Teutonia LXV :Geschwindigkeit

funf

Gebruiker
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Joël D. zei:
Als het nou zuiniger zou zijn, maar zo'n 4 cilinder verbruikt net zo goed 1:10. En dan durf ik je te wedden dan een 3,5 liter V6 een stuk langer mee gaat dan zo'n geblazen 2 liter 4 cilinder met turbo en compressor.

En dat is dus een hele grote misvatting. Alles valt of staat met materiaalgebruik van interne onderdelen. Zolang we dat niet in zicht hebben is daar echt niets over te zeggen.

Ik ga het vanaf dinsdag beleven met mijn geblazen viercilindertje met 252 pk. Voor de zekerheid maar onderhoud voor 5 jaar of 100K kilometers afgekocht, je weet immers maar nooit...:)

BENZine

Gebruiker
Kijk, dat schiet mooi op! (y) Hij staat dus al bij de dealert? En dan volgt natuurlijk de vraag.... Heb je al een (of meer) foto(s) voor een eerste indruk? :LOL:

funf

Gebruiker
Hij staat er al meer dan een week maar ik heb de tijd niet gehad om ff langs te rijden. Maar goed: kenteken is binnen, dus dinsdag kan hij geleverd worden!:cool:

funf

Gebruiker
Nee, ik ben dit keer dichter bij huis gebleven. Maar was ik in de markt voor een demo, dan kocht ik hem daar.

BENZine

Gebruiker
Mijn vorige (530d) was ook een demo en kwam ook van Keram, of toen nog Kera in Kerkrade. Daarmee reed ik jou (530i + Tabbert) nog eens voorbij op de A2,

Guest
Bofkont zei:
Gullwing gaaf zo'n arcade kast!! verkocht?
Kan mij de tijd nog goed heugen dat er speelhallen vol mee stonden, geweldig was dat.

Ik wil hier zo weinig mogelijk persoonlijke spullen hebben, dus ja een kennis komt hem halen voor de verkoop. Dan hebben we hier eigenlijk alleen een paar oude mountainbikes, kleren en een oude benz staan.

funf zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Joël D. zei:
Als het nou zuiniger zou zijn, maar zo'n 4 cilinder verbruikt net zo goed 1:10. En dan durf ik je te wedden dan een 3,5 liter V6 een stuk langer mee gaat dan zo'n geblazen 2 liter 4 cilinder met turbo en compressor.

En dat is dus een hele grote misvatting. Alles valt of staat met materiaalgebruik van interne onderdelen. Zolang we dat niet in zicht hebben is daar echt niets over te zeggen.

Ik ga het vanaf dinsdag beleven met mijn geblazen viercilindertje met 252 pk. Voor de zekerheid maar onderhoud voor 5 jaar of 100K kilometers afgekocht, je weet immers maar nooit...:)

Het zou mij verbazen als het in die tijd niet heel blijft. Heel veel plezier en hopelijk niet teveel slapeloze nachten!

funf

Gebruiker
Thx! Met die slapeloze nachten valt het wel mee. Maar het blijft leuk, een verse auto ophalen.

Bimmert

Gebruiker
funf zei:
Thx! Met die slapeloze nachten valt het wel mee. Maar het blijft leuk, een verse auto ophalen.

Mooi, veel plezier! Ik rij mijn nieuwe 320iA touring 'high executive shadowline sport' alweer 3 weken en 2250 kilometers. Bevalt me heel goed, en een groter dan verwacht verschil met mijn 2014 320i touring executive sport. BMW past stiekem toch veel aan gedurende de looptijd van een model.

Benieuwd naar je ervaringen.

Guest
funf zei:
Maar het blijft leuk, een verse auto ophalen.

Ik hoop het nog weer een keer mee te maken, na zoveel prive kosten heb ik de komende 600 jaar geen geld meer voor iets nieuws :)

funf

Gebruiker
Mooi Bimmert! Heb je een plaatje?

@Gullwing: herkenbaar. Hier vliegt het ook de deur uit. Bijna niet tegenaan te werken...:(

Aras

Gebruiker
funf zei:
Hij staat er al meer dan een week maar ik heb de tijd niet gehad om ff langs te rijden. Maar goed: kenteken is binnen, dus dinsdag kan hij geleverd worden!:cool:
Je wacht niet tot 2018?

