Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De W116 is weer mooi groen en kan weer worden opgebouwd
ghnqD9z.jpg
 
ENTE zei:
Fabrieksnieuw!;)

Wat een machtig apparaat.

Ik probeer het te benaderen. Zo zijn er ook enkele interieurdelen aangepakt:

xaPPFhW.jpg

Slijtageplekken zitting bestuurderstoel in de ribstof, daar zijn nieuwe stukken in gezet

FWCMXVc.jpg

Hoedenplank was sterk verkleurd en vlekkerig, nieuw paneel gemaakt met nieuwe stof

OHwykb7.jpg

De zonnekleppen en armleuningen waren bruin gevlekt (= kwaaltje bij W116), deze zijn gespoten
 
Had ik een hoed gedragen, dan had ik hem even voor je afgenomen. Geweldig om te zien dat jij dit stukje Hollands glorie, gefabriceerd in Stuttgart, weer een toekomst geeft.

Ik ben oprecht benieuwd naar de rest van deze reis én natuurlijk naar het uiteindelijke resultaat.
 
Eigenlijk was het (zeker gezien de leeftijd) al een hele strakke auto, maar ik ben dan toch zo perfectionistisch dat ik ook die laatste puntjes op de i wil hebben. Wat dat betreft lijk ik best wel op Bofkont :). Niet voor niets heeft diens “mannetje” dan ook het interieur onder handen genomen (y).
 
Prachtig. Wat zal dat straks een geweldig gevoel geven, de eerste kilometers in dit monument.

Ik vind wel dat wij straks een uitgebreide, gedetailleerde, fotoreportage verdienen als ie klaar is. (y)
 
Mooie kleur, tijdsbeeld! Bij BMW Resida Grün". Later (+/- 1995) kwam Nissan met deze kleur voor de Micra K11 en Primera P11, maar dat waren de winkeldochters....
 
MB 300SL zei:
De W116 is weer mooi groen en kan weer worden opgebouwd
ghnqD9z.jpg

Je bent een held. Een goede 116 is inmiddels flink geld waard geworden dus financieel doe je jezelf ook een plezier met deze investering.
 
Fantastisch MB! Bofkont-waardig zo, en ik ben het met de heren hierboven eens- meer foto's zijn (tzt) zeker welkom.

Nieuws uit Londen:
Gpjn6I0.jpeg
 
MB 300SL zei:
Eigenlijk was het (zeker gezien de leeftijd) al een hele strakke auto, maar ik ben dan toch zo perfectionistisch dat ik ook die laatste puntjes op de i wil hebben. Wat dat betreft lijk ik best wel op Bofkont :). Niet voor niets heeft diens “mannetje” dan ook het interieur onder handen genomen (y).

Mannetje als in vader en zoon uit Zwolle? Dat zijn vakmensen (y)
 
Thanks! Het is een S320 CDI L uit 2007 geworden. Paar leuke opties, incl schuifmans, zonnerollo en individueel verstelbare stoelen achterin.

Echt in fabelhafte toestand, ondanks de 280k km(!) en de prijs (heb je in NL een gare W220 voor). Ik liep er toevallig tegenaan tijdens m'n dagelijkse rondje AutoTrader. Eigenlijk veel meer kilometers dan ik wilde, maar hij stond in de buurt en op de foto's zag hij er zo strak uit dat ik zondagochtend gelijk ben gaan kijken.

Heeft een bijzondere historie:
- tussen 2007 en 2017 regelmatig in onderhoud bij de Mercedes dealer, incl paar stempels van een Zuid-Spaanse dealer; eerste of tweede eigenaar gebruikte 'm dus om op en neer naar Spanje mee te pendelen.
- onduidelijk tussen 2017 en 2019.
- MOT in maart 2019 geeft een kmstand aan van 118k km- gemiddeld een relaxte 10k km/jaar.
- Gekocht in maart 2019 door iemand die werkt als privé chauffeur (vliegveld ritten).
- MOT in maart 2020 geeft een kmstand van 225k km, oftewel ruim 100k in 1 jaar!
- Elke paar maanden in 2021 service gehad, totdat er uiteindelijk 290k op stond.
- De beste man leefde dus in EN van z'n auto, wat de goede staat verklaart.

