Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Guest
Je hebt ook gelijk, vroeger wordt meestal verheerlijkt. Dat je destijds elke 5 tot 10.000 km een dure beurt had wordt voor het gemak vaak vergeten. Maar die oude auto's zijn nu wel relatief makkelijk te repareren. Die op maat gemaakte lcd's in instrument clusters bijvoorbeeld gaan straks kapot, en worden die over 10-20-30 jaar nog gemaakt? Ik ga er van uit dat dat niet het geval zal zijn. De eerste series f10 met ouderwetse km teller en 6 cilinder kan door die relatief simpele techniek zo maar een klassieker worden. ñ

funf

Gebruiker
Maar vroeger waren die auto’s ook al wegwerpartikelen. Er zijn immers maar weinig mensen die een auto kopen voor de rest van hun leven. Ja, enkele rentners daargelaten. Zij koesteren hun gebruiksvoorwerp als een museumstuk en dan heb je een paar jaar later ineens een oude auto met weinig kilometers. Leuk voor degenen die dromen van een auto die nu privé onbetaalbaar is. Zo bezien zal er voor de nieuwe auto’s van nu straks ook echt wel markt zijn. Maar hebben ze dan eeuwigheidswaarde? Volgens mij moet je daar toch wel de specials voor hebben, zoals de 1M.

BENZine

Gebruiker
Gullwing zei:
Maar die oude auto's zijn nu wel relatief makkelijk te repareren. Die op maat gemaakte lcd's in instrument clusters bijvoorbeeld gaan straks kapot, en worden die over 10-20-30 jaar nog gemaakt?

In mijn SL ligt de M103 motor (ook heel veel geleverd in de W124), en daar zit toch ook al veel techniek in hoor. Een paar jaar terug was er ook een computer stuk die het brandstofsysteem regelt, en die was ook niet meer nieuw te verkrijgen. Maar op Ebay werden ze gelukkig aangeboden waardoor ik snel een andere had.

In de hedendaagse Mercedessen is een prominente rol weggelegd voor de enorme beeldschermen, als die uitvallen dan kun je niet veel meer met de auto. Zou het niet zo zijn dat er bedrijfjes komen (of misschien al zijn) waar je die schermen kunt laten repareren? Voor een iPad of iPhone zijn er toch ook reparatiebedrijven? Als de markt erom vraagt dan zullen er vast oplossingen komen.

Icebrain

Gebruiker
BENZine zei:
Gullwing zei:
Maar die oude auto's zijn nu wel relatief makkelijk te repareren. Die op maat gemaakte lcd's in instrument clusters bijvoorbeeld gaan straks kapot, en worden die over 10-20-30 jaar nog gemaakt?

In mijn SL ligt de M103 motor (ook heel veel geleverd in de W124), en daar zit toch ook al veel techniek in hoor. Een paar jaar terug was er ook een computer stuk die het brandstofsysteem regelt, en die was ook niet meer nieuw te verkrijgen. Maar op Ebay werden ze gelukkig aangeboden waardoor ik snel een andere had.

In de hedendaagse Mercedessen is een prominente rol weggelegd voor de enorme beeldschermen, als die uitvallen dan kun je niet veel meer met de auto. Zou het niet zo zijn dat er bedrijfjes komen (of misschien al zijn) waar je die schermen kunt laten repareren? Voor een iPad of iPhone zijn er toch ook reparatiebedrijven? Als de markt erom vraagt dan zullen er vast oplossingen komen.

