Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Dat is precies een bedrag waarvoor je niet iets goeds koopt. En achterstallig onderhoud en reparatie komt altijd eerst. En een ooit dure auto heeft dure onderdelen, zo is t nu eenmaal. En aan een 7-serie komen kosten, dat is zeker. Heb je het nog over een W126 dan is het een beetje een iets ander verhaal omdat dat nog analoge autos zijn. Maar een goede kost het 2 of 3 voudige. Dus of koop een goede of zie er van af zou mijn advies zijn.
 
FH163500 zei:
Dat is precies een bedrag waarvoor je niet iets goeds koopt. En achterstallig onderhoud en reparatie komt altijd eerst. En een ooit dure auto heeft dure onderdelen, zo is t nu eenmaal. En aan een 7-serie komen kosten, dat is zeker. Heb je het nog over een W126 dan is het een beetje een iets ander verhaal omdat dat nog analoge autos zijn. Maar een goede kost het 2 of 3 voudige. Dus of koop een goede of zie er van af zou mijn advies zijn.

sure, ben ik helemaal met je eens. een gecompliceerde auto, of met name auto's uit de overgangstijd van analoog naar digitaal of met motoren uit de tijd dat er met nicasil werd begonnen etc zijn een gok. Daar hoeven we niet lang over te debateren, bodemloze putten als je pech hebt. En kostbaar in normaal onderhoud op z'n minst. Dat terzijde, een lekkere sloep voor een jaar die nu al bijna niks waard is en dadelijk door belasting regime helemaal ongewild om een jaartje of 2 max nog eens te genieten. Wat zou dan je keuze zijn?
 
Dat klinkt mooi Dagdromer, maar als die sloep voor weinig dan al kort na de aanschaf met problemen op de proppen komt waarvoor je vervolgens diep in de buidel moet tasten om ze op te lossen dan is het genieten snel voorbij.
 
Zoiets is dan toch wel een guilty pleasure...
bmw-7-serie-735i-735i-nieuwstaat-2e-eigenaar.jpg

Aan alle kanten fout, en waarschijnlijk zullen alleen echte freaks en mensen met bedenkelijke beroepskeuze de duimpjes omhoog geven, daarnaast is een nieuw setje vervangende banden in middelmatige kwaliteit al voldoende voor een economisch total-loss... maar toch... heel stiekum vind ik dit wel gaaf. En de vorige gelukszoeker/eigenaar heeft er de afgelopen 2 jaar al voor een dikke 3K aan verspijkerd. Of de beurs is leeg, de moed is op of het is een technisch redelijk vervoermiddel. Gokje dus.
Link naar advertentie


Of dit;
jaguar-xj-3-0-v6-executive-aut-leer-navi-l-vering-youngtimer-orig-nl-gedocumenteerd.jpg

Oude mannen spec, maar nog steeds een enorme uitstraling.
Link naar advertentie
 
Tja, dat type auto moet je op de kop kunnen tikken bij een betrouwbare handelaar die weet wat hij heeft staan. Ik zal geen reclame maken, maar dan is er voor mij maar één adres waar ik naartoe zou gaan. Voor een mille of tien koop je dan ongetwijfeld iets leuks en weet je ten minste dat de basis in orde is. Mijn keuze zou dan die Jag zijn. (y)
 
Ook voor mij zijn dit auto's uit betere tijden, ook die 7-serie met de geweldige Alpina velgen. Bij aanschaf en bezit van dit soort auto's moet je een zekere faktor geluk hebben en ook hopen dat de vorige eigenaar al veel heeft vervangen. En misschien niet al te kritisch zijn. Is er iets minder essentieels stuk...tsja laat je dat zo of moet t gemaakt worden? Kan je daar dan mee leven? Het zijn niet de makkelijkste auto's om aan te sleutelen dus je bent wel op specialisten aangewezen.
 
Gefeliciteerd funf met je M340i, serieus vlotte wagen en met zespitter. Kleur lijkt ook heel fraai op de foto's. (y)

@500E,

Zag ik dat vandaag nou goed, een goudkleurige Lancia Thema binnen gekregen?
 
Wel gaaf als je het gewoon durft en doet. Caspian met zijn 728i is daar een mooi voorbeeld van. Geweldige wagen, maar hij moet wel in orde zijn.

@buitengaats: thanks!
 