Zaterdag ophalen, zin in. :D
 
Paar foto's uit de advertentie:
e3df5cb540654574a2577c11d5828613.jpg

da6fe728f6af4974908a12e47bf8e41f.jpg

a89aaf5d76bf460eb62ab238e6841bc6.jpg

d5babe6337024a9da750592b790aa718.jpg

c14a6d98d46c4fd89ca67de7947a4737.jpg

febff0dfe08044d98f483ca9f001d235.jpg

3a3685e9298b47bfa8d0764de221f910.jpg

2783a73fbecc4ea59457904c15eaf267.jpg


De CL heb ik nog, die wordt binnenkort verkocht. Met dubbele gevoelens, want aan de ene kant blijft het een fantastische auto, en de zijdezachte (maar tegelijk bizar krachtige) V8 zal ik zeker missen. Ook het design verveelt nog geen moment. Maar aan de andere kant wel weer zin in iets anders. Daarbij moest er ook gewoon wat geld ingestoken worden om 'm weer 100% te krijgen. Motor- en bakolie verversen. De PSE-pomp (vaccuum pomp voor o.a. de CV) had weer af en toe kuren. ABC zakt na 2 weken door z'n hoeven. Niks geks, heb immers bijna 2 jaar tegen zeer overzichtelijke onderhoudskosten CL gereden.
 
Mooie aankopen en mooie restauratie weer te zien hier.

Ik vind het toch een beetje een trieste dag,, de dag dat Mercedes-Benz afscheid heeft genomen van de Daimler naam. Zonde. Is deel van je (oprichting) geschiedenis.. en waarvoor: beetje merkwaarden (€'s).
 
Durashift zei:
Ik vind het toch een beetje een trieste dag,, de dag dat Mercedes-Benz afscheid heeft genomen van de Daimler naam. Zonde. Is deel van je (oprichting) geschiedenis.. en waarvoor: beetje merkwaarden (€'s).

Ik ben het met je eens. De Daimler-naam staat voor de omvangrijke historie van het merk. Ik vind het altijd belangrijk voor mensen en bedrijven om te onthouden waar je vandaan komt. De Daimler-naam zorgde daar toch een beetje voor.

Desalniettemin begrijp ik de keuze wel.
 
TYN zei:
Thanks! Het is een S320 CDI L uit 2007 geworden.

Aha, ik vroeg het niet eens want ik ging er eigenlijk vanuit dat het een 500 zou zijn (ik dacht dat je daar je zinnen op had gezet). Maar een 320 CDI doet het natuurlijk ook fantastisch in een S, en het scheelt ook een aardige slok op de brandstofkosten.
Zo te zien heb je wel weer een pareltje gevonden, de auto ziet er als nieuw uit! Of is er ondanks dat toch nog sprake van een todo-lijstje?
 
Wat een mooie aankoop TYN, gefeliciteerd! Hij ziet er zo op de plaatjes fantastisch uit en gelukkig heb je geen zwarte. Dit is veel mooier. Er staat echt een chique auto zo.(y)
 
Ook mooi dat ie achter geen donker glas heeft, bij een verlengde S of 7 vind ik dat toch net iets minder fraai.
 
Ja, eens. Dat donkere glas is leuk op een Touring of SUV. Een limousine heeft dat niet nodig. Hooguit zonwering voor de achterruit en zijruiten.
 
Lekker TYN! Ik heb er ook eentje voor de deur staan, een S 320 CDI W221. Hele gezapige cruisers waarmee 8,8 liter heel simpel te realiseren is. Ik ben jaloers op je schuifdak; de mijne heeft het niet. Maar goed: als je alles dr op wil hebben dan moet je 'm nieuw kopen.
 
Schuifmans ben ik inderdaad blij mee! Voor het leuke had 'ie adaptieve CC, zwarte hemel en leukere velgen. En een korte had ik ook niet erg gevonden. Maar inderdaad, dan moet je maar een nieuwe kopen.
Het enige dat ik echt jammer vind is het ontbreken van een houten stuur. :) Wellicht dat ik daar in de toekomst nog eens een paar honderd pond tegenaan gooi.

MB 300SL zei:
TYN zei:
Thanks! Het is een S320 CDI L uit 2007 geworden.

Aha, ik vroeg het niet eens want ik ging er eigenlijk vanuit dat het een 500 zou zijn (ik dacht dat je daar je zinnen op had gezet). Maar een 320 CDI doet het natuurlijk ook fantastisch in een S, en het scheelt ook een aardige slok op de brandstofkosten.
Zo te zien heb je wel weer een pareltje gevonden, de auto ziet er als nieuw uit! Of is er ondanks dat toch nog sprake van een todo-lijstje?

500 heb ik zeker overwogen (als ook de 350, maar bijna niet te vinden), maar het aanbod is gewoon erg klein, en kost ook rustig het dubbele. Dan heb je het nog steeds niet over veel geld, maar in mijn geval, voor een auto die 3-4x per maand gebruikt wordt, vind ik het gewoon onnodig. Daarbij vind ik het geluid van zo'n zescilinder diesel gewoon dik.

Wat ook meespeelt, de 500 in de CL is al ruim overgemotoriseerd (komt bij normaal vlot gebruik nooit boven de 2000 tpm). Een 5,5l V8 met nog eens 80pk extra is leuk maar ik kan het niet echt meer verantwoorden. Belasting, verzekering en verbruik is navenant duurder.
 
