur individual/sportstoelen/lage kmstand.
Morgen eentje kijken/rijden, dus wie weet!

Ik vind dat hout juist prachtig, zeker met de cremekleurige bekleding. En deze heeft sportstoelen, dat zie je niet zo veel in het E85 aanbod.

SportLeicht zei:
Ik vind dat hout juist prachtig, zeker met de cremekleurige bekleding. En deze heeft sportstoelen, dat zie je niet zo veel in het E85 aanbod.

Sportstoelen zijn wel een must, maar erg dun gezaaid inderdaad. Dat probleem had ik ook last van.

Dat hout in een Z4 vind ik echt niets die gaat het dus niet worden, de wagen verder is echt mooi en zeer begeringswaardig maar dat hout knap ik echt op af.
Sportstoelen en een facelift 3.0si staat wel heel hoog op het wensenlijstje!

Vreemd, ik heb te horen gekregen dat de Arteon diesel vanaf tweede helft oktober te bestellen is.

Ow, ik heb het er eerlijk gezegd niet eens met een verkoper over gehad. Ik zag in de configurator dat er geen diesel bij stond, dus weggestreept. Wel even gedacht aan een exemplaar uit Duitsland, ook m.b.t. een Passat overigens, maar zelf eentje samenstellen zonder gedonder was ook wel prettig.

Ben dus bij deze wezen kijken de individual met hout, echt een prachtige E85! laat ik dat voorop stellen.
Carrosserie- kleur en velgen echt perfect.
https://www.autotrack.nl/a/bmw-z4-benzine-2007-50295626
Maar het hout-stuur in combinatie met het lichte interieur zijn toch echt niet mijn ding.
Ook was het stuur wel dusdanig beschadigd en verweerd dat er direct weer iets aan moet gebeuren.
Zou dan ook sowieso het stuur en de de houten lijsten gaan vervangen
Dat in het achterhoofd en toch best een pittige prijs heb ik besloten eerst nog even rustig verder te gaan zoeken.
Ik heb alle tijd nu met de winter voor de deur.
Voorkeur gaat echt uit naar een donker/blauw interieur individual, en zeer zeker geen hout.
Motorisch enkel de 3.0/3.0SI.

Bofkont 350 zei:
Ben dus bij deze wezen kijken de individual met hout, echt een prachtige E85! laat ik dat voorop stellen.
Carrosserie- kleur en velgen echt perfect.
https://www.autotrack.nl/a/bmw-z4-benzine-2007-50295626
Maar het hout-stuur in combinatie met het lichte interieur zijn toch echt niet mijn ding.
Ook was het stuur wel dusdanig beschadigd en verweerd dat er direct weer iets aan moet gebeuren.
Zou dan ook sowieso het stuur en de de houten lijsten gaan vervangen
Dat in het achterhoofd en toch best een pittige prijs heb ik besloten eerst nog even rustig verder te gaan zoeken.
Ik heb alle tijd nu met de winter voor de deur.
Voorkeur gaat echt uit naar een donker/blauw interieur individual, en zeer zeker geen hout.
Motorisch enkel de 3.0/3.0SI.

Ik vind hem schitterend met dat hout, maar hier is er nog eentje:

Z4

Individual, check
Blauw interieur, check
Handgeschakeld, check
3.0, check
Budget over om netjes te maken, check;)
Hogere km stand, jammer
Pre lci, jammer

Beste Lichteracht,

Zeker een mooie uitvoering, deze heb ik dus vorige maand al eens bekeken en gereden.
Rijdt geweldig, staat op een KW schroefset, en zo op de foto's ziet alles er wel redelijk uit.
Maar voor mij teveel minpunten.
Bumper zit er niet goed voor, moet opnieuw worden afgehangen.
Velgen moeten gedaan worden.
Hapje uit het stof van de linnenkap.
Stuur zwaar gehavend.
Bestuurdersstoel wang en zitvlak moeten opnieuw gevuld worden.
Her en der diepe krassen, dus spuitwerk
Geen fan van een schroefset,moet origineel zijn voor mij.
En dan nog die km stand plus de zaken die ik nog niet heb gezien.
Als ik als deze punten ga optellen ga ik richting die 19/20k zoals die Indivdual met dat hout.
Ik wil best 19/20k uitgeven maar dan moet echt alles naar mijn zin zijn in de basis.
Opknappertjes heb ik geen zin meer in.