Gaaf apparaat, Funf! Het Mpakket heeft gelukkig niet die akelige ijskrabbers in de achterbumper. Mijn buurman heeft een recente f31 340i, nu een paar jaar. Heerlijk apparaat. Zelfde koets als de mijne, maar totaal ander pakketje door dat blok. Wat edn beul. G21 ken ik zelf nog niet, maar is vast nog beter.

Congrats. Life is good...
 
@ Funf, gefeliciteerd, fijne auto, de nieuwe 3 touring is in het echt een stuk mooier dan dat ik op basis van de eerste fotos dacht.

@Dagdromer, leuk idee, ik heb zelf ook wel eens met het idee gelopen. Echter die dingen zijn 15-20 jaar oud. Een keer niet willen starten, kraakjes uit het dashboard, kleine elektrische problemen (ineens links geen geluid uit de speakers oid), piepjes en kraakjes uit de ophangin etc etc etc zijn toch zaken die mij daar vanaf houden. Daar ben ik echt kriegelig voor. Dan zou ik liever een nog oudere auto nemen, waar dat inmiddels minder speelt, en dan echt als 3de, 4de auto, bijv een BMW e23 745i of een xj uit diezelfde tijd. Of natuurlijk een w126 500, altijd goed.
 
Een BMW 635 CSI ofzo vond ik ook altijd wel een begerenswaardige auto, en dan wel met een dogleg handbak. Maar ook die heb je niet voor 10k. Voor 10k misschien een W126 300SE of een R129 300SL. Leuke echte auto nog.
 
Bij de R129 ben je toch wel minimaal 15k kwijt voor een goed exemplaar met een sluitende historie?
 
Je moet dus concessies doen als je voor rond de 10k wil slagen met een dergelijke auto. Dus minder kritisch zijn. Dus minder sluitende historie, meer kilometers, mindere staat. Tsja.....
 
Voor rond de 10k zou ik geen CL durven kopen om maar een voorbeeld te noemen.
Aan de andere kant je kunt ook geluk hebben.
 
FH163500 zei:
Voor 10k misschien een W126 300SE of een R129 300SL. Leuke echte auto nog.

Ja, vooral die W126! Die smurfblauwe 280 S van Marco was wellicht wel de leukste Benz om te rijden. Heerlijk old school, zonder opties maar wel een echte Benz.
 
Gullwing zei:
(...), de nieuwe 3 touring is in het echt een stuk mooier dan dat ik op basis van de eerste fotos dacht.

Ik had hetzelfde. Ook moest ik even wennen aan een klasse kleiner gaan rijden. Maar deze drie geeft me niet het gevoel dat ik veel ruimte verlies. En qua model is hij ook wat spannender dan de G31. Overigens ook voor het eerst dat ik een M-pakket echt goed en passend vind.
 
R107 zei:
Bij de R129 ben je toch wel minimaal 15k kwijt voor een goed exemplaar met een sluitende historie?

Dan neem je toch een zonder 100% historie, maar nog wel goed is? En een iets hogere km stand, en minder gewilde motor?

Zoiets? https://www.autoscout24.es/anuncios/mercedes-benz-sl-300-mercedes-300-sl-r129-gasolina-gris-abc14788-27ee-47f3-83e1-3646febc1a5e?cldtidx=8
 
Gullwing zei:
R107 zei:
Bij de R129 ben je toch wel minimaal 15k kwijt voor een goed exemplaar met een sluitende historie?

Dan neem je toch een zonder 100% historie, maar nog wel goed is? En een iets hogere km stand, en minder gewilde motor?

Zoiets? https://www.autoscout24.es/anuncios/mercedes-benz-sl-300-mercedes-300-sl-r129-gasolina-gris-abc14788-27ee-47f3-83e1-3646febc1a5e?cldtidx=8
Ik vond de 300/280 net ff te langzaam. De 24 klepper en de 320 daarentegen hebben weer specifieke problemen waardoor historie wel belangrijk is. En ook dat is nog geen garantie voor succes getuige de behoorlijke kosten die ik heb gehad.
 
Proficiat met de 3 Funf! Afgelopen weekend in Munchen ook het BMW museum en BMW Welt even aangedaan en in een 330 Touring plaatsgenomen. Erg lekker interieur met een het benodigde lederpakket. Wordt genieten! (y)
 
Dikke auto Funf! Van harte! Mooie kleur ook.

Tijdje geleden bij de dealer in een 3 gezeten met M pakket. Dat zit echt fantastisch hè. Die auto trek je echt aan als een jas, dat is toch heel anders dan bij een C.
 