Hele fraaie S klasse Tyn, dat rijdt echt hemels volgens mij (y)

Geweldig MB300SL straks een nieuwe W116 in de garage !! heel erg benieuwd naar het eind resultaat.
Bentons is echt een bijzonder fijn en goed bedrijf, komend voorjaar maar weer even een bakkie doen bij vader en zoon.
Heb ook nog wel wat werkzaamheden voor ze.
 
En dan de C217, de laatste in het rijtje S-Klasse Coupé’s. En dan ook echt de laatste, want helaas komt er geen opvolger meer van.

YJlPGuW.jpg


aNPW8qo.jpg


De C217 is al een beduidend sportiever model dan z’n voorgangers, en Mercedes lijkt die lijn te willen doortrekken. Inmiddels is er een nieuwe (sportieve) SL AMG, en daar zal over een tijdje ook een coupé-versie van komen.
 
500 E zei:
Lekker TYN! Ik heb er ook eentje voor de deur staan, een S 320 CDI W221. Hele gezapige cruisers waarmee 8,8 liter heel simpel te realiseren is. Ik ben jaloers op je schuifdak; de mijne heeft het niet. Maar goed: als je alles dr op wil hebben dan moet je 'm nieuw kopen.
Geen schuifmans is toch wel een dingetje. Er staat een prachtige S350 bij Youngtimers Nederland, maar geen schuifmans…. Misschien ook maar goed, het vlees is zwak.

En de Xantia weer een beurt met APK voor 235 euro. We gaan jaar 3 in:)
 
Ik zou ook niet zo snel een 350 aanschaffen. Dan beter een 320 CDI of een 500 met of zonder schuifdak. Als je het tandwiel van de balansas voor je koker krijgt dan ben je zuur.
 
Aras zei:
500 E zei:
Lekker TYN! Ik heb er ook eentje voor de deur staan, een S 320 CDI W221. Hele gezapige cruisers waarmee 8,8 liter heel simpel te realiseren is. Ik ben jaloers op je schuifdak; de mijne heeft het niet. Maar goed: als je alles dr op wil hebben dan moet je 'm nieuw kopen.
Geen schuifmans is toch wel een dingetje. Er staat een prachtige S350 bij Youngtimers Nederland, maar geen schuifmans…. Misschien ook maar goed, het vlees is zwak.

En de Xantia weer een beurt met APK voor 235 euro. We gaan jaar 3 in:)
Aparte fotolocatie zo naast de PI:)
Is dat bedrijf een voortzetting van een ander bedrijf? Naam zegt me niet zo heel veel.
 
michel1975 zei:
Aras zei:
500 E zei:
Lekker TYN! Ik heb er ook eentje voor de deur staan, een S 320 CDI W221. Hele gezapige cruisers waarmee 8,8 liter heel simpel te realiseren is. Ik ben jaloers op je schuifdak; de mijne heeft het niet. Maar goed: als je alles dr op wil hebben dan moet je 'm nieuw kopen.
Geen schuifmans is toch wel een dingetje. Er staat een prachtige S350 bij Youngtimers Nederland, maar geen schuifmans…. Misschien ook maar goed, het vlees is zwak.

En de Xantia weer een beurt met APK voor 235 euro. We gaan jaar 3 in:)
Aparte fotolocatie zo naast de PI:)
Is dat bedrijf een voortzetting van een ander bedrijf? Naam zegt me niet zo heel veel.
Mike Meijer. Dat zegt je wel wat vermoed ik.
 
Nog even bij de leukste zaak in de buurt langs geweest voor een verse original teile accu.

274-FB9-DE-4-C21-4721-AA85-6-B1-D952-E97-E0.jpg


Daar stond pardoes een witte E30 325iA cabrio te koop. Nog steeds te koop, ondanks de vermelding op het raam.
Keurig nette auto, weinig op de teller. Wel een bijzondere configuratie; karo stof en cruise control. Zo kom je ze niet vaak tegen.

B6-E18044-0886-4-D07-90-AD-943685-BF384-D.jpg



Alpina B3
Ik ben normaal nooit zo’n fan van Alpina wielen maar zoals deze er bij staat; fantastisch. Toch wel erg lekker…

8208-FDA2-1-B47-435-F-85-D2-E3-C54317-E1-B7.jpg


5-E7-EE583-F8-D1-477-E-8-CEA-2422-C738-E3-B8.jpg
 
18K, heeft net iets over een ton gelopen. Import, maar ik geloof die km stand wel. Eerlijk exemplaar.
Op het eerste gezicht schadevrij. Wel wat aan gespoten, moet om ‘m perfect te maken nog een keer. Wat kleurverschil in voorspatbord en een beschadiging op de voorspoiler.

