A
Anoniem
Guest
Joël D. zei:Die 35.000 is de verkoopprijs inclusief subsidie van 7.500 Dollar.
Niet waar. Drie seconden klooien met Google: https://goo.gl/6OGeA7
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joël D. zei:Die 35.000 is de verkoopprijs inclusief subsidie van 7.500 Dollar.
Nobody in Particular zei:Joël D. zei:Die 35.000 is de verkoopprijs inclusief subsidie van 7.500 Dollar.
Niet waar. Drie seconden klooien met Google: https://goo.gl/6OGeA7
Enzo Ferrari zei:Op mijn werk (leasemaatschappij) hebben ze alvast 400 productieplaatsen gereserveerd.
Nobody in Particular zei:Enzo Ferrari zei:Op mijn werk (leasemaatschappij) hebben ze alvast 400 productieplaatsen gereserveerd.
Ik ben erg benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. Reserveren was namelijk beperkt tot twee per persoon. Hebben ze op je werk 2000 euro aan 200 personen uitgedeeld om vierhonderd Model 3's te kunnen reserveren? Of hebben leasemijen een streepje voor bij Tesla?
straatos zei:The Miss Piggy special:
![]()
Nobody in Particular zei:Als ik Tesla was zou ik die bulk-reserveringen van opportunisten meteen tot definitieve contracten maken, zodat ze niet teruggedraaid kunnen worden. De visieloze cententellers in Den Haag zijn namelijk ook zojuist wakker geworden.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/37040/tesla-annuleert-grote-orders-voor-model-3[size=x-large]'TESLA ANNULEERT GROTE ORDERS VOOR MODEL 3'[/size]
MAXIMAAL TWEE AUTO'S PER KLANT. Tesla heeft meerdere grote orders voor de populaire nog te bouwen, elektrische auto, Model 3 geannuleerd. Tesla zou een maximum hebben ingesteld van twee auto's per klant, aldus website Marketwatch dinsdag. Daarmee rijst de vraag of Tesla wel aan de verwachtingen kan voldoen. Topman Elon Musk onthulde begin april Model 3. Vanaf dat moment konden geïnteresseerden tegen een aanbetaling van 1000 dollar een plek op de wachtlijst voor de auto krijgen. Met een prijskaartje van ongeveer 35.000 dollar wordt die auto aanzienlijk goedkoper dan de huidige modellen van Tesla. In een week tijd ontving het 325.000 orders. Musk zei toen de teller op 250.000 stond al dat die hoeveelheid al twee keer meer was dan waarop werd gerekend.
Enzo Ferrari zei:Op mijn werk (leasemaatschappij) hebben ze alvast 400 productieplaatsen gereserveerd. Ik ben benieuwd wanneer we de eerste kunnen verwachten, de Model S hadden we toen ook als een van de eerste in Europa.
Wouter82 zei:[size=x-large]'TESLA ANNULEERT GROTE ORDERS VOOR MODEL 3'[/size]
JP2010 zei:Ja dan klopt de kop toch? 'Grote orders', alsin order > 2 stuks. En die worden geannuleerd.![]()
Nobody in Particular zei:JP2010 zei:Ja dan klopt de kop toch? 'Grote orders', alsin order > 2 stuks. En die worden geannuleerd.![]()
Geef toe, die kop is wel heel erg suggestief. En het artikel nuanceert die suggestie niet.
Roder zei:Nee hoor, ook een alu-hoedje is niet nodig.
Sceptisch zijn hoort bij het vak van een journalist![]()
Het is nou eenmaal zo dat nu de grote testcase voor Tesla begint. Ze moeten voldoen aan torenhoge verwachtingen, die ze in het verleden nog niet hebben kunnen waarmaken. Ze moeten ineens honderdduizenden auto's per jaar gaan produceren in hoge kwaliteit. De concurrentie zit niet stil en is massaal bezig met Tesla-fighters. De gevestigde orde beschikt al wel over de kennis, ervaring en capaciteit om veel auto's te produceren. Ik vraag mij dus ook af of tesla wel aan de verwachtingen kan voldoen. Zou leuk zijn als het ze lukt, maar ik heb er een hard hoofd in...