Er staat inderdaad een hoop uitgeleefde troep te koop. Het is natuurlijk inmiddels een oude auto, pareltjes zijn er wel, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn.
Wel een auto die het waard is, (y)

Beste Sportleicht,

Nee Marco niet benaderd, wel Rubz automotive, doet ook veel Z4's de laatste jaren.
https://www.rubzautomotive.nl/

Beste Gullwing,

Ja dat dus precies, maar dat wist ik voordat ik eraan begon weer.
Een E85 is sowieso al een auto met niet een geweldige interieur kwaliteit, heel slijtage gevoelig, dus het is echt een kwestie van geduld hebben.
Ben momenteel met eentje bezig in Duitsland , die echt de moeite is, heel uniek ding met een lage kmstand en qua samenstelling precies mijn smaak.
Dus misschien morgen of volgende week naar Frankfurt als het meezit.

Leuke speurtocht, het is een beetje zoals dat gezegde.... de reis is belangrijker dan de bestemming.

Heb een tijdje geleden dit youtube kanaal bij toeval gevonden; heerlijk om naar te kijken hoe iemand, met duidelijk wel enig verstand, oudere BMW's weer in volle glorie weet te herstellen. M539 Restorations youtube kanaal

Beste Dagdromer,

Haha goed omschreven of zoals mijn oma altijd zei "bezit van de zaak is het einde van het vermaak ":D
Maar goed ben er wel aan toe hoor, die onrust dat ik geen hobby auto heb knaagt aan mij.
Maar het gevoel moet direct goed zijn anders koop ik de auto niet, dus kan nog wel even duren met wat pech.
Leuk youtube kanaal trouwens!!

Mooie zoektocht Bofkont! Ben benieuwd waar het uiteindelijk op uitdraait.

Ik had hier al verteld dat ik een Passat gekocht had, er staat nu eentje bij Vd Brug met hetzelfde uiterlijk, kleur, wielen en interieur. Tamelijk zeldzaam, fijn om even een bevestiging te hebben dat de keuzes, naar mijn smaak uiteraard, goed uitpakken.
Passat

Alleen die fake uitlaten... Ik wil ze eigenlijk zwart laten wrappen, moet alleen van te voren wel even bedenken of dat wel goed uitpakt. Het wordt dan misschien een beetje een zwart gat, onder de bumper. En wellicht de ruiten nog iets donkerder, ga ik wel bedenken als ik em een tijdje heb.

Mooie samenstelling zo.

Zwarte Auspuffblenden - als ik kijk op deze foto dan zijn ze zwart. Is het niet onderdeel van een OptikPaket Schwarz wat wellicht in DLD wel geleverd wordt, maar in Nederland niet? In dat geval te bestellen via de dealer.
VW-Passat-2-0-TDI-R-Line-Exterieur-169FullWidthOdcPortrait-e26213b6-1602268.jpg

Dagdromer zei:
Zwarte Auspuffblenden - als ik kijk op deze foto dan zijn ze zwart. Is het niet onderdeel van een OptikPaket Schwarz wat wellicht in DLD wel geleverd wordt, maar in Nederland niet? In dat geval te bestellen via de dealer.
Volgens mij is dat een R-line Edition. Alleen in Duitsland leverbaar. Maar wel een goed plaatje om te vergelijken! (y)

Piet zei:
@W212: Een Passat op Pirelli's ? Grijze import?
Ik zag er in Heerenveen meerdere staan met Hankook pantoffels. Dacht dat ze altijd met Conti's geleverd werden. Pirelli heb ik ook al vaker gezien.

