Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Die display key bedoel je? Enige grappige aan dat ding is dat je de luchtvering er mee kunt instellen.

Ding ligt hier ergens in de la te verstoffen, wij nemen beiden liever de 4 knops sleutel mee, zegt genoeg. Al denk ik dat vant winter de preheating wel gebruikt gaat worden door mevr machiner.
Die inderdaad. Dit is er echt een die alleen op papier handig is. Die dingen waren vrij traag en natuurlijk veel te groot om op een normale manier mee te nemen tenzij je altijd met een complete weekend tas op pad ging.

Voor het pre-heaten misschien wel leuk, maar dan mag je wel met zo'n monsterlijke sleutel rondzeulen.

Die display key bedoel je? Enige grappige aan dat ding is dat je de luchtvering er mee kunt instellen.

Ding ligt hier ergens in de la te verstoffen, wij nemen beiden liever de 4 knops sleutel mee, zegt genoeg. Al denk ik dat vant winter de preheating wel gebruikt gaat worden door mevr machiner.
Maar voor dat pre heaten kan je de app gebruiken toch? En anders gewoon vast schema. Ik heb sneltoets voor schema. 1) is 07:00 en 2) is 08:20 omdat dit de vertrektijden zijn. Avond is nooit hetzelfde dus die doe ik dan via de app.

Ik heb nog een aparte afstandsbediening voor de standkachel maar die gebruik ik niet veel

Maar voor dat pre heaten kan je de app gebruiken toch? En anders gewoon vast schema. Ik heb sneltoets voor schema. 1) is 07:00 en 2) is 08:20 omdat dit de vertrektijden zijn. Avond is nooit hetzelfde dus die doe ik dan via de app.

Ik heb nog een aparte afstandsbediening voor de standkachel maar die gebruik ik niet veel
Klopt. Wij zijn denk ik het soort mensen dat in de ochtenddrukte eerder naar een afstandsbediening grijpt dan de telefoon te pakken.
:)

Ik zie 540i’s wel iets in prijs zakken nu. Denk dat huidige pseudo eindheffing (voor hen op eigen BV) icm benzine prijzen niet helpt.

Mooi :cool:.

En eindelijk weer eens een 5serie LCI met een interieur wat niet zwart is. En ook nog eens individual !

Verkoopprijs: € 46.950
Kilometerstand: 124.340 km
Bouwjaar: 12/2020
Die (belachelijke) pseudo eindheffing zou de prijzen nu juist eerder opdrijven, dit jaar kopen betekent nog overgangsregeling en tot 2031 vrijstelling. Volgend jaar zullen de prijzen wel meer zakken, hoewel een G31 540i natuurlijk nu ook al amper meer zakelijk wordt gekocht.

Laatst bewerkt:
Het Audi-feestje op Gran Canaria is zo te zien weer voorbij, de auto’s gaan weer op transport over zee en over land naar Duitsland. Ook de Q9 was van de partij, er lijken nog weinig beelden in omloop van dit slagschip dus ik heb er maar even een paar plaatjes van geschoten.
OUPBBP4_d.webp
ubg2Vq8_d.webp

Het Audi-feestje op Gran Canaria is zo te zien weer voorbij, de auto’s gaan weer op transport over zee en over land naar Duitsland. Ook de Q9 was van de partij, er lijken nog weinig beelden in omloop van dit slagschip dus ik heb er maar even een paar plaatjes van geschoten.
OUPBBP4_d.webp
ubg2Vq8_d.webp
Scoopje hoor!

• Leuk
Waarderingen: R107
Ik zag ook een (volgens mij) nieuw model RS6 met Ingolstadt kenteken, dus het zullen inderdaad meerdere modellen zijn. Leuk snoepreisje voor de verkoopmedewerkers.
Ik heb voor m'n werk wel eens deelgenomen aan zo'n reisje. Was leuk om te doen, maar elke minuut is volgepland dus ik wil het geen snoepreisje noemen. Als een collega dat zei, kreeg ie een tik van me :D :D

Ik heb voor m'n werk wel eens deelgenomen aan zo'n reisje. Was leuk om te doen, maar elke minuut is volgepland dus ik wil het geen snoepreisje noemen. Als een collega dat zei, kreeg ie een tik van me :D :D
Oh dat geloof ik wel. Sowieso is zakelijk reizen zwaar overschat en overgeromantiseerd.