Tja, Tesla is ook nog niet echt winstgevend. Wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat 'de grote merken' tot op dit moment nog een afwachtende houding innemen. Hoe moeilijk kan het zijn een bestaande auto (of de opvolger daarvan) geheel elektrisch uit te brengen? De techniek is niet zo moeilijk, misschien zelfs wel eenvoudiger, wat dat betreft verricht Tesla geen wonderen. Het probleem zit nu eenmaal in de prijs.iDS zei:Daarnaast lees ik al twee jaren dat die Teska-fighters' eraan komen. Ik heb er ondertussen nog geen enkele gezien. En terwijl de concurrentie zijn hoofd breekt over hoe een concurrentiële elektrische wagen winstgevend te produceren én in het gamma in te passen, doet Tesla ervaring op met de productie en kan werken aan de kwaliteit.
Dakloos zei:Hoe moeilijk kan het zijn een bestaande auto (of de opvolger daarvan) geheel elektrisch uit te brengen? De techniek is niet zo moeilijk, misschien zelfs wel eenvoudiger, wat dat betreft verricht Tesla geen wonderen. Het probleem zit nu eenmaal in de prijs.
Nobody in Particular zei:. Dat gaat hopelijk met Tesla ook gebeuren. Al was het alleen maar om van het gezeik af te zijn.
Wanneer dergelijke auto's een fatsoenlijke actieradius zouden hebben zouden daar genoeg mensen blij van worden. Maar dat kan dus niet voor een redelijke prijs.Nobody in Particular zei:Ten eerste is het niet zomaar een kwestie van het vervangen van de fossielmotor door accu's en een elektromotor. Ja, het kan wel, maar dan krijg je zielige compromissen als de e-Golf of de e-Up waar niemand - uitgezonderd een enkele leaserijder die alleen naar het financiële plaatje kijkt - blij van wordt.
Begrijp ik, maar die kosten hoor je natuurlijk gewoon mee te rekenen. Blijft dus gewoon verlies.Nobody in Particular zei:Ten tweede heeft Tesla wel degelijk een gezonde winstmarge per geproduceerde auto. Volgens de Motley Fool zelfs 25%. En die winst stijgt gestaag naarmate de accuprijzen dalen (gemiddeld 15% per jaar). Maar die winst keren ze niet, zoals fossiele producenten, uit aan hijgerige aandeelhouders die alleen voor korte termijnrendement gaan. Nee, ze ploegen het terug in de ontwikkeling van de auto's en de groei van het bedrijf. Aandeelhouders die gewend zijn aan fossiele autoproducenten die wel uitsluitend met korte termijnopbrengsten bezig zijn snappen dat niet en roepen dat er geen winst gemaakt wordt. En iedereen kwaakt dat na.
Nobody in Particular zei:Dat ik Tesla fanboy ben wil nog niet zeggen dat ik niet van journalisten mag verwachten dat ze de feiten op een rijtje hebben.
Anderzijds: misschien hebben we hier wel helemaal niet met journalisten te maken. Misschien zijn de belangen hier zodanig dat de feiten van ondergeschikt belang zijn. Ik ga er vooralsnog niet vanuit, maar ik begin wel te twijfelen.
Dakloos zei:Wanneer dergelijke auto's een fatsoenlijke actieradius zouden hebben zouden daar genoeg mensen blij van worden. Maar dat kan dus niet voor een redelijke prijs.
Jawel, maar haalt een e-Up of e-Golf dat? Die stonden namelijk in de post waar ik op reageerde...iDS zei:Dakloos zei:Wanneer dergelijke auto's een fatsoenlijke actieradius zouden hebben zouden daar genoeg mensen blij van worden. Maar dat kan dus niet voor een redelijke prijs.
Want +400 km actieradius is geen fatsoenlijke actieradius?
JP2010 zei:Hoe weet je dat?![]()
[size=x-large]Tesla Looks To Solve Its Model 3 Problem With Audi's Production Boss[/size]
[size=medium]
Tesla’s recently shifted forecast of achieving 500,000 Model S, X and 3 deliveries by 2018 sounded laughably absurd, but joining the circus will be Audi’s Peter Hochholdinger, juggler of production at the German automaker’s flagship manufacturing facility.
Hochholdinger is joining Tesla as Vice President of Vehicle Production, or VPVP, where he is expected to streamline and improve current production at the Fremont factory and develop a manufacturing program capable of reaching Tesla’s goal of churning out thousands of Model 3s by the end of next year. Man, that still sounds crazy.