Mijn E34 heeft ook beperkt elektronica, uiteindelijk kun je als fabrikant niet anders, en er zit nog lang niet zoveel in als in de 540 van die tijd en met betrouwbare motoren. Daar heeft BMW met de N-serie motoren zich niet in kunnen gelden buiten de redelijke elektronische problemen erbij zie ik genoeg voorbijschuiven aan problemen en laten we het dan maar niet hebben over de almachtige V10 :eek:

funf zei:
Maar vroeger waren die auto’s ook al wegwerpartikelen. Er zijn immers maar weinig mensen die een auto kopen voor de rest van hun leven. Ja, enkele rentners daargelaten. Zij koesteren hun gebruiksvoorwerp als een museumstuk en dan heb je een paar jaar later ineens een oude auto met weinig kilometers. Leuk voor degenen die dromen van een auto die nu privé onbetaalbaar is. Zo bezien zal er voor de nieuwe auto’s van nu straks ook echt wel markt zijn. Maar hebben ze dan eeuwigheidswaarde? Volgens mij moet je daar toch wel de specials voor hebben, zoals de 1M

Idd maar vroeger (cliché ) waren we misschien zuiniger op wat we kochten, uitzonderingen daargelaten. Tegenwoordig is ook alles of Lease of van de bank ,behalve die van mij want die is betaald..:LOL:. Kun je veel makkelijker een andere auto aanschaffen en de maatschappij is daarbij ook net zo snel veranderd

BENZine

Gebruiker
Er zijn nog steeds genoeg mensen zuinig op hun auto. En over 20 jaar zullen er ook genoeg BMW F01's en F10's te koop staan in hele nette staat, waar dan ook voldoende liefhebbers voor zullen zijn zoals je die nu hebt voor de E38 en E39. De F01 en F10 zijn dan ook hele tijdloze auto's die altijd mooi zullen blijven, net als de E38 en E39.

Guest
BENZine zei:

Er zijn natuurlijk veel meer ipads en iphones verkocht dan e of s klasses. Dan krijg je overige fabrikanten die vervangingsmaterialen gaan maken. Als de schermen in bijv de e klasse van een niet standaard formaat zijn -en dat zijn ze volgens mij niet- dan ben je overgeleverd aan MB. En mijn ervaring is dat lcd schermen niet het eeuwige leven hebben. Op kantoor gaat er geregeld 1 kapot of krijgt ineens een roze lijn oid door het scherm.

Maar misschien heb je over 10 jaar wel lcd schermen die op een rol bij de halfords oid kan kopen, en je doodleuk op maat kan knippen.

BENZine

Gebruiker
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een S-Klasse over 15 jaar technisch total loss moet worden verklaard omdat het beeldscherm defect is, terwijl de auto er dan verder nog perfect bij staat. Dus zullen er hoe dan ook oplossingen komen voor dergelijke problemen.

funf

Gebruiker
Ik denk dat de toeleveranciers wel een verplichting in hun overeenkomst met de fabrikant hebben op grond waarvan hun onderdelen nog tenminste een bepaalde periode na einde productie leverbaar moeten zijn.

Icebrain

Gebruiker
BENZine zei:
Er zijn nog steeds genoeg mensen zuinig op hun auto. En over 20 jaar zullen er ook genoeg BMW F01's en F10's te koop staan in hele nette staat, waar dan ook voldoende liefhebbers voor zullen zijn zoals je die nu hebt voor de E38 en E39. De F01 en F10 zijn dan ook hele tijdloze auto's die altijd mooi zullen blijven, net als de E38 en E39.

Waar, nou is dat in het topklasse segment net even wat anders natuurlijk als in de hogere middenklasse. Daarbij heb ik wel een zwak voor de F01 ,zijn voorganger komt in de buurt ,maar vervaagt bij de F01 qua looks.
Of de F01 ooit de status haalt van de E32/E38 de tijd zal het leren maar geef hem met de juiste eigenaar een grote kans.

En over liefhebbers gesproken mijn eigen Teutoon heeft weer een jaar APK, met complimenten van de keurmeester over de staat van de E34......(y):)
Er moesten wel wat dingen vervangen worden overigens zoals 2 stabistangetjes en 2 fusseehoesjes verder heb ik de olie en filter laten vernieuwen ,1500gr koudemiddel van de airco laten vervangen.
Maar op dus voor verder preventief onderhoud en leuke dingen.