Die Benzen, ik heb wel eens een artikel gelezen over die W140's. Hij heeft alle kleuren, toch? Stond eens in de Autobild Klassik denk ik.

Dankje Dagdromer, die link had ik nog niet gevonden.

Wat een bijzondere kleurstellingen, zosls deze:

Impala bruin met groene Pullman, je moest het maar durven.

Mijn favoriet is wel deze:

Rauchsilber met rood velours, wat een prachtige SEC! En nog belastingvrij ook.

Dit is toch wel mijn favoriet, want een heerlijk 90's plaatje:

1384_72-2048x1365.jpg

Jammer dat de nieuwe lage grens van de vermogensbelasting weer is ingetrokken, want dat was een mooi argument thuis om wat geld op te maken ;)

En wat hebben ze die veiling prachtig opgezet, alsof je zo in de jaren 70/80/90 rolt met die foto's. :love:

Alle overige spullen (reklameborden en andere autogerelateerde zaken) worden ook geveild. Het is dat ik momenteel wat andere prioriteiten heb, was anders begin november graag even naar Feldkirchen gereden.
WNv3RjZ_d.webp

Ik had van Grooten al het nodige gehoord over deze bijzondere verzamelaar (in het dagelijks leven fabrikant van doodskisten), ze kenden elkaar goed en deden geregeld zaken over en weer. De auto’s zijn allemaal in topstaat. Heel bijzonder dat hij nu alles van de hand doet, zijn leeftijd zal het niet zijn want de man is pas 61.

Laatst bewerkt:
Na de 7 lijkt ook de 5 er een stuk op vooruit te gaan
f3pR004_d.webp
Oh wow... dat ziet er goed uit!

En de iX4.. Ik ben er nog niet uit wat ik er van moet vinden.
0a3f12a978b9f52160fcc23ae57102db21678713.jpg
Dit is niet de beste hoek van de iX4. Ik heb een paar andere foto's gezien, en profil en van voren, en daar staat 'ie er beter op. Desalniettemin ligt 'ie een beetje moeilijk op het netvlies. Maar de X4 en X6 zijn nooit moeders mooiste geweest.

Ik vind een SUV coupe ook niet mooi maar ben wel eens met @Twix dat dit een onhandige hoek is. Sowieso een onhandige hoek voor eigenlijk elke wat langere auto.

Vind de X4 wel echt mega goedkoop eruit zien. Net als de X2. Weet niet wat het is, het lijkt wel alsof ze x aantal mm minder staal gebruiken ofzo of dat de metallic lak veel goedkoper is. Is al eens eerder elders op AW benoemd volgens mij.

Heb het gevoel je dat ook geen fan bent van de T crocs cabrio of Evoque cabrio :unsure:
Klopt, afschuwelijk lelijk! Op de bok zitten in een cabrio, hoe hebben ze dat ooit verzonnen…

Ik was op Gr Canaria en heb een dag een auto gehuurd. Wilde een 500 cabrio, die was er niet maar wel een T Roc cabrio.., ik heb voor een dichte 500 gekozen.

Auto’s van meer dan 100 jaar terug ter inspiratie voor hedendaagse modellen, ik denk niet dat de gemiddelde autokoper daar nog op zit te wachten:D

Mooi voorbeeld, De oudere Landrovers (Series, 90/110, Defenders), Ford Broncho's,Toyota BJ, Suzuki LJ, Vitara's etc... allemaal "hoog op de bok" én als cabrio... Én er was een afzetmarkt voor....

Klopt, afschuwelijk lelijk! Op de bok zitten in een cabrio, hoe hebben ze dat ooit verzonnen…

Ik was op Gr Canaria en heb een dag een auto gehuurd. Wilde een 500 cabrio, die was er niet maar wel een T Roc cabrio.., ik heb voor een dichte 500 gekozen.
Bizar hoeveel T-Roc cabrio's er op de Canarische eilanden als huurauto rijden!

Toen ons dochtertje geboren werd hebben wij onze E93 cabrio weggedaan de X5 gekocht. We misten echter wel het open rijden. De Bronco was een mooi compromis.