Guest
ik zou eigenlijk wel een oude jaren 70 amerikaan willen voor erbij. Geen speciaal ding, maar een hele nette :) auto als een Mercury Marquis bijv 2 of 4 deurs

1976-Mercury-Marquis-American%20Classics--Car-100925955-84212d1df0ba1698d74032fb1d9b6e9e.jpg

https://classics.autotrader.com/classic-cars/1976/mercury/marquis/100925955

maar mn vrouw zou zich kapot schamen.

Guest
Een armoedige tijd voor het teutonen topic
Bepaalde mensen zeggen altijd dat je de armen moet helpen, maar als het ons een keer tegenzit hoor je deze mensen nooit :rolleyes:

Subsidies op nieuwe Panamera's of S klasses in ruil voor werkgelegenheid bijvoorbeeld, zitten hier geen lobbyisten?

michel1975

Gebruiker
BENZine zei:
dga.... dikke grote auto? :)(y)
Ben bang dat een phev hier niet door de ballotage komt:cool:

Gullwing zei:
Bepaalde mensen zeggen altijd dat je de armen moet helpen, maar als het ons een keer tegenzit hoor je deze mensen nooit :rolleyes:

Subsidies op nieuwe Panamera's of S klasses in ruil voor werkgelegenheid bijvoorbeeld, zitten hier geen lobbyisten?
:)

funf

Gebruiker
Gullwing zei:

Het punt is dat die bepaalde mensen meestal niet in een positie zijn om ons eens te helpen. Dus ja, dan lossen we het zelf wel weer op. En als we daar dan goed uitkomen, dan “hebben we ook altijd mazzel”...

funf

Gebruiker
michel1975 zei:
Hier over 3 weken dga dus meer dan een metsubsidie zit er de komende 2 jaar niet in:)

Leuk man, eigen baas! Het is even een investering en het blijft heel hard werken, maar ik zou het niet anders meer willen.

Aras

Gebruiker
Gisteren mogen aanschouwen, is echt nieuw. Vond het altijd een lelijke auto de C140, maar dat draait langzaam bij. Zo in het maagdelijk wit eigenlijk best fraai.

Die S55 is ook prachtig. Supermooie staat. Dat is wel eens anders met een W220.

Bofkont

Gebruiker
Ja gaat mij net zo met de C140, naarmate de tijd vordert vind ik hem steeds mooier worden.
De W220 zit nu ook in de fase dat de mooie exemplaren overblijven en al in waarde stijgen, helemaal een S55.
Heb de W220 altijd wel kunnen waarderen.

michel1975

Gebruiker
Ik reed vandaag net ff te laat langs hij was al dicht maar hij stond prominent vooraan. Wat een apparaat.

29mmweq.jpg

Meer eerst een w108:)

2m7t34y.jpg

BENZine

Gebruiker
Heb je de caravanspiegels eigenlijk wel nodig? De Benz lijkt net zo breed als de caravan :)

Maar gaaf ding hoor die sleurhut (y)

michel1975

Gebruiker
Toch wel hij loopt bol.

Nu wist ik overigens dat het goed reed maar dit is qua wegligging vwb caravans onovertroffen. Er moeten nog nieuwe bandjes op maar 130 km/u over peage is een peuleschil.

michel1975

Gebruiker
Die electrische remmen zijn een verademing. Snap niet dat iedere caravan nog standaard met oploopremmen wordt geleverd.

500 E

Gebruiker
Bofkont zei:
Ja gaat mij net zo met de C140, naarmate de tijd vordert vind ik hem steeds mooier worden.
De W220 zit nu ook in de fase dat de mooie exemplaren overblijven en al in waarde stijgen, helemaal een S55.

W220 is een sierlijke auto met een slechtere reputatie dan de auto feitelijk is. Geheimtipp: uit Japan komen écht de betere exemplaren. Geen roest-issues, daar waar een Hollander, Duitser of Belg vrijwel altijd minimaal 2.000,- las- en spuitwerk behoeft. En dat zie je niet als de flankbeschermers er nog op zitten.