Dank heren! Het vergelijk met de C kan ik niet maken, maar de drie heeft mij in veel opzichten wel verrast. Ik had niet gedacht er ooit een aan te schaffen.
 
funf zei:
... maar de drie heeft mij in veel opzichten wel verrast. Ik had niet gedacht er ooit een aan te schaffen.

Nee daar was je idd altijd heel stellig in, kleiner dan het formaat 5-Serie moest het niet zijn. En zo sta ik er nu ook in, maar wie weet kom ik daarin ook ooit nog eens tot andere inzichten.

Ik ben wel heel benieuwd hoe de 3 je na alle E-segmenters zal bevallen. Behalve de extra ruimte lever je wellicht wel een stukje comfort in zoals de luchtvering achter. En wat de stoelen betreft, zijn dit nou sportstoelen of comfortstoelen? Met laatstgenoemden ben je natuurlijk ook wel flink verwend in de 5-Serie.
Maar de 3 zal vergeleken met de 5 weer uitblinken in een fijn potje sturen, dus ook wel benieuwd wat dat zal doen met jouw hier vaak genoemde "rustige rijstijl" :)
 
Het punt is een beetje dat de 5 qua comfort echt bijna op het niveau van een 7 zit. Ik heb laatst met een 745e gereden en het verschil met de 5 vond ik echt minimaal. Jij hebt dat ook met je E tov de S. En in het vergelijk met de Mini is de 5 gewoon een heel comfortabele en rustgevende auto, zeker in combinatie met die luchtvering, comfortstoelen en rijhulpsystemen. Heel fijn natuurlijk, maar minder actief autorijden.

De 3 is natuurlijk veel sportiever en hij heeft geen comfortstoelen en luchtvering. Wel een adaptief onderstel, en daarmee is hij in comfortmodus comfortabel genoeg. Met een sportievere auto ga je ook meer actief rijden, althans ik wel. Een snelheidsovertreder zal ik niet snel worden, maar het betere bochtenwerk wordt nu natuurlijk wel leuker.
 
Fantastische Dreier, funf. (y) Top kleur keuze ook.

R107 zei:
Bij de R129 ben je toch wel minimaal 15k kwijt voor een goed exemplaar met een sluitende historie?

Maar moet dat altijd? Ik kan van een exemplaar met wat "littekens" hier en daar ook prima genieten, mits schoon interieur en bijgehouden qua basis onderhoud. Misschien nog wel meer dan van eentje in "fenomenale nieuwstaat", want daar moet je weer zuinig en voorzichtig mee zijn.

M'n E39 heeft een gebroken onderbumper, pixeluitval, krasjes in het leer, en bij lange na geen sluitende onderhoudshistorie (enkel rekeningen van de afgelopen 3-4 jaar). Prijs was navenant, en het allerbelangrijkste: aan het rijden doet het niks af.
 
Je hebt een punt TYN. Zolang het technisch maar klopt. Wat aan het rijden echt afdoet, zijn zaken als versleten rubbers in de ophanging, slechte banden en andere slijtagedelen die "op" zijn. En daar zit vaak de pijn, want dat onderhoud is kostbaar.
 
Tyn ieder zijn eigen beleving natuurlijk, alle waar is naar zijn geld.
De gebreken die jij opnoemt vergaat mij het plezier direct al en kijk ik zelf even verder naar een fris exemplaar.


Funf gefeliciteerd!! wat een machtige mooie aankoop gedaan.
Echt genieten!!
 
Een nieuwe 3 is groter dan de eerste modellen 5 serie. Een huidige 5 is denk ik bijna zo groot als een E38. Dus dat schuift allemaal op. Als ik met de 535xd van mijn collega rijd vind ik een topauto maar wel groot. Je zeult toch wel heel wat massa mee. Ik spreek voor mijzelf maar ik zit bijna altijd alleen of samen met een vriend(in) in de auto dus achterbank en instap interesseren mij niet, vandaar dat mijn huidige 130iA goed bij mij past. Ook een beetje undercover, kan ook geen kwaad in deze tijd.

Vandaag bij klassiekerbedrijf geweest. Onvoorstelbaar professioneel.. Jaguar E-types, XK's, Ferrari's 400i, 330, TR, Porsche 930....mooier dan ze ooit de fabriek hebben verlaten.
Fijn is ook dat ik behalve van mijn oude liefde de P930 geen bezitsdrang kreeg hoewel ik die auto's wel enorm kan waarderen...
 
FH163500 zei:
Een nieuwe 3 is groter dan de eerste modellen 5 serie. Een huidige 5 is denk ik bijna zo groot als een E38. Dus dat schuift allemaal op.