PFWjY9k.jpeg

Qd4foSJ.jpeg

8vdOXzk.jpeg

Van de week een proefrit gemaakt in een 530e.
Ik heb een zwak voor (donker) groene sedans en stations, en in de overwegingen wat wel of niet te doen met de gevolgen van de pseudoeindheffing kwam ik al kijkende deze parel tegen. Een 5 serie met een kleur. Een unicorn in een zee van grijze en zwarte copy-cats. Jippie. En ook nog eens OK qua uitvoering, geen pano (want als die niet open kan alleen maar een bron van extra hitte in het interieur is, en daarmee overbodig), de -in mijn ogen- mooiste af-fabriek wielset voor een G60/61 met M-Pakket.
De kniesoren kunnen mekkeren wat ze willen over design en materiaal tegenwoordig, wat BMW nog wel goed doet is het gevoel geven dat bij de bouw van de auto net even een beetje meer aandacht is geschonken aan het in elkaar zetten. Heel fijn.
Wel gekkigheid tegenwoordig. Je hebt een aantal verschillende rijmodi, waarbij de oa interieurlicht, reactievermogen op gaspedaal etc wordt aangepast. Maar ook geluid in het interieur dus, nu kan je dit uitschakelen dat weet ik. Had er nu geen zin in voor die paar minuten. Werd echter bij het proberen van de rijmodus 'Expressie' getrakteerd op een geluid dat zich niet anders laat omschrijven als 'huilende zombies op de achterbank' naarmate je meer gas geeft geen ze harder joelen. Waarom, waarom...?
KlhdjTv.mp4

Mooie auto, showroomvraagprijs redelijk, fijne en enthousiaste verkoper. Laat m toch staan.
Enerzijds omdat het financiele plaatje geen zin maakt, obv het gedane voorstel zou de afschrijving per km op de Superb ruim boven de 40ct zijn. En dat is me net even te gortig op dit moment. En anderzijds, en dat weegt wellicht wel zwaarder. Deze auto is Aurora Diamant Green - op de foto's van de advertentie groen, in het daglicht vanuit bepaalde hoeken groen, maar zoals je op de foto's ziet bij ander licht een soort van melkig blauw. Niet lelijk, maar niet mijn voorkeur, en heb er mijn twijfels over. Voor dit soort bedragen of meer wil ik eigenlijk dat een auto me 100% naar het zin is, en kleur is voor mij een zwaarwegend punt.

Laatst bewerkt:
Dat concept kun je ook goed uitvoeren hoor, heb je meteen je 500 cabrio ;)

260757299
De getoonde auto’s zoals de G, de Jeep en zelfs de Vitara zijn weer van een ander caliber, dat zijn leuke, stoere terreinwagens met een cabriodak, daarin wil je best gezien worden. In een open T-Roc daarentegen zou ik mijzelf voor schut vinden zitten. Het heeft niks stoers, ze zijn lelijk, en zal bovendien bijna niet als 4x4 verkocht zijn (als die al uberhaupt leverbaar zijn).

PFWjY9k.jpeg

Qd4foSJ.jpeg

8vdOXzk.jpeg

Ik heb een zwak voor (donker) groene sedans en stations, en in de overwegingen wat wel of niet te doen met de gevolgen van de pseudoeindheffing kwam ik al kijkende deze parel tegen. Een 5 serie met een kleur. Een unicorn in een zee van grijze en zwarte copy-cats. Jippie. En ook nog eens OK qua uitvoering, geen pano (wat als die niet open kan alleen maar een bron van extra hitte in het interieur is, en daarmee overbodig), de -in mijn ogen- mooiste af-fabriek wielset voor een G60/61 met M-Pakket.
De kniesoren kunnen mekkeren wat ze willen over design en materiaal tegenwoordig, wat BMW nog wel goed doet is het gevoel geven dat bij de bouw van de auto net even een beetje meer aandacht is geschonken aan het in elkaar zetten. Heel fijn.
Wel gekkigheid tegenwoordig. Je hebt een aantal verschillende rijmodi, waarbij de oa interieurlicht, reactievermogen op gaspedaal etc wordt aangepast. Maar ook geluid in het interieur dus, nu kan je dit uitschakelen dat weet ik. Had er nu geen zin in voor die paar minuten. Werd echter bij het proberen van de rijmodus 'Expressie' getrakteerd op een geluid dat zich niet anders laat omschrijven als 'huilende zombies op de achterbank' naarmate je meer gas geeft geen ze harder joelen. Waarom, waarom...?
KlhdjTv.mp4

