TYN
Net ingestapt
Caspian zei:Ik heb vanmiddag de 7 weer opgehaald uit Meppel. De automaat doet weer keurig wat hij moet doen. Het probleem zat ook niet in de bak, maar in de banden. Deze (winter)banden wijken, ondanks de correcte maten, toch qua omtrek iets af van de banden waarmee een E38 origineel geleverd wordt. De automaat registreerde daardoor meer weerstand (alsof je constant tegen een heuvel op rijdt) en hield lagere versnellingen vast. Door de bandenspanning iets te verhogen is het probleem nu volledig verholpen. Nu de auto er toch stond heb ik preventief de automaat laten spoelen en de olie en filters laten vervangen.
Fijn, zo'n garage die met je meedenkt en je niet onnodig op hoge kosten jaagt. Lijkt me namelijk geen voor de hand liggende oplossing, de meeste zouden het toch eerst in de bak zelf gaan zoeken.
Volgens mij heb jij trouwens dezelfde bak erin als in m'n 530i; merk je een duidelijk verschil na de verversing? En als ik vragen mag, wat was je hiervoor kwijt? Ik wil op termijn graag hetzelfde laten doen.