It sounds crazy because at the end of last year, Tesla only managed to move 50,000 Model S and Model X units combined. The goal for this year, which Tesla reiterated in its first quarter earnings report this month, is to hit only 80,000 deliveries. Meeting the volume demand for the Model 3 as well as growing Model X sales and continuing to meet Model S demand by the end of 2017 would mean almost tripling deliveries in one year. That’s hard.
Meeting that goal is challenged by more than just expanding manufacturing space, as proven by the launch of the Model X. Tesla’s Falcon-Winged crossover was a development nightmare, with the production model being delayed over issues securing parts suppliers and getting the cool doors to function properly.
Now Tesla continues to suffer from quality issues with the Model X. Problems with the Autopilot feature malfunctioning, windows not rolling down due to ill-fitted trim pieces, a coating in the windshield that’s prone to causing double vision, and overall lackluster fit and finish for a $100,000 product severely damages the prospect of a flawless Model 3 launch.
Then there’s the issue of manufacturing capability. Beyond the issues of ramping up battery production from the Gigafactory without a hiccup, and finding parts suppliers to meet the rapid demand growth, Tesla needs to expand factory capability.
At the reveal event of the Model 3 in April, Elon Musk mentioned that the company’s Fremont-located factory was capable of 500,000 vehicles per year. A Tesla executive was later quoted claiming a capacity of 600,000 vehicles, but retracted the statement as an extremely odd slip-up. The problem is that the factory has the potential capacity, of which Tesla currently only prepared to use a fraction.
To expand factory operations would mean tooling up new production lines, which will cost a lot of money—more money than the millions in free cash received from around 400,000 Model 3 deposits at $1,000 each.
This is where Tesla’s move to hire Hochholdinger comes into frame. According to the statement from the company, Hochholdinger was “responsible for leading the production of Audi’s A4, A5 and Q5 vehicles, including 14 derivatives of those models,” and managed “production of about 400,000 vehicles annually at Audi.” The numbers match, but Tesla doesn’t have the organization of Audi.
Luckily, Tesla has the hardest problem solved; people want to buy its cars. They also have the real estate to produce the amount of cars they need to reach the 500,000-delivery forecast. Now they just need the capital and know-how to reach capacity, the latter of which Hochholdinger seems to have in spades.
Good luck, guy.[/size]
Nobody in Particular zei:JP2010 zei:Hoe weet je dat?![]()
Hij weet het niet, hij heeft het vernomen.
Zo heb ik vernomen dat, als je je navel losschroeft, je kont eraf kan vallen.
adinsx zei:Niettemin, kwaliteit is wel een issue'tje nu. En verkoop je meer auto's, dan krijg je ook vanzelf meer probleemgevallen.
adinsx zei:Gauw eruit ermee
Tesla blijft heel goed de kwaliteitsproblemen stil houden. Ze hebben vernam ik serieuze issues, van accupakketen tot de motoren, maar ook scheuren in chassis ed.
jalopnik.com zei:The good news is that Tesla seems to be working on it. Jon McNiell from Tesla went on to tell The Wall Street Journal that the falcon-wing door issues “are largely behind [them],” and the magazine continued by saying:
Tesla says it is quickly addressing its manufacturing problems.
iDS zei:adinsx zei:Niettemin, kwaliteit is wel een issue'tje nu. En verkoop je meer auto's, dan krijg je ook vanzelf meer probleemgevallen.
Meer of procentueel meer? Ik zie de vanzelfsprekendheid in de logica niet.
Meer auto's produceren betekent ook meer ervaring opdoen, in absolute cijfers een groter budget voor kwaliteitsbewaking. Dit kan ertoe leiden dat het aantal probleemgevallen daalt.
Alles hangt gewoon af van de prioriteiten van te verwezenlijken doelstellingen die je als management onderschrijft.
meer probleemgevallen
speedtouch zei:Mooie auto, maar hij had van mij een gril mogen hebben.
Nobody in Particular zei:speedtouch zei:Mooie auto, maar hij had van mij een gril mogen hebben.
Een grille is een noodzakelijk kwaad op een fossielauto, omdat-ie 70-75% van je dure brandstof omzet in warmte, die in de radiator achter de grille aan de lucht afgegeven wordt.
Waarom zou je op een efficiënte EV een nutteloze grille willen hebben? Je verstoort er alleen maar de stroomlijn mee, waardoor-ie minder efficëent wordt en minder ver komt op een acculading. Is dat echt wat je wilt?
Roder zei:God, daar is Musk's onderdaantje ook weerAlleen al door jouw anti-reclame zou ik geen Tesla hoeven
![]()