Beste Kristian,

Ja heel fraai!!
Dat gele exemplaar ben ik momenteel mee bezig dus, vind ik zo'n gave wagen!
Heb een bod gedaan, wat niet gek ver van de vraagprijs ligt, dus benieuwd.
20k is ook wel max wat ik wil uitgeven trouwens.

Beste W212,

Ah dat had ik even gemist, excuses.
Hele fraaie wagen , vooral dat interieur echt geweldig!

Leuk Bofkont, die gele viel mij ook in positieve zin op. Op foto’s ook geen opvallend kleurverschil tussen de panelen. Alleen de voorbijvoer lijkt ietsje feller maar dat lijkt me standaard. Mooi exemplaar. De blauwe met rood leder lijkt ook mooi al zijn de foto’s niet zo duidelijk.
T.z.t. maar eens een kijkje nemen als ik in de buurt ben bij je.

Beste Lichteracht,

Ja velgen ben ik zelf ook niet kapot van al zijn ze wel OEM E85 Z4 style 135.
Ik zou dan gaan voor een setje style 107 gaan tzt.
https://assets.autoweek.nl/m/0clyvqdbuvin.jpg

Beste Kristian,

Ja idd zie zo op de foto's niets geks eigenlijk, maar om zeker te zijn moet ik de wagen toch in het echt zien.
Dat blauw met rode interieur is ook een prachtig exemplaar, maar de foto's zijn idd wat summier.
Ja leuk man, tzt maar eens een keertje doen, ben wel benieuwd naar die knappe F31 van je!

Die gele is wel erg gaaf, uniek ook volgens mij, ik heb er iig nooit een eerder gezien.
Als ik een blauwe met rood sport interieur tegenkom dan is die ook voor mij. Maar hier is het aanbod van goede dun, zonnebrand geeft Gore vlekken in t interieur en daar ben ik nogal allergisch voor :)

Die Phoenix Gelb is een individual / M Kleur, destijds een hele dure optie alleen al.
Die zie je idd daarom alleen al zelden voorbij komen, er zijn een handjevol van verkocht.
Heel gaaf dat zeer zeker !!

Haha dat kleurverschil is er altijd iets op een E85 Z4 bumper/motorkap, heeft grotendeels met de lichtinval de maken.
Staand en liggende delen.
Het is idd een geweldige machine, maar helaas nog geen reactie ontvangen op mijn mail/bod.
En heb toch echt netjes geboden, dicht bij de vraagrpijs.

W212 zei:
Piet zei:
@W212: Een Passat op Pirelli's ? Grijze import?
Ik zag er in Heerenveen meerdere staan met Hankook pantoffels. Dacht dat ze altijd met Conti's geleverd werden. Pirelli heb ik ook al vaker gezien.
Volgens mij is Pon niet meer importeur van Conti, dus het zou kunnen dat ze de banden niet meer wisselen in Leusden. Overigens werd dat ook overgeslagen als de band of velg op dat moment even niet voorradig was (bizar proces, van elke auto de banden/velgen wisselen, dan elders de banden van de velgen halen en Conti's monteren, dan weer terug om de velgen met Conti's te monteren op een andere nieuwe auto).

Bofkont 350 zei:
Beste Lichteracht,

Ja velgen ben ik zelf ook niet kapot van al zijn ze wel OEM E85 Z4 style 135.
Ik zou dan gaan voor een setje style 107 gaan tzt.
https://assets.autoweek.nl/m/0clyvqdbuvin.jpg

Beste Kristian,

Ja idd zie zo op de foto's niets geks eigenlijk, maar om zeker te zijn moet ik de wagen toch in het echt zien.
Dat blauw met rode interieur is ook een prachtig exemplaar, maar de foto's zijn idd wat summier.
Ja leuk man, tzt maar eens een keertje doen, ben wel benieuwd naar die knappe F31 van je!
Prachtig, die gele! En die velgen die je hier toont zijn inderdaad de perfecte wielen voor de Z4!