Mooie auto, showroomvraagprijs redelijk, fijne en enthousiaste verkoper. Laat m toch staan.
Enerzijds omdat het financiele plaatje geen zin maakt, obv het gedane voorstel zou de afschrijving per km op de Superb ruim boven de 40ct zijn. En dat is me net even te gortig op dit moment. En anderzijds, en dat weegt wellicht wel zwaarder. Deze auto is Aurora Diamant Green - op de foto's van de advertentie groen, in het daglicht vanuit bepaalde hoeken groen, maar zoals je op de foto's ziet bij ander licht een soort van melkig blauw. Niet lelijk, maar niet mijn voorkeur, en heb er mijn twijfels over. Voor dit soort bedragen of meer wil ik eigenlijk dat een auto me 100% naar het zin is, en kleur is voor mij een zwaarwegend punt.
Welke kleuren groen zijn er allemaal op een 5-Serie? (Individual daargelaten, tegen veel geld is natuurlijk alles mogelijk). BMW heeft toch ook een kleur die veel lijkt op het Verdezilver van Mercedes?

Tja, die heffing... Ik loop er ook een beetje mee om. Laatste weken is de gedachte om maar gewoon door te rijden, staat nu 155k op de teller en de auto heeft nog niet zoveel fout gedaan eigenlijk en sinds we met de (privé) s212 de langere trips doen, past de G21 prima in het huidige gebruik. Ik haal em denk ik naar privé op gegeven moment en dan ruil ik em wel eens in ofzo. Nieuwere auto's boeien me sowieso wat minder en dat ligt niet alleen aan het gebrek aan schuifdaken. :D

Maar goed, mezelf kennende kan er volgende week wel weer een totaal ander plan zijn wat ik dan weer zeer overtuigend aan mezelf verkoop. Maar voor nu denk ik maar gewoon doorrijden en over een tijdje een elektrisch ding voor kort en zakelijk en een 6 cilinder teutoonse station onder de surfplanken en voor de (nog aan te schaffen) Tabbert tandem.

De getoonde auto’s zoals de G, de Jeep en zelfs de Vitara zijn weer van een ander caliber, dat zijn leuke, stoere terreinwagens met een cabriodak, daarin wil je best gezien worden. In een open T-Roc daarentegen zou ik mijzelf voor schut vinden zitten. Het heeft niks stoers, ze zijn lelijk, en zal bovendien bijna niet als 4x4 verkocht zijn (als die al uberhaupt leverbaar zijn).
Daar heb je ook wel weer een punt.

Al moet ik zeggen dat de mensen die zo'n ding hebben wel vaak met de kap open rijden (zover ik ze zie bij ons in de buurt), dus wel echte cabrio-rijders zijn. Er zal dan toch zeker een markt zijn, al is dat meer een gebrek aan concurrentie. Er is nergens meer een betaalbare cabriolet te vinden (buiten een MX-5 oid); maar de Megane's, Golfjes en Peugeots zijn long gone.

En de T-Roc geeft inderdaad wel duidelijk het 'suf' in SUV weer ;):

261072529

Welke kleuren groen zijn er allemaal op een 5-Serie? (Individual daargelaten, tegen veel geld is natuurlijk alles mogelijk). BMW heeft toch ook een kleur die veel lijkt op het Verdezilver van Mercedes?
Idd, Cape York Green is af fabriek als metaalkleur te bestellen.
Daarnaast (te) dure Individual. Deze specifieke auto is deze zomer besteld, BMW had toen een tijdje een actie waarbij je Individual kleuren kon bestellen voor de prijs van gewoon metallic. Of dicht erbij. Er komt er af ent oe een voorbij die onder die voorwaarden is besteld.

Nee die is idd ook niet geweldig, soms net of het geen metallic is. Dan denk ik toch dat ik rood metallic het mooiste vind op een G61, terwijl dat juist bij Mercedes weer een minder aansprekende kleur is.

Laatst bewerkt:
PFWjY9k.jpeg

Qd4foSJ.jpeg

8vdOXzk.jpeg

Ik heb een zwak voor (donker) groene sedans en stations, en in de overwegingen wat wel of niet te doen met de gevolgen van de pseudoeindheffing kwam ik al kijkende deze parel tegen. Een 5 serie met een kleur. Een unicorn in een zee van grijze en zwarte copy-cats. Jippie. En ook nog eens OK qua uitvoering, geen pano (want als die niet open kan alleen maar een bron van extra hitte in het interieur is, en daarmee overbodig), de -in mijn ogen- mooiste af-fabriek wielset voor een G60/61 met M-Pakket.
KlhdjTv.mp4

Ik kan de kleur wel waarderen eerlijk gezegd.

Terug
Bovenaan