Aras

Gebruiker
500 E zei:
Bofkont zei:

W220 is een sierlijke auto met een slechtere reputatie dan de auto feitelijk is. Geheimtipp: uit Japan komen écht de betere exemplaren. Geen roest-issues, daar waar een Hollander, Duitser of Belg vrijwel altijd minimaal 2.000,- las- en spuitwerk behoeft. En dat zie je niet als de flankbeschermers er nog op zitten.
Die S55 is idd supergeil. Rondom volproppen met antiroest coating en je hebt er maanden plezier van.:)

Icebrain

Gebruiker
michel1975 zei:

Ja idd ,laat mij elke dag maar genieten van de Kathedraal, weet tenslotte waar die staat..........:D

funf zei:
Ik ga het vanaf dinsdag beleven met mijn geblazen viercilindertje met 252 pk. Voor de zekerheid maar onderhoud voor 5 jaar of 100K kilometers afgekocht, je weet immers maar nooit..

Tja ,100 pk meer dan die van mij en 2 cilinders minder. Desondanks is de G30 een geslaagde evolutie van de F10 het jammere vind ik alleen dat ik de 5-serie steeds meer (net als vele nieuwe modellen) een wegwerpartikel ga vinden.
Tuurlijk heb ik even kunnen proeven van de G30 is zijn meest luxe vorm enja er zitten hele leuke features in waar ik best van houd.
Maar bottomline blijft toch als ik weer in mijn E34 stap en de sleutel omdraai van de 6-cilinder dan weet iedereen hier wat ik bedoel

Guest
Icebrain zei:
Tja ,100 pk meer dan die van mij en 2 cilinders minder. Desondanks is de G30 een geslaagde evolutie van de F10 het jammere vind ik alleen dat ik de 5-serie steeds meer (net als vele nieuwe modellen) een wegwerpartikel ga vinden.

Vrijwel elke nieuwe auto is puur een gebruiksartikel, is het oud of kapot, dan gooi je m weg voor een nieuwe. Er zijn nog uitzonderingen, maar dat zijn dan vaak de Sondermodellen. Een zoveelste "tijdelijke" uitvoering van Porsche, maar ook bijvoorbeeld een BMW e82

kMfK23t.jpg

funf

Gebruiker
Zo is het. In beginsel heeft een auto geen eeuwigheidswaarde. Tenzij het iets heel bijzonders is.

Icebrain

Gebruiker
funf zei:
Zo is het. In beginsel heeft een auto geen eeuwigheidswaarde. Tenzij het iets heel bijzonders is.

Zoals de E34 M5 Jahre Edition, wauw kan dan uren bij kwijlen zo bijzonder dit itt tot de F10 Jahre Edition. Ook mooi maar haalt het simpelweg niet ondanks zijn specs.

En funf dit neemt niet weg dat ik je met je G31 veel fraude am fahren wens.......(y)

funf

Gebruiker
Komt vast goed, ondanks dat hij geen eeuwigheidswaarde heeft. Zijn er eigenlijk stationcars die dat wel hebben?:T

Icebrain

Gebruiker
funf zei:
Komt vast goed, ondanks dat hij geen eeuwigheidswaarde heeft. Zijn er eigenlijk stationcars die dat wel hebben?:T

W124T is er zo eentje, E34T ook Audi 100/200 avant, maar dan kijk ik door mijn roze stationwagenbrilletje :D..............

BENZine

Gebruiker
Icebrain zei:
funf zei:

W124T is er zo eentje, E34T ook Audi 100/200 avant, maar dan kijk ik door mijn roze stationwagenbrilletje :D..............

Waarom zou een dik uitgevoerde F11, G31 of S212 in nieuwstaat over een jaar of 20 niet bij de Hofs, de De Poels of de Leitners van die tijd in de showroom kunnen staan, zoals daar nu de puntgave S124’s of E34ers staan? We kunnen het ook overdrijven, toen de W124 de eerste jaren op de markt was waren er juist veel problemen mee. Toen werd er ook gezegd dat de W123 veel beter was en dat de kwaliteit van Mercedes niet meer was wat het geweest was.

Zelf had ik begin jaren 90 ook een W124, daar heb ik veel meer problemen mee en kosten aan gehad dan nu aan mijn F11. Dus is die hedendaagse BMW dan echt wel zoveel minder goed dan een BMW of Mercedes uit de jaren 80 en 90? Qua rijden sowieso niet, want er is wat dat betreft best veel verbeterd. En misschien wordt er over 25 jaar wel gezegd dat de G30 de beste 5 allertijden is geweest, of dat de W212 achteraf toch beter is gebleken dan de W124.

Bovenaan