Precies. Dat realiseerde ik me laatst ook. Een 5 is gewoon een erg grote auto geworden. Heerlijk, daar niet van. Maar een maatje kleiner past nu ook.
 
Klopt wel, mijn f31 is al groter dan mijn e12. Maar dat zijn wel buitenmaten. Deuren zijn dunner, stoeltjes simpeler, ach ja. En een nieuwe 5 kan altijd wel weer gekocht worden na de g21.
 
Gisteren even naar de Mercedes dealer gegaan. Ik vind de CLA wel erg leuk alleen die tildrempel. Maar eens proberen met een proefrit of de hond er in kan komen. Om nu 50 kilo hond op te tillen lijkt met ook geen succes. Voor zover die dat toelaat. De C is dan eigenlijk de meest verstandige beslissing of als ik bovenstaande berichten lees ook maar eens bij bmw langs.
 
michel1975 zei:
Gisteren even naar de Mercedes dealer gegaan. Ik vind de CLA wel erg leuk alleen die tildrempel. Maar eens proberen met een proefrit of de hond er in kan komen. Om nu 50 kilo hond op te tillen lijkt met ook geen succes. Voor zover die dat toelaat. De C is dan eigenlijk de meest verstandige beslissing of als ik bovenstaande berichten lees ook maar eens bij bmw langs.

50 kilo hond? Gooi er dan een zadel op.:)
 
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Gisteren even naar de Mercedes dealer gegaan. Ik vind de CLA wel erg leuk alleen die tildrempel. Maar eens proberen met een proefrit of de hond er in kan komen. Om nu 50 kilo hond op te tillen lijkt met ook geen succes. Voor zover die dat toelaat. De C is dan eigenlijk de meest verstandige beslissing of als ik bovenstaande berichten lees ook maar eens bij bmw langs.

50 kilo hond? Gooi er dan een zadel op.:)
met mijn lengte zou dat best passen :)
 
michel1975 zei:
De C is dan eigenlijk de meest verstandige beslissing of als ik bovenstaande berichten lees ook maar eens bij bmw langs.

Wat houdt je tegen bij de C? Prachtige wagen, toch?
 
Gewoon een fijne tweedehands ML, vrouw blij, iedereen lachen :)
https://www.gomes.nl/mercedes-benz/m-klasse/250-bluetec-spiegelpakket-18-inch-alarm/occ14687728
 
nou, Gullwing, enig idee over de benzineprijzen hier?? (We hebben hier een regering die ongelofelijk veel kosten maakt, die ook betaald moeten worden, die alles verhogen aan accijns en belastingen om maar aan iedere trend of hype mee te kunnen doen)
 
En een regering die ervoor zorgt dat alles en iedereen hier maar heen kan komen om rotzooi te schoppen, waarna dat volk in de watten wordt gelegd in plaats van ze keihard terug te trappen naar waar ze vandaan komen. Ook die kosten zullen ergens uit betaald moeten worden, en de automobilist is nog altijd gewillig.
 
Ik heb vanmiddag de 7 weer opgehaald uit Meppel. De automaat doet weer keurig wat hij moet doen. Het probleem zat ook niet in de bak, maar in de banden. Deze (winter)banden wijken, ondanks de correcte maten, toch qua omtrek iets af van de banden waarmee een E38 origineel geleverd wordt. De automaat registreerde daardoor meer weerstand (alsof je constant tegen een heuvel op rijdt) en hield lagere versnellingen vast. Door de bandenspanning iets te verhogen is het probleem nu volledig verholpen. Nu de auto er toch stond heb ik preventief de automaat laten spoelen en de olie en filters laten vervangen.
 
R107 zei:
En een regering die ervoor zorgt dat alles en iedereen hier maar heen kan komen om rotzooi te schoppen, waarna dat volk in de watten wordt gelegd in plaats van ze keihard terug te trappen naar waar ze vandaan komen. Ook die kosten zullen ergens uit betaald moeten worden, en de automobilist is nog altijd gewillig.

Ah, de vreemdeling is de schuld van de klimaatproblemen, klinkt logisch.o_O
 
Deels wel ja, inderdaad heel logisch.

Maar we hadden het nu eens niet over het klimaatprobleem, maar over de kosten waar we met z’n allen voor opdraaien. En laat duidelijk zijn, echte vluchtelingen zullen we moeten opvangen. Ik had het echter over alle uitschot wat ook massaal onze kant op komt.
 
Terug
Bovenaan