Paar nieuwe verse BMW logo’s, een originele radio en verse gasveren op de achterklep en dan is ie perfect.
 
Mooie W221, TYN! Zit er geen xenon op, of zie ik dat verkeerd? Vind het juist mooie velgen die eronder zitten, zo een auto wordt natuurlijk ook al snel fout. Wat betaal je aan wegenbelasting daar in de UK voor zo een dikke zware diesel?
 
Aras zei:
michel1975 zei:
Aras zei:
500 E zei:
Lekker TYN! Ik heb er ook eentje voor de deur staan, een S 320 CDI W221. Hele gezapige cruisers waarmee 8,8 liter heel simpel te realiseren is. Ik ben jaloers op je schuifdak; de mijne heeft het niet. Maar goed: als je alles dr op wil hebben dan moet je 'm nieuw kopen.
Geen schuifmans is toch wel een dingetje. Er staat een prachtige S350 bij Youngtimers Nederland, maar geen schuifmans…. Misschien ook maar goed, het vlees is zwak.

En de Xantia weer een beurt met APK voor 235 euro. We gaan jaar 3 in:)
Aparte fotolocatie zo naast de PI:)
Is dat bedrijf een voortzetting van een ander bedrijf? Naam zegt me niet zo heel veel.
Mike Meijer. Dat zegt je wel wat vermoed ik.
Yep
 
S J 1001 zei:
Mooie W221, TYN! Zit er geen xenon op, of zie ik dat verkeerd? Vind het juist mooie velgen die eronder zitten, zo een auto wordt natuurlijk ook al snel fout. Wat betaal je aan wegenbelasting daar in de UK voor zo een dikke zware diesel?

Ha goed gespot. Geen xenon inderdaad. Ik stond zelf ook 3x te kijken- ging er vanuit dat zoiets wel standaard was in 2007, maar minstens de helft van het aanbod hier heeft (blijkbaar) geen xenon. Jammer maar geen halszaak.
MRB is £51 p/m (net 2gr CO2 teveel anders was het de helft geweest.

En toen kwam 'ie terug van de Mercedes specialist- quote van £3000 alsjeblieft dankjewel. :) Deels onderhoud (olie, filters, automaat), deels reparaties (draagarmen voor, MAF sensor, oliekoeler). Wordt allemaal gedaan, m.u.v. de oliekoeler; is een bekend probleem waar elke 320 CDI op den duur last van krijgt. Gaat om slechte seals die gaan lekken. Upgrade seals kosten een paar pond, maar het ding zit precies in de V dus de halve motor moet uit elkaar om erbij te komen. Al met al een reparatie die op zichzelf al £1000 kost, en dan is er ook nog eens de kans dat er andere problemen naar boven komen. Laten we voorlopig maar even voor wat het is- hij laat geen vlekken achter op straat, en even afwachten hoe vaak er een litertje olie bij moet.

De CL heb ik nog steeds, die had blijkbaar in de gaten dat 'ie vervangen werd- accu leeg... De AA man (goeie service trouwens, binnen 15 min ter plaatse op een zondag ochtend) was onverbiddelijk, accu helemaal op. Nieuwe Bosch a £165 en we rijden weer. Daarna gepoetst en klaar voor de verkoop. Blijft een plaatje..

5tAxaOl.jpg

Helaas wel nog een tik gehad van een bus. De spiegel heeft het niet overleefd maar godzijdank is de deur niet geraakt. Mag de volgende eigenaar oplossen. Voor die £250 ga ik me al dat verzekering gezeur niet op de hals halen.
Pxycz7E.jpg

k08J0SK.jpg

BmnGvBO.jpg


Enfin, heb ze nu dus bij elkaar staan. De CL is (veel) mooier en de V8 is (veel) fijner, maar al met al ervaar ik het wel als een upgrade. De S heeft een veel beter interieur, voelt steviger, is stiller en voornamelijk een stuk comfortabeler. Over 2 weken retourtje NL, kijken of 'ie in de trein past. :T
 
Haha, ongelooflijk dat xenon in 2007 nog een optie was bij de S. Terwijl het al leverbaar is vanaf begin jaren negentig. Daar zouden ze nu niet meer mee wegkomen.
 
Het zijn geen museumstukken, en zonder de 'Londen-mentaliteit' doe je hier sowieso geen oog dicht. :)

Het valt enorm mee trouwens, dit is halverwege een doodlopend straatje dus per dag komen er maar een handvol auto's en mensen langs. Enige punt van zorg is de vuilniswagen, die hier 1x per week (achteruit :p) doorheen moet- de beste man is daar gelukkig erg bedreven in..
 
Terug
Bovenaan