Guest
Gefeliciteerd met de APK, Icebrain! Koudemiddel van de airco vervangen doe ik altijd zelf, dan weet ik tenminste dat het goed gebeurt.

Icebrain

Gebruiker
Phaeton V8 zei:
Gefeliciteerd met de APK, Icebrain! Koudemiddel van de airco vervangen doe ik altijd zelf, dan weet ik tenminste dat het goed gebeurt.

Snap ik, dat is nu eenmaal neuroot eigen maak om nou met een pennetje de opening te openen en dan met een flesje het middel erin proberen te gieten gaat mij net even te ver.............:D

funf zei:
Echt waar? Zoals Icebrain zijn velgen zelf spuit? Want dan zijn ze zoals hij dat wil.

Iets met oog en detail.................:LOL:

funf

Gebruiker
Ik denk dat het in een emmer naast de Santa Monica’s de garage in gaat. Op het schap met verkl*te spullen die vast nog eens van pas komen.:)

funf

Gebruiker
Zo, hij is binnen. Bij deze een paar snelle plaatjes. De wintervelgen waren een verrassing qua kleur, ik dacht dat ik een bicolor gespoten set had besteld. Maar goed, voor de winter is dit prima. Ik laat het fijn zo. Ik heb er nog nauwelijks mee gereden, dat ga ik de komende dagen maar eens doen. De eerste meters beloven in elk geval veel goeds.

242WqdC.jpg

MtoeTvR.jpg

JjQNCd7.jpg

xCVkLol.jpg

RhDCuZG.jpg

Guest
de linkjes werken niet, https://photobucket.com/gallery/user/520d/media/bWVkaWFJZDoxMzM0OTMwMzg=/?ref= erg nette auto met fraai interieur. Maar de velgen zou ik gewoon zilver spuiten :p

DagDromer

Gebruiker
Mooie auto! Veel plezierige kilometeres in het vooruitschiet.
Erg mooi ook dat die 'swoosh' of 'blade' in carrosseriekleur is. Is dat een specifieke optie, of onderdeel van shadow-line?
Was van de week onderweg naar Oostenrijk, en heb meerdere G30's gezien, viel me op dat bij bepaalde kleuren dat ding in (plasti-)chroom een beetje detoneert.

funf

Gebruiker
Dat is een keuze. Chroom is standaard bij Luxury Line, in combinatie met chroom daklijsten. Je kunt dat echter zonder meerprijs in hoogglans zwart krijgen, dat heb ik gedaan.

Dank voor de complimenten!

BENZine

Gebruiker
De wielen zou ik ook niet gekozen hebben, maar verder een top-auto met een prachtig interieur (y). Misschien wel wat besmettelijk, maar je hebt toch geen voetballende kinderen?
Hoe rijdt de 530? Veel plezierige kilometers gewenst funf !!

KadettRT

Gebruiker
Gave bak!!! Ook echt mijn interieur combi Elfenweiss met Fine Line Cove :T

Maar heeft de BMW geen geheugen functie voor de stoelen?

Enzo Ferrari

Gebruiker
Over 'Geschwindigkeit' gesproken. In de AW stond een klein testje over een aantal auto's hoe deze reageren bij een snelheid van 200 km/h. Daarbij is onder andere gekeken naar de remweg, acceleratie 0-200, het verbruik en het geluidsniveau. Ook subjectieve zaken zijn getest zoals het motorgeluid en de rechtuitloop.