@Barri: En de banden, niet Conti's, die van de auto's afkwamen werden voor 50% van de reguliere prijs verkocht via een werkmaatschappijtje.... Banden met max 10 km ervaring, handig voor je inruilers (Die kwamen vaak op 2 mm profiel binnen)

Joe met trema l D met punt zei:
SportLeicht zei:

Sportstoelen zijn wel een must, maar erg dun gezaaid inderdaad. Dat probleem had ik ook last van.

En opgelost (ordinairy copy paste):

Upgrade 2/3:

NnLkXmG.jpg

(Andere stoel zit er inmiddels ook in).

Hier zit wel een verhaaltje achter.... Ik heb geleerd dat je nooit een BMW moet kopen zonder sportstoelen. Na overleg met wat vrienden die in de wereld zitten was het een beetje 50/50 verdeeld. Uiteindelijk stonden sportstoelen dus niet op mijn wensenlijstje. Ook gezien de zeldzaamheid van deze stoelen. Binnen mijn budget was denk ik 10% voorzien van sportstoelen, maar heb je weer andere dingen die niet aan de eisen voldoen (kleur!). Dus uiteindelijk eentje gekocht zonder sportstoelen. En daar had ik toch een beetje spijt van, want de standaard stoelen zijn niet echt geweldig. Vlak waardoor je in de bochten alle kanten op glijdt, maar ook een te korte en vlakke zitting waardoor mijn onderbenen totaal niet ondersteund waren. Dus stiekem toch wat gezocht op internet naar sportstoelen, maar daar kwam ik snel van terug; die staan eigenlijk niet te koop of voor heel veel geld. Tot afgelopen zaterdag toen ik ineens een nette set tegenkwam voor een hele acceptabele prijs. Die stonden echter in Engeland. Gelukkig vond de verkoper het geen probleem om te verzenden en was deze vrij bekend in de BMW wereld met goeie reviews. Dus de gok genomen afgelopen maandag en vanmorgen stonden ze ineens (tot mijn grote verbazing) op de stoep. Gelukkig had ik nog wat vrije uurtje over dus meteen aan de slag gegaan. ;)

Wat een verbetering, ze zijn vrij hard, maar het is geen comfortabele limousine, maar een 'sportauto'. Ook zijn ze vrij smal, gelukkig ben ik vrij tenger. ;) Fijn ook de zitverlenging en de instelbare hoek van de zitting, daardoor hebben mijn onderbenen ook een goede ondersteuning. Absoluut een aanrader wat dat betreft...

Inderdaad Barri, leuk dat je mijn mening deelt :D

Geweldige upgrade Joel!!
Zeker voor de prijs waar jij ze voor hebt.
Zitten zoveel beter als de standaard stoelen, al vond ik die nooit slecht voor mij persoonlijk.
Maar alleen al qua looks zoveel beter.
Zuinig op zijn, over de rand heenstappen en er vooral niet op gaan zitten! gaan ze gegarandeerd stuk op den duur.

Gaaf zo'n gele maar ik vind de eerste die Kristian postte er ook wel erg goed uit zien, qua uitvoering en qua conditie. Interieur lijkt als nieuw. Ook eens qua velgen, style 107 staat top en deze velgen in de advertentie ook.
Deze ad dus: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-z4-3-0-si-m-paket-etc-/1481881560-216-1839

Gullwing zei:
Die gele is wel erg gaaf, uniek ook volgens mij, ik heb er iig nooit een eerder gezien.
Als ik een blauwe met rood sport interieur tegenkom dan is die ook voor mij. Maar hier is het aanbod van goede dun, zonnebrand geeft Gore vlekken in t interieur en daar ben ik nogal allergisch voor :)

Zonnebrand op de lak ook helaas. Eentje zoals bovenstaande auto importeren uit Duitsland geen optie?

Terug
Bovenaan