Met name het verbruik vond ik wel interessant om te zien bij 200 km/h. Dit waren de resultaten van de benzineauto's:

Abarth 124 spider: 17,7 l/100 km
Audi Q5 2.0 TFSI quattro: 17,1 l/100 km
BMW M550i xDrive: 16,9 l/100 km
Dodge Ram 1500 5.7 Hemi: 35,1 l/100 km
Lexus IS 300h: 20,0 l/100 km
MB C 180 K (2008, 420.000 km): 16,2 l/100 km
Porsche 911 Turbo S: 18,3 l/100 km
VW Golf 1.5 TSI DSG: 14,6 l/100 km

Rijd je veel 200 km/h? Neem een Golf. Lekker zuinig (1 op 6,8) en over de rechtuitloop waren de journalisten van Autobild ook erg te spreken. De snelste auto van de test (Porsche) vonden ze bij 200 km/h lawaaiig (84 dB ) en het stuurgevoel een tikje nerveus. De meest stille auto was de Q5 (75 dB ) en de meest lawaaiige auto de Abarth (86 dB ).

Bimmert

Gebruiker
funf zei:
Dat is een keuze. Chroom is standaard bij Luxury Line, in combinatie met chroom daklijsten. Je kunt dat echter zonder meerprijs in hoogglans zwart krijgen, dat heb ik gedaan.

Dank voor de complimenten!

Ik heb bij mijn 320i de zwarte lijsten van de shadowline tegen meerprijs in chroom laten uitvoeren o_O

funf

Gebruiker
Ja, ze weten het wel bij BMW.....

Ik heb blijkbaar het verkeerde vinkje gezet bij de winterwielen. Het is styling 684 en die blijkt in orbit grey leverbaar. Dat zit er nu bij mij onder, terwijl ik eigenlijk de Ferric grey bedoeld had. Volstrekt gemist. Maar ik laat het zo.

BENZine

Gebruiker
Passen ze niet onder die Golf van Phaeton? Setje andere naafkappen erop, ik denk dat het prachtig staat!

Caspian

Gebruiker
Erg mooie auto funf! Vooral het interieur is helemaal top. De velgen zou ik persoonlijk liever in een lichtere kleur willen hebben, maar ik begrijp dat dit ook niet helemaal de bedoeling was en ze staan zeker goed. Heel veel plezier er mee!

Nico GTR

Gebruiker
Zeer fraaie wagen! 5 serie blijft toch een goede verschijning! Wielen vind ik wel grappig, denk ook iets minder vatbaar voor vuil in de winter, kan ook wel fijn zijn.

Heel veel plezier ervan! (y)

michel1975

Gebruiker
Kan ze op de pc wel zien blijkbaar. Dus bij deze alsnog een erg mooie uitvoering(y). Ik sluit me bij Nico aan. Ik kan de velgen ook wel waarderen en wat hij ook al zegt in de winter wel erg lekker.

Guest
Erg fraai inderdaad, geen overbodige knikken en lijnen, heerlijk simpel maar toch strak.
Volgend jaar maar eens in het spaarvarken kijken :)

Guest
Mijn spaarvarken wordt niet aangebroken na het zien van die CLS. Die aflopende daklijn en kleine raampjes kunnen me niet overtuigen.

BENZine

Gebruiker
Phaeton V8 zei:
Mijn spaarvarken wordt niet aangebroken na het zien van die CLS. Die aflopende daklijn en kleine raampjes kunnen me niet overtuigen.

Jouw spaarvarken is ook al leeg als je een Rolls Cullinan gekocht hebt. En die heeft hele grote ramen, zorg dus wel dat je haar goed zit als je ermee onderweg bent.

funf

Gebruiker
michel1975 zei:
Kan ze op de pc wel zien blijkbaar. Dus bij deze alsnog een erg mooie uitvoering(y). Ik sluit me bij Nico aan. Ik kan de velgen ook wel waarderen en wat hij ook al zegt in de winter wel erg lekker.

Ik heb de plaatjes via Imgur opnieuw geplaatst. Photobucket wilde geld en dat heb ik niet meer....;)

Die wielen beginnen te wennen. Bovendien zijn vandaag de zomerwielen bezorgd, en dat wordt in het voorjaar feest!

funf

Gebruiker
Phaeton V8 zei:

Daar heb je wel een punt, met die kleine raampjes. Het komt heel benauwend over. Maar verder wel een geslaagd ontwerp wat mij betreft.